Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Jentab
Kvinna ·
05 mar, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
05 mar, 2018
Mina bröst sväller vanligtvis vid mens och nu var det dags. Så nu spänner det på bra ordentligt. Som om jag hade mjölkstockning! Jag smörjer med bodylotion, tänker att det kan vara bra för den stackars utspända huden. Bristningar vore ju trist. Hur gör ni?
Dalkulla
Kvinna ·
05 mar, 2018
Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya
Ajdå, vad tråkigt för dig... hoppas det blir bra tillslut i alla fall!
Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren.
Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst haha
Jag betalade 1500 för bharna och har bara fått den från operationen och en freya. Blev det fel då? Hon frågade på efterbesöket hur många jag betalat för och jag sa två för det var så jag fattade det när det står bh paket 2 på fakturan. Så då sa hon att den ena har jag på mig och den andra är freya...
Lean
Kvinna ·
05 mar, 2018
Belle14
Kvinna ·
05 mar, 2018
Nu har jag smörjt in brösten med ngn saltgel, och på det illröda kliande stället precis under yttersta tejpbiten strök jag på ett litet lager hydrokortison, gud vilken lättnad! Nu kliar det bara ”inombords” vid bröstvårtan men den andra klådan har försvunnit! *ahhhhhh* :D
Min mens har inte kommit som planerat,känns som att den kommer dröja..Hur har det varit för er? Har det blivit någon förskjutning av den?
Usch,lite rädd för att brösten ska svullna upp då som någon skrev här inne:)
Gullan
Kvinna ·
05 mar, 2018
Hej allihop! Kan behöva lite pepp idag. Har fortfarande ont o är nu 5 dagar sedan op. Är jätte nere, kan knappt äta o gråter för minsta lilla! Ångrar mig som bara den nu! Har jag seriöst lagt ner 50 tusen på tuttar som bara plågar mig? Har fortfarande inte vågat kolla på dom.. känner mig äcklig och har noll lust att ens försöka gå upp ur sängen. Min puls är jättehög och såren gör ont.. den här bh-n bara torterar mig! Ush vill inte mer!!
Misssx
Kvinna ·
06 mar, 2018
Var på mitt återbesök idag. Såret har läkt fint så nu fick jag ta min första riktiga dusch på 10 dagar, såååå skönt! Däremot åkte även jag på att få ett bröstband. Vet inte riktigt vad jag tror om dem, men visst jag ger det ett försök, tyckte inte hon spände åt det speciellt hårt. Skulle ha den i en vecka och se om det gett någon skillnad.
Fick även pröva läknings-BH:n som man ska ha (i alla fall där jag opererade mig) i ett halvår med start 5 veckor efter op. Den som heter Freya. När vi skulle pröva ut den och hon satte på den började det klia ordentligt på brösten, vilket jag sa. Inget hon la då stor vikt vid. Efter en stund när vi tog av den var jag helt rödflammig över brösten där det kliade. Jag som inte är allergisk mot något. Det slutade med att vi bokade in en ny tid om 3 veckor då det är dags att byta till den BH:n. Så får vi se om jag reagerar likadant eller om det var något tillfälligt.. någon som har fått något annat märke på sin läknings-Bh än Freya?Mitt bröstband drog hon åt ännu mer och hårdare mot vad jag haft tidigare och sa att jag skulle ha det två veckor till. Jag som hoppades att slippa det. Jag fick oxå märket Freya
Ajdå, vad tråkigt för dig... hoppas det blir bra tillslut i alla fall!
Förutom att jag fick någon allergisk reaktion tyckte jag inte att den BH:n verkade något skön, blir lite nervös att man ska ha dem i 6 månader... fula var dem också. Känns tråkigt att lägga så mycket pengar på något som varken är skönt eller snyggt, haha! Ja, men får jag inte en allergisk reaktion nästa gång jag är där så får jag väl köpa ett par stycken. Tycker ju toppen man har nu är så himla skön! Hur många BH:ar köpte du?Jag köpte bara en faktiskt. Kostade 1000 för den och den bh som jag fick vid operation. Får tvätta den ofta eller köpa till en om det behövs. Snygg var den inte men jag hoppas att den kommer att sitta bra och inte skava på ärren.
Har kollat runt på fina bh:ar längre fram och de kostar alltså. Var billigare när jag hade mindre byst hahaJag betalade 1500 för bharna och har bara fått den från operationen och en freya. Blev det fel då? Hon frågade på efterbesöket hur många jag betalat för och jag sa två för det var så jag fattade det när det står bh paket 2 på fakturan. Så då sa hon att den ena har jag på mig och den andra är freya...
Nej då ska du ju ha en till Freya. Hör av dig och kolla upp. Det kan ju inte stämma att du endast får den vid operationsdagen och en freya.
Härligt att det löste sig :)
emdb
Kvinna ·
06 mar, 2018
Lean
Kvinna ·
06 mar, 2018
emdb
Kvinna ·
06 mar, 2018
emdb
Kvinna ·
06 mar, 2018
Min ”tortyrbh” sitter ganska bekvämt, visst har röda märken efter den men den har inte lämnat några sår..Jag hade tom satt in den ett snäpp men på återbesöket satte Tuve ut den till längst ut och har sagt att den ska sitta stadigt och bekvämt men inte göra ont..Och på papper står det att jag ska ha den i 4 veckor, sen vet jag inte om det är fritt fram med vanliga bygelbhar..
Jag förstårninte heller varför vissa ska ha ett helvete med skav och annat från bhn. Jag tycker ni ska lossa den så den sitter stadigt bara, det är ju det den är till för,att ge stöd, inte ge sår och skav..
Misssx
Kvinna ·
06 mar, 2018
Lean
Kvinna ·
06 mar, 2018
Min ”tortyrbh” sitter ganska bekvämt, visst har röda märken efter den men den har inte lämnat några sår..Jag hade tom satt in den ett snäpp men på återbesöket satte Tuve ut den till längst ut och har sagt att den ska sitta stadigt och bekvämt men inte göra ont..Och på papper står det att jag ska ha den i 4 veckor, sen vet jag inte om det är fritt fram med vanliga bygelbhar..
Jag förstårninte heller varför vissa ska ha ett helvete med skav och annat från bhn. Jag tycker ni ska lossa den så den sitter stadigt bara, det är ju det den är till för,att ge stöd, inte ge sår och skav..
Fick svar från en sköterska att det är till för att jobba fram vecket och tajta till i omkretsen. Är det möjligt att det är för att jag har lagt in mina implantat via armhålan tro?
Äng
Kvinna ·
06 mar, 2018
Misssx
Kvinna ·
06 mar, 2018
Jentab
Kvinna ·
06 mar, 2018
J_Nilsson
Kvinna ·
06 mar, 2018
Jag förstårninte heller varför vissa ska ha ett helvete med skav och annat från bhn. Jag tycker ni ska lossa den så den sitter stadigt bara, det är ju det den är till för,att ge stöd, inte ge sår och skav..Fick svar från en sköterska att det är till för att jobba fram vecket och tajta till i omkretsen. Är det möjligt att det är för att jag har lagt in mina implantat via armhålan tro?
Aha, så kan det så klart vara:)
Yvve94
Kvinna ·
06 mar, 2018
Dalkulla
Kvinna ·
06 mar, 2018
Lagt ut nya bilder nu... Känner mig fortfarande deppig... Vill bara att tiden ska gå så dom blir fina... Mina bröstvårtor är verkligen helknäppa nu...
Ska skicka bilder på torsdag för bedömning av bröstbandet. Hur vet man att de hamnat i sina fickor egentligen? Mina buktar ju väldigt mycket upptill fortfarande...
Dalkulla
Kvinna ·
06 mar, 2018
Jag har gjort snitt i vecket och min mjuka sport-bh är inte mysig alls! Skär också in och ger kraftiga märken :( och bröstbandet är hemskt!
Mitt högra bröst är mycket mer svullet än vänstra.
Imorgon är en vecka efter op och svullnaden är kvar men mycket mjukare än innan! Har lagt upp en bild på svullnaden två dagar efter op. Bröstet är inte varmt eller rodnat och har ingen feber så misstänker inte infektion.
Mitt mående är betydligt bättre idag än tidigare, är fortfarande nedstämd men antar att det är alla medicinerna. Har inte lika ont och har för första gången på en vecka kunnat ta mig upp o ner ur sängen själv, gjort mat själv och klä på mig själv! Bara det har gjort mig på mycket bättre humör!