2kidslater
Kvinna ·
06 feb, 2018
Bröstförstoring April 2018
BröstförstoringJag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?
Sortera efter
Silmaril
Kvinna ·
16 apr, 2018
Silmaril
Kvinna ·
16 apr, 2018
MeraMia
Kvinna ·
16 apr, 2018
Ligger på hotellet i Landskrona nu och imorgon är det min tur... Är helt gräsligt nervös! Tittade på min mini bh på 70A som ligger på golvet och tänkte ”herregud nu kommer jag ju aldrig använda denna igen”. Sinnes! Är mest nervös över hur jag kommer må av narkosen då jag 1, lider av panikångest och därav är väldigt duktig på att stressa upp mig själv alltså kan jag inte sluts tänka på narkosen och 2, jag ALLTID får illamående av läkemedel om det är en av biverkningarna. Men det känns ändå bra med kliniken osv. :) någon annan som opererar imorgon?
MeraMia
Kvinna ·
17 apr, 2018
Ligger på hotellet i Landskrona nu och imorgon är det min tur... Är helt gräsligt nervös! Tittade på min mini bh på 70A som ligger på golvet och tänkte ”herregud nu kommer jag ju aldrig använda denna igen”. Sinnes! Är mest nervös över hur jag kommer må av narkosen då jag 1, lider av panikångest och därav är väldigt duktig på att stressa upp mig själv alltså kan jag inte sluts tänka på narkosen och 2, jag ALLTID får illamående av läkemedel om det är en av biverkningarna. Men det känns ändå bra med kliniken osv. :) någon annan som opererar imorgon?
Jag ligger här nu och bara ler. Var oxå livrädd innan men jag lovar att det var helt obefogad rädsla både inför narkosen och illamåendet. Har en diagnos som gör att jag mer eller mindre mår illa hela tiden och efter op har jag inte mått illa alls. Man får medicin mot illamåendet under narkosen och efter op så tänk inte på det. Min Känsla efter op har verkligen bara varit positiv. Hoppas du kan omvandla dina tankar under morgondagen och njuta istället. Allt här är 10 av 10!! Lycka till!!!! Kram
Silmaril
Kvinna ·
17 apr, 2018
Jag ligger här nu och bara ler. Var oxå livrädd innan men jag lovar att det var helt obefogad rädsla både inför narkosen och illamåendet. Har en diagnos som gör att jag mer eller mindre mår illa hela tiden och efter op har jag inte mått illa alls. Man får medicin mot illamåendet under narkosen och efter op så tänk inte på det. Min Känsla efter op har verkligen bara varit positiv. Hoppas du kan omvandla dina tankar under morgondagen och njuta istället. Allt här är 10 av 10!! Lycka till!!!! Kram
Glömde skriva: berätta för personalen att du är så nervös som du är. De lyssnar och lugnar - jag lovar! Vilken tid ska du vara på kliniken. Är jag kvar när du kommer så träffar jag dig gärna och peppar dig :) fråga bara efter tjejen i rum 4. :)
Guldigaklackar
Kvinna ·
17 apr, 2018
Guldigaklackar
Kvinna ·
17 apr, 2018
MeraMia
Kvinna ·
17 apr, 2018
Glömde skriva: berätta för personalen att du är så nervös som du är. De lyssnar och lugnar - jag lovar! Vilken tid ska du vara på kliniken. Är jag kvar när du kommer så träffar jag dig gärna och peppar dig :) fråga bara efter tjejen i rum 4. :)
Åh vad du är snäll! Och vad skönt att läsa detta! Jag ska vara där vid klockan 10! :) Vad kul att vi ska ha samma implantat och CC också!
Silmaril
Kvinna ·
17 apr, 2018
Åh vad du är snäll! Och vad skönt att läsa detta! Jag ska vara där vid klockan 10! :) Vad kul att vi ska ha samma implantat och CC också!
Jag ska vänta på att bli hämtad vilket blir runt 10:30 så jag sitter i entrén och väntar. Har hallonröd tröja på mig. Kom gärna fram om du vill småprata lite och ta bort paniken (för den behövs verkligen inte, jag lovar). Allt kommer att gå super! :)
Nita
Kvinna ·
17 apr, 2018
Ca en vecka kvar till operation nu. Känner mig taggad men ändå väldigt nervös! Är orolig för hur ont man kommer ha efteråt, att jag inte kommer orka vara med mina barn alls :(
Vad säger ni, hur pass ont gör det efter? Fattar att jag inte kommer orka ta hand om barnen, men vara lite social med spel, mys osv?
Linalina1
Kvinna ·
17 apr, 2018
Ca en vecka kvar till operation nu. Känner mig taggad men ändå väldigt nervös! Är orolig för hur ont man kommer ha efteråt, att jag inte kommer orka vara med mina barn alls :(
Vad säger ni, hur pass ont gör det efter? Fattar att jag inte kommer orka ta hand om barnen, men vara lite social med spel, mys osv?
Precis som andra ha svarat så är det väldigt individuellt.
Det är nu 8 dagar sen min operation.
Första dagen var jag trött och dåsig. Men inte speciellt ont. Så låg i sängen tills barnen lagt sig. Sen gick jag upp och rörde på mig.
Men dagen efter kunde jag promenera med äldre barnen till skolan, tvätta, laga mat osv.
Har inte haft ont, självklart känns det obehagligt. Som träningsvärk eller om man inte har ammat på på lång tid. Det är spänt och ömt. Men jag har klarat mig på alvedon. Dag 4 slutade jag även med det.
Har rört på mig dagligen, stretchat armarna flera ggr om dagen och inte känt av något i armarna. Sovit ganska bra, försökt sova med fler kuddar för att komma upp lite.
På morgontimmarna har jag varit stel när jag vaknat och ställt mig upp för att sträcka på mig, brukar kännas bättre efter det och kan somna om. Min man har tagit då alla nätter med vår yngsta.
Har som sagt kunnat spela och leka med barnen, hängt på fotbollscup, promenerat med vagn mm. Men har försökt undvika alla tunga lyft så gott det går. Vilket är lite av en utmaning med en 1,5 åring.
Till barnen har vi sagt att jag har ont i ryggen och inte ska bära tunga saker. (Har ju burit runt på lillebror konstant så stora barnen förstår och är väldigt hjälpsamma med allt:)
Det svåra är att komma ihåg att inte stödja på armarna eller lyfta. (Trillar barnen så lyfter man ju av ren reflex, vilket inte är att rekommendera)
Hoppas allt går bra för dig också och att tiden efter inte blir alltför påfrestande.
Norrskenet87
Kvinna ·
18 apr, 2018
jhojho
Kvinna ·
18 apr, 2018
Ååå go morgon tjejer!!
Nu är jag på tåget påväg till kliniken:)!
Ska opereras kl:12 eller Kl:14 beroende vilken tid dom har satt mig och min vän på.
Jag ändrade i sista sekund till 450cc ist för 425cc, är sjukt taggad och ser bara att det här kommer bli alldeles fantastiskt!:D
Skönt att få läsa om er som redan har gjort det och hur ni känner er efteråt! Ska skriva till er så fort jag orkar:)
Silmaril
Kvinna ·
18 apr, 2018
Ååå go morgon tjejer!!
Ska opereras kl:12 eller Kl:14 beroende vilken tid dom har satt mig och min vän på.
Jag ändrade i sista sekund till 450cc ist för 425cc, är sjukt taggad och ser bara att det här kommer bli alldeles fantastiskt!:D
Skönt att få läsa om er som redan har gjort det och hur ni känner er efteråt! Ska skriva till er så fort jag orkar:)
Silmaril
Kvinna ·
18 apr, 2018
Guldigaklackar
Kvinna ·
18 apr, 2018
Sweety71
Kvinna ·
18 apr, 2018
jhojho
Kvinna ·
18 apr, 2018
Mammamedegetliv
Kvinna ·
18 apr, 2018
Lillan82
Kvinna ·
18 apr, 2018
Ååå go morgon tjejer!!
Ska opereras kl:12 eller Kl:14 beroende vilken tid dom har satt mig och min vän på.Jag ändrade i sista sekund till 450cc ist för 425cc, är sjukt taggad och ser bara att det här kommer bli alldeles fantastiskt!:D
Lycka till! Jag sitter i entrén nu och väntar på att pappa ska komma och hämta mig. Fick se mina bröst utan tortyrenfr första gången nu imorse och det är helt sjukt att se sig själv ha ett par fina bröst!! Allt gick supersnabbt också, ena sekunden pratade jag med narkossköterskan om vädret andra sekunden frågade de om jag ville ha cola på uppvaket, haha. Det kommer gå superbra för dig!!
Opereras på torsdag och känner mig jätteorolig över implantatsvalet. Jag mailade kirurgen i panik då jag tycker att 410 corsé kommer bli så himla stort och putigt. Ham gick med på att jag kan få välja 400 el 374 hög profil istället. Skulle få prova dessa o bestämma på operationsdagen. Är jag knäpp som ändrar så här tätt inpå op? Men jag får lite ont i magen med tanke på formen på ultrahög profil...