Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Bröstis

Kvinna ·

12 feb, 2018

Hej alla :) Är tillbaka nu här sedan -12 och vill läsa lite om mina bröstvänners upplevelser. Opades 6/2 med implantatbyte för att jag ville ha större och få ett lyft av storleksskillnaden. Ska nu tillbaka imorn för återbesök :)))))) Open gick bra och har varit hemma veckan som gått.. Har inte alls lika ont som förra open trots att jag då bara hade 255. Nu känns det mest spänt och som träningsvärk som strålar ut i ena armen. My biggest concern är att jag tycker ena bröstet har rundare form än det andra. Ska fråga om det imorn, eller ja, idag.
Gilla

Nelka

Kvinna ·

12 feb, 2018

Tack J_ Nilsson
Gilla

E_mama

Kvinna ·

13 feb, 2018

Oj vad tråkigt . Hoppas verkligen att allt kommer ordna sig . Tänker på dig o hör av din när du kan. Krya!
Gilla

E_mama

Kvinna ·

13 feb, 2018

Grattis !! Hoppas allt håller sig bra och smärtan får vi bara hålla ut ( illamående för mig) Sitter nu 1.30 på natten o bliv sugen på potatismos, hoppas ja får hålla kvar detta, hungrig som faaan!
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 feb, 2018

Nelka skrev:

Det gick inte så bra det här, fick en blödning i vänstra bröstet när jag hade knappt en timme kvar av tågresan. Så det blev akuten direkt när jag kom av tåget. Bröstet svällde upp så jag trodde det skulle sprängas och svetten rann. Nu har det lugnat sig lite men jag får bli kvar här i natt.

Jag fick också tydligen en blödning fast i högra bröstet, dom hade tydligen inte spännt åt bandet tillräckligt hårt så bröstet gjorde väldigt ont och va svullet. Va ingen fara enligt henne eller kirurgen dock, fick blodstillande att ta och dom ska kika på det imorgon. Hoppas jag slipper dränage och att han säger att det gått till sig bra.. Har just nu två bröstband på mig så har lite besvärligt att andas haha.
Gilla

Misssx

Kvinna ·

13 feb, 2018

Fy vad tråkigt Nelka! Hur är det idag? Jag är fortfarande i ett lyckorus! Var pigg hela vägen hem igår och klarade mig med kraftig träningsvärk. Men inatt vaknade jag av att det gjorde vansinnigt ont, så fick ta en snabbverkande smärtstillande. Blev lite illamående av den, men la mig halvsittandes i soffan med kräk påse bredvid, somnade typ direkt. Idag spänner det lite mer än igår, men absolut överkomligt. Mest känns det mellan brösten... Jag är så sjukt lycklig, la ut en klädd före och efterbild och storleken känns så prefekt för mig! Så himla nöjd, allt är värt det! Var grinfärdig till och från på vägen hem igår för jag hade aldrig trott att jag skulle våga, eller ha råd för den delen. Lyckan går inte att beskriva nu...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 feb, 2018

I natt har jag vaknat exakt varje timme så är så himla trött nu. Hoppas jag kan somna på tåget hem. Idag har jag inte lika ont och jag kan andas normalt. Va på en koll nyss pga hematomet som ser jätte fint ut, fortfarande mer svullet än det vänstra men inte alls så ont som igår! Men känns som att jag måste röra mig extra pga. Blodstillande som jag fått både igår kväll och I natt.. vill ju inte riskera blodproppar :/
Gilla

Misssx

Kvinna ·

13 feb, 2018

De sa till mig att det är bara bra om man försöker komma igång med vardagssysslor ganska omgående, det är bara bra för läkningen så försöker att leva som vanligt idag. Det går bra, spänner som sjutton men verkligen inget man inte kan bita sig igenom... Men man får väl inte glömma att vila heller...
Gilla

Misssx

Kvinna ·

13 feb, 2018

Ni andra som opererats, hur känner ni för storleken ni valde nu? Vi är ju långt ifrån slutresultatet men ändå...?
Gilla

E_mama

Kvinna ·

13 feb, 2018

Jag har så jäkla ont o svårt att röra mig att jag inte riktigt har tänkt på storleken så mkt. Fick i mig lite mat nu o hoppas jag inte kommer spy upp den. Är så hungrig fortf men ja måste börja smått. Kul att du mår så bra och att du är nöjd, kommer nog oxå va nöjd när ja väl ser dem på riktigt. Ser att du har ett band över bröstet, det har inte jag. Varför har du det?
Gilla

Misssx

Kvinna ·

13 feb, 2018

Bandet ska var för att trycka ner brösten, men vet att olika kliniker gör olika... Ja jag hade verkligen ställt in mig på att må riktigt dåligt och ha jätteont, men det här går riktigt bra än så länge. Mådde illa av den snabbverkande tabletten jag tog inatt, men det gick över som tur är. Inte alls avundsjuk på dig som mår så dåligt, hoppas det går över snart! <3
Gilla

Lean

Kvinna ·

13 feb, 2018

Så..Nu ligger jag här i sängen på kliniken.Fått mitt dropp och en liten tablettcocktail. Inte lång tid kvar nu, efter lunch skulle det ske! Just nu vill jag bara ha mat och kaffe:D Börjar bli lite orolig för smärtan efter, men hoppas på det bästa. Bh-n dom vi provade ut innan satt tajt men kändes helt ok,trodde den skulle trycka mer på min beniga bröstkorg men nej, fast det lär väl vara snabbt när man måste ha på den dygnet runt sen...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 feb, 2018

Jag har mitt band dels för att trycka ner dom och dels för att få ner svullanden :) det va så skönt när jag hade två band I natt haha men fick bara ha ett nu i fortsättningen så dom inte trycks ner för mycket. Nu har vi äntligen kommit fram till Övik. Ska på apoteket nu innan vi åker och hämtar barnen <3 Jag är fortfarande sjukt blödig och nära till gråt hela tiden haha. Kliar som tusan gör det också! Känseln har börjat smyga sig fram litegranna. Fick se brösten en snabbis idag vid kollen och är så galet nöjd! Fast dom ser skev och svullen ut haha!
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 feb, 2018

Lean skrev:

Så..Nu ligger jag här i sängen på kliniken.Fått mitt dropp och en liten tablettcocktail. Inte lång tid kvar nu, efter lunch skulle det ske! Just nu vill jag bara ha mat och kaffe:D
Börjar bli lite orolig för smärtan efter, men hoppas på det bästa.
Bh-n dom vi provade ut innan satt tajt men kändes helt ok,trodde den skulle trycka mer på min beniga bröstkorg men nej, fast det lär väl vara snabbt när man måste ha på den dygnet runt sen...

Åh lycka till!! <3
Gilla

Planeraren1

Kvinna ·

13 feb, 2018

Sådär nu har jag oxå fått en lite tablettcocktail och väntar på min kirurg som är sen haha. Väntan är värst. Wish me luck. Puss å kram
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

13 feb, 2018

När jag läser om era erfarenheter inser jag att jag nog mådde oförskämt bra efter min op haha. Hur går det för er? Vad kul att alla verkar nöjda hittills! :D Jag själv är jättenöjd fast det bara gått en vecka, tycker att brösten både sjunkit och mjuknat ganska ordentligt på bara 7 dagar. Storleken nu känns helt perfekt för mig och min kropp. Är en sucker för stora bröst och känner mig äntligen hel igen haha. Lycka till er som ska opas idag!! <3
Gilla

Misssx

Kvinna ·

13 feb, 2018

Kliar och sticker en del i brösten åt mig med nu, går upp och ner med ömheten men känns som att jag klarat mig bra hittills, hade ställt in mig på värre... Jobbigt för er som har väntan innan operationen, det slapp jag. Var där halv fem, bytte om, fick piller, blev hämtad för ritning, fotografering och genomgång. Sen kom narkosläkaren och gick igenom en del och sen gick vi direkt till operation där jag sövdes snabbt. Vaknade kring halv sju igen...
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 feb, 2018

Hashtagangel skrev:

Grattis till alla er som har fått era nya boobs!! 9 dagar kvar här för mina :)
Ni kan ju hålla oss andra lite uppdaterade här om hur ni mår å så efter några dagar :) vore jättesnällt.
Hoppas ni alla blir nöjda med era val :)

Det är som en bergodalbana verkligen. I ena sekunden mår jag super bra och den andra är jag trött och känner mig svimfärdig :/ men det ska väl bli bättre om ett par dagar hoppas jag :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

13 feb, 2018

Hur tar ni era smärtstillande? Jag tog antibiotika, alvedon och oxycontin 7.30 sen en tramadol ca 13.00 och nu ska jag ta en 1grams Alvedon. Tänkte ta antibiotika 20.00 och tramadol en stund innan jag ska lägga mig. Vill ju som gärna inte ta för mycket av tramadol då den är så stark. Ska se hur bra enbart en 1g Alvedon hjälper nu.
Gilla

Nelka

Kvinna ·

13 feb, 2018

Nu är jag hemma från akuten, jag fick ligga inne för observation under natten. Sen har de haft kontakt med Mattias som opererat mig. Han har verkligen brytt sig, ringt flera gånger och smsat. De lät bröstet vara och hoppas på att kroppen rensar ut blodet.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem