Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
Fiapia
Kvinna ·
07 mar, 2018
Fiapia
Kvinna ·
07 mar, 2018
Idag har det gått två veckor sedan min operation. Kan röra mig betydligt friare, men gör fortfarande ont i vissa mer extrema rörelser samt när man kommer åt brösten. De är också fortfarande väldigt domnade på många ställen. Hur har ni andra som oroades ungefär samtidigt? Igår var första dagen jag var ensam igen med vår minsta dotter på 9 månader. Funkar rätt ok men känns lite läskigt när jag bär henne. Man blir ju lite orolig att man ska få komplikationer...
La upp två nya kort från idag. Bröstbandet jag fick i fredags har gjort endel.
Vilken skillnad det blir! Alltså, jag tror verkligen du kommer få ett vansinnigt fint och naturlig resultat! Så himla kul att se hur fint det kan bli med miniprofilen också! Känner du dig nöjd själv än så länge?
Misssx
Kvinna ·
07 mar, 2018
Idag har det gått två veckor sedan min operation. Kan röra mig betydligt friare, men gör fortfarande ont i vissa mer extrema rörelser samt när man kommer åt brösten. De är också fortfarande väldigt domnade på många ställen. Hur har ni andra som oroades ungefär samtidigt? Igår var första dagen jag var ensam igen med vår minsta dotter på 9 månader. Funkar rätt ok men känns lite läskigt när jag bär henne. Man blir ju lite orolig att man ska få komplikationer...
La upp två nya kort från idag. Bröstbandet jag fick i fredags har gjort endel.Vilken skillnad det blir! Alltså, jag tror verkligen du kommer få ett vansinnigt fint och naturlig resultat! Så himla kul att se hur fint det kan bli med miniprofilen också! Känner du dig nöjd själv än så länge?
Åh vad glad jag blir att du säger det. Jag hoppas verkligen på det, att jag får ett diskret och så naturligt resultat som möjligt. Som jag sa till Patrik på min konsultation: jag vill inte ha ett par stora bröst, jag vill bara ha ett par bröst. Än så länge är jag supernöjd med mina minisar, är glad att jag vågade välja det då det kändes som bästa för mig men man tvekade ju då det inte är många som väljer det. Många säger ju att de kan bli platta men jag upplever inte alls mina som platta, men sen hade jag ju typ ingen egen vävnad innan så i min värld har jag ändå fått värsta boobisarna :).
Du valde ju istället en helt annan profil? Hur känner du? Blev det så som du önskat än så länge? Jag är väldigt nöjd med NK än så länge, så glad att jag tillslut valde dem, hur känner du?
Mina bröst är fortfarande väldigt fasta, jag vill verkligen att de ska bli så där mjuka och gosiga som alla säger, helst imorgon, haha!
Yvve94
Kvinna ·
08 mar, 2018
När började ni jobba igen? Jag är sjukskriven i två veckor, jobbar som lastbilschaufför. Lastar inte själv så kör bara men på väldigt dåliga vägar med mycket gropar o liknande. Är orolig att det är för tungt att ratta lastbilen och att studsandet ska göra ont? Borde jag be om mer tid?
Mår mycket bättre nu, har självