Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Poolly profilbild

Poolly

Kvinna ·

25 dec, 2018

Bröstförstoring December 2018

Bröstförstoring

Jag har märkt att december tråden som startades har försvunnit, men de vore ju kul att fortsätta följa alla som gjorde sin operation i december. Så om ni håller med kan ni väl skriva en rad eller två här så får väl detta vara den nya tråden :)

87

Sortera efter

juliestar

Kvinna ·

22 jan, 2019

Tror dere det vil hjelpe å sove med brystband på natten, jeg kjenner at venstre er litt høyere og vil gjerne ha den ned. Eller skal jeg bare slutte helt med det og vente tålmodig? Er redd for at den skal bli sittende der og at det blir forskjell, men det stod jo heller ikke at jeg skulle bruke det i mer enn 4 uker (er 5 uker nå).
Gilla

juliestar

Kvinna ·

03 feb, 2019

Ikke så mye aktivitet her? Jeg har sovet med brystbandet et par ganger i uka etter uke 4 (da kunne jeg ta det av), hvis jeg har merket en dag at venstre har vært mer "forstyrret" etter jobb eller vært mer i aktivitet. Det har fungert bra og de føles mer jevne nå. Kan sove ganske greit på venstre side, høyre ikke så mye. Det føles bedre å ligge på siden med brystbandet på enn uten, mindre sleng på brystene ;) . Denne uken må jeg kjøpe ny BH og jeg er veldig spent på hvilken størrelse jeg ender med. Jeg taper fremdeles med silikontape og har ikke begynt å smøre med noe. Smører dere?
Gilla

Axora

Kvinna ·

03 feb, 2019

Hej tjejer. Hur är er form? Jag är väldigt nöjd med mina nya bröst men stör mig att det är som ett litet utstående gupp upptill. Som att det inte mjuknar och åker ner om ni förstår? Jättefin form i övrigt men från sidan är det inte den skidbacken jag vill ha. Nu vet jag att brösten bara snart 7 veckor. Men tror ni det kan ändras?
Gilla

TyTy

Kvinna ·

21 feb, 2019

Axora skrev:

Hej tjejer. Hur är er form? Jag är väldigt nöjd med mina nya bröst men stör mig att det är som ett litet utstående gupp upptill. Som att det inte mjuknar och åker ner om ni förstår? Jättefin form i övrigt men från sidan är det inte den skidbacken jag vill ha. Nu vet jag att brösten bara snart 7 veckor. Men tror ni det kan ändras?

Nu har jag själv inte gjort min op än, men baserat på de bilder och texter jag tagit del av här på forumet kan du nog ha is i magen. Mångas bröst verkar ändras mycket ända upp till ett halvår efter op. När man tex tittar på collage med bilder på 3 månader och 6 månader ser man att de hänt massor under den tiden, så jag tror du kan vara lugn! Kommer nog bli kanon när de hunnit mogna och sjunka ytterligare =)
Gilla

Poolly

Kvinna ·

24 feb, 2019

Hej alla. Hur har Ni det? Här misstänker jag att jag fått såkallade töjda fickor. Det känns som att brösten äter isär alldeles för mycket när jag ligger ned. Har tyckt att de varit så hela tiden men nu har de börjar bli värre :/ framförallt på ena sidan. Där ömmar det en hel del också. Är det någon som lagt ut bild på hur de ser ut när ni ligger ned? Ja kontaktade kirurgen förra veckan men fick inte de svar jag hoppats på. Om jag förstod rätt så är de ingen komplikation utan beror på hur man är byggd?! O att man kollar upp de när brösten är runt 6 månader. Men nä jag är inte nöjd med de svaret så jag mailade på nytt idag. Eftersom de blir värre och även gör ont. Så får vi se vad han svarar. Frågade blandannat om de var ngt han kunde kolla på innan de gått 6 månader. Ena implantatet åker ju ner mot armhålan typ :( Jag hoppas att detta är något han kommer att fixa. Annars vet jag inte vad jag gör. Det är inte direkt fint i liggande läge. O att ligga på en strand i sommar i bikini är ju bara att glömma :(
Gilla

Axora

Kvinna ·

23 mar, 2019

Tack för lugnande svar! Jag är nöjd med mina förutom att jag tycker att dom sitter lite högt upp för min smak. Det kan ju ändra sig eftersom dom bara är 3 månader! Jag har inte börjat träna än men känner inte av mina bröst men dom kan klämmas lite när jag sover på sidan ibland!
Gilla

Poolly

Kvinna ·

21 maj, 2019

Någon mer som varit på ”slut besiktning” ännu? Jag hade min igår men kommer göra en korrigering av fickan nu i juni
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem