Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Lean

Kvinna ·

10 feb, 2018

Agata skrev:

Lean skrev:

Hej!
Har alla fått rekommendationer att duscha med sån decutan eller vad det nu heter kvällen innan?
Det står inget om det i mina papper..
Det står inget om förberedelser dagen innan, bara det där med fastan då.

Hej. På Reformkliniken man behöver bara tvätta sig en gång med Hibuskrab, det gjorde jag precis unnan operationen. Man måste tvätta håret kväll innan.

Okej, vad skönt. Tänkte att jag kanske inte fått alla papper, men då vet jag:) Däremot står det inget om att tvätta håret kvällen innan? Ringde de till dig innan din operation?
Gilla

Belle14

Kvinna ·

11 feb, 2018

Åh herregud sista dagen innan man säger hejdå gamla bröst och Hej nya! Vet inte om man ska ha nån slags ceremoni och tända en eld och bränna alla gamla bhar xD Har slängt in tvätten sen blir det stor städning hela dagen. Puh!
Gilla

Misssx

Kvinna ·

11 feb, 2018

Belle14 skrev:

Åh herregud sista dagen innan man säger hejdå gamla bröst och Hej nya! Vet inte om man ska ha nån slags ceremoni och tända en eld och bränna alla gamla bhar xD
Har slängt in tvätten sen blir det stor städning hela dagen. Puh!

Ja nu är det nära! Jag fattar fortfarande inte att jag ska göra det här, känns overkligt.... Imorgon kväll har jag bröst...
Gilla

voi

Kvinna ·

11 feb, 2018

27/2 blir det byte av implantat tjohoooo!! Någon mer som ska opereras på Proforma då? Går från 300 cc anatomiska till 450/500 Motiva Ergonomix Full. ;)
Gilla

emdb

Kvinna ·

11 feb, 2018

Fiapia skrev:

Nu har jag laddat upp två av mina bilder från 3D-simuleringen. Den ena är demi 425cc och den andra mini 360. Tror många skulle välja demi men alltså när jag ser de bilderna känns mini så mycket mer jag. Har väldigt svårt att se mig själv med demi-profilen. Jag är typ 99% på att jag kommer välja mini men blir lite nojig när de allra flesta ju väljer demi. Kom gärna med input om ni vill :)
Jag vill ha en diskret förstoring med så naturligt resultat som möjligt och inte mycket put...

Jag ska också operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska den 20/2 och är fortfarande inte helt hundra på storlek och profil. Jag kan inte se bilderna här inne än så har lite svårt att se resultat på dem som har lagt upp några. Själv är jag inne på Ergonomix Demi 300 cc och var nästan tveksam på om jag skulle ta en profil större för att det kanske blir för platt på mig, men jag tror Demi kommer bli perfekt i slutändan. Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt! Jag är lite rädd för att 300 cc kanske känns på gränsen för stort för mig? Men det kanske blir perfekt om 10-20% försvinner när man lägger in bakom muskeln? Patrik sa dock att han skulle säga om han tyckte att 285 eller 325 cc kommer passa mig bättre när vi ses men att jag i slutändan bestämmer själv. Är det någon här inne som lagt in Ergonomix Demi 300 cc? Och hur upplever ni storleken? SKulle man kunna säga att det är en stor B ev. liten C i storlek?
Gilla

Belle14

Kvinna ·

11 feb, 2018

Misssx skrev:

Belle14 skrev:

Åh herregud sista dagen innan man säger hejdå gamla bröst och Hej nya! Vet inte om man ska ha nån slags ceremoni och tända en eld och bränna alla gamla bhar xD
Har slängt in tvätten sen blir det stor städning hela dagen. Puh!

Ja nu är det nära! Jag fattar fortfarande inte att jag ska göra det här, känns overkligt.... Imorgon kväll har jag bröst...

Ja det är helt sjukt! Jag har packat väskan och lagt fram det jag ska ha på mig vid färd. Började gråta när jag tänkte att imorgon har jag bröst haha! Och min son sa idag "mamma du kommer bli jätte fin!" Älskade unge! Han undrade också om jag kommer ha blommor eller stjärnor på brösten då jag har tittat på många bröst som är censurerad hahaha.
Gilla

Belle14

Kvinna ·

11 feb, 2018

emdb skrev:

Fiapia skrev:

Nu har jag laddat upp två av mina bilder från 3D-simuleringen. Den ena är demi 425cc och den andra mini 360. Tror många skulle välja demi men alltså när jag ser de bilderna känns mini så mycket mer jag. Har väldigt svårt att se mig själv med demi-profilen. Jag är typ 99% på att jag kommer välja mini men blir lite nojig när de allra flesta ju väljer demi. Kom gärna med input om ni vill :)
Jag vill ha en diskret förstoring med så naturligt resultat som möjligt och inte mycket put...

Jag ska också operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska den 20/2 och är fortfarande inte helt hundra på storlek och profil. Jag kan inte se bilderna här inne än så har lite svårt att se resultat på dem som har lagt upp några. Själv är jag inne på Ergonomix Demi 300 cc och var nästan tveksam på om jag skulle ta en profil större för att det kanske blir för platt på mig, men jag tror Demi kommer bli perfekt i slutändan. Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt!

Jag är lite rädd för att 300 cc kanske känns på gränsen för stort för mig? Men det kanske blir perfekt om 10-20% försvinner när man lägger in bakom muskeln? Patrik sa dock att han skulle säga om han tyckte att 285 eller 325 cc kommer passa mig bättre när vi ses men att jag i slutändan bestämmer själv.

Är det någon här inne som lagt in Ergonomix Demi 300 cc? Och hur upplever ni storleken? SKulle man kunna säga att det är en stor B ev. liten C i storlek?

Nu har inte jag opat mig än men jag ville ha C och blev rekommenderad ergonomix 400cc hp. Men då har jag ingen egen vävnad. Detta är då visuellt men bh storleken blir annat vad jag förstår med opererade bröst. Så jag misstänker att jag kommer måsta köpa storlekar i E . Det blir som en annan passform. Så jag skulle tippa på att 300cc blir en B kupa då dom säger 100cc är en storlek upp eller ned. Jag vet inte om du blev nå klokare av mitt svar haha men jag hoppas det hjälpte litegrann. Då dom här inne som är nyopad och inte färdig läckta är det nog svårt att veta exakt hur storleken uppfattas skulle jag kunna tro då dom är svullna och inte sjunkit till rätta än :)
Gilla

E_mama

Kvinna ·

11 feb, 2018

Hej. Ja vill lägga upp en bild men vet inte riktigt hur det funkar, kan bara se hur man lägger upp en profilbild. Tips på hur man gör? Kul att få följa varandra :) ja börjar bli nervös men sammtidigt jätte glad. Har städat, lagat mat o tvättat som rn dåre, så att allt är klart o fixat. Inte lätt med 2 små som inte förstår. Hur går det för dig?? Sista kvällen man har sin lilla BH ...vad gör man med allt sen :) haha
Gilla

Misssx

Kvinna ·

11 feb, 2018

Jag har mest tvättat... Rivit ur sängkläderna också men bäddar nytt ikväll... Funderat på om jag har nån topp som går att stänga fram men hittade ingen så det blir nog bara en huvtröja tror jag... Ska läsa igenom alla papper en gång till ikväll när barnen lagt sig och lägger fram det som ska med då. Mina tjejer är 2 och 5. Jag har inte sagt nåt till dom, men tänker att jag berättar sen när/om dom frågar...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

11 feb, 2018

E_mama skrev:

Hej. Ja vill lägga upp en bild men vet inte riktigt hur det funkar, kan bara se hur man lägger upp en profilbild. Tips på hur man gör?
Kul att få följa varandra :) ja börjar bli nervös men sammtidigt jätte glad. Har städat, lagat mat o tvättat som rn dåre, så att allt är klart o fixat. Inte lätt med 2 små som inte förstår. Hur går det för dig??

Sista kvällen man har sin lilla BH ...vad gör man med allt sen :) haha

Om du går in på "min sida" ska det finnas en knapp mitt emellan anonserna där det står " ladda upp ny bild " :) Jag är så super nervös! Det är så många blandade känslor jag känner som jag inte vet vad jag ska göra med haha. Jag kommer hiva alla gamla behåar.. alternativt bränna skiten haha!
Gilla

E_mama

Kvinna ·

11 feb, 2018

Nu finns det 2 bilder uppe .. ush det var jobbigt att lägga upp, ja som inte ens gillar att visa upp mig för min man utan tröja. Men ikväll är sista kvällen med små bröst, är så taggad inför imorgon . Hoppas att det går bra för alla som ska in på operation imorgon. sedan får vi hjälpas åt o ge varandra stöd :) Lycka till !!! Gillar iden om att bränna upp gamla BH. Haha
Gilla

E_mama

Kvinna ·

11 feb, 2018

Hur gör ni imorgon, behöver man tvätta håret igen ?? För ja tänkte göra det ikväll...
Gilla

Misssx

Kvinna ·

11 feb, 2018

Till mig sa dom att det räckte om jag gjorde det nu på kvällen...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

12 feb, 2018

Godmorgon brudar :)) Sista descutan duschen nu då. Vaknade klockan 3 i natt efter en mardröm, helt fel kirurg och allt blev bara knas. Sen vakade jag klockan 5. Nu gick larmet strax inne klockan 6 och jag har aldrig känt sån här hunger!!! Måste få i mig saft så jag får upp blodsockret haha! Lycka till idag brudar!! <3
Gilla

Nelka

Kvinna ·

12 feb, 2018

Då så rullar tåget, idag är det dax. 4 tim ner till Stockholm. Konstig känsla med en operation man själv har valt. Ska bli skönt med mindre bröst.
Gilla

Lean

Kvinna ·

12 feb, 2018

Lycka till nu tjejer:) Imorgon är det dags för mig, och nu börjar jag faktiskt bli nervös, haha:) Drömde en fruktansvärd mardröm med om att jag snittade upp min älskade katt med kniv...Fy fan:/ Alltid jobbigt med de sista förberedelserna inför en resa tycker jag, det sista som ska packas som inte kan packas förrän i sista stund (mobil osv), är så stressad över att jag ska glömma saker, tss..
Gilla

Hea

Kvinna ·

12 feb, 2018

Är lite sen att hitta hit. Men bättre sent än aldrig ;) Har fått operation bokad nu den 26/2 så det börjar närma sig. Trodde att läsa hur ni upplevt de hela skulle få mig att lugna ner min nervositet men det blir bara värre. Visserligen går det från dag till dag. Känns bara så overklig att det ska bli av har funderat så länge på detta.
Gilla

Misssx

Kvinna ·

12 feb, 2018

Vi åker vid 11, fyra timmar ca med bil till sthlm. Jag förstår fortfarande inte att jag ska göra det här, känns som om jag kommer banga ur hela tiden... :-O
Gilla

Belle14

Kvinna ·

12 feb, 2018

Hej! Nu ligger jag här, incheckad på patient hotellet och ska strax gå in till kliniken. Nervös och super hungrig!
Gilla

Nelka

Kvinna ·

12 feb, 2018

Då får du kanske mitt som blir över Misssx, haha. Jag ska göra bröstförminskning kl 12 hos Mattias Elmer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem