Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Vililo

Kvinna ·

03 mar, 2018

Lean skrev:

Vililo skrev:

Lean skrev:

Vililo skrev:

Idag var jag på mitt återbesök!
Det gick riktigt bra! Läkte väldigt fint, implantaten har hamnat nere i sin ficka och formen upptill var perfekt enligt dem. Det har tydligen gått snabbt för mig att få dem på plats..jag kunde vara utan tortyrbandet nu egentligen men kan behöva det som ett extra stöd när jag bär tungt nu. 2 veckor sen kan jag skippa det. Kan vara utan det om jag ville klä mig i ngt mer ringat eller så. Jag vågar inte riktigt vara utan det så jag kör ett tag till. Jag behövde inte ha det lika hårt längre.
Så glad jag blev!!
Dock har jag ju en låååååång historik bakom mig som gör att jag vet att det dröjer ganska länge till innan man kan ropa hej hehe :/
Ang tortyrbandet så har jag både hört och läst samma som j_nilsson

Härligt att höra!! Grattis!:)
Är du själv nöjd med skidbacke och form och så?
Skönt med ett steg framåt i läkningen ändå, ser dram emot det kag med..:)

Ja jag e nöjd men dem är svullna, jag hade ingen egen vävnad i mitt ena bröst och detta bröstet är mer spänt än det andra, det har en fin form och fin form upptill men inte så rund både undertill, altså inte samma underpool som det andra bröstet, men det kommer kanske med tiden?
Dem spände ut bandet säkert 10 cm så det kommer nog inte ha ngn speciellt inverkan på att få ner implantatet mer nu i underkanten utan blir mer som ett stöd för musklerna när jag lyfter tungt.
Läkningen var mkt bättre än jag trodde, jag brukar ju ha långsam läkning. Men däremot så sade hon att jag den närmsta tiden nu kan ha lite trådar som letar sig ut och då det kan det börja vätska och då ska jag vara utan tejp tills det torkat upp. Annars byte var 14onde dag...samma info som du fick väl? :)
Har du börjat sova på sidan? Undra om påfrestningen i och med att man gjort ett lyft blir för mkt om man lägger sig på sidan..
Jag e så trött i ryggen på nätterna så det e omöjligt o sova, ligger i exakt samma ställning känns det som.

Skönt att du känner dig nöjd:)
Och skönt att bröstbandet spändes upp med!
Såg det likadant ut på båda dina bröst rent läkningsmässigt? Alltså var vårtgårdarna i liknande läkningsfas?
Nej det är ju samma på mig, det ena bröstet börjar få lite underpol men det andra är svullet och och sitter lite högre.
Jag har börjat smörja in den blodskorpade stackars bröstvårtan med, så den inte känner sig bortglömd:D
Han nämde faktiskt inget om stygn som kan leta sig ut, och det som vätskade sig skullebjag ju fortsätta tejpa om det inte var så att det blev värre,och det har slutat vätska sig, kanske handlar om ett knappnålshuvud av vätska som har kommit på en vecka. Jag skulle även byta tejp 1 gång i veckan vilket är lite deygt, hade gärna bytt mer sällan faktiskt..

Nja det här med att sova på sidan...Jag har typ vänt mig lite åt sidan men inte mycket, det gör ont så kan inte riktigt göra det..Sen känns det inte helt ok heller med stygnen och allt..Men det skulle vara skönt...Att få ligga hur man vill..Mmmm:)

Visst hade det varit underbart att få lägga sig på sidan, samma när man kollar på tv på kvällen..man vill bara lägga sig på sidan i soffan hehe. Vad skönt att det verkar vätskat klart..mitt kunde ju börja vätska trots att det var läkt om trådar letade sig ut, då skulle jag klippa av dem bara....jaha ja :/ Ska ta bild idag nu när irritationen från tejpen verkar vara borta och lägga upp..dock med tejpen på. Ja jag tycker att det såg ut som det läkte hyffsat jämt, men man undrar ändå hur det kommer se ut runt bröstvårtorna o så, kommer det att bli snyggt liksom?
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

03 mar, 2018

Fiapia skrev:

Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?

Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

03 mar, 2018

Vililo skrev:

Fiapia skrev:

Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?

Jag har ju haft mitt bröstband helt galet hårt...ja sådär så man inte kan andas och allt det där..och efter 2 veckor var ju mina implantat nere i sin ficka så jag är ganska glad nu när det är över att jag kämpade på med bröstbandet :)
Abecita Iris har jag på min bh jag ska ha dygnet runt..är det bh med bygel?

Ja, den där Freya BH:n är med bygel. Den ska man börja använda efter 5 veckor och ha i 6 månader. Nu har jag än så länge en mjuk topp som man knäpper framifrån. Den är superskön. Tyckte dock inte den där bygel BH:n verkade speciellt skön...
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

03 mar, 2018

Dalkulla skrev:

Fiapia skrev:

Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya

Ajdå, vad tråkigt för dig... hoppas det blir bra tillslut i alla fall! Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?
Gilla

Vililo

Kvinna ·

03 mar, 2018

Nu har jag lagt upp bild om ngn är intresserad :)
Gilla

Lean

Kvinna ·

03 mar, 2018

Vililo skrev:

Jättefint! Fin form och ser väldigt naturligt ut:) Har droppat mycket mer än mina:)
Gilla

Vililo

Kvinna ·

03 mar, 2018

Lean skrev:

Vililo skrev:

Jättefint! Fin form och ser väldigt naturligt ut:) Har droppat mycket mer än mina:)

Tack, ja det ena har droppat ner så mkt att jag inte vill att det ska droppa ner mer, det andra har definitivt en bit kvar, där är det rakt i underpolen. Jag tycker dessutom att dem ser väldigt stora ut, hoppas det lägger sig. Det kommer tids nog, våra boobs är ju väldigt nya ännu!
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

03 mar, 2018

Är det bara jag som upplever att brösten sväller på natten, haha? Tycker att de svällde idag allmänt när jag låg ner. Nån som relaterar? Nätterna är jobbigast för mig. Jag har väldigt ont i ryggen. Duschar varje dag enligt rekommendationer och det är underbart att bli av med bandet. Men så fort det åker på igen så har jag en punk vid vänstra skuldran som gör asont. Å det strålar ut i större delen av vänster sida. Jättejobbigt. Tar en Citodon vid 22 och kan sova till kanske 1 halv 2 men sen är det som att pillret slutat verka och jag sover kanske 1 timma i stöten. Ska ta nästa omgång tabletter vid 7 så det blir mycket dålig sömn. Upplevde idag att det "drog" i främst vänster bröst på utsidan närmst armhålan. Men även lite på högersidan. Ont i brösten har jag inte. Kommer upp och ner i sängen utan problem. Kan vara lite öm i bröstmusklerna när jag ska upp bara. Nån som förstår sig på mitt svammel här och känner igen sig i nått? Å vad har ni isåfall gjort för att lösa problemet?
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

04 mar, 2018

Fiapia skrev:

Dalkulla skrev:

Fiapia skrev:

Ajdå, vad tråkigt för dig... hoppas det blir bra tillslut i alla fall!
Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?

Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren. Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst haha
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

04 mar, 2018

Yvve94 skrev:

Hej alla! Jag opererade mig i onsdags och har groteskt ont idag, kan inte ta morfinet då jag kräks på de, har fått kämpa för att ens få i mig lite blåbärssoppa o är jättesvullen. Några bra tips ?? Kommer inte upp ur sängen själv ens.

Låter inte mycket för världen men det kommer att bli bättre för var dag. Jag tog mig inte heller upp första två dygnen så min man fick hjälpa mig upp innan han åkte till jobbet. Men sen gungade jag med ena benet i luften och drog mig upp med hjälp av det. Upplever att det känns mindre i ärren då. Hur känns det idag med allt?
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

04 mar, 2018

Vililo skrev:

Jättefina tycker jag. Mina implantat är fortfarande höga men de säger att de ska sjunka ner och lägga sig och då kommer mina bröstvårtor att komma lite högre upp och bli mer droppformade. Så jag håller tummarna. Ditt bröst kommer säkert att rätta till sig i samma höjd. Vi behöver bara lite tålamod även om jag känner att jag vill att förändringen redan skulle ha skett igår... haha
Gilla

Yvve94

Kvinna ·

04 mar, 2018

Idag känns det som om jag är på bättringsvägen, kan lägga mig ner själv samt spola själv vilket jag inte kunnat innan, skyldig pojkvännen tusentals tack för allt han fått stå i med! Lyckades äta fast föda till frukost lunch o middag igår. Inte mycket men alltid något! Tycker alvedonen räcker nu, stramar inte lika kraftigt i brösten men smärtan från snitten är fortfarande kvar. Pojkvännen har kollar lite då o då och ser inget blod på förbandet i alla fall. Har haft mycket problem med fet hy i ansiktet o överarmar! Ser ut som om ja smort in mig i en nygrillad oxfilé! Vet inte alls varför de är så men men! Allt kliar nu och har fortfarande inte vågat ta av bh-n o kollat hur dom ser ut.
Gilla

emdb

Kvinna ·

04 mar, 2018

Dalkulla skrev:

Fiapia skrev:

Dalkulla skrev:

Fiapia skrev:

Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?

Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren.
Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst haha

1000 kronor för en bh på Nordiska? Jag har för mig att det var 500 för en? Det är ju löjligt dyrt i så fall när man redan betalat så mycket. Snålt om inte annat. Jag ska dit imorgon på återbesök och antar att jag kommer få köpa en ny bh då med.
Gilla

Lean

Kvinna ·

04 mar, 2018

Lyxigt att Tuve är så generös så bh-arna ingår;) Har fått två stycken nu plus två bröstband och inte betalat ett öre:) Tycker också det låter fruktansvärt snålt att behöva betala för de bh-ar man behöver efter operationen..:/
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

04 mar, 2018

Nej, det är 600:- styck för den andra BH:n man ska ha efter 5 veckor. Köper man två tror jag det kostar 1100:- Jag antar att ”Dalkulla” inte hade betalat för den mjuka BH:n man fick på operationsdagen innan och därför betalade 1000:- (400:- för den mjuka och 600:- för läknings BH:n). Jag köpte två av den mjuka på operationsdagen, en svart och en vit. Kommer även köpa två av läknings-BH:n om jag inte får utslag av den (även om jag personligen inte tyckte den var vacker över huvud taget). Men minst två vill jag ha eftersom man ska ha dem dygnet runt. Av de mjuka har jag en som jag sover i och en jag har på dagarna så kan jag tvätta den andra i lugn och ro. Minst två känner jag ändå av hygieniska skäl att jag vill ha trots att de är dyra och inte speciellt vackra. Jag funderar dock fortfarande på vad tusan jag ska göra om jag inte tål den andra, tycker dessutom att toppen man har nu är så mjuk och skön...
Gilla

Yvve94

Kvinna ·

04 mar, 2018

Tänkte kolla med er om biverkningar på medicinera? Jag har problem med kraftigt illamående, yrsel, aptitlöshet, svaghet, fet hy och trötthet. Sover ca 16 timmar per dygn nu! Måste nog ringa om andra mediciner imorgon för just nu är alvedon de enda jag kan ta utan att må pyton! Använder mig av postafen med mot illamåendet men funkar inte alltid :/
Gilla

Vililo

Kvinna ·

04 mar, 2018

Yvve94 skrev:

