Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Äng
Kvinna ·
01 feb, 2018
En.vacker.dag
Kvinna ·
01 feb, 2018
Nu har jag precis kommit hem från min konsultation med Patrik. Och nu har jag bestämt mig för att det blir han och inte Örjan på Proforma som får operera mig (får ringa och avboka på Proforma imorgon, vad säger man då?!). Wow vilken skillnad i mottagande måste jag säga. Patrik tog sig verkligen tid och lyssnade in vad jag var ute efter. Det kommer definitivt bli Motiva (vilken skillnad att känna på dem jämfört med Mentor!) och jag valde mini. Vill verkligen få till ett par ”naturliga” bröst och hellre för små än för stora. Jag prövade 310 cc och 360cc och jag är jätte kluven vilken jag ska ta! Enligt Patrik blir skillnaden bara i bredd och att 360 ger lite mer fyllnad på sidan (hans rekommendation) men han sa även att 310 skulle funka men blir något smalare då... egentligen vill jag ju inte ha för smala, har en bred bröstbredd: 13 cm. Men blir så nojig att 360 blir för stort i mitt tycke. Vill verkligen inte få för stora bröst och inget stort put... Rent spontant känns 310 bättre i huvudet men 360 kanske ändå är bättre eftersom Patrik rekommenderade det och han sa att det inte blir mer put utan bara lite mer på bredden... jag kommer vela sönder mig!
Stinaevl
Kvinna ·
01 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
01 feb, 2018
Hej!
Kul att läsa en tråd om bröstförstoring nu i februari. Jag har tid för operation den 9/2 på art clinc i Mölndal. Per Windh kommer att genomföra operationen och jag kommer få anatomiska inlägg 305cc bakom muskeln. Jag har tänkt på en bröstförstoring ända sedan jag fick bröst (inte fick några bröst). Nu efter 2 barn är det dags. Och jag börjar bli riktigt nervös. Har aldrig blivit sövd och är nervös för smärtan efteråt. Min yngsta son är bara 8 månader och jag vet att det är tidigt men jag kunde inte amma så brösten är redo. Är mest orolig för om jag kommer kunna lyfta och bära på honom som vanligt. Men Per sa att om jag bara lyfter väldigt nära kroppen och tänker på hur jag bär honom så är det inga problem.
Jentab
Kvinna ·
01 feb, 2018
Fiapia
Kvinna ·
01 feb, 2018
Fiapia
Kvinna ·
01 feb, 2018
Hej!
Kul att läsa en tråd om bröstförstoring nu i februari. Jag har tid för operation den 9/2 på art clinc i Mölndal. Per Windh kommer att genomföra operationen och jag kommer få anatomiska inlägg 305cc bakom muskeln. Jag har tänkt på en bröstförstoring ända sedan jag fick bröst (inte fick några bröst). Nu efter 2 barn är det dags. Och jag börjar bli riktigt nervös. Har aldrig blivit sövd och är nervös för smärtan efteråt. Min yngsta son är bara 8 månader och jag vet att det är tidigt men jag kunde inte amma så brösten är redo. Är mest orolig för om jag kommer kunna lyfta och bära på honom som vanligt. Men Per sa att om jag bara lyfter väldigt nära kroppen och tänker på hur jag bär honom så är det inga problem.
Misssx
Kvinna ·
01 feb, 2018
Jag ska också opereras i februari. Den 26/2 är det dags. Jag ska göra ett lyft och förstoring. Blir runda mentor 375cc hög profil.
Ja ska även göra en liten bukplastik samtidigt.
Nu är man ju så pirrig och vill att tiden ska gå fort :)
Jag ska lägga mina framför muskeln då jag har en del egen vävnad också.
Kommer ni vara sjukskrivna och isf hur länge efter?
Misssx
Kvinna ·
01 feb, 2018
Tack tjejer! Nu har jag i alla fall bokat av min operationstid hos Örjan på Proforma och kör på Patrik. Det känns toppen, likaså valet av ergonomix mini (även om jag inte har någon egen vävnad typ så vill jag inte ha put). Det som gör mig så osäker är att jag tar mycket hellre lite för små än för stora bröst. Jag har i 34 år levt utan bröst och vill fortfarande känna igen mig när jag ser mig i spegeln. Jag vill inte uppfattas som en tjej med lite störrebröst utan en tjej med lite mindre men snyggt formade bröst. Hade varit så enkelt om Patrik tyckt 310! Jag tycker att de man läser som vill ha så som jag alltid är så nöjda med det de tillslut valde, varesig de gick på läkarens rekommendation eller sin egen känsla med det mindre alternativet. Gör ju inte saken enklare! Men jag vill ju inte att de ska se ”påklistrade” ut...
Stinaevl
Kvinna ·
01 feb, 2018
jenso
Kvinna ·
01 feb, 2018
Vad har ni för bröstdiameter? Har ni hållit er till ert mått eller tagit inplantat som är större/mindre? Jag har 11,5 och är rekommenderad 300 demi (11,5) eller ev 320 men då är bredden 11,75 på dem..
Tänker om det finns för/nackdelar att gå utanför sin diameter? Blir det snyggare sideboob med större eller blir det helt fel..?
SportySpice
Kvinna ·
01 feb, 2018
Fiapia
Kvinna ·
01 feb, 2018
Fiapia: verkar som vi har samma önskemål och funderingar :)
Med profil menar du förutsättningar? Jag har 12cm i bröstbredd. Är 175cm lång och väger 64kg. Har tänkt mig Motiva Ergonomix då jag vill ha en så naturligt utseende som möjligt dvs droppformat.
Vad tänker du för inlägg?
SportySpice
Kvinna ·
01 feb, 2018
Belle14
Kvinna ·
02 feb, 2018
Alice11
Kvinna ·
02 feb, 2018
Asså pga all jävla snö och skottning känner jag nu att jag har början på en förkylning! Nu! 9 dagar innan! Tänk om operationen blir uppskjuten! Jäkla skit baciller! Allt är liksom klart.. tåget bokat, sjukskrivningen på 3 veckor inlagd i systemet. Allting har inhandlats och betalats..
Misssx
Kvinna ·
02 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
02 feb, 2018
Belle14, fy då! Men det är nog ingen fara, lite sjuk får man ju vara... Men hoppas du klarar dig!
Apropå inhandla! Hur har ni förberett inför allt efteråt? Vad behöver man ha hemma? Har läst lite om ärrtejp och nå stift, när börjar man med sånt?
Så nära nu men än är jag inte nervös, längtar mest, funderar ibland på om det blir för stort men tänker att nu får jag iaf bröst, det är det som är huvudsaken för mig, lite för stort eller lite för litet, jaja... I vanliga fall får man ju inte välja alls så... :)
När jag var på tåget ner till konsultationen knöt sig hela magen av nervositet och gjorde ONT! Tror det mest var för att jag länge valt och funderat på klinik osv så jag visste att om magkänslan inte skulle vara bra efteråt så skulle jag nog inte våga ta steget igen... Men magkänslan efteråt var ju bara underbar!!
Hoppas jag slipper magknip på väg ner till kliniken nästa gång, har drygt 3-3,5 Timmes resa enkel väg... :/
Ser att du ska lägga in samma som jag. 375 cc full :) Jag hade samma tankar. Tänk om dom blir för små, tänk om dom blir för stora men som du säger, man har ju inget nu så det blir säkert bra :) Jag blev bara lite förvirrad när jag läste igår om att full profil kan ge strutiga bröst? Antar att det beror mycket på hur dom ser ut innan op men skickade iväg ett mejl till min kirurg och frågade lite hur det funkade och vad va skillnaden mellan alla olika profiler. Men såg idag att han är bortresed på konferans så kommer inte få nått svar innan måndag. Men jag litar på hans val så det känns ju bra, mem blev nyfiken om svaret på mina funderingar :)
Misssx
Kvinna ·
02 feb, 2018
Äng
Kvinna ·
03 feb, 2018
Om du velar mellan två storlekar så skulle ja gå för den större. Jag va i samma situation, velade mellan 355 eller 375, inte så stor skillnad alls men till slut valde jag 375cc. Och om PAtrick har sagt att det kommer bli lika fint på dig så kör på :) dom vet ju bäst ;)