Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

E_mama

Kvinna ·

03 feb, 2018

Jag är oxå rädd för att bli sjuk ... börjat intala mig själv att operationen inte kommer bli av pga sjukdom. Typ förbereda mig själv så jag inte bryter ihop sen. Hoppas det går bra för er alla andra <3
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

03 feb, 2018

Äng skrev:

Då har jag betalt min operation, och börjar äntligen bli taggad!! Det mesta av osäkerheten har tillslut försvunnit! Gaaah, nu längtar jag bara så mycket!! Vill att det ska bli den 27e nu!! (är jag sist ut här eller? Hoppas att det har gått bra för er som redan opererat er!

27e är min dag med!!! Har dock inte betalt för jag har inte fått uppgifter om det ännu. Tror att det ska vara betalt 2 veckor innan så jag ska kolla upp det snarast. :)
Gilla

Lean

Kvinna ·

03 feb, 2018

Nu har jag börjat min nedräkning på allvar. 10 dagar kvar! Hämtade ut medicinerna igår och har redan börjat packa min väska,haha:) Beställde även en sån där jättestor U-kudde för gravida igår, tänker att det nog kan vara skönt att luta sig mot och om jag vill ligga på sidan:)
Gilla

Hillarie

Kvinna ·

03 feb, 2018

Lite drygt två veckor kvar tills det är min tur! Nervositet blandas med lycka, pirr och förväntan! :) En fråga, när ni hämtat ut mediciner innan - hör kirurgen av sig innan och säger att recept finns eller hur vet man när man kan hämta ut? Har inte fått någon sådan info. :) kram på er!
Gilla

Nymfen

Kvinna ·

03 feb, 2018

Det är nog olika beroende på vilken klinik man ska opereras på. Nordiska kliniken där jag ska opas på måndag skriver ut dagen innan men eftersom det är söndag imorgon skickade de mina recept idag.
Gilla

Lean

Kvinna ·

03 feb, 2018

Hillarie skrev:

Lite drygt två veckor kvar tills det är min tur! Nervositet blandas med lycka, pirr och förväntan! :)

En fråga, när ni hämtat ut mediciner innan - hör kirurgen av sig innan och säger att recept finns eller hur vet man när man kan hämta ut? Har inte fått någon sådan info. :) kram på er!

Min kirurg hörde inte av sig, de fanns att hämta igår,11 dagar innan min OP. Jag har hållt lite koll på apoteket.se för att se när de har trillat in.
Gilla

Misssx

Kvinna ·

03 feb, 2018

Hashtagangel skrev:

Misssx ja, tror jag har läst det också. Men vad räknas som för lite brett? Jag har i bröstbredd 12 eller 12.5, mins inte va han sa nu... och 375cc står att det är 11.75 brett. Räknas det som för litet för att kunna få strutiga bröst?

Och ja, man borde absolut inte läsa så mycket men det är svårt att inte göra det hahaha

Jag tror inte du behöver vara orolig alls. Min kirurg sa aldrig min bröstbredd, bara att den gjorde så jag kunde välja mellan 10(elker var det 11? Haha!) cm och 12 cm brett inlägg... Var i sån dimma så allt gick inte in... Hahaha! Men känns rätt skönt att inte ha full koll på allt, då hade jag bara analyserat ihjäl mig! Jag tror du kommer få ett superbra resultat med dina förutsättningar! <3
Gilla

Misssx

Kvinna ·

03 feb, 2018

Nymfen skrev:

Det är nog olika beroende på vilken klinik man ska opereras på. Nordiska kliniken där jag ska opas på måndag skriver ut dagen innan men eftersom det är söndag imorgon skickade de mina recept idag.

Åh! Du ska ju också opereras av Mattias! Vad kul! Du får berätta allt sen! Ringde dom dig och bekräftade tiden? Mig skulle dom ringa på fredagen då jag opas på en måndag, jag jobbar den dagen, undrar kring vilken tid dom ringer... Dom ringer inte från dolt va? Vad fick du för mediciner utskrivet? Vad gick dom på? Så man har lite koll... Bor du i sthlm eller reser du?
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

04 feb, 2018

Alltså det här med bröstbredd... fattar inte det helt! Alla verkar säga så olika! Jag har 13 i bröstbredd och vill ha små bröst och Motiva. Så jag har valt mini som profil. Kunde då välja mellan 310 och 360. Min kirurg sa att han tyckte 360 (antar pga. min bröstbredd) men att även 310 skulle funka. Då skulle det inte bli lika mycket på sidorna. Det har satt griller i huvudet på mig. Vill verkligen inte ha stora bröst och därför känns 310 spontant bättre men vill ju inte ha ett onaturligt utseende. Hur ska jag tänka?! Någon mer som valt ergonomix mini?
Gilla

Nymfen

Kvinna ·

04 feb, 2018

Ja, fattar knappt att imorgon är det dax! De skulle ringa mig på fredagen också men ringde faktiskt på torsdag runt 11-tiden från ett vanligt nummer, ej hemligt alltså. Jag var på jobbet och kunde inte ta samtalet så jag ringde upp själv när det passade sen. Recepten är för Alvedon (lite starkare) som ska tas 3 gånger om dagen, långverkande morfin att ta morgon och kväll, antibiotika i en vecka och motverkande morfin vid behov. Det gick på ca 390:-, beror säkert också på vad apoteket har inne. Jag bor i Sthlm så jag har nära dit imorgon i alla fall 🙂
Gilla

Misssx

Kvinna ·

04 feb, 2018

Fiapia skrev:

Alltså det här med bröstbredd... fattar inte det helt! Alla verkar säga så olika! Jag har 13 i bröstbredd och vill ha små bröst och Motiva. Så jag har valt mini som profil. Kunde då välja mellan 310 och 360. Min kirurg sa att han tyckte 360 (antar pga. min bröstbredd) men att även 310 skulle funka. Då skulle det inte bli lika mycket på sidorna. Det har satt griller i huvudet på mig. Vill verkligen inte ha stora bröst och därför känns 310 spontant bättre men vill ju inte ha ett onaturligt utseende. Hur ska jag tänka?! Någon mer som valt ergonomix mini?

Det låter ju som så stor skillnad i cc så hjärnan blir lite lurad. Men de där 50cc som skiljer dem åt är ju de som krävs för att fylla ut den skillnad på 5mm i bredd på de implantaten. Jag tror inte resultatet i sig kommer bli någon större skillnad med de två implantaten, då jag tror att huvudsaken är att det känns bra i ditt huvud. :) Jag har velat några gånger mellan de två olika dom jag fastnade för på konsultationen men det är olika profiler, demi 320 och full 375. Mattias rekommenderade full och efter hans förklaring till varför så bestämde jag mig. Jag litar på hans omdöme och det kändes bra. Varje gång jag tvekar tar jag fram Motiva tabell som jag sparat på mobilen och tittar, det enda som skiljer mina implantat är 9mm put. Sen tänker jag efter, hur mycket skulle jag märka 9mm mer eller mindre i något så mjukt och rörligt som bröst? Haha! Nej tänker jag sen, jag går på Mattias rekommendation för egentligen hade jag knappast märkt nån skillnad...
Gilla

Yey

Kvinna ·

04 feb, 2018

Imorgon är det dags för mig. Galet nervös nu. Rädd för smärtan de första dagarna. Men längtar tills det är över ;)
Gilla

Lean

Kvinna ·

04 feb, 2018

Usch, jag är livrädd för att de smärtstillande man får efteråt inte ska räcka. Det är så olika från klinik till klinik vad man får? Som ’Nymfen’ skrev här ovanför så får hon utskrivet både långtidsverkande morfin+snabbverkande vid behov på recept Medan jag inte får utskrivet något sånt utan får bara med mig några tabletter snabbverkande morfin hem...:/ Har heller inte fått klarhet i om jag kan få utskrivet ngt OM de tabletterna jag får med mig hem inte räcker?:/ Jag har ingen aning om hur ont detta kommer göra, har inget att jämföra med, har aldrig fött barn tex så har så svårt att förstå denna typ av smärta? Därför jag är så otroligt nojig över de smärtstillande efteråt och att det inte ska räcka..
Gilla

Belle14

Kvinna ·

04 feb, 2018

Jag har lite ont i halsen nu men jag mår ändå bra. Hoppas det inte blir värre än så här. Ska göra ingefärashots idag Haha! Kan inte fatta att jag, om en vecka kommer ha bröst!!! Helt sjukt. Får man alltid antibiotika utskriven i förebyggande efter op? Jag vill gärna inte ta antibiotika i onödan. :/ Lycka till ni som ska opas imorgon! Woho!
Gilla

Yey

Kvinna ·

04 feb, 2018

Ja, ingen av oss som vet hur smärtan känns förrän man väl är där... Jag tål inte morfinpreparat, mår illa och jättekonstigt. Hoppas det finns något annat alternativ än bara alvedon :(
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

04 feb, 2018

Lean skrev:

Usch, jag är livrädd för att de smärtstillande man får efteråt inte ska räcka. Det är så olika från klinik till klinik vad man får?
Som ’Nymfen’ skrev här ovanför så får hon utskrivet både långtidsverkande morfin+snabbverkande vid behov på recept
Medan jag inte får utskrivet något sånt utan får bara med mig några tabletter snabbverkande morfin hem...:/
Har heller inte fått klarhet i om jag kan få utskrivet ngt OM de tabletterna jag får med mig hem inte räcker?:/
Jag har ingen aning om hur ont detta kommer göra, har inget att jämföra med, har aldrig fött barn tex så har så svårt att förstå denna typ av smärta? Därför jag är så otroligt nojig över de smärtstillande efteråt och att det inte ska räcka..

Jag tror att smärtan är helt individuellt. En kompis till mig har gjort lyft och lagt in implantat. Hon hade knappt ont alls. En annan kompis sa att det gjorde ont men inte så att man inte klarade av det. Kändes som en kraftig träningsvärk sa hon. Däremot har man ju läst om tjejer här på POF som i stort sett inte kunnat röra sig på 1 vecka. Så det är nog väldigt olika. Får hoppas på det bästa. :)
Gilla

SportySpice

Kvinna ·

04 feb, 2018

Lycka till nu tjejer! Jag har min op imorgon!! Börjar bli rätt nervös nu.. Håll tummarna för mig!
Gilla

Lean

Kvinna ·

04 feb, 2018

Lycka till nu Sportyspice!!:) Håller tummarna för dig och skriv gärna några rader här inne när du orkar sen!! Kramar!
Gilla

Oxytocin

Kvinna ·

04 feb, 2018

Har också op imorgon, ska vara där 7.30! Ligger på hotellrummet just nu och vill bara sova bort alla timmar så jag kommer till proforma någon gång :D (känner mig dock för uppe i varv för det, haha) ska bli så spännande!! Hiii!!!
Gilla

Alexiaalexia

Kvinna ·

04 feb, 2018

Fler som ska opereras av Mattias Elmer ser jag! Berätta gärna hur det var... två veckor kvar för mig! Jag är jättenojjig över det mesta... Vad packade ni med er? Jag ska sova på hotell kvällen innan. Har op tid redan kl 8.00. Hur ska man kunna sova den kvällen liksom?? Haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem