Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Belle14

Kvinna ·

09 feb, 2018

Misssx skrev:

Sover du kvar en natt eller får du åka hem samma dag?

Jag har en natt på patienthotellet inbokad så jag kommer sova över en natt som rekommenderat :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

09 feb, 2018

Lillishg skrev:

Tack, Belle14, jag är själv jätte nöjd hittills. Tror också att det kommer bli superbra när det har läkt. Allting har verkligen gått över förväntan, både med smärtor och resultat. Snart är det din tur, det är en helt fantastisk upplevelse :D Lycka till!

Tack <3 man gör så gott man kan med att förbereda sig mentalt haha
Gilla

Stinaevl

Kvinna ·

09 feb, 2018

Hej tjejer! Nu får jag snart åka hem från min operation och jag är helt lyrisk. Som jag gått och grubblat innan på allt från narkos till storlek osv. Storleken är heeeelt perfekt och jag bara ligger och spanar in mina fantastiska bröst. Att få sova och bli sövd var som att sväva på moln. Hade läst att man skulle tänka på något glatt och fint innan så skulle man drömma om det. Precis så var det. Drömde om en varm sommardag och att jag badade i en sjö:) Har ju självklart ont men inte så himla farligt. Svullen och har ingen direkt känsel i brösten. Men jag är väl bedövad. Åh, ni som har det här framför er. Oroa er inte för själv operationen i alla fall. Det har varit magiskt. JAG HAR BRÖST!!! Har längtat efter detta sen jag var tonåring. Bästa beslutet i mitt liv. Hoppas bara jag inte får det för jobbigt i läkningsprocessen.
Gilla

Belle14

Kvinna ·

09 feb, 2018

Alice11 skrev:

Hej tjejer! Så fantastiskt att läsa om alla er som gjort det redan och att allt har gått bra ; grattis!! Det är min tur på onsdag men jag har inte hunnit förstå det än och därför inte hunnit bli nervös.... det kommer nog tisdag kväll eller morgonen på onsdag... jag har lite ångest inför själva operationsdagen och tror den kommer bli väldigt jobbig för mig (sjukhus o nålfobi typ) men försöker tänka att jag kommer vara så glad och stolt över mig själv efteråt! Trodde aldrig att jag skulle våga det här, det kommer vara det modigaste jag har gjort (är väldigt feg och nojig haha och en riktig trygghetsjunkie)!! Kram på er så länge!!

Jag är ganska lik dig.. detta kommer vara bland det modigaste jag gjort! Jag har kommit över min nålfobi tack vare graviditeterna men narkosen och att tappa kontrollen gör mig fett nervös, att inte veta vad som händer medan jag sover. När jag blev sövd första gången gick allt bra. Jag mådde inte dåligt efteråt eller så.. va bara trött, men nu vet jag i förväg att jag ska bli sövd och hunnit tänka alldeles för mycket xD
Gilla

emdb

Kvinna ·

09 feb, 2018

...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

09 feb, 2018

Nu har jag ställt porslin och glas i midjehöjd. Och imorgon blir det storkok hela dagen till en massa matlådor. Nu är jag redo!
Gilla

Belle14

Kvinna ·

09 feb, 2018

emdb skrev:

...

Du får nog kolla i en annan tråd om dina funderingar där majoriteten har opererat sig redan. Här inne är vi lika oerfaren och oviss som du då vi bara är några stycken som opat sig hittills. Hoppas du får svar på dina funderingar iaf :)
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

09 feb, 2018

Nu har jag laddat upp två av mina bilder från 3D-simuleringen. Den ena är demi 425cc och den andra mini 360. Tror många skulle välja demi men alltså när jag ser de bilderna känns mini så mycket mer jag. Har väldigt svårt att se mig själv med demi-profilen. Jag är typ 99% på att jag kommer välja mini men blir lite nojig när de allra flesta ju väljer demi. Kom gärna med input om ni vill :) Jag vill ha en diskret förstoring med så naturligt resultat som möjligt och inte mycket put...
Gilla

Alice11

Kvinna ·

09 feb, 2018

Fiapia skrev:

Nu har jag laddat upp två av mina bilder från 3D-simuleringen. Den ena är demi 425cc och den andra mini 360. Tror många skulle välja demi men alltså när jag ser de bilderna känns mini så mycket mer jag. Har väldigt svårt att se mig själv med demi-profilen. Jag är typ 99% på att jag kommer välja mini men blir lite nojig när de allra flesta ju väljer demi. Kom gärna med input om ni vill :)
Jag vill ha en diskret förstoring med så naturligt resultat som möjligt och inte mycket put...

