Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Vililo
Kvinna ·
01 mar, 2018
Belle14
Kvinna ·
01 mar, 2018
Men det e väl ganska skönt ändå att du ska dit imorgon?
Djuuuuupa andetag...andas in, andas ut.....hehe nä men det är
inte alls säkert att det gör så ont, man har ju känsel men inte full känsel i huden. För många år sedan hade jag ett snitt under bröstet som var öppet och det kändes inte speciellt mkt när kirurgen sydde ihop sista biten. Bra att få det kollat innan kirurgen är borta en vecka
Vililo
Kvinna ·
02 mar, 2018
Idag var jag på mitt återbesök!
Det gick riktigt bra! Läkte väldigt fint, implantaten har hamnat nere i sin ficka och formen upptill var perfekt enligt dem. Det har tydligen gått snabbt för mig att få dem på plats..jag kunde vara utan tortyrbandet nu egentligen men kan behöva det som ett extra stöd när jag bär tungt nu. 2 veckor sen kan jag skippa det. Kan vara utan det om jag ville klä mig i ngt mer ringat eller så. Jag vågar inte riktigt vara utan det så jag kör ett tag till. Jag behövde inte ha det lika hårt längre.
Så glad jag blev!!
Dock har jag ju en låååååång historik bakom mig som gör att jag vet att det dröjer ganska länge till innan man kan ropa hej hehe :/
Ang tortyrbandet så har jag både hört och läst samma som j_nilsson
Härligt att höra!! Grattis!:)
Är du själv nöjd med skidbacke och form och så?
Skönt med ett steg framåt i läkningen ändå, ser dram emot det kag med..:)
Lean
Kvinna ·
02 mar, 2018
Idag var jag på mitt återbesök!
Det gick riktigt bra! Läkte väldigt fint, implantaten har hamnat nere i sin ficka och formen upptill var perfekt enligt dem. Det har tydligen gått snabbt för mig att få dem på plats..jag kunde vara utan tortyrbandet nu egentligen men kan behöva det som ett extra stöd när jag bär tungt nu. 2 veckor sen kan jag skippa det. Kan vara utan det om jag ville klä mig i ngt mer ringat eller så. Jag vågar inte riktigt vara utan det så jag kör ett tag till. Jag behövde inte ha det lika hårt längre.
Så glad jag blev!!
Dock har jag ju en låååååång historik bakom mig som gör att jag vet att det dröjer ganska länge till innan man kan ropa hej hehe :/
Ang tortyrbandet så har jag både hört och läst samma som j_nilssonHärligt att höra!! Grattis!:)
Är du själv nöjd med skidbacke och form och så?
Skönt med ett steg framåt i läkningen ändå, ser dram emot det kag med..:)
Ja jag e nöjd men dem är svullna, jag hade ingen egen vävnad i mitt ena bröst och detta bröstet är mer spänt än det andra, det har en fin form och fin form upptill men inte så rund både undertill, altså inte samma underpool som det andra bröstet, men det kommer kanske med tiden?
Dem spände ut bandet säkert 10 cm så det kommer nog inte ha ngn speciellt inverkan på att få ner implantatet mer nu i underkanten utan blir mer som ett stöd för musklerna när jag lyfter tungt.
Läkningen var mkt bättre än jag trodde, jag brukar ju ha långsam läkning. Men däremot så sade hon att jag den närmsta tiden nu kan ha lite trådar som letar sig ut och då det kan det börja vätska och då ska jag vara utan tejp tills det torkat upp. Annars byte var 14onde dag...samma info som du fick väl? :)
Har du börjat sova på sidan? Undra om påfrestningen i och med att man gjort ett lyft blir för mkt om man lägger sig på sidan..
Jag e så trött i ryggen på nätterna så det e omöjligt o sova, ligger i exakt samma ställning känns det som.
Lean
Kvinna ·
02 mar, 2018
Yvve94
Kvinna ·
02 mar, 2018
LFL
Kvinna ·
02 mar, 2018
Hej alla! Jag opererade mig i onsdags och har groteskt ont idag, kan inte ta morfinet då jag kräks på de, har fått kämpa för att ens få i mig lite blåbärssoppa o är jättesvullen. Några bra tips ?? Kommer inte upp ur sängen själv ens.
Yvve94
Kvinna ·
02 mar, 2018
Belle14
Kvinna ·
02 mar, 2018
LFL
Kvinna ·
02 mar, 2018
Gullan
Kvinna ·
02 mar, 2018
Hej flickor! Nu har jag varit hos kliniken där det blev en mindre operation då dom öppnade upp snittet för att tömma mitt bröst på det blod som va kvar och sköljde ut med bakteriedödande. Det va inte infekterat inuti iaf utan det va bara den blodansamlingen efter hematomet. Så nu är jag rensad och ihop lappad igen. Nu hoppas jag på det bästa, för skulle inte detta funka måste vi plocka ut implantatet och ersätta med ett nytt. Sjukskriven 2 veckor till. Nu ska jag sköta detta exemplariskt för jag vill verkligen att det ska vara färdigt nu.
Det dom gjorde idag va en säkerhetsåtgärd, bättre att vara för noga än att det blir mer jäkulskap.
Håll tummarna för mig Nu!
Världens bästa personal på polarkliniken som verkligen hjälper en vid stora och små bekymmer
Gullan
Kvinna ·
02 mar, 2018
Äng
Kvinna ·
02 mar, 2018
Hej på er. Har inte varit inne på forumet på några dagar. Nu 12 dagar sen operationen och det har varit lite av en bergådalbana. Jag förstod nog inte riktigt vad som hände men jag reagerade helsnett på morfinet och fick världens ångestnär jag trappade ner och bara tog alvedon. Riktig ångest alltså. Totalpanik och kände mig som nån grotesk frankensteins monster och allt var svart. Tyckte dessutom att mitt ena bröst var alldeles buckligt och platt jämfört med det andra.
Sen var jag på återbesök i tisdags och fick träffa både kirurgen och sjuksyrra och de berättade att några enstaka kan ”snetrippa” på morfinet och må dåligt psykiskt när det går ur kroppen. Så de lugnade mig och fick mig att förstå att jag skulle bli mig själv igen snart.
Kirurgen var också jättenöjd med resultatet och när de tog av tejpen blev det knöliga bröstet lite rundare och han sa att det kommer bli mindre platt med tiden och med tyngdlagens hjälp. Ärren var de nöjda med läkningsmässigt och tyckte de såg tunna och fina ut. De är sydda med sån tråd som inte behövs plockas bort utan absorberas av kroppen.
Fick en ny bh och ska sova med den mjuka sportbehå jag haft hittills men ha denna nya m knäppning på dagarna. Tycker den skaver på ärren underbrösten men jag gör väl som de sagt nu.
Inget bröstband har varit aktuellt för mig. Vet inte varför. De känns stora och svullna ff men inte att de sitter högt upp. Har försökt sova lite mer åt sidan eftersom kliniken sa att det går bra men det gör lite ont ff.
Har bara varit hemma från jobbet en vecka och det har gått hyfsat även om jag var helt knäpp i huvudet första dagen. Nu känner jag mig inte deppig alls längre. Drog ner bakluckan på bilen och gjorde illa mig rejält. Inget att rekommendera för er andra nyoppade. Bilen är lite knepig med både dörrar och ratt men det blir bättre.
Nu inga problem att tvätta håret själv mm. Har dock inte duschat hela kroppen på en gång än. Delat upp det liksom så att tejpen inte ska bli blöt. Är hoppfull om fortsatt fin läkning nu men inte så sugen på morfin mer i livet om jag slipper!
Fiapia
Kvinna ·
02 mar, 2018
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Tack! Ja får försöka bita ihop lite, har väldigt låg smärt tröskel, antar att det är vanligt att det gör jätteont att resa sig? För så fort jag ska upp o kissa måste ja sitta på sängkanten och samla mig i någon minut för att det blir ett sånt tryck i bröstkorgen. Har även fått lite muskel ryckningar i vänster bröst och har idag vart skakig för att det gjort så ont.
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Hej flickor! Nu har jag varit hos kliniken där det blev en mindre operation då dom öppnade upp snittet för att tömma mitt bröst på det blod som va kvar och sköljde ut med bakteriedödande. Det va inte infekterat inuti iaf utan det va bara den blodansamlingen efter hematomet. Så nu är jag rensad och ihop lappad igen. Nu hoppas jag på det bästa, för skulle inte detta funka måste vi plocka ut implantatet och ersätta med ett nytt. Sjukskriven 2 veckor till. Nu ska jag sköta detta exemplariskt för jag vill verkligen att det ska vara färdigt nu.
Det dom gjorde idag va en säkerhetsåtgärd, bättre att vara för noga än att det blir mer jäkulskap.
Världens bästa personal på polarkliniken som verkligen hjälper en vid stora och små bekymmer
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?
Gullan
Kvinna ·
03 mar, 2018
Hej på er. Har inte varit inne på forumet på några dagar. Nu 12 dagar sen operationen och det har varit lite av en bergådalbana. Jag förstod nog inte riktigt vad som hände men jag reagerade helsnett på morfinet och fick världens ångestnär jag trappade ner och bara tog alvedon. Riktig ångest alltså. Totalpanik och kände mig som nån grotesk frankensteins monster och allt var svart. Tyckte dessutom att mitt ena bröst var alldeles buckligt och platt jämfört med det andra.
Sen var jag på återbesök i tisdags och fick träffa både kirurgen och sjuksyrra och de berättade att några enstaka kan ”snetrippa” på morfinet och må dåligt psykiskt när det går ur kroppen. Så de lugnade mig och fick mig att förstå att jag skulle bli mig själv igen snart.
Kirurgen var också jättenöjd med resultatet och när de tog av tejpen blev det knöliga bröstet lite rundare och han sa att det kommer bli mindre platt med tiden och med tyngdlagens hjälp. Ärren var de nöjda med läkningsmässigt och tyckte de såg tunna och fina ut. De är sydda med sån tråd som inte behövs plockas bort utan absorberas av kroppen.
Fick en ny bh och ska sova med den mjuka sportbehå jag haft hittills men ha denna nya m knäppning på dagarna. Tycker den skaver på ärren underbrösten men jag gör väl som de sagt nu.
Inget bröstband har varit aktuellt för mig. Vet inte varför. De känns stora och svullna ff men inte att de sitter högt upp. Har försökt sova lite mer åt sidan eftersom kliniken sa att det går bra men det gör lite ont ff.Har bara varit hemma från jobbet en vecka och det har gått hyfsat även om jag var helt knäpp i huvudet första dagen. Nu känner jag mig inte deppig alls längre. Drog ner bakluckan på bilen och gjorde illa mig rejält. Inget att rekommendera för er andra nyoppade. Bilen är lite knepig med både dörrar och ratt men det blir bättre.
Nu inga problem att tvätta håret själv mm. Har dock inte duschat hela kroppen på en gång än. Delat upp det liksom så att tejpen inte ska bli blöt. Är hoppfull om fortsatt fin läkning nu men inte så sugen på morfin mer i livet om jag slipper!
Åh nej, låter obehagligt!! Skönt att Du känner dig bättre och har insikt om att det var en tillfällig dipp! Vilka tabletter är det som ät morfin i? Så dålig koll, men mina börjar ta slut en sort efter en också, bara så jag kan vara beredd!
Belle14
Kvinna ·
03 mar, 2018
Va skönt att det gick bra ändå och att dem sydde ihop det så du slipper gå med det öppet, för bara den vetskapen är lite jobbig när man vet att det finns en öppning upp (i know)
Nu är det rensat, tömt och igensytt! Som en nystart! Bra att du blev sjukskriven ett tag till. Håller tummarna att det läker som det ska nu :)
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Inget bröstband har varit aktuellt för mig. Vet inte varför. De känns stora och svullna ff men inte att de sitter högt upp. Har försökt sova lite mer åt sidan eftersom kliniken sa att det går bra men det gör lite ont ff.Har bara varit hemma från jobbet en vecka och det har gått hyfsat även om jag var helt knäpp i huvudet första dagen. Nu känner jag mig inte deppig alls längre. Drog ner bakluckan på bilen och gjorde illa mig rejält. Inget att rekommendera för er andra nyoppade. Bilen är lite knepig med både dörrar och ratt men det blir bättre.
Åh nej, låter obehagligt!! Skönt att Du känner dig bättre och har insikt om att det var en tillfällig dipp! Vilka tabletter är det som ät morfin i? Så dålig koll, men mina börjar ta slut en sort efter en också, bara så jag kan vara beredd!
Tack ja jag har aldrig varit med om något liknande! Jag åt Targiniq, Oxynorm vid behov och Celebra och vet inte vilken av dem jag reagerade på. Det var liksom när jag trappade ner som jag fick ångest.
Det är nog en blandning av allt gott som rinner ut *kräks* haha. Jag ska ta tåget till kliniken imorgon och eventuellt stänga såret som han uttryckte det :) jag sa till honom att jag gärna ville ha hans utlåtande på mitt återbesök, men då är han borta nästa vecka så jag får komma in imorgon :) jag är lite nervös faktiskt, mest över om hur ont det kommer göra men det är väl bara att andas, får väl försöka meditera bort det haha :)