Tänkte kolla med er om biverkningar på medicinera? Jag har problem med kraftigt illamående, yrsel, aptitlöshet, svaghet, fet hy och trötthet. Sover ca 16 timmar per dygn nu!
Måste nog ringa om andra mediciner imorgon för just nu är alvedon de enda jag kan ta utan att må pyton! Använder mig av postafen med mot illamåendet men funkar inte alltid :/

Aptitlöshet, yrsel och svaghet hade jag åxå första tiden. Man blir väldigt sömnig av postafen om det kan vara därför du sover så mkt kanske? Men sen är man ju ordentligt trött efter en operation, kvittar nästan vilken operation.
Gilla

Vililo

Kvinna ·

04 mar, 2018

Dalkulla skrev:

Vililo skrev:

Jättefina tycker jag. Mina implantat är fortfarande höga men de säger att de ska sjunka ner och lägga sig och då kommer mina bröstvårtor att komma lite högre upp och bli mer droppformade. Så jag håller tummarna. Ditt bröst kommer säkert att rätta till sig i samma höjd. Vi behöver bara lite tålamod även om jag känner att jag vill att förändringen redan skulle ha skett igår... haha

Ja det va exakt så dem sade till mig med..så jag hoppas ju att det andra åxå droppar ner lite så att bröstvårtan på det bröstet kommer upp. Man har ju trots allt gjort ett lyft åxå :) Haha håller med dig! Man vill ju att dem ska se ut som dem gör efter 6 mån-1 år :)
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

04 mar, 2018

emdb skrev:

Dalkulla skrev:

Fiapia skrev:

Dalkulla skrev:
Fiapia skrev:

Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren.
Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst haha

1000 kronor för en bh på Nordiska? Jag har för mig att det var 500 för en? Det är ju löjligt dyrt i så fall när man redan betalat så mycket. Snålt om inte annat.
Jag ska dit imorgon på återbesök och antar att jag kommer få köpa en ny bh då med.

Jag fick aldrig veta att jag skulle betala för den mjuka bh:n som var på mig vid uppvaket. Varken Patrik sa det och jag har inte läst det i alla papper heller. Jag trodde faktiskt att den ingick i operationspriset. Sen kan jag förstå att om man vill ha en extra så får man betala såklart. Freya som man får använda efter 5 veckor kostar 500 kr styck. Det stod 1500 för 3 styckna men jag valde Bh-Paket 1 tydligen när jag betalade för 1000 kr. Lycka till imorgon :)
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

04 mar, 2018

Fiapia skrev:

Nej, det är 600:- styck för den andra BH:n man ska ha efter 5 veckor. Köper man två tror jag det kostar 1100:- Jag antar att ”Dalkulla” inte hade betalat för den mjuka BH:n man fick på operationsdagen innan och därför betalade 1000:- (400:- för den mjuka och 600:- för läknings BH:n). Jag köpte två av den mjuka på operationsdagen, en svart och en vit. Kommer även köpa två av läknings-BH:n om jag inte får utslag av den (även om jag personligen inte tyckte den var vacker över huvud taget). Men minst två vill jag ha eftersom man ska ha dem dygnet runt. Av de mjuka har jag en som jag sover i och en jag har på dagarna så kan jag tvätta den andra i lugn och ro. Minst två känner jag ändå av hygieniska skäl att jag vill ha trots att de är dyra och inte speciellt vackra.
Jag funderar dock fortfarande på vad tusan jag ska göra om jag inte tål den andra, tycker dessutom att toppen man har nu är så mjuk och skön...

Jag fick aldrig veta att jag skulle betala för den mjuka bh:n som var på mig vid uppvaket. Varken Patrik sa det på konsultationen när jag frågade om den totala summan och jag har inte läst det i alla papper heller. Jag trodde faktiskt att den ingick i operationspriset. Sen kan jag förstå att om man vill ha en extra så får man betala såklart.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem