Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Coor

Kvinna ·

14 apr, 2018

Nat123 skrev:

På måndag är det dags. Längtar jättemycket samtidigt som jag är jätteorolig över narkosen. Har aldrig varit sövd förut och är jätterädd att inte vakna upp och att mina två barn ska förlora sin mamma..

Har inte vågat googla narkos för då får man säkert upp alla skräckexempel...

Ni som redan opererar er. Hur kände ni inför narkosen och hur kändes det efteråt?

Jag säger som alla andra och som både kirurg och narkosläkare sa till mig, nu förtiden är narkosen så bra så det händer liksom inte några komplikationer, det bara finns inte längre. Jag mådde bra när jag vaknade, lite groggy som att jag va full. Det kommer att gå bra
Gilla

Nat123

Kvinna ·

14 apr, 2018

Norrskenet87 skrev:

Nat123 skrev:

På måndag är det dags. Längtar jättemycket samtidigt som jag är jätteorolig över narkosen. Har aldrig varit sövd förut och är jätterädd att inte vakna upp och att mina två barn ska förlora sin mamma..

Ni som redan opererar er. Hur kände ni inför narkosen och hur kändes det efteråt?

Förstår när du aldrig har varit sövd att du känner så! Men jag har varit sövd ett antal gånger och du får lugnande innan, sen andas du i en mask(som lustgasmasken) som gör dig tröttare, sen får du en vit? Vätska i ingången som sätts i armvecket eller på handen, som gör att du kommer sova sjukt skönt:)
Efteråt är det från person till person kan jag tänka mig, men jag är lite seg på att vakna och brukar frysa en del, men en varm filt och täcke brukar göra att jag somnar om en stund till:) sen vaknar man till och får äta/dricka nå gott så man piggnar till:)

Njut av det här underbara som du gör för din skull! Du ska se att det kommer gå super bra.
På onsdag sker det för mig!:)

Tack för de lugnande orden. Känslorna går lite upp och ner nu :) Lycka till på onsdag. :)
Gilla

Nat123

Kvinna ·

14 apr, 2018

Coor skrev:

Nat123 skrev:

Jag säger som alla andra och som både kirurg och narkosläkare sa till mig, nu förtiden är narkosen så bra så det händer liksom inte några komplikationer, det bara finns inte längre.
Jag mådde bra när jag vaknade, lite groggy som att jag va full. Det kommer att gå bra

Tavk! Jag tänkte att jag ska prata med dem på måndag också så de får berätta för mig hur allt går till.
Gilla

Gooi

Kvinna ·

14 apr, 2018

Jag ska opas på nordiska kliniken nu på måndag (den 16e) någon mer som ska göra där? Är så nervös så jag har svårt att sova på nätterna samtidigt som jag är taggad till max. Idag ska jag och sambon storstäda och sen glida och storhandla och laga ca 800 lasanger och massa annan mat att fylla frysen med så jag ska behlva anstränga mig så lite som möjligt sen:) Är så pirrig i magen asså!
Gilla

Lilla.linn

Kvinna ·

14 apr, 2018

Nu är jag i skick att skriva. Opererades den 10 av Helena på Citadell. Mådde helt ok dygnet på kliniken, hemma har det varit värre. Haft så ont att jag glömt bort att äta osv, tur att en har en sambo. Nu kan jag gå kortare sträckor och är ganska pigg - jobbigt med bröstband bara då jag upplever det som ett konstant tryck :(
Gilla

Helen65

Kvinna ·

14 apr, 2018

Hej Lilla.linn! förstår vad du menar,jag opererades den 11 och det känns som tåget kört över mig,dock är det uthärdligt idag :)
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

14 apr, 2018

Jag mår fortfarande illa ibland och är yr nästan hela tiden. Får ligga i sängen nästan hela tiden. Smärtan är ok när jag ligger ner men om jag går runt lite så gör det ont direkt, mer eller mindre. Jag verkar inte tåla medicinerna så bra tror jag. Försöker ta så lite som möjligt. Vill verkligen slippa yrsel och illamående nu. Orkar knappt titta på TV.
Gilla

Helen65

Kvinna ·

14 apr, 2018

Det är skit jobbigt nu,men man får tänka framåt och hur bra det kommer bli :)
Gilla

Lilla.linn

Kvinna ·

14 apr, 2018

Jag rekommenderar även att få besök, mamma kom förbi med fika nyss och vi satt i solen och myste. Blev mycket piggare :)
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

14 apr, 2018

2kidslater skrev:

Jag mår fortfarande illa ibland och är yr nästan hela tiden. Får ligga i sängen nästan hela tiden. Smärtan är ok när jag ligger ner men om jag går runt lite så gör det ont direkt, mer eller mindre. Jag verkar inte tåla medicinerna så bra tror jag. Försöker ta så lite som möjligt. Vill verkligen slippa yrsel och illamående nu. Orkar knappt titta på TV.

Vad säger din läkare om din reaktion efteråt?? Hoppas att du blir bättre snart!
Gilla

Helen65

Kvinna ·

15 apr, 2018

Lilla.Linn ,jag är glad att du mår bättre nu kan det bara gå åt rätt håll :)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

16 apr, 2018

Ca en vecka kvar till operation nu. Känner mig taggad men ändå väldigt nervös! Är orolig för hur ont man kommer ha efteråt, att jag inte kommer orka vara med mina barn alls :( Vad säger ni, hur pass ont gör det efter? Fattar att jag inte kommer orka ta hand om barnen, men vara lite social med spel, mys osv?
Gilla

Helen65

Kvinna ·

16 apr, 2018

Hej Linalina! Det är väldigt olika hur ont det gör vissa verkar haft det väldigt lätt,själv har jag haft det jättejobbigt och ömmar fortfarande rätt mycket,och då är det 5 dagar nu efter operationen.
Gilla

Coor

Kvinna ·

16 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Ca en vecka kvar till operation nu. Känner mig taggad men ändå väldigt nervös! Är orolig för hur ont man kommer ha efteråt, att jag inte kommer orka vara med mina barn alls :(
Vad säger ni, hur pass ont gör det efter? Fattar att jag inte kommer orka ta hand om barnen, men vara lite social med spel, mys osv?

ne precis det är olika. jag har inte haft så ont men har inte kunnat lyfta och varit lite försiktig då 2åringen gosar så hårdhänt :P har varit rätt trött också. men imorgon börjar jag hämta dem på dagis då har det gått en vecka. och efter 2 dagar var jag med och lagade mat och så :)
Gilla

Lady_Cazz

Kvinna ·

16 apr, 2018

Opereras på torsdag och känner mig jätteorolig över implantatsvalet. Jag mailade kirurgen i panik då jag tycker att 410 corsé kommer bli så himla stort och putigt. Ham gick med på att jag kan få välja 400 el 374 hög profil istället. Skulle få prova dessa o bestämma på operationsdagen. Är jag knäpp som ändrar så här tätt inpå op? Men jag får lite ont i magen med tanke på formen på ultrahög profil...
Gilla

Nat123

Kvinna ·

16 apr, 2018

Nu är jag på väg hem med mina nya förhoppningsvis fina boobs! Känns aå löjligt atr jag nervös inför narkosen. Väl där så var det som att vara hos frisören. Vi pratade om allt möjligt och helt plötsligt vaknade jag 2 h senare. :) mår illa av morfinet så tackade nej till en till dos på kliniken. Tog Alvedon istället och visst har jag ont men då kan jag tycka att trycket över ryggen och bröstet är jobbigare.
Gilla

Hill

Kvinna ·

16 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Ca en vecka kvar till operation nu. Känner mig taggad men ändå väldigt nervös! Är orolig för hur ont man kommer ha efteråt, att jag inte kommer orka vara med mina barn alls :(
Vad säger ni, hur pass ont gör det efter? Fattar att jag inte kommer orka ta hand om barnen, men vara lite social med spel, mys osv?

Det är verkligen sjukt olika. Jag har inte haft ont alls, slutade med smärtstillande dagen efter OP, var på ikea 2 dagar efter OP utan problem och har kunnat sköta allt som vanligt bortsett från tunga lyft. :)
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

16 apr, 2018

Nu ligger jag och väntar på att bli hämtad till opsalen. Blev lite dålig i slutet på veckan så jag var orolig att det inte skulle bli av idag men som tur var så gick det över. Nu är jag förväntansfull (och lite hög) inför min op:) hoppas att jag kan uppdatera er ikväll när jag vaknat till. Lycka till ni andra som opereras i veckan/april :)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

16 apr, 2018

Tack snälla för era svar! Jag förstår ju också att det är individuellt hur man mår. Bara roligt höra andras erfarenheter!
Gilla

Emmsve0528

Kvinna ·

16 apr, 2018

Hej:) Jag var också osäker när jag provade storlek. Hade tänkt mig mellan 4-500cc men gick därifrån med 750cc uhp och opereras den 23/4 och är sååå taggad :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem