Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
03 mar, 2018
Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?
Fiapia
Kvinna ·
03 mar, 2018
Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?
Jag har ju haft mitt bröstband helt galet hårt...ja sådär så man inte kan andas och allt det där..och efter 2 veckor var ju mina implantat nere i sin ficka så jag är ganska glad nu när det är över att jag kämpade på med bröstbandet :)
Abecita Iris har jag på min bh jag ska ha dygnet runt..är det bh med bygel?
Fiapia
Kvinna ·
03 mar, 2018
Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Lean
Kvinna ·
03 mar, 2018
Nu har jag lagt upp bild om ngn är intresserad :)
Vililo
Kvinna ·
03 mar, 2018
Jättefint! Fin form och ser väldigt naturligt ut:) Har droppat mycket mer än mina:)
J_Nilsson
Kvinna ·
03 mar, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
04 mar, 2018
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya
Ajdå, vad tråkigt för dig... hoppas det blir bra tillslut i alla fall!
Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?
Dalkulla
Kvinna ·
04 mar, 2018
Hej alla! Jag opererade mig i onsdags och har groteskt ont idag, kan inte ta morfinet då jag kräks på de, har fått kämpa för att ens få i mig lite blåbärssoppa o är jättesvullen. Några bra tips ?? Kommer inte upp ur sängen själv ens.
Dalkulla
Kvinna ·
04 mar, 2018
Yvve94
Kvinna ·
04 mar, 2018
emdb
Kvinna ·
04 mar, 2018
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya
Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?
Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren.
Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst haha
Lean
Kvinna ·
04 mar, 2018
Fiapia
Kvinna ·
04 mar, 2018
Yvve94
Kvinna ·
04 mar, 2018
Vililo
Kvinna ·
04 mar, 2018
Tänkte kolla med er om biverkningar på medicinera? Jag har problem med kraftigt illamående, yrsel, aptitlöshet, svaghet, fet hy och trötthet. Sover ca 16 timmar per dygn nu!
Måste nog ringa om andra mediciner imorgon för just nu är alvedon de enda jag kan ta utan att må pyton! Använder mig av postafen med mot illamåendet men funkar inte alltid :/
Vililo
Kvinna ·
04 mar, 2018
Jättefina tycker jag. Mina implantat är fortfarande höga men de säger att de ska sjunka ner och lägga sig och då kommer mina bröstvårtor att komma lite högre upp och bli mer droppformade. Så jag håller tummarna. Ditt bröst kommer säkert att rätta till sig i samma höjd. Vi behöver bara lite tålamod även om jag känner att jag vill att förändringen redan skulle ha skett igår... haha
Dalkulla
Kvinna ·
04 mar, 2018
Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren.
Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst haha
1000 kronor för en bh på Nordiska? Jag har för mig att det var 500 för en? Det är ju löjligt dyrt i så fall när man redan betalat så mycket. Snålt om inte annat.
Jag ska dit imorgon på återbesök och antar att jag kommer få köpa en ny bh då med.
Dalkulla
Kvinna ·
04 mar, 2018
Nej, det är 600:- styck för den andra BH:n man ska ha efter 5 veckor. Köper man två tror jag det kostar 1100:- Jag antar att ”Dalkulla” inte hade betalat för den mjuka BH:n man fick på operationsdagen innan och därför betalade 1000:- (400:- för den mjuka och 600:- för läknings BH:n). Jag köpte två av den mjuka på operationsdagen, en svart och en vit. Kommer även köpa två av läknings-BH:n om jag inte får utslag av den (även om jag personligen inte tyckte den var vacker över huvud taget). Men minst två vill jag ha eftersom man ska ha dem dygnet runt. Av de mjuka har jag en som jag sover i och en jag har på dagarna så kan jag tvätta den andra i lugn och ro. Minst två känner jag ändå av hygieniska skäl att jag vill ha trots att de är dyra och inte speciellt vackra.
Jag funderar dock fortfarande på vad tusan jag ska göra om jag inte tål den andra, tycker dessutom att toppen man har nu är så mjuk och skön...
Skönt att du känner dig nöjd:)
Och skönt att bröstbandet spändes upp med!
Såg det likadant ut på båda dina bröst rent läkningsmässigt? Alltså var vårtgårdarna i liknande läkningsfas?
Nej det är ju samma på mig, det ena bröstet börjar få lite underpol men det andra är svullet och och sitter lite högre.
Jag har börjat smörja in den blodskorpade stackars bröstvårtan med, så den inte känner sig bortglömd:D
Han nämde faktiskt inget om stygn som kan leta sig ut, och det som vätskade sig skullebjag ju fortsätta tejpa om det inte var så att det blev värre,och det har slutat vätska sig, kanske handlar om ett knappnålshuvud av vätska som har kommit på en vecka. Jag skulle även byta tejp 1 gång i veckan vilket är lite deygt, hade gärna bytt mer sällan faktiskt..
Nja det här med att sova på sidan...Jag har typ vänt mig lite åt sidan men inte mycket, det gör ont så kan inte riktigt göra det..Sen känns det inte helt ok heller med stygnen och allt..Men det skulle vara skönt...Att få ligga hur man vill..Mmmm:)