Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Poolly profilbild

Poolly

Kvinna ·

25 dec, 2018

Bröstförstoring December 2018

Bröstförstoring

Jag har märkt att december tråden som startades har försvunnit, men de vore ju kul att fortsätta följa alla som gjorde sin operation i december. Så om ni håller med kan ni väl skriva en rad eller två här så får väl detta vara den nya tråden :)

87

Sortera efter

lillagreta

Kvinna ·

02 jan, 2019

Någon mer än jag som fått fruktansvärt känsliga nippels efter op? Gör ont mot de mjuka tyget i bhn liksom...
Gilla

Poolly

Kvinna ·

02 jan, 2019

lillagreta skrev:

Någon mer än jag som fått fruktansvärt känsliga nippels efter op? Gör ont mot de mjuka tyget i bhn liksom...

Jag har!!! De gör ju ont att få dusch strålen där med hehe. Från början hade jag dock ingen känsel alls i bröstvårtorna. Men de har ja nu.
Gilla

lillagreta

Kvinna ·

02 jan, 2019

Haha precis! Fan fryser jag känns de som dom ska gå sönder ju haha.. har haft känsel hela tiden, även i den bröstvårtan jag lyfte men de här är mer känsel än jag hade hoppats på...
Gilla

juliestar

Kvinna ·

03 jan, 2019

Har hatt følelse i brystvortene helt siden dag 1, men de har nok blitt litt mer sensitive, ja. Kjenner det godt når jeg dusjer. Også tror jeg huden min generelt begynner å bli sliten av å gå med sportsBH hele tiden. Jeg gikk ofte uten BH før og sover egentlig bare med truse, aldri noe på overkroppen. Dag 16/30 med brystband idag! Var tilbake på jobb igjen også idag. Gjorde så lite som mulig men kjente at jeg var sliten i puppene da jeg var ferdig. Godt å komme hjem og legge seg på rygg (igjen. som vanlig. zzz.) på sofaen! :)
Gilla

Axora

Kvinna ·

04 jan, 2019

På mig känns det som det bränns i huden ganska ofta, även bröstvårtorna och vid ärren! Men smärtan är borta nu. Känner mest obehag när jag lutar mig framåt. Kan ni sova på sidan? Jag kan kan det en kort stund sen gör det ont.
Gilla

newfriends2018

Kvinna ·

04 jan, 2019

Hej alla! Jag har följt den här tråden ett tag men inte skrivit något :) Jag har en fundering. Jag har opat mig på NK och ska dit nästa vecka på första återbesöket (20 dagar efter op, trots att man egentligen ska få komma 7-14 dagar efter men det har varit stängt och sedan fullbokat pga julhelgen...) och då hoppas jag få min nästa BH utprovad. Men det är ju en sport-BH. Har ingen alls lust att ha bara det dygnet om i flera månader, går ju inte att ha till nåt urringat... Hur har era kliniker sagt om BH:ar? Funderar på om man vågar shoppa någon "snäll" variant men som ändå går att ha till urringat nån dag/kväll lite då och då...?
Gilla

anamaja

Kvinna ·

04 jan, 2019

Hej alla! Jag gjorde ankarlyft plus Motiva 310 cc den 4/12 hos Johan N på Bellakliniken. Känner mig på det hela taget nöjd med allt. Har dock lite funderingar kring att det ena bröstet sitter högre än det andra och att det som sitter högre är hårdare. Vet att det är 2 operationer osv.... Skulle sluta med bröstbandet häromdagen ( efter 4 veckor) men pga höjdskillnaderna låter jag det vara på hela natten samt vid morgonpromenaderna. Tror ni att det rättar till sig av sig självt?
Gilla

juliestar

Kvinna ·

04 jan, 2019

Axora skrev:

På mig känns det som det bränns i huden ganska ofta, även bröstvårtorna och vid ärren! Men smärtan är borta nu. Känner mest obehag när jag lutar mig framåt. Kan ni sova på sidan? Jag kan kan det en kort stund sen gör det ont.

Har ikke prøvd helt på siden, prøvde å ligge litt skrått her om dagen med pute foran, men det gikk ikke så lenge. Det er bare dag 16 for meg (ser du hadde bare en dag før meg!), så kanskje litt tidlig. Vil gjerne se bilder av hvordan det står til med dere andre! Jeg kan ta en runde med bilder senere si ifra når jeg har orket å laste opp :P . @anamaja: det er vel MYE som kan skje de neste to-tre månedene med tanke på at det blir mykere og dropper lengre ned? Har du snakket med klinikken om å fortsette med brystbåndet? Er bare nyfiken på å høre hva de sier! :)
Gilla

anamaja

Kvinna ·

04 jan, 2019

@juliestar jag har mailat bilder till kliniken som varit stängd i mellandagarna och frågat, så än så länge kör jag bröstband på eget initiativ. Inväntar svar på måndag. Kände inte att det var så akut att jag behöver ringa journumret och fråga.
Gilla

lillagreta

Kvinna ·

04 jan, 2019

Newfriends2018 jag köpte till en extrabh från kliniken när jag var på återbesök. Är en steg två bh från nordicare och modellen heter Sandra. Den är ganska urringad men ändå kompression i som man ju gärna ska ha. Jätteskön!
Gilla

Axora

Kvinna ·

05 jan, 2019

Ang bh så behöver jag bara ha operations BHn på dagarna från och med tisdag (3v efter) och sen 3 v till på dagarna. Sen kan jag börja använda vad jag vill utan bygel:) Mina bröst är inte heller symmetriska än, de ena är hårdare och sitter lite högre. Men tänker att det blir bättre med tiden!!
Gilla

Axora

Kvinna ·

05 jan, 2019

Nu har jag lagt upp uppdaterad bild från idag!:)
Gilla

newfriends2018

Kvinna ·

06 jan, 2019

lillagreta skrev:

Newfriends2018 jag köpte till en extrabh från kliniken när jag var på återbesök. Är en steg två bh från nordicare och modellen heter Sandra. Den är ganska urringad men ändå kompression i som man ju gärna ska ha. Jätteskön!

Tack för tipset. Ska se om jag också kan göra det!
Gilla

Marina

Kvinna ·

06 jan, 2019

OM det bara är det ena implantatet som behöver komma ner, kan man vika sitt bröstband så att det blir dubbelt på den sida där man INTE vill trycka ner mer, dvs man har det dubbelvikt under armhålan. Och så drar man det lite snett, längre ner på den sidan som man vill påverka. Men stäm av med kirurgen!
Gilla

lillagreta

Kvinna ·

06 jan, 2019

Tycker det känns tryggt och skönt när moderatorn går in med tips och råd i trådarna! Du verkar ha mycket erfarenheter :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

07 jan, 2019

newfriends2018 skrev:

Hej alla! Jag har följt den här tråden ett tag men inte skrivit något :)
Jag har en fundering. Jag har opat mig på NK och ska dit nästa vecka på första återbesöket (20 dagar efter op, trots att man egentligen ska få komma 7-14 dagar efter men det har varit stängt och sedan fullbokat pga julhelgen...) och då hoppas jag få min nästa BH utprovad. Men det är ju en sport-BH. Har ingen alls lust att ha bara det dygnet om i flera månader, går ju inte att ha till nåt urringat...
Hur har era kliniker sagt om BH:ar? Funderar på om man vågar shoppa någon "snäll" variant men som ändå går att ha till urringat nån dag/kväll lite då och då...?

Jag fick klart från min kirurg att strax efter julafton fick jag börja sova utan bh och på dagtid om jag känner mig bekväm så kan jag vara utan då också. Så jag har beställt hem nippelcovers ;) Men vid köp av bh så kan jag köpa med bygel men att den inte ska gå upp mellan brösteni klyftan, utan att den får en chans för dom att gå ihopa (om du förstår? Haha) Men efter min första operation 2017, så 5 veckor senare skulle jag på julfest med jobb. Jag köpte en ny snygg bh att på mig, gick ju inte dit med operations-bh-n direkt :). Det var ju bara under några timmar tänkte jag. Det viktigaste att tänka på är det INTE får vara push-up dom fösta 3 månaderna.
Gilla

Marina

Kvinna ·

07 jan, 2019

lillagreta skrev:

Tycker det känns tryggt och skönt när moderatorn går in med tips och råd i trådarna! Du verkar ha mycket erfarenheter :)

Vad roligt att du tycker det. 😀 Jo, just när det gäller bröst har jag åkt igenom mangeln ett par varv. Men egentligen har jag ingen riktig medicinsk utbildning, så jag brukar uttrycka mig lite försiktigt ändå och man måste komma ihåg att ens kirurg alltid har sista ordet. Däremot kan jag kanske förekomma hen i ett påpekande eller komma med ett inpass man kan vilja kolla upp.
Gilla

juliestar

Kvinna ·

07 jan, 2019

Jobb igjen i dag, kjenner at det påvirker siden med min dominante hånd! Det brystet blir mer slitent og jeg kjente etter jobb at det var litt hardere og hadde lyst til å dra seg oppover, mer enn det andre. Bare å beholde brystbåndet på, ja! Spørsmål: hvordan gjør dere det med skraping av is fra frontruten på bilen??
Gilla

Poolly

Kvinna ·

07 jan, 2019

Marina skrev:

lillagreta skrev:

Vad roligt att du tycker det. 😀 Jo, just när det gäller bröst har jag åkt igenom mangeln ett par varv. Men egentligen har jag ingen riktig medicinsk utbildning, så jag brukar uttrycka mig lite försiktigt ändå och man måste komma ihåg att ens kirurg alltid har sista ordet. Däremot kan jag kanske förekomma hen i ett påpekande eller komma med ett inpass man kan vilja kolla upp.

Har du koll på om man får sjukpenning från försäkringskassan när de e ett frivilligt ingrepp?
Gilla

juliestar

Kvinna ·

08 jan, 2019

Jaja.. ikke så mye aktivitet her? Hvordan går det med dere damer? :) Har lagt opp to nye bilder fra i går. Fikk samboer til å ta bort snø og is fra bilen i dag tidlig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem