Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

Julieta

Kvinna ·

22 mar, 2018

En månad kvar börjar bli nervös såg att vi vald samma fast jag ska vara där dagen efter dig.
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

22 mar, 2018

Wii nu har jag bestämt mig för volym också:D det blir motiva round full 425cc. Måste höra med er andra hur ni har funderat kring klyftan?! Hur brett/tajt emellan vill ni ha det? Mitt mått är 1,5cm så han sa att mitt utgångsläge är bra för att få en fin klyfta och jag vill väl ha vid ca 1cm. Blir det för tajt eller tror ni har det blir en fin men inte fööör tajt heller?!:)
Gilla

Emmsve0528

Kvinna ·

22 mar, 2018

Hej. Ska också operera mig 23 april på Bella kliniken i Helsingborg. Har 50 cc innan och ska sätta in 750cc ultra hög profil. Verkar som många har problem med att inte få sätta in det som de själva vill? Jag är lite osäker på om 750 blir för mkt men det kändes bra när jag provade. Blir nervös när dom flesta sätter in runt 500cc
Gilla

sthlm

Kvinna ·

23 mar, 2018

Norrskenet87 skrev:

Wii nu har jag bestämt mig för volym också:D det blir motiva round full 425cc.
Måste höra med er andra hur ni har funderat kring klyftan?! Hur brett/tajt emellan vill ni ha det? Mitt mått är 1,5cm så han sa att mitt utgångsläge är bra för att få en fin klyfta och jag vill väl ha vid ca 1cm. Blir det för tajt eller tror ni har det blir en fin men inte fööör tajt heller?!:)

Låter som en perfekt klyfta tycker jag, du har ju ett bra utgångsläge :) Jag sa till min kirurg att jag absolut inte ville ha för mkt mellanrum då jag inte tycker det är snyggt när det blir som en hel motorväg där haha, och det han sa då var att man helt enkelt bör välja ett tillräckligt stort (brett) implantat. Mitt val stod mellan 425 och 450 round full men valet föll på 450 just av den anledningen och för att det skulle sticka ut lite på sidorna. Lycka till jag tror det kommer bli skitsnyggt!
Gilla

Coor

Kvinna ·

23 mar, 2018

Emmsve0528 skrev:

Hej. Ska också operera mig 23 april på Bella kliniken i Helsingborg. Har 50 cc innan och ska sätta in 750cc ultra hög profil. Verkar som många har problem med att inte få sätta in det som de själva vill? Jag är lite osäker på om 750 blir för mkt men det kändes bra när jag provade. Blir nervös när dom flesta sätter in runt 500cc

Hehe va skönt att höra att du upplever det så jag blir nervös för att jag tycker att det är så få som sätter in över 500 och att de flesta sätter in mellan 340-425 typ :P Jag tror det där med storleken är väldigt olika. En del verkar inte få så mycket rekommendationer och en del verkar få väldigt hårda. Jag fick ett spann av storlekar att välja på som han och datorn ansåg inte skulle vara några problem och skulle passa mina önskemål. Jag tog det största i det spannet 500cc full. Om jag ville ha större skulle jag va tvungen att ta corse men det skulle inte stämma så bra med mina önskemål.
Gilla

Coor

Kvinna ·

23 mar, 2018

Phew nu har jag lagt in betalningen i internetbanken och därmed pröjjsat nya brösten. NU är det på riktigt :P
Gilla

Emmsve0528

Kvinna ·

23 mar, 2018

Haha skönt vi alla är oroliga över saker så man inte är själv:) När jag provade så på hon in utan att säga hur mkt då jag sa innan att jag tänkte mig runt 500cc. Så provade två olika och den sista som också var störst kändes bäst. Tyckte egentligen inte att det va någon större skillnad mellan dom och då provade jag 625cc och 750cc. Ser bra ut på korten jag tog men så gick jag in och kollade på en blogg där hon lagt in 725 och tänkte herregud så där kan jag inte se ut. Så ångesten e på topp:p
Gilla

jhojho

Kvinna ·

23 mar, 2018

Velar mellan 725cc och 825cc... är rädd att det blir alldeles för stort med 825cc...det är så himla olika på alla så det är svårt att tänka sig hur det exakt skulle se ut på mig. jag ´har hela tiden tänkt 825..men nu vet jag inte..
Gilla

Lillan82

Kvinna ·

23 mar, 2018

Lilla.linn skrev:

Här kommer en till aprilare! :) Ska opereras 10/4 hos Helena på citadell. Lägga in 355 CC. Växlar mellan att vara sjukt pepp till att dippa ibland och ifrågasätta vad jag gör.. även om det tagit mig 10 år att boka operationen. Väldigt nervös!

Åh jag ska också opereras av Helena den 23/4. Sjukt spännande. Väljer mellan 300 demi och 355 full. Är sjukt pepp på nya tuttar (har nästan inga idag) men kluven på storlek. 
Gilla

Coor

Kvinna ·

24 mar, 2018

jhojho skrev:

Velar mellan 725cc och 825cc... är rädd att det blir alldeles för stort med 825cc...det är så himla olika på alla så det är svårt att tänka sig hur det exakt skulle se ut på mig. jag ´har hela tiden tänkt 825..men nu vet jag inte..

Åh va jobbigt! Gjorde ni någon 3D simuleringsbild? Annars kan ju det va ett alternativ att försöka hitta en kirurg som gör sådana men sen ändå välja samma kirurg som du tänkt nu om det är den som känns bäst. :) ristestet tyckte jag inte va så hjälpsamt blir ju fel form osv
Gilla

Coor

Kvinna ·

24 mar, 2018

Emmsve0528 skrev:

Haha skönt vi alla är oroliga över saker så man inte är själv:) När jag provade så på hon in utan att säga hur mkt då jag sa innan att jag tänkte mig runt 500cc. Så provade två olika och den sista som också var störst kändes bäst. Tyckte egentligen inte att det va någon större skillnad mellan dom och då provade jag 625cc och 750cc. Ser bra ut på korten jag tog men så gick jag in och kollade på en blogg där hon lagt in 725 och tänkte herregud så där kan jag inte se ut. Så ångesten e på topp:p

Frågar samma som jag gjorde med jhojho, fick du se någon 3d simuleringsbild? Brösten kommer ju bli stora men den där tjejen på bloggen har nog gjort sitt bästa för att framhäva sina. Och sen kan ju bålen se helt olika ut vilket gör stor skillnad också. Om du är osäker skulle jag maila kirurgen igen och fråga till följd frågor alternativt gå på fler konsultationer :) sen är det väll helt normalt med lite ångest inför en sådan här grej.
Gilla

Emmsve0528

Kvinna ·

24 mar, 2018

Hej. Nej gjorde ju tyvärr ingen sådan men funderar på att boka en konsultation i Gbg och bara prova storlek och sen operera mig i hbg på Bella kliniken. Ja dom är nog ihoptryckta på bilderna och det ser så olika ut på olika bilder. Kändes bra när jag provade men kanske bra med en konsultation till
Gilla

jhojho

Kvinna ·

25 mar, 2018

Coor skrev:

jhojho skrev:

Åh va jobbigt! Gjorde ni någon 3D simuleringsbild? Annars kan ju det va ett alternativ att försöka hitta en kirurg som gör sådana men sen ändå välja samma kirurg som du tänkt nu om det är den som känns bäst. :) ristestet tyckte jag inte va så hjälpsamt blir ju fel form osv

Tror inte de kör med sån 3d i lkpg. Inget de har nämnt något om. Bara att det är bra att göra ristestet, så ja har kört med det men är så velig.. Tycker inte det känns så mycket skillnad mellan de två alternativen. Men det kanske det är.. Kan någon bestämma åt mig så det är klart så ja kan sluta tänka på detta hela tiden haha! Blir så frustrerad.
Gilla

Coor

Kvinna ·

01 apr, 2018

Nu äntligen är det vår månad! Åh va kul det känns! Ska bli så spännande att få följa er andra också under denna resa!
Gilla

Sf88

Kvinna ·

01 apr, 2018

Ja äntligen :D Hur känns det för er andra? Imorgon är det exakt 1 vecka kvar till min op. Verkligen blandade känslorn nu. Ena dagen längtar jag och känner att det kommer blir SÅ BRA, andra dagar kan jag nästan känna lite dödsångest. Börjar till och med tvivla lite och tänka att mina bröst är nog inte så hemska ändå haha.
Gilla

Lilla.linn

Kvinna ·

01 apr, 2018

Jag tänker samma! Aldrig har mina bröst varit så fina som nu egentligen.... En sak jag inte sett på över 10 år ser jag helt plötsligt nu... Knepigt va :) Även om jag vet varför jag ska göra operationen liksom.
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

01 apr, 2018

Ja nu längtar jag så enormt. Har inte haft nå ångest alls sen jag berättade för min familj. Det var det jobbigaste för mig. Nu när det är överstökat så oroar jag mig inte alls. Har aldrig haft någon ångest för själva operationen, utan bara för vad andra ska säga. Nu har hela familjen gått igenom magsjuka förra veckan så förhoppningsvis håller vi oss friska nu. Ska inte träffa någon i onödan som kan ha baciller. Känns som att alla omkring oss är sjuka nu.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

01 apr, 2018

Känner likadant som er Sf88 och Lilla linn!! :) Jag blir också orolig för att jag kanske får en komplikation och gör dem fulare...tänk om det inte alls blir som man tänkt sig. Och som 2kids later skriver om att alla är sjuka, jag är livrädd att bli sjuk när det närmar sig, måste hålla sig frisk, äter nyttigt, massvis vitaminer, ute o går o försöker stärka muskler. Jag passar på varje natt att sova på mage då jag troligtvis inte kommer kunna göra det sedan med mina 825cc. 16 dagar kvar för mig.. Ser fram mot det men samtidigt nervös:)
Gilla

Coor

Kvinna ·

01 apr, 2018

Jag är super duper exalterad och läääängtar! Det enda som oroar mig är att bli sjuk innan eller att det ska bli jätte körigt för sambon att ta hand om barnen veckorna efteråt så att jag kommer få dåligt samvete. En tvååring och en fyraåring tar ju en del energi. Men det är bara en kort period och sen ska svärmor hjälpa till också
Gilla

Nita

Kvinna ·

01 apr, 2018

Tessan22 skrev:

Hej
Jag har tid för OP 5/4 på AK i Stockholm och jag är super nervös, så rädd att brösten ska kännas och se för stora ut. Men litar på Paolo som ska operera mig och MX 290 har han rekomenderat. Men är så nervös. Men längtar samtidigt massor efter att få lite fylligare bröst igen efter två barn.

Vad roligt att du har op snart. Förstår att du är orolig och nervös, samma här. Önskar man kunde få se ett ungefärligt resultat. Tog ni några 3-D bilder? Jag har op bokad 9/4 hos Paolo och han rekommenderar samma stl/modell till mig. Min oro är att det kommer kännas lite för litet, men är iof sig ute efter ett naturligt resultat. Paolo tycker nästa stl blir för stor(bredden), men hos konsultation på NK så var det inget problem med större. Men landade på 315-335cc där, så inte jättestor skillnad. Sen börjar jag oroa mig över ifall brösten kommer kännas mycket fastare/hårdare.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem