Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
E_mama
Kvinna ·
20 feb, 2018
emdb
Kvinna ·
20 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
20 feb, 2018
Lean; Hahaha tack för ett gott skratt :) men hoppas det inte blir något allvarligt.
Idag var jag på återbesök (8 dagar) och allt såg bra ut, men dom sitter aningen för högt så jag fick ett band.. NEEEJJ !!!
Nu lider jag med er andra.. men hur vet man hur mkt man ska spänna??
Fjäril123
Kvinna ·
21 feb, 2018
emdb
Kvinna ·
21 feb, 2018
LFL
Kvinna ·
21 feb, 2018
Fiapia
Kvinna ·
21 feb, 2018
Hejsan hoppsan! Opererade mig igår, implantatbyte från runda mentor 425/450 HP till mentor anatomiska cpg 333 680cc.
Känns hur bra som helst och har inte alls lika ont som första gången. Nu ligger jag dock här rastlös kl 03 på natten och funderar. Fick inget bröstband..är det någon som vet om man inte får det andra gången man opereras eller är det helt efter förutsättningarna?
Lycka till ni som snart ligger på op-bordet :)
Gullan
Kvinna ·
21 feb, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Någon annan än jag som fått ont i ryggen efter operationen? Smärtan och trycket från brösten är som jag skrev tidigare hanterbart men ryggen gör riktigt, riktigt ont och det är omöjligt för mig att sova. Oavsett hur jag lägger/sätter mig i sängen så gör det ont. Det bränner helt galet på den vänstra sidan av ryggen under revbenet. Det säpper när jag ställer mig och går runt en stund men kommer tillbaka så fort jag sätter eller lägger mig i sängen igen. Har någon annan varit med om liknande?
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Fiapia
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Nu har jag lagt upp en förebild och en från knappt ett dygn efter op. Svullna och hårda såklart men känns bra än så länge :)
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
emdb
Kvinna ·
21 feb, 2018
Någon annan än jag som fått ont i ryggen efter operationen? Smärtan och trycket från brösten är som jag skrev tidigare hanterbart men ryggen gör riktigt, riktigt ont och det är omöjligt för mig att sova. Oavsett hur jag lägger/sätter mig i sängen så gör det ont. Det bränner helt galet på den vänstra sidan av ryggen under revbenet. Det säpper när jag ställer mig och går runt en stund men kommer tillbaka så fort jag sätter eller lägger mig i sängen igen. Har någon annan varit med om liknande?
Jag har precis samma!
Jag opades för 8 dagar sedan och jag har fortfarande ont i ryggen.
Det kom direkt efter operationen och jag bara vankade av och an hela natten på kliniken.
Jag trodde först att det var alla läkemedel från narkosen eftersom det nästan känns som det kommer inifrån liksom, som njurvärk. Började på vänstra sidan sen har varit på högra och nu typ i mitten, men mest på vänstra sidan.
Jag mailade kirurgen om detta och han sa att det var fantomsmärtor. Att kroppen är förvirrad och upplever bröstsmärtan i ryggen istället..
Jag trodde att det höll på att gå över i förrgår då det kändes bättre men sen kom det tillbaka igen och nu är det precis likadant..:/
Och det som är så konstigt är att inga värktabletter hjälper över huvud taget, paraflex,alvedon,Ipren, inget! Det enda som hjälpt är Oxynormen, men den har bara hjälpt i typ 1,5 h sen är värken tillbaka..Har frågat kirurgen om jag kan få ngt liknande men långverkande utskrivet för nu står jag utan smärtstillande och det är ganska jobbigt...
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Jag har precis samma!
Jag opades för 8 dagar sedan och jag har fortfarande ont i ryggen.
Det kom direkt efter operationen och jag bara vankade av och an hela natten på kliniken.
Jag trodde först att det var alla läkemedel från narkosen eftersom det nästan känns som det kommer inifrån liksom, som njurvärk. Började på vänstra sidan sen har varit på högra och nu typ i mitten, men mest på vänstra sidan.
Jag mailade kirurgen om detta och han sa att det var fantomsmärtor. Att kroppen är förvirrad och upplever bröstsmärtan i ryggen istället..
Jag trodde att det höll på att gå över i förrgår då det kändes bättre men sen kom det tillbaka igen och nu är det precis likadant..:/
Och det som är så konstigt är att inga värktabletter hjälper över huvud taget, paraflex,alvedon,Ipren, inget! Det enda som hjälpt är Oxynormen, men den har bara hjälpt i typ 1,5 h sen är värken tillbaka..Har frågat kirurgen om jag kan få ngt liknande men långverkande utskrivet för nu står jag utan smärtstillande och det är ganska jobbigt...
Vad jobbigt för dig! Tyckte att det var extremt obehagligt och vaknade också till och från varje timma pga av smärtan. Håller med dig om att Oxynormen möjligtvis hjälper men att den inte varar så länge.
Ringde också kliniken imorse och frågade men de nämnde ingenting om några fantom smärtor, endast att det är vanligt eftersom man legat still så länge? Läste dock på andra forum att det kan vara för att man spänner sig där det gör mer ont vilket den vänstra sidan gör för mig. Så imorse fick jag sovit lite längre, kanske två timmar när jag försökte slappna av mer på den sidan och la en ”pressure point” boll under ryggen på det stället som gjorde så ont. Det lindrade faktiskt! Hoppas det inte håller i sig för dig mer, det är ju otroligt svårt att läka när man inte får ordentligt med sömn. Så kände iaf jag, hellre mer värk i brösten än ingen sömn alls.
Nymfen
Kvinna ·
21 feb, 2018
Fjäril123
Kvinna ·
21 feb, 2018
Hejsan hoppsan! Opererade mig igår, implantatbyte från runda mentor 425/450 HP till mentor anatomiska cpg 333 680cc.
Känns hur bra som helst och har inte alls lika ont som första gången. Nu ligger jag dock här rastlös kl 03 på natten och funderar. Fick inget bröstband..är det någon som vet om man inte får det andra gången man opereras eller är det helt efter förutsättningarna?
Lycka till ni som snart ligger på op-bordet :)
Jag opererades ju igår och vaknade utan bröstband. Frågade om det men jag behövde tydligen inte det. Är nog olika på olika personer. Jag har i och för sig betydligt mindre implantat och profil än dig... men bara att njuta av att vi (förhoppningsvis) slipper det :)
Fiapia
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018