Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Gullan
Kvinna ·
21 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Det gick bra att köra bilen ändå. Ettan gick bättre idag men använde båda händerna till den och backen för säkerhets skull. De andra växlarna var inga problem och ratta det gick fint men så är jag väldigt rörlig i armarna också, bara bakåt det kan strama lite. Jag såg nu idag att svullnaden minskat mycket på mitt högra bröst, det vänstra är typ sammalika än och jag får för mig att det ligger lite efter. Börjar nästan gilla det lite bolliga utseendet nu... Man vänjer sig fort alltså! Tycker inte alls de känns stora längre, men kommer nog aldrig göra större. Storleken är nog bra till min kropp och bara grejen med runda fylliga bröst känns ju underbar! Längtar till sommaren nu och hoppas de är mjuka och gosiga då!
Mina är iaf inte stenhårda längre utan man kan trycka och klämma lite iaf. Hur är era?
Nu ska jag titta på era bilder!
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Det gick bra att köra bilen ändå. Ettan gick bättre idag men använde båda händerna till den och backen för säkerhets skull. De andra växlarna var inga problem och ratta det gick fint men så är jag väldigt rörlig i armarna också, bara bakåt det kan strama lite. Jag såg nu idag att svullnaden minskat mycket på mitt högra bröst, det vänstra är typ sammalika än och jag får för mig att det ligger lite efter. Börjar nästan gilla det lite bolliga utseendet nu... Man vänjer sig fort alltså! Tycker inte alls de känns stora längre, men kommer nog aldrig göra större. Storleken är nog bra till min kropp och bara grejen med runda fylliga bröst känns ju underbar! Längtar till sommaren nu och hoppas de är mjuka och gosiga då!
Mina är iaf inte stenhårda längre utan man kan trycka och klämma lite iaf. Hur är era?
Nu ska jag titta på era bilder!
Haha ja jag säger detsamma..Man vänjer sig fort..Tycker att fastheten är rätt ok ändå:D Haha.
Dina ser riktigt bra ut! Tycker dina ser ut att ha utvecklats mycket på bara 3 dagar eller jag kanske inbillar mig?:)
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Nu ska jag titta på era bilder!Haha ja jag säger detsamma..Man vänjer sig fort..Tycker att fastheten är rätt ok ändå:D Haha.
Dina ser riktigt bra ut! Tycker dina ser ut att ha utvecklats mycket på bara 3 dagar eller jag kanske inbillar mig?:)
I så fall inbillar jag mig samma! Haha! Jag har tagit bilder varannan dag sista veckan och sen i lördags så händer jättemycket mellan varje gång jag tittar på dom! Det känns också att det händer mycket, sällan det spänner eller känns som det svullnar nu och jag är piggare och mer mig själv för varje dag!
Så vecka två är verkligen när allt vände för mig, började dag 5, i lördags, då jag bara tog Alvedon på morgonen och sen dess inte ätit några värktabletter alls.
Skönt att styrkan kommer tillbaka så pass fort ändå också, det trodde jag inte...
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Nu ska jag titta på era bilder!Haha ja jag säger detsamma..Man vänjer sig fort..Tycker att fastheten är rätt ok ändå:D Haha.
Dina ser riktigt bra ut! Tycker dina ser ut att ha utvecklats mycket på bara 3 dagar eller jag kanske inbillar mig?:)I så fall inbillar jag mig samma! Haha! Jag har tagit bilder varannan dag sista veckan och sen i lördags så händer jättemycket mellan varje gång jag tittar på dom! Det känns också att det händer mycket, sällan det spänner eller känns som det svullnar nu och jag är piggare och mer mig själv för varje dag!
Så vecka två är verkligen när allt vände för mig, började dag 5, i lördags, då jag bara tog Alvedon på morgonen och sen dess inte ätit några värktabletter alls.
Skönt att styrkan kommer tillbaka så pass fort ändå också, det trodde jag inte...
Ja men då så, tyckte väl de såg annorlunda ut:D
Härligt att du mår så pass bra och att du är rörlig!
Jag har fortfarande ont, det hugger och drar i brösten men det är helt överkomligt. Värst är den jäkla ryggen som jag bara skulle vilja amputera just nu!
Men jag känner också att jag har blivit mycket piggare, innan kände jag mig pigg, tills jag gick ut och rörde mig bland folk, då kände jag typ hur ögonen kollade i kors i princip,haha:)
Nymfen
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean, kollade dina bilder nu. Alltså vilken himla skillnad från före! Fortfarande högt och svullet ser jag men jag tror verkligen det kommer bli supersnyggt!
Hur känns det i bröstvårtorna för sig som gjort lyft, har du nån känsel? Känns alla stygn när det är så mycket?
Jag har inte tänkt alls på mina stygn, men det var ju inte alls mycket... Fortfarande lite chockad att det inte är större än 2cm... Nyfiken på att se dom vid tejpbytet imorgon...
Någon som har koll på bharna från nordiska kliniken? Jag betalade ju för två, är den jag har nu den ena eller? Vet att jag ska prova ut ny imorgon iaf, men funderade på om jag ska ha en eller två då, alltså om den här räknas eller inte?
Gullan
Kvinna ·
21 feb, 2018
Hej alla fina :) Nu är jag på plats i Stockholm på hotellet, blir lite middag och sen första duschen med våran älskade Descutan haha. Och imirgon smäller det !! Ska va där 7.30 så hoppas på att bli först så man slipper sitta och vänta !
Tack alla ni som delar med er berätellserna om hur ni mår och känner. Det hjälper på så många sätt. Hoppas ni får en underbar dag !!
Gullan
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean, kollade dina bilder nu. Alltså vilken himla skillnad från före! Fortfarande högt och svullet ser jag men jag tror verkligen det kommer bli supersnyggt!
Hur känns det i bröstvårtorna för sig som gjort lyft, har du nån känsel? Känns alla stygn när det är så mycket?
Jag har inte tänkt alls på mina stygn, men det var ju inte alls mycket... Fortfarande lite chockad att det inte är större än 2cm... Nyfiken på att se dom vid tejpbytet imorgon...
Någon som har koll på bharna från nordiska kliniken? Jag betalade ju för två, är den jag har nu den ena eller? Vet att jag ska prova ut ny imorgon iaf, men funderade på om jag ska ha en eller två då, alltså om den här räknas eller inte?
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Lean
Kvinna ·
21 feb, 2018
Jag har inte tänkt alls på mina stygn, men det var ju inte alls mycket... Fortfarande lite chockad att det inte är större än 2cm... Nyfiken på att se dom vid tejpbytet imorgon...Någon som har koll på bharna från nordiska kliniken? Jag betalade ju för två, är den jag har nu den ena eller? Vet att jag ska prova ut ny imorgon iaf, men funderade på om jag ska ha en eller två då, alltså om den här räknas eller inte?
Jag lyfte och förminskade ena vårtgården och hade faktiskt kvar känseln i den men ingen känsel ännu i den orörda!? Borde ju vara tvärtom kan man tycka. Har ni andra fått tillbaka känseln nu?
Alexiaalexia
Kvinna ·
21 feb, 2018
Oxytocin
Kvinna ·
21 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Jag har inte tänkt alls på mina stygn, men det var ju inte alls mycket... Fortfarande lite chockad att det inte är större än 2cm... Nyfiken på att se dom vid tejpbytet imorgon...Någon som har koll på bharna från nordiska kliniken? Jag betalade ju för två, är den jag har nu den ena eller? Vet att jag ska prova ut ny imorgon iaf, men funderade på om jag ska ha en eller två då, alltså om den här räknas eller inte?
Ja, det är den ena av dem som du fick efter operation. Jag betalade också för två men när jag var där i fredags för att prova ut den nya så valde jag att köpa en till, en ljus och en mörk så att det går att variera. Fick fortfarande paketpris på det vilket var bra :)
Alexiaalexia
Kvinna ·
21 feb, 2018
Det är ingen fara. Mina sitter fortfarande rätt högt upp och jag är bara på dag 16 :) det är inte fint till en början, men resultatet kommer garanterat bli bra ska du se :)
Oxytocin
Kvinna ·
21 feb, 2018
Det är ingen fara. Mina sitter fortfarande rätt högt upp och jag är bara på dag 16 :) det är inte fint till en början, men resultatet kommer garanterat bli bra ska du se :)
Tack för peppande ord! Jag hoppas.. och jag får väl helt enkelt ha tålamod :)
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Jag är inne på dag 3 sedan operation. Jag mår bra! MEN implantaten sitter sååå högt!!!Alltså det ser inte klokt ut! Kommer de någonsin sjunka och se normala ut??
Såg/ser era ut på liknande sätt?? Ska det verkligen se ut så? Eller har något blivit fel?
Oxytocin
Kvinna ·
21 feb, 2018
Misssx
Kvinna ·
21 feb, 2018
Är ni fortfarande svullna mellan brösten? Opades för 8 dagar sedan och är ganska svullen mellan fortfarande. Har helt glömt bort att jag är värsta skelettet mellan brösten egentligen men nu börjar man ju bli bortskämd med lite fyllig hud där,haha;)
Plus att brösten fortfarande sitter väldigt högt, ser faktiskt ingen större skillnad mellan nu och första dagen..Får väl dra åt det där bröstbandet ordentligt idag:)
Sen undrar jag om någon har ett hum om hur mycket storleken i tortyren skiljer sig mellan de bh-ar man kan köpa sen?