Hej! Kan bara se en bild? Den med mini. Ger jättegärna input när jag ser båda :-)
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

09 feb, 2018

Nu bör det funka :)
Gilla

E_mama

Kvinna ·

09 feb, 2018

STORT GRATTIS TILL ER SOM FÅTT NYA BRÖST :) Glad för eran skull och hoppas allt kommer gå bra med läkningen . Nu är man taggad inför sin egen operation !!
Gilla

Misssx

Kvinna ·

09 feb, 2018

Fiapia, kollade på bilderna och det är ju verkligen inte så stor skillnad. Kollade tabellen för Motiva också, det som skiljer är alltså 12mm put... På de jag tvekade mellan skiljde det 9mm. Jag valde det större fast jag tidigare tänkt "hellre för små", men jag har måttat ut från bröstkorgen för att försöka föreställa mig och när jag tänker efter kändes det fånigt att vela om 9mm. Så jag väljer att gå på Mattias rekommendation. I slutänden får jag iaf bröst, lite stora eller lite små gör inte så mycket, tror inte jag kommer må dåligt över 9mm mer... Men så tänker jag. Sen om du tycker att mini känns bättre nu så kör på det för sjutton och om det nån gång sen känns som att du valde fel så måtta då 12mm mellan fingrarna och fundera över om det egentligen hade gjort någon skillnad. Du kan ju också tänka på att det är ju lättare att vadda en bh med 12mm extra än att ha 12mm för mycket i tuttarna.. E_mama, har du nån före-bild att lägga ut? Såg att vi opas samma dag och med samma storlek och inlägg. 2 barnsmorsor båda två och nästan lika gamla, du väger bara lite mer och är lite längre. Det hade varit jättekul att följa dig! Jag ska hämta ut medicinerna imorgon efter jobbet tänkte jag. Läste på fass om några av dom och blev nästan lite skrämd må jag säga... :-O Ska köpa tvålen också, ni som redan opats, vilken köpte ni? Söndag blir det städ och förberedelser...
Gilla

Lean

Kvinna ·

09 feb, 2018

Hej! Har alla fått rekommendationer att duscha med sån decutan eller vad det nu heter kvällen innan? Det står inget om det i mina papper.. Det står inget om förberedelser dagen innan, bara det där med fastan då.
Gilla

Misssx

Kvinna ·

09 feb, 2018

Ja, descutan eller hibiscrub ska jag duscha med kvällen före och på morgonen. Stod i mina papper från konsultationen och de ringde även igår (torsdag) och gick igenom allt inför måndag och gick även då igenom duschningen...
Gilla

Lean

Kvinna ·

09 feb, 2018

Hmm ja jag har ju hört att många ska duscha med det dagen innan ich på op dagen. Jag vet att jag ska duscha i det när jag kommer till kliniken men det står inget om någon dusch hemma. Men det verkar vara så olika bud på olika ställen. Skönt att de ringde och informerade lite innan! Får se in de gör samma här:) Skulle jag uppskatta.
Gilla

Nymfen

Kvinna ·

10 feb, 2018

Misssx, vad spännande att det är så nära nu! Mattias är toppen! Jag köpte Descutan eftersom det var det som fanns på mitt apotek, vet inte om det är någon större skillnad på de två. FASS är nog bäst att undvika, jag hade blivit jättenöjjig om jag läste om alla biverkningar innan men jag har tålt medicinerna rätt bra.
Gilla

Belle14

Kvinna ·

10 feb, 2018

Jag har köpt descutan :) så imorgon kväll blir första duschen, sen ska jag renbädda på kvällen och har bokat tvätt tid imorgonbitti.
Gilla

Stinaevl

Kvinna ·

10 feb, 2018

Natten har gått bra och jag har suttit och sovit. Inatt ska jag dock lägga värktabletterna jämte sängen för när jag vaknade var jag otroligt stel och hade ont. Nu har jag en hemsk frossa, ingen feber men går typ runt och skakar. Någon som känner igen sig? Har lagt mig under ett täcke med två filtar över just nu. Ska hålla koll på om jag får feber men hoppas att jag slipper det.
Gilla

Alice11

Kvinna ·

10 feb, 2018

Fiapia skrev:

Nu bör det funka :)

Nu har jag tittat! De ser båda så himla fina ut på dig! Det kommer bli hur bra som helst vilket som. Jag personligen hade valt det med demi, men det är för att jag är ute efter lite mer underpol (dvs lite mer tyngd eller häng i brösten eftersom jag tycker det ser naturligt ut). Men om din magkänsla säger att det andra passar bättre mot din bild i huvudet av dig själv så ska du ABSOLUT inte tveka utan kör på det! Magkänslan har nästan alltid rätt. Efter resultatet kan du oavsett hur du upplever dem vara trygg med att du gick på din känsla. Skulle du mot förmodan känna att de blev för små kan du samtidigt vara trygg i att det möjligen hade blivit för stort med det andra! Jag tror att man ska köra på magkänsla och jag tror bara att det är du som kommer märka skillnad! Oavsett kommer du att få ett jättefint resultat :-)
Gilla

Agata

Kvinna ·

10 feb, 2018

Lean skrev:

Hej!
Har alla fått rekommendationer att duscha med sån decutan eller vad det nu heter kvällen innan?
Det står inget om det i mina papper..
Det står inget om förberedelser dagen innan, bara det där med fastan då.

Hej. På Reformkliniken man behöver bara tvätta sig en gång med Hibuskrab, det gjorde jag precis unnan operationen. Man måste tvätta håret kväll innan.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem