Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Tessan22

Kvinna ·

21 apr, 2018

Hej Sf88 Tack för ditt svar och det är precis så jag känner med, dödsångest så hemskt. Men förstår attman blir väl omhändertagen. Skönt att du har operationen bakom dig och hoppas du ärnöjd med resultatet.
Gilla

Siljan

Kvinna ·

21 apr, 2018

Det börjar närma sig för mig. Op på tisdag hos Patrik på Nordiska. Jag velar just nu mellan 425 demi och 500 full profil. Jag är ganska lång 1,75 men är ändå orolig att 500 ska bli för stort. Jag vill inte vara ett par gående bröst, om ni förstår.. Patrik säger att det inte är så stor skillnad mellan de två men nojar mig ändå. Har inte blivit silvermedlem än så jag kan inte se färdigbakade bilder än, hoppas att jag hinner det innan tisdag..
Gilla

Sf88

Kvinna ·

21 apr, 2018

Siljan skrev:

Det börjar närma sig för mig. Op på tisdag hos Patrik på Nordiska. Jag velar just nu mellan 425 demi och 500 full profil. Jag är ganska lång 1,75 men är ändå orolig att 500 ska bli för stort. Jag vill inte vara ett par gående bröst, om ni förstår..
Patrik säger att det inte är så stor skillnad mellan de två men nojar mig ändå.
Har inte blivit silvermedlem än så jag kan inte se färdigbakade bilder än, hoppas att jag hinner det innan tisdag..

Jag har 550 full profil och är 170 lång! Var oxå rädd att det skulle se jättestort ut, men jag tror att när svullnaden lägger sig helt, så tror jag att det blir lagom :)
Gilla

Siljan

Kvinna ·

21 apr, 2018

Sf88 skrev:

Siljan skrev:

Det börjar närma sig för mig. Op på tisdag hos Patrik på Nordiska. Jag velar just nu mellan 425 demi och 500 full profil. Jag är ganska lång 1,75 men är ändå orolig att 500 ska bli för stort. Jag vill inte vara ett par gående bröst, om ni förstår..
Har inte blivit silvermedlem än så jag kan inte se färdigbakade bilder än, hoppas att jag hinner det innan tisdag..

Jag har 550 full profil och är 170 lång! Var oxå rädd att det skulle se jättestort ut, men jag tror att när svullnaden lägger sig helt, så tror jag att det blir lagom :)

Jag har stl 75A/B nu så jag har inte mkt egen vävnad till att börja med. Svårt att jämföra med bilder då resultatet varierar beroende på vilken stl det är på brösten från början..
Gilla

Sf88

Kvinna ·

21 apr, 2018

Siljan skrev:

Sf88 skrev:

Siljan skrev:

Jag har stl 75A/B nu så jag har inte mkt egen vävnad till att börja med. Svårt att jämföra med bilder då resultatet varierar beroende på vilken stl det är på brösten från början..

Ja såklart, utgångsläget är ju avgörande. Jag har ammat i 7 år och hade tom 75 c kupa före op. Jag ville slippa lyft och då hade jag bara 475 mellan profil och 550 högprofil att välja mellan! Men som du säger, det är ju inte mycket skillnad mellan 425 o 500... men det är väl ganska stor skillnad mellan demi o full va?
Gilla

Siljan

Kvinna ·

21 apr, 2018

Sf88: inte så stor skillnad i storlek enligt Patrik bara att full ger djupare klyfta och mer pushup effekt..
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

21 apr, 2018

Jag hade tagit fel på datum för min operation, den är på måndag den 23! Så nu är det nära! :) Jag velar mellan 500cc full eller 550cc full. Patrik sa att det går med båda med 550cc tror han blir bäst så jag tror jag lyssnar på honom. Är så rädd att de ska bli för stora... mkt tankar nu inför operationen!!
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

21 apr, 2018

Siljan skrev:

Sf88: inte så stor skillnad i storlek enligt Patrik bara att full ger djupare klyfta och mer pushup effekt..

Synd du inte är silver så du kan kika lite bilder här. Det är ju verkligen så att storlek ser så olika ut på olika kroppar! Jag hade ALDRIG tänkt mig 550cc, men visste ju inte att jag hade så breda bröst... tror du ska lyssna på kirurgen bara.
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

21 apr, 2018

Ni som opererats på nordiska kliniken, vad får man för smärtstillande utskrivet?
Gilla

Manizer

Kvinna ·

21 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Synd du inte är silver så du kan kika lite bilder här. Det är ju verkligen så att storlek ser så olika ut på olika kroppar! Jag hade ALDRIG tänkt mig 550cc, men visste ju inte att jag hade så breda bröst... tror du ska lyssna på kirurgen bara.

Hej, förlåt, nu hoppar jag in här mitt i tråden men hoppas att det är okej! Jag ska operera mig den 7:e maj så jag hör egentligen till maj gruppen :-) Vilken bröstbredd har du? Jag har 13,3 på ena och 13,4 på det andra enligt 3D simuleringen. Ska även jag op:as på Nordiska av Patrik men är osäker på projektionen som vi kom överens om på konsultationen. 425 cc Motiva Ergonomix Demi kom vi överens om p.g.a att jag är så lång och slank så trodde han att det skulle passa bäst. Men jag är orolig att det ska se platt ut från sidan eftersom jag hade tänkt mig full profil innan konsultationen.. ? Round kom vi överens om att det skulle inte passa min kroppsbyggnad. Hur hade ni gjort? Tror ni att det funkar med Ergonomix 450 cc full? Vill inte heller att det ska bli för stort men hellre lite för stort än för litet så känner jag. Vill inte vara i närheten av att vara platt igen! Önskat större i elva års tid. Ska mejla Patrik om detta nu..
Gilla

Manizer

Kvinna ·

21 apr, 2018

Näe.. nu tittade jag på bilder och tror 450 blir alldeles för stort på mig. Är det någon som har Ergonomix full 425 cc? Verkade bara finnas en bild på det i galleriet?
Gilla

Siljan

Kvinna ·

21 apr, 2018

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Hej, förlåt, nu hoppar jag in här mitt i tråden men hoppas att det är okej!
Jag ska operera mig den 7:e maj så jag hör egentligen till maj gruppen :-)
Vilken bröstbredd har du? Jag har 13,3 på ena och 13,4 på det andra enligt 3D simuleringen. Ska även jag op:as på Nordiska av Patrik men är osäker på projektionen som vi kom överens om på konsultationen. 425 cc Motiva Ergonomix Demi kom vi överens om p.g.a att jag är så lång och slank så trodde han att det skulle passa bäst. Men jag är orolig att det ska se platt ut från sidan eftersom jag hade tänkt mig full profil innan konsultationen.. ? Round kom vi överens om att det skulle inte passa min kroppsbyggnad.
Hur hade ni gjort? Tror ni att det funkar med Ergonomix 450 cc full? Vill inte heller att det ska bli för stort men hellre lite för stort än för litet så känner jag. Vill inte vara i närheten av att vara platt igen! Önskat större i elva års tid. Ska mejla Patrik om detta nu..

Jag kommer nog bli silver närsomhelst, tror jag uppfyller kraven så nu väntar jag bara på mailet :) Jag har bröstbredd 13 el 14, osäker på vad han mätte. Men rek jag har fått ligger på bröstbredd 13 iaf. Patrik avrådde också mig från att ta Round då det är risk att de kommer se ut som en diskus. På konsultationen fick jag välja mellan 380 o 425 demi efter de önskemålen jag hade. Det vore toppen om jag kunde få se 500 full i min 3D profil så jag kan få en aning om resultatet.
Gilla

Manizer

Kvinna ·

21 apr, 2018

Siljan skrev:

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Vilken bröstbredd har du? Jag har 13,3 på ena och 13,4 på det andra enligt 3D simuleringen. Ska även jag op:as på Nordiska av Patrik men är osäker på projektionen som vi kom överens om på konsultationen. 425 cc Motiva Ergonomix Demi kom vi överens om p.g.a att jag är så lång och slank så trodde han att det skulle passa bäst. Men jag är orolig att det ska se platt ut från sidan eftersom jag hade tänkt mig full profil innan konsultationen.. ? Round kom vi överens om att det skulle inte passa min kroppsbyggnad.
Hur hade ni gjort? Tror ni att det funkar med Ergonomix 450 cc full? Vill inte heller att det ska bli för stort men hellre lite för stort än för litet så känner jag. Vill inte vara i närheten av att vara platt igen! Önskat större i elva års tid. Ska mejla Patrik om detta nu..

Jag kommer nog bli silver närsomhelst, tror jag uppfyller kraven så nu väntar jag bara på mailet :)
Jag har bröstbredd 13 el 14, osäker på vad han mätte. Men rek jag har fått ligger på bröstbredd 13 iaf. Patrik avrådde också mig från att ta Round då det är risk att de kommer se ut som en diskus. På konsultationen fick jag välja mellan 380 o 425 demi efter de önskemålen jag hade. Det vore toppen om jag kunde få se 500 full i min 3D profil så jag kan få en aning om resultatet.

Åh vad kul, vi är nääästan lika långa och väger nääästan lika mycket och Patrik rekommenderade även mig 380 cc först men vid närmare eftertanke trodde han att 425 skulle centrera mina bröstvårtor mer till mitten av mina bröst då de pekar lite åt sidorna i dagsläget. Har nu kollat på bilder igen och jag tror ändå 425 ergonomix demi blir bra! Användaren "Boobietrap" har precis så som jag önskar ju! Jag är rätt så nervös.. Vore ju bra om det blir precis så som man önskar från början så att man inte behöver operera sig igen.
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

21 apr, 2018

Siljan skrev:

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Jag kommer nog bli silver närsomhelst, tror jag uppfyller kraven så nu väntar jag bara på mailet :)
Jag har bröstbredd 13 el 14, osäker på vad han mätte. Men rek jag har fått ligger på bröstbredd 13 iaf. Patrik avrådde också mig från att ta Round då det är risk att de kommer se ut som en diskus. På konsultationen fick jag välja mellan 380 o 425 demi efter de önskemålen jag hade. Det vore toppen om jag kunde få se 500 full i min 3D profil så jag kan få en aning om resultatet.

Varför skulle brösten se ut som en diskus vid round? Är det för man tar Demi? :) Jag minns ej min bröstbredd och när jag mailade Patrik om den svarade han kvällstid och hade inte tillgång till de uppgifterna hemma. Men har för mig 14 nåt! Jag hade också nåt med bröstkorgen som gjorde att det passade med större implantat. Samt häng som ska puffas upp. :)
Gilla

Siljan

Kvinna ·

21 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Manizer skrev:

Linalina1 skrev:
Siljan skrev:

Varför skulle brösten se ut som en diskus vid round? Är det för man tar Demi? :)
Jag minns ej min bröstbredd och när jag mailade Patrik om den svarade han kvällstid och hade inte tillgång till de uppgifterna hemma. Men har för mig 14 nåt! Jag hade också nåt med bröstkorgen som gjorde att det passade med större implantat. Samt häng som ska puffas upp. :)

Demi är profilen.. Jag tror att han syftade på att på mig skulle det implantatet likna diskusar troligtvis pga att jag inte har så mkt egen vävnad :)
Gilla

Manizer

Kvinna ·

21 apr, 2018

Siljan skrev:

Linalina1 skrev:

Siljan skrev:

Manizer skrev:
Linalina1 skrev:
Siljan skrev:

Varför skulle brösten se ut som en diskus vid round? Är det för man tar Demi? :)
Jag minns ej min bröstbredd och när jag mailade Patrik om den svarade han kvällstid och hade inte tillgång till de uppgifterna hemma. Men har för mig 14 nåt! Jag hade också nåt med bröstkorgen som gjorde att det passade med större implantat. Samt häng som ska puffas upp. :)

Demi är profilen.. Jag tror att han syftade på att på mig skulle det implantatet likna diskusar troligtvis pga att jag inte har så mkt egen vävnad :)

Kommer du att ta demi eller full tror du? Funderade även jag på 500 då men efter att ha tittat på fler bilder tror jag att det blir för stort på mig i alla fall.
Gilla

Manizer

Kvinna ·

21 apr, 2018

Skulle du kunna förklara vad du menar med diskusar förresten? Haha :-)
Gilla

Siljan

Kvinna ·

21 apr, 2018

Manizer skrev:

Skulle du kunna förklara vad du menar med diskusar förresten? Haha :-)

Haha.. ja vad jag förstod så var det att de är mer fasta i formen och skulle med min nätta bröstkorg vara mer framträdande och då likna en diskus i formen. Det passade mer de som hade lite mer vävnad till att börja med. Men jag får se på tisdag, blir det för framträdande så kommer jag välja demi för det var ett fylligare men naturligt resultat jag ville ha från början..
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

22 apr, 2018

Hej ni som har opererat er nyss! Jag är inne på dag 4 efter operationen:D Och min fråga är, hur tusan tvättar man sitt hår?!? Jag har ganska långt hår och ingen som kan hjälpa mig:D haha. Har inte vågat duscha än, tänkte göra det i kväll men måste verkligen duscha håret idag innan jag går ut! Har ju såklart fortfarande ont, mest vid snitten när kag rör mig och fortfarande delvis stel i rörelserna med armarna så har ni några tips hur man gör det smidigast och med minsta medförande smärta:D Och en fråga till, har en smärta när jag går att det trycker enormt mycket mot snittet på högra sida så kan ju inte gå nå raska promenader..Hur mycket rör/rörde ni andra på er dagarna efter?
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

22 apr, 2018

Operation imorgon, nu har sonen blivit förkyld och har lite feber... de andra kidsen mår bra ÄN så länge... är livrädd att bli smittad. Är det inte typiskt så säg? Håll tummarna för oss :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem