Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
2kidslater profilbild

2kidslater

Kvinna ·

06 feb, 2018

Bröstförstoring April 2018

Bröstförstoring

Jag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?

361

Sortera efter

2kidslater

Kvinna ·

07 apr, 2018

Nu är det tre dagar kvar för mig! Idag åker vi till mamma med barnen. Imorgon drar vi vidare till kompisar i Ö-vik så slipper vi köra så långt på samma dag. På måndag åker vi vidare till Stockholm och konsultation på Nordiska kliniken. Sen opereras jag på tisdag morgon. Är så peppad! Ska bli skönt att slänga mina gamla BHar när vi kommer hem igen. :D
Gilla

Sofffipropp

Kvinna ·

07 apr, 2018

Stort lycka till !!! Hoppas allt går bra!
Gilla

Coor

Kvinna ·

07 apr, 2018

2kidslater skrev:

Nu är det tre dagar kvar för mig! Idag åker vi till mamma med barnen. Imorgon drar vi vidare till kompisar i Ö-vik så slipper vi köra så långt på samma dag. På måndag åker vi vidare till Stockholm och konsultation på Nordiska kliniken. Sen opereras jag på tisdag morgon. Är så peppad! Ska bli skönt att slänga mina gamla BHar när vi kommer hem igen. :D

Wii! Ja alltså jag längtar också så efter att få byta ut bh-arna. Och se hur kläder passar! Har så mycket grejer som sitter dåligt nu pga inga bröst :P haha
Gilla

MeraMia

Kvinna ·

07 apr, 2018

2kidslater skrev:

Men va roligt! Hoppas allt går bra och att du blir nöjd! Skriv sedan och berätta hur det gick! :)
Gilla

jhojho

Kvinna ·

07 apr, 2018

Linalina1 skrev:

jhojho skrev:

Blivit sjuk som ja va så rädd för, men op är inte förrän 11 dagar så ska nog bli frisk:) Bara man inte har feber. Är så exalterad! Vill ha mina nya bröst nu! Tiden går så sakta! Jag hoppas att de nya implantaten kommer göra så mitt häng inte är lika stort. Är rädd att de kommer tynga ner o fortfarande va hängiga..Sen att brösten inte är exakta lika stora o vårtgårdarna sitter exakt där man vill kan jag leva med. I framtiden blir det antagligen ett lyft då jag kan fixa till det lite isf. Men om barn blir gjorda så väljer ja att göra det senare i livet:) Ska utomlands i juni så hoppas de läker som de ska.

Varför ska du operera om dig? Har de blivit hängiga sedan du opererade dig?

Jag vill ha större helt enkelt:)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

08 apr, 2018

jhojho skrev:

Linalina1 skrev:

jhojho skrev:

Blivit sjuk som ja va så rädd för, men op är inte förrän 11 dagar så ska nog bli frisk:) Bara man inte har feber. Är så exalterad! Vill ha mina nya bröst nu! Tiden går så sakta! Jag hoppas att de nya implantaten kommer göra så mitt häng inte är lika stort. Är rädd att de kommer tynga ner o fortfarande va hängiga..Sen att brösten inte är exakta lika stora o vårtgårdarna sitter exakt där man vill kan jag leva med. I framtiden blir det antagligen ett lyft då jag kan fixa till det lite isf. Men om barn blir gjorda så väljer ja att göra det senare i livet:) Ska utomlands i juni så hoppas de läker som de ska.

Varför ska du operera om dig? Har de blivit hängiga sedan du opererade dig?

Jag vill ha större helt enkelt:)

Ok! Jag förstår! Bara nyfiken om det var nåt annat!
Gilla

Hannakn

Kvinna ·

08 apr, 2018

Jag opererades i torsdags på citadellkliniken utav Jens. Supernöjd med allt. Ingen större smärta bara extremt stel och väldigt försiktig med att använda armarna. Väldigt glad över valet utav kliniken då alla var helt fantastiska där samt att man fick bli kvar en natt tyckte jag var otroligt skönt. Lycka till allesammans!!! Bara fråga om Någon undrar något, hade själv typ hundra frågor innan.
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

08 apr, 2018

Åh vilken bra tråd! Den 17:e april opereras jag av Jörg på Citadell. 355cc har vi valt att gå med! Sån skräckblandad förtjusning för har drömt om denna dagen sen jag var 17 och insåg att brösten inte kommer växa mer, men är livrädd över att något ska gå fel, haha... Men litar verkligen på honom och kliniken verkar fantastisk. :)
Gilla

Sofffipropp

Kvinna ·

08 apr, 2018

Silmaril- åh då opereras du precis en vecka innan mig. Jag ska också ha motiva ergonomix. Jag är så nervös, rädd och glad på samma gång. Vi ska nästan ha samma storlek också. Jag är helt platt nu, så jag hoppas jag blir nöjd med storleken!
Gilla

Silmaril

Kvinna ·

08 apr, 2018

Sofffipropp skrev:

Silmaril- åh då opereras du precis en vecka innan mig. Jag ska också ha motiva ergonomix. Jag är så nervös, rädd och glad på samma gång. Vi ska nästan ha samma storlek också. Jag är helt platt nu, så jag hoppas jag blir nöjd med storleken!

Vilken klinik valde du? Jag är också helt platt! Så spännande detta! :)
Gilla

Lady_Cazz

Kvinna ·

08 apr, 2018

Freakar ur.. ska opereras den 19:e. Känner mig sjukt osäker på storleken :-P
Gilla

Coor

Kvinna ·

09 apr, 2018

Dagens innan doppare dagen! Det är verkligen så jag känner mig, som ett barn dagen innan julafton. Imorgon kl13.30 har jag operationstid, idag jobbar jag 12-20 och jag har massor att göra så jag hoppas att tiden går snabbt. Nu har jag lakanen i tvätten, sen ska jag jaga runt dammsugaren innan jag åker till jobbet. I eftermiddag hämtar jag ut recepten från apoteket och köper descutan/hibiscrub sen ikväll så gör jag första tvätten. Det enda som oroar mig är att barnen lekte med ett barn igår som senare på kvällen kräktes. Om dem blir magsjuka försvinner min skjuts till och från kliniken (20mil) och om jag blir magsjuk så måste jag ju skjuta upp operationen och det vill jag verkligen inte. Det är så nära perfekt tajming som det kan bli att göra den nu. Ah hoppas att allt ska gå enligt planerna iaf I'm so excited!!
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

09 apr, 2018

Hej alla! Nu har jag betalat och nu känns det på riktigt!! Men jag behöver pepp. Haha. Känner mig lite osäker. Alltså har egentligen aldrig haft drömmen om stora bröst men efter barn så kändes brösten lite tomma och hängiga. Är rädd för att ångra mig att de blir sååå stora. Kalla fötter :) Coor: stort lycka till nu!! Lady cazz: Också osäker på storleken!! Dock inte jag som valt så stort utan kirurgen.
Gilla

2kidslater

Kvinna ·

09 apr, 2018

Nu börjar vi åka mot sthlm! Har konsultation ikväll. Jag valde konsultation dagen innan operation så hinner jag i alla fall sova på saken en natt och bestämma storleken. Coor jag hoppas ni klarar er från magsjukan. Jag valde att hålla mina barn borta både från förskolan och andra kompisar sista veckan. Det vore inte coolt om man själv blev smittad när man är nyopererad. Jag är fortfarande toktaggad, men min man börjar bli nervös. Imorgon klockan åtta har jag min operation. Då börjar det nya livet :)
Gilla

Coor

Kvinna ·

09 apr, 2018

2kidslater skrev:

Nu börjar vi åka mot sthlm! Har konsultation ikväll. Jag valde konsultation dagen innan operation så hinner jag i alla fall sova på saken en natt och bestämma storleken. Coor jag hoppas ni klarar er från magsjukan. Jag valde att hålla mina barn borta både från förskolan och andra kompisar sista veckan. Det vore inte coolt om man själv blev smittad när man är nyopererad.

Jag är fortfarande toktaggad, men min man börjar bli nervös. Imorgon klockan åtta har jag min operation. Då börjar det nya livet :)

Va spännande! Hör gärna av dig om du vill med hur konsultationen gick och kändes. Ah det hade varit skönt att ha haft dem hemma men både hade varit hemma veckan innan och klättrade på väggarna plus att vi hade jobb och plugg att ta igen :/ Haha stackarn du får hålla honom i handen :P
Gilla

Mammamedegetliv

Kvinna ·

09 apr, 2018

Lycka till ni som opereras snart!!! Jag ska ha op och konsultation samma dag då jag har en bit att åka. Någon annan som haft det? Hur funkade det? Kändes allt bra eller blev det stressigt med att hinna känna efter med storlek?? Börjar bli nervös...
Gilla

Lady_Cazz

Kvinna ·

09 apr, 2018

Linalina1 skrev:

Hej alla! Nu har jag betalat och nu känns det på riktigt!!
Men jag behöver pepp. Haha. Känner mig lite osäker. Alltså har egentligen aldrig haft drömmen om stora bröst men efter barn så kändes brösten lite tomma och hängiga. Är rädd för att ångra mig att de blir sååå stora. Kalla fötter :)

Coor: stort lycka till nu!!

Lady cazz: Också osäker på storleken!! Dock inte jag som valt så stort utan kirurgen.

Osäker på kirurgen? Vad är det med Patrik Höijer du känner dig osäker på, för det är väl han som ska operera dig? Jag känner mig helt säker på min kirurg faktiskt. Jag valde Peter Cosmo som många här inne ogillar. Klickar dock skitbra med honom och litar till 100 % på att han vet vad han gör så det känns bra iaf:)
Gilla

Linalina1

Kvinna ·

09 apr, 2018

Lady_Cazz skrev:

Linalina1 skrev:

Hej alla! Nu har jag betalat och nu känns det på riktigt!!
Men jag behöver pepp. Haha. Känner mig lite osäker. Alltså har egentligen aldrig haft drömmen om stora bröst men efter barn så kändes brösten lite tomma och hängiga. Är rädd för att ångra mig att de blir sååå stora. Kalla fötter :)

Coor: stort lycka till nu!!

Lady cazz: Också osäker på storleken!! Dock inte jag som valt så stort utan kirurgen.

Osäker på kirurgen? Vad är det med Patrik Höijer du känner dig osäker på, för det är väl han som ska operera dig?
Jag känner mig helt säker på min kirurg faktiskt. Jag valde Peter Cosmo som många här inne ogillar. Klickar dock skitbra med honom och litar till 100 % på att han vet vad han gör så det känns bra iaf:)

Nej inte osäker på kirurgen, utan 550cc känns så stort. Hade tänkt mig 3-400cc. Men har så breda bröst så måste ha större för det inte ska se konstigt ut! Känner mig supernöjd med Patrik och litar 100% på honom! Därför kommer jag köra på 550cc. Men olika storlekar ser ju så olika ut beroende på kroppen de sitter på! Tycker bara det låter så stort men det kommer säkert bli bra. :) lycka till när det är dags för dig :)
Gilla

EllieSwe

Kvinna ·

09 apr, 2018

Lady_Cazz skrev:

Freakar ur.. ska opereras den 19:e. Känner mig sjukt osäker på storleken :-P

Jag var jättevelig med storleken in i sista sekund. Gick från 290 till 310 och sist 345cc. Men i slutet så tänkte jag att det skiljer ju faktiskt bara två matskedar mellan 310 och 345 så hur stor skillnad kan det egentligen bli. När jag började tänka så så blev jag lite lugnare iaf och eftersom att min kirurg tyckte det va en bra storlek så valde jag att lita på det. Ofta står man ju och velar mellan två väldigt lika storlekar och då är det viktigt att komma ihåg att vi bara pratar om någon matsked hit eller dit :) Lycka till, det kommer bli bra vad du än väljer! :)
Gilla

Termal

Kvinna ·

09 apr, 2018

Jag betalade in min operation igår! Nu känns det nära. Imorgon är det prick två veckor kvar för mig. Är inte så nervös för själva operationen, är mest nervös för hur resultatet blir..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem