Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
E_mama
Kvinna ·
03 feb, 2018
J_Nilsson
Kvinna ·
03 feb, 2018
Då har jag betalt min operation, och börjar äntligen bli taggad!! Det mesta av osäkerheten har tillslut försvunnit! Gaaah, nu längtar jag bara så mycket!! Vill att det ska bli den 27e nu!! (är jag sist ut här eller? Hoppas att det har gått bra för er som redan opererat er!
Lean
Kvinna ·
03 feb, 2018
Hillarie
Kvinna ·
03 feb, 2018
Nymfen
Kvinna ·
03 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
03 feb, 2018
Lite drygt två veckor kvar tills det är min tur! Nervositet blandas med lycka, pirr och förväntan! :)
En fråga, när ni hämtat ut mediciner innan - hör kirurgen av sig innan och säger att recept finns eller hur vet man när man kan hämta ut? Har inte fått någon sådan info. :) kram på er!
Misssx
Kvinna ·
03 feb, 2018
Misssx ja, tror jag har läst det också. Men vad räknas som för lite brett? Jag har i bröstbredd 12 eller 12.5, mins inte va han sa nu... och 375cc står att det är 11.75 brett. Räknas det som för litet för att kunna få strutiga bröst?
Och ja, man borde absolut inte läsa så mycket men det är svårt att inte göra det hahaha
Misssx
Kvinna ·
03 feb, 2018
Det är nog olika beroende på vilken klinik man ska opereras på. Nordiska kliniken där jag ska opas på måndag skriver ut dagen innan men eftersom det är söndag imorgon skickade de mina recept idag.
Fiapia
Kvinna ·
04 feb, 2018
Nymfen
Kvinna ·
04 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
04 feb, 2018
Alltså det här med bröstbredd... fattar inte det helt! Alla verkar säga så olika! Jag har 13 i bröstbredd och vill ha små bröst och Motiva. Så jag har valt mini som profil. Kunde då välja mellan 310 och 360. Min kirurg sa att han tyckte 360 (antar pga. min bröstbredd) men att även 310 skulle funka. Då skulle det inte bli lika mycket på sidorna. Det har satt griller i huvudet på mig. Vill verkligen inte ha stora bröst och därför känns 310 spontant bättre men vill ju inte ha ett onaturligt utseende. Hur ska jag tänka?! Någon mer som valt ergonomix mini?
Yey
Kvinna ·
04 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
04 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
04 feb, 2018
Yey
Kvinna ·
04 feb, 2018
J_Nilsson
Kvinna ·
04 feb, 2018
Usch, jag är livrädd för att de smärtstillande man får efteråt inte ska räcka. Det är så olika från klinik till klinik vad man får?
Som ’Nymfen’ skrev här ovanför så får hon utskrivet både långtidsverkande morfin+snabbverkande vid behov på recept
Medan jag inte får utskrivet något sånt utan får bara med mig några tabletter snabbverkande morfin hem...:/
Har heller inte fått klarhet i om jag kan få utskrivet ngt OM de tabletterna jag får med mig hem inte räcker?:/
Jag har ingen aning om hur ont detta kommer göra, har inget att jämföra med, har aldrig fött barn tex så har så svårt att förstå denna typ av smärta? Därför jag är så otroligt nojig över de smärtstillande efteråt och att det inte ska räcka..
SportySpice
Kvinna ·
04 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
04 feb, 2018
Oxytocin
Kvinna ·
04 feb, 2018
Alexiaalexia
Kvinna ·
04 feb, 2018