Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Max1

Kvinna ·

18 apr, 2018

Mammamedegetliv skrev:

Så härligt för er alla som är klara! Jag har en vecka kvar och är både förväntansfull och såååå nervös.
Tänker på hur det blir efter när man kommer hem. Har två små och två stora tjejer här hemma. Hur har ni andra med små barn klarat er den första tiden hemma?
Och så ska jag flyga hem dagen efter op... Någon här med erfarenhet om hur det går med nyopererade bröst??

Ska du flyga själv eller har du någon med dig? Jag funderar på om man klarar sig själv hem eller måste man ha hjälp?
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

19 apr, 2018

På fredag blir mina boobs 10 dagar och då ska jag ta bort förbanden själv samt tejpa brösten. Även ta kort och skicka till kirurgen. Jag ska inte på något återbesök eftersom det är så långt. Jag tror brösten läker bra. Lite ömma och ibland känns det lite extra i snittområdet, speciellt på höger bröst, men jag tror det är normalt. Jag tycker dock att Bh:n korvar upp sig och skär in lite för mycket under brösten. Jättejobbigt, speciellt när jag ska sova. Då brukar jag stoppa in händerna under och lätta på trycket från Bh:n en stund. Jag äter fortfarande Alvedon, men det är främst nattetid det behövs. Från början mådde jag ju riktigt dåligt och det berodde på medicinerna. Men när jag kunde trappa ner på dem så blev det genast bättre. De där "morfintabletterna" var inget för mig. Hellre ont än illamående. Fy. För mig går det ganska bra att inte lyfta barnen, men det är allt det andra som är problemen. Typ tvättkorgen och såna saker. Har så svårt att bara låta allt vara, och hatar att be om hjälp hela tiden.
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

19 apr, 2018

Jag kommer vara själv. Flyger upp dagen innan och hem dagen efter.. Vissa säger att de e nästan som vanligt efter och andra mår hur dåligt som helst... Visst jag vet jag har hög smärttröskel men man vet ju aldrig hur man mår efter en op..
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

19 apr, 2018

Lillan82 skrev:

Silmaril skrev:

Norrskenet87 skrev:

Ååå go morgon tjejer!!
Nu är jag på tåget påväg till kliniken:)!
Ska opereras kl:12 eller Kl:14 beroende vilken tid dom har satt mig och min vän på.

Jag ändrade i sista sekund till 450cc ist för 425cc, är sjukt taggad och ser bara att det här kommer bli alldeles fantastiskt!:D

Skönt att få läsa om er som redan har gjort det och hur ni känner er efteråt! Ska skriva till er så fort jag orkar:)

Lycka till! Jag sitter i entrén nu och väntar på att pappa ska komma och hämta mig. Fick se mina bröst utan tortyrenfr första gången nu imorse och det är helt sjukt att se sig själv ha ett par fina bröst!! Allt gick supersnabbt också, ena sekunden pratade jag med narkossköterskan om vädret andra sekunden frågade de om jag ville ha cola på uppvaket, haha. Det kommer gå superbra för dig!!

Vad härligt att det har gått bra! Känner du dig nöjd med storleksvalet? Känns det bra?
Jag opereras på måndag på citadell. Sååå förväntansfull :)

Jag är supernöjd med storleksvalet, men helt ärligt tog jag typ det största som funkade på mig. Jörg sa att dem sitter vääääldigt stabilt och de är dessutom 2 mm bredare än jag själv är så det är jättenoga med att jag rör armarna nu så jag inte får muskelinflammation! Skulle från början tagit 335 men ångrade mig och tog 355 och jag är sååå nöjd med storleken! De är väldigt spända och strutiga nu så längtar tills de droppar och är så utvecklade de ska vara. Du kommer ha det jättebra på Citadell! Rekommenderar verkligen till alla! :) lycka till nu!!
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

19 apr, 2018

2kidslater skrev:

På fredag blir mina boobs 10 dagar och då ska jag ta bort förbanden själv samt tejpa brösten. Även ta kort och skicka till kirurgen. Jag ska inte på något återbesök eftersom det är så långt.
Jag tror brösten läker bra. Lite ömma och ibland känns det lite extra i snittområdet, speciellt på höger bröst, men jag tror det är normalt. Jag tycker dock att Bh:n korvar upp sig och skär in lite för mycket under brösten. Jättejobbigt, speciellt när jag ska sova. Då brukar jag stoppa in händerna under och lätta på trycket från Bh:n en stund.

Jag äter fortfarande Alvedon, men det är främst nattetid det behövs. Från början mådde jag ju riktigt dåligt och det berodde på medicinerna. Men när jag kunde trappa ner på dem så blev det genast bättre. De där "morfintabletterna" var inget för mig. Hellre ont än illamående. Fy.

För mig går det ganska bra att inte lyfta barnen, men det är allt det andra som är problemen. Typ tvättkorgen och såna saker. Har så svårt att bara låta allt vara, och hatar att be om hjälp hela tiden.

Skönt att det ändå gått bra men bh-n lever ju verkligen upp till sitt namn tyvärr! Har bara haft den två dagar och vill bara bli av med den. Förstår helt vad du menar med att det är jobbigt att länna saker. Igår skulle jag hämta en cola burk i kylen som stod längst upp längst in och fick be pappa om hjälp för jag kunde inte sträcka mig så långt... men vi blir ju bara bättre och bättre! :)
Gilla

Guldigaklackar

Kvinna ·

19 apr, 2018

Sweety71 skrev:

Guldigaklackar
Mattias sa till mig på konsultationen att 1:à veckan, fram till återbesök så ska stöd bh-n sitta på dygnet runt, enbart duscha kroppen "runt om" . Inte byta plåster heller, låta allt vara bara fram till återbesök. :)
Jag ska operera mig hos honom den 4/5, du får gärna berätta hur allt gick för dig sen :)

Jaha okej men då vet jag! Då ska jag låta bhn vara på tills återbesöket, och ha mitt första ögonblick med mina tuttar där haha. Men självklart, jag kan skriva till dig när jag har gjort min op!
Gilla

Sweety71

Kvinna ·

19 apr, 2018

Toppen :) Lycka till, själv har jag 2v kvar och det känns som att tiden sniglar sig fram, haha.
Gilla

Sf88

Kvinna ·

19 apr, 2018

10 dagar sedan min op nu :) Tiden går snabbt och jag var på återbesök igår. Allt såg jättebra ut och jag fick ett bröstband som jag ska ha i 1 vecka till att börja med, så jag får lite mer underpool! Ska också göra massage 3 min om dagen och efter en vecka maila bilder till Jörg. 2 nya bilder från idag finns i mitt galleri :)
Gilla

Sf88

Kvinna ·

19 apr, 2018

Glömde skriva att jag gärna fick gå utan bh och endast bröstbandet några timmar varje dag och att det skulle vara till fördel. Och jag skulle köpa en vanlig sportbh att sova i, så lite stöd i bhn som möjligt...typ sloggi sa han!
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

20 apr, 2018

Sf88 skrev:

Glömde skriva att jag gärna fick gå utan bh och endast bröstbandet några timmar varje dag och att det skulle vara till fördel. Och jag skulle köpa en vanlig sportbh att sova i, så lite stöd i bhn som möjligt...typ sloggi sa han!

Vilken lyx! Bh-n är inte rolig och jag är bara inne på dag 5!! Men det är bara att härda ut:-)
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

20 apr, 2018

Sf88 skrev:

Men vad skönt att få slippa bh-n lite!! Bara några dagar sen op och den tryckande känslan gör mig smått galen, haha. Har du alltså inte haft bröstband dessa 10 dagar efter operation? :)
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

20 apr, 2018

Hej igen tjejer! Nu har jag hunnit installera mig hemma<3 Jag opererades i Onsdags och sov en natt på hotellet som ligger på samma våningsplan som kliniken. Vilket var jätte skönt och tryggt! Op gick jätte bra och är super nöjd över stl 450cc motiva round full. Det som jag upplevt som ”värst” var nog när brösten (mest det vänstra) svällde upp! För mig kändes det dom att dom blev det dubbla men enl Anders så var det helt lugnt:) Smärtstillande fick jag hela op dagen och morgonen efter, sedan har jag fått utskrivet kodein (det omvandlas till morfin i kroppen samt att det innehåller paracetamol) vilket är grymt skönt när man har som störs tryck och muskelvärk. Men i natt sov jag över tiden som jag hade tänkt ta tabletterna så vaknade bara engång i natt:)! Så det går framåt. Jag har varit på promenader och plockat och fixat lättare frukost/kvällsfika själv. Då jag bara har mig och min son så fixar jag det mesta själv nu efter op(min syster kommer och hjälper mig med handling,tvätt och disken) men känns faktiskt som att det kommer gå fin fint! Men jäkla va svårt det är att ta sig upp från liggandes när man har vilat/sovit och legat stilla en stund.. haha man känner sig inte så smidig! Snart är det exakt två dygn sedan op. Och jag Älskar bröstbandet och bh:n det känns skönt med trycket när dom är så uppsvällda:) Åå jag är så sjukt lycklig att det äntligen är gjort och att allt än så länge har gått fin fint! Alla på Polarkliniken i Umeå var helt fantastiska! Så fina och omhändertagande och brydde sig om en hela tiden. Dom kom även på kvällen till hotellrummet och kollade till en och sen innan lunchtid så träffade vi Anders igen och fick fråga frågor som man undrade över och han kollade till brösten:) Wiii nu vill man bara att dom ska sätta sig till rätta och att underpolen ska formas så man är redo för sommaren:) ska köpa en bikini som är lite bredare nedtill så man skyddar ärret mot solen i sommar.
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

20 apr, 2018

Lillan82 skrev:

Silmaril skrev:

Norrskenet87 skrev:

Ååå go morgon tjejer!!
Nu är jag på tåget påväg till kliniken:)!
Ska opereras kl:12 eller Kl:14 beroende vilken tid dom har satt mig och min vän på.

Jag ändrade i sista sekund till 450cc ist för 425cc, är sjukt taggad och ser bara att det här kommer bli alldeles fantastiskt!:D

Skönt att få läsa om er som redan har gjort det och hur ni känner er efteråt! Ska skriva till er så fort jag orkar:)

Lycka till! Jag sitter i entrén nu och väntar på att pappa ska komma och hämta mig. Fick se mina bröst utan tortyrenfr första gången nu imorse och det är helt sjukt att se sig själv ha ett par fina bröst!! Allt gick supersnabbt också, ena sekunden pratade jag med narkossköterskan om vädret andra sekunden frågade de om jag ville ha cola på uppvaket, haha. Det kommer gå superbra för dig!!

Vad härligt att det har gått bra! Känner du dig nöjd med storleksvalet? Känns det bra?
Jag opereras på måndag på citadell. Sååå förväntansfull :)

Jag är super nöjd över stl valet!:) Vill bara att svullnaden ska gå ner så man får se den faktiska stl:D Det känns super bra, man väntar att ”smärtan” eller muskelvärken ska avta och att man inom kort inte kommer ha den här känslan när man ska röra armarna och sätta sig upp från liggandes. Det ska bli sjukt skönt att kunna röra sig obehindrat:)! Men det är ju såklart värt att känna så här ett tag när man har fantastiskt snygga bröst nu!:) Åå Lycka till på måndag! Det var så sjukt roligt att vara så förväntansfull inför någonting. Och nu är det gjort:D
Gilla

Coor

Kvinna ·

20 apr, 2018

Nu har jag varit på efterkontroll och det har gått 10dagar sen min operation. Vänster bröst är fortfarande lite svullet men i övrigt såg det bra ut och snitten va mycket mindre än jag trodde. Så nöjd! Jag äter lite alvedon fortfarande men tänkte sluta med det efter idag. Jag fick prova ut bh och ta med mig, det blev 65E och hon trodde att det skulle sluta med 65D om ett halvår. Köpte även till försäkringen för 5år, bara för säkerhetsskull.
Gilla

Lady_Cazz

Kvinna ·

20 apr, 2018

Hej tjejer! Gjorde min operation igår och allt gick sååå bra! Narkosen var inga problem alls. Somnade bums och vaknade upp i mitt rum o allt var över :) Ändrade mig sista stund till 375 cc då dessa blir mer passande till min kropp och känner mig väldigt nöjd med mitt val. Ligger bild upp från idag. Citadellkliniken var så fin, sköterskorna gulliga och Peter Cosmo trevlig och proffsig. På väg hem nu på tåget utan nån smärta alls!? Allt har gått jättesmidigt för mig med detta.
Gilla

Sf88

Kvinna ·

20 apr, 2018

Silmaril skrev:

Sf88 skrev:

Men vad skönt att få slippa bh-n lite!! Bara några dagar sen op och den tryckande känslan gör mig smått galen, haha. Har du alltså inte haft bröstband dessa 10 dagar efter operation? :)

Ja det känns skönt att kunna gå utan, fast jag har aldrig haft några problem med tortyren, tycker den har varit ett skönt stöd! Nej inget bröstband förren på återbesöket, men är så glad att jag har ett nu.... tycker det känns tryggt att implantaten sitter ”fastkilade” nu :) Innan tyckte jag att det kändes som att dom åkte ur fickan när jag tex böjde mig ner osv. När ska du på återbesök?
Gilla

Sf88

Kvinna ·

20 apr, 2018

MeraMia skrev:

Sf88 skrev:

Vilken lyx! Bh-n är inte rolig och jag är bara inne på dag 5!! Men det är bara att härda ut:-)

Jag föredrar faktiskt tortyren på :) Men visst är det skönt att lufta lite! Det sägs ju att vill man vara fin får man lida pin ;)
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

20 apr, 2018

Sf88 skrev:

Silmaril skrev:

Sf88 skrev:

Ja det känns skönt att kunna gå utan, fast jag har aldrig haft några problem med tortyren, tycker den har varit ett skönt stöd! Nej inget bröstband förren på återbesöket, men är så glad att jag har ett nu.... tycker det känns tryggt att implantaten sitter ”fastkilade” nu :) Innan tyckte jag att det kändes som att dom åkte ur fickan när jag tex böjde mig ner osv.
När ska du på återbesök?

Skönt, nu är de verkligen på plats då med andra ord! :) jag ska tillbaka torsdag den 26/4! Däremot har jag ju redan mitt bröstband på! Det skaver lite men precis som du sa är det ju skönt att de liksom sitter där de ska, haha..
Gilla

Tessan22

Kvinna ·

20 apr, 2018

Är precis en vecka kvar för mig nu, op 27/4 och jag är så sjukt nervös känner panikångest över operationen, har ni några tips och fler som känt som mig innan. Vill bara att att det ska vara klart nu är så rädd för narkosen...
Gilla

Sf88

Kvinna ·

20 apr, 2018

Tessan22 skrev:

Är precis en vecka kvar för mig nu, op 27/4 och jag är så sjukt nervös känner panikångest över operationen, har ni några tips och fler som känt som mig innan. Vill bara att att det ska vara klart nu är så rädd för narkosen...

Jag var också livrädd för just narkosen, det var nog egentligen det enda jag var rädd för. Vissa dagar hade jag nästan dödsångest, jag har 5 barn och undrade hur jag kunde vara så egoistisk att ta den risken att kanske låta mina barn växa upp utan deras mamma. Många sådana tankar hade jag. Men herregud vad jag oroade mig i onödan :) Galet mycket energi som slösades bort på all oro. Jag lovar att du också oroar dig helt i onödan och det är lätt för mig att säga att du ska försöka sluta tänka på narkosen, jag vet ju av erfarenhet att det inte hjälper :) Men om jag säger såhär... jag var verkligen LIVRÄDD, nu är det 11 dagar sedan min op och jag hade lätt kunnat göra om det igen imorgon, utan problem. Narkosen idag är så säker och man är aldrig så övervakad som under narkosen. Det kommer gå jättebra för dig och du kommer känna dig så lättad och stolt över dig själv när det är över. Har du varit sövd någon gång?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem