Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

MeraMia

Kvinna ·

04 apr, 2018

Åh vad skönt det är att läsa era kommentarer. Allt ifrån storleks val till fördomar och pepp!! Jag ska opereras om ca 2 veckor och är ganska nervös. Men det ska samtidigt bli så roligt!! Jag har valt Motiva ergonomix 355 full och hoppas att det blir bra. Ev vill jag gå upp ett snäpp till 375 cc. Är så glad för sambo och vänner som stöttar. Min familj är tvärt om. Har försökt förklara varför jag gör detta men i deras värld gör man inte en bröstop om man inte är bimbo. Tråkig inställning som gjort mig jätteledsen. Men jag försöker hålla fokus på mig och min önskan att få två urammade rispåsar till fina bröst igen. Lycka till alla som ska opereras under april. Både före och efter!!!
Gilla

Mitha

Kvinna ·

04 apr, 2018

Jag ska göra ett nytt lyft och byta implantat den 25 april på Art Clinic i Göteborg.. Jag gjorde min första operation för ganska exakt ett år sen men jag vart inte nöjd med storleken och formen så nu laddar jag om! Jag och Per (kirurgen) kom fram till att vi ska gå från 375 bakom till 500 bakom.. men mina tankar går runt o runt.. ska ja välja större? Ska jag byta märke på implantat? Men men.. jag tror att det hör till.. man blir nog lite kring kring när man börjar närma sig stora dagen :D
Gilla

Coor

Kvinna ·

04 apr, 2018

MeraMia skrev:

Åh vad skönt det är att läsa era kommentarer. Allt ifrån storleks val till fördomar och pepp!! Jag ska opereras om ca 2 veckor och är ganska nervös. Men det ska samtidigt bli så roligt!! Jag har valt Motiva ergonomix 355 full och hoppas att det blir bra. Ev vill jag gå upp ett snäpp till 375 cc.

Är så glad för sambo och vänner som stöttar. Min familj är tvärt om. Har försökt förklara varför jag gör detta men i deras värld gör man inte en bröstop om man inte är bimbo. Tråkig inställning som gjort mig jätteledsen. Men jag försöker hålla fokus på mig och min önskan att få två urammade rispåsar till fina bröst igen. Lycka till alla som ska opereras under april. Både före och efter!!!

Precis håll fokus på din anledning. Jag kan tänka mig att många låter bli att genomgå plastikoperationer pga. oro för vad andra ska tänka. Det din familjuttrycker är säkert bara missriktad oro. De har ju inte lika bra koll som du säkert har på risker osv. Det är mer okänt för dem. Sen är nog en släng av jante också vanligt. De kommer komma över det ;P
Gilla

EllieSwe

Kvinna ·

04 apr, 2018

Jojo1993 skrev:

Äntligen! SÅ lycklig. Kom hit imorse och vara första patient in. Dock hade inte mitt inplantat kommit än så blev framskjutet. Blev några timmar försenat och jag blev otroligt nervös. Tillslut fick jg följa med upp till operationssalen och lägga mig. Hade två narkossköterskor/skötare som var väldigt lugnade och fina mot mig. Skakade och fällde faktiskt en liten tår i panikkänslan att inte vakna gen. Men otroligt fin personal underlättande med lugnande ord. Vaknade sedan upp, såg suddigt och var otroligt trött. MEN hade inte det minsta on. Var liksom förberedd på att en elefant skulle stå på bröstkorgen. Låg på uppvaket kanske en halvtimme vaken, var trött men kunde inte somna. Så bad om att få komma ner till mitt rum då ja var väldigt hungrig. Fick lite nyponsoppa och låg o slumrade lite till en podd. Orkade inte ens kolla mobilen. Efter ett tag fick. Jag mackor och kaffe också. Måste bara säga att jag är så otroligt glad att jag är klar och att allt (hittills) gått bra och att jg mår oförskämt bra. Lite skakis och trött och snurrig fortf, det är det enda. Snart kommer min pojkvän o hämtar mig. Och jag vill hälsa till er alla som har detta framför er och oroar er inför operationen, det jobbigaste var just att oroa sig och allt innan. Vi är powerladies och klarar lätt av det!

Åh va kul att det gick så bra för dig! Jag gjorde också mina idag fm, så nöjd! Jag hade ganska ont när jag vak sade men sa till och då löste dem det så jag inte alls fick ont efter bara några min. Jag blir väldigt lätt illamående så jag sa det innan operationen och då fick jag nån extra cocktail mot det så blev inte det minsta illamående efter op. Jag sov en stund på kliniken och sedan fick jag kissa och byta om, vilket inte alls var något problem att göra själv. Nu finns det både före- och efterbilder på min profil. Kommer ladda upp avklädda efterbilder på lördag då jag äntligen får dusch men har inte själv sett dem än, hehe.
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

05 apr, 2018

Scrapmorsan jag ska oxå opereras på Proforma av Örjan och ha konsultation och op samma dag. Har oxå långt att åka... jag ska op den 26! Jag är oxå rätt klar över hur jag vill ha det så det känns ändå bra med konsultation och op samma dag:))
Gilla

Lillan82

Kvinna ·

05 apr, 2018

Nu är operationen betald och plötsligt kändes det extra verkligt, som en dröm som ska gå i uppfyllelse:)
Gilla

Lillan82

Kvinna ·

05 apr, 2018

Jojo1993 skrev:

Äntligen! SÅ lycklig. Kom hit imorse och vara första patient in. Dock hade inte mitt inplantat kommit än så blev framskjutet. Blev några timmar försenat och jag blev otroligt nervös. Tillslut fick jg följa med upp till operationssalen och lägga mig. Hade två narkossköterskor/skötare som var väldigt lugnade och fina mot mig. Skakade och fällde faktiskt en liten tår i panikkänslan att inte vakna gen. Men otroligt fin personal underlättande med lugnande ord. Vaknade sedan upp, såg suddigt och var otroligt trött. MEN hade inte det minsta on. Var liksom förberedd på att en elefant skulle stå på bröstkorgen. Låg på uppvaket kanske en halvtimme vaken, var trött men kunde inte somna. Så bad om att få komma ner till mitt rum då ja var väldigt hungrig. Fick lite nyponsoppa och låg o slumrade lite till en podd. Orkade inte ens kolla mobilen. Efter ett tag fick. Jag mackor och kaffe också. Måste bara säga att jag är så otroligt glad att jag är klar och att allt (hittills) gått bra och att jg mår oförskämt bra. Lite skakis och trött och snurrig fortf, det är det enda. Snart kommer min pojkvän o hämtar mig. Och jag vill hälsa till er alla som har detta framför er och oroar er inför operationen, det jobbigaste var just att oroa sig och allt innan. Vi är powerladies och klarar lätt av det!

Lätt att vi är powerladies!!! Så härligt att höra att allt har gått så bra. Din glädje smittar av sig. Tack för att du delar med dig.
Gilla

Lillan82

Kvinna ·

05 apr, 2018

MeraMia skrev:

Åh vad skönt det är att läsa era kommentarer. Allt ifrån storleks val till fördomar och pepp!! Jag ska opereras om ca 2 veckor och är ganska nervös. Men det ska samtidigt bli så roligt!! Jag har valt Motiva ergonomix 355 full och hoppas att det blir bra. Ev vill jag gå upp ett snäpp till 375 cc.

Är så glad för sambo och vänner som stöttar. Min familj är tvärt om. Har försökt förklara varför jag gör detta men i deras värld gör man inte en bröstop om man inte är bimbo. Tråkig inställning som gjort mig jätteledsen. Men jag försöker hålla fokus på mig och min önskan att få två urammade rispåsar till fina bröst igen. Lycka till alla som ska opereras under april. Både före och efter!!!

Fokusera på dig och vad som blir bäst för dig. Det är svårt när det är ens familj som inte stöttar. Men det är du som ska leva med din kropp o du måste göra det som känns rätt för dig. Power till dig!!
Gilla

Norrskenet87

Kvinna ·

05 apr, 2018

Åå Hej igen alla! Gu va roligt och komma in här igen efter några dagar borta:) man tycker dagarna går så sjuuukt långsamt nu innan op. Bara 12 dagar kvar nu för mig! En rolig sak var att jag inte viste att just den veckan jag hade bokat var det 25% på alla operationer för att dom firar 10år!! Så mina bröst blev helt plötsligt ca12,000:- Billigare! Haha nästan som att vinna på lotto:)!
Gilla

Coor

Kvinna ·

06 apr, 2018

Norrskenet87 skrev:

Åå Hej igen alla! Gu va roligt och komma in här igen efter några dagar borta:) man tycker dagarna går så sjuuukt långsamt nu innan op. Bara 12 dagar kvar nu för mig! En rolig sak var att jag inte viste att just den veckan jag hade bokat var det 25% på alla operationer för att dom firar 10år!! Så mina bröst blev helt plötsligt ca12,000:- Billigare! Haha nästan som att vinna på lotto:)!

Nä, haha. Vilket flyt! Jag har fyra dagar kvar, helt galet! Så helgen kommer ägnas åt att städa, tvätta och sånt så man inte blir knäpp när man ska ligga och ta det lugnt :P
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

06 apr, 2018

Norrskenet87 skrev:

Haha vilken flax. Grattis och stort lycka till!!!
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

06 apr, 2018

Lillan82 skrev:

Nu är operationen betald och plötsligt kändes det extra verkligt, som en dröm som ska gå i uppfyllelse:)

Det är en sån härlig känsla att ha betalat. För mig blev det så mycket verkligare.
Gilla

jhojho

Kvinna ·

06 apr, 2018

Blivit sjuk som ja va så rädd för, men op är inte förrän 11 dagar så ska nog bli frisk:) Bara man inte har feber. Är så exalterad! Vill ha mina nya bröst nu! Tiden går så sakta! Jag hoppas att de nya implantaten kommer göra så mitt häng inte är lika stort. Är rädd att de kommer tynga ner o fortfarande va hängiga..Sen att brösten inte är exakta lika stora o vårtgårdarna sitter exakt där man vill kan jag leva med. I framtiden blir det antagligen ett lyft då jag kan fixa till det lite isf. Men om barn blir gjorda så väljer ja att göra det senare i livet:) Ska utomlands i juni så hoppas de läker som de ska.
Gilla

kattis123

Kvinna ·

06 apr, 2018

Hur lång brukar väntetiden vara för att få operation?
Gilla

jhojho

Kvinna ·

06 apr, 2018

kattis123 skrev:

Hur lång brukar väntetiden vara för att få operation?

Menar du efter konsultation eller när du när är på plats och tills du ligger på op bordet? Första operationen fick jag vänta 1 vecka efter konsultationen. Nu andra operationen fick jag vänta 1,5 månad. Så det beror på hur de har med tider.. Jag hade tid kl 10 och fick göra mig iordning direkt så efter en halvtimme låg jag på bordet redo att sova gott.
Gilla

kattis123

Kvinna ·

06 apr, 2018

Tid med konsultation och väntats till op :)
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

06 apr, 2018

kattis123 skrev:

Tid med konsultation och väntats till op :)

Jag hade min konsultation på Citadellkliniken 15/3 och som tur var hade jag prel.bokat datum för op innan annars hade jag fått vänta två månader. Har du bokat konsultation än? :)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

06 apr, 2018

jhojho skrev:

Blivit sjuk som ja va så rädd för, men op är inte förrän 11 dagar så ska nog bli frisk:) Bara man inte har feber. Är så exalterad! Vill ha mina nya bröst nu! Tiden går så sakta! Jag hoppas att de nya implantaten kommer göra så mitt häng inte är lika stort. Är rädd att de kommer tynga ner o fortfarande va hängiga..Sen att brösten inte är exakta lika stora o vårtgårdarna sitter exakt där man vill kan jag leva med. I framtiden blir det antagligen ett lyft då jag kan fixa till det lite isf. Men om barn blir gjorda så väljer ja att göra det senare i livet:) Ska utomlands i juni så hoppas de läker som de ska.

Varför ska du operera om dig? Har de blivit hängiga sedan du opererade dig?
Gilla

Sofffipropp

Kvinna ·

06 apr, 2018

Jag fick vänta 5 veckor :)
Gilla

Sofffipropp

Kvinna ·

06 apr, 2018

Hör av dig sen hur allt gick!! Spännande :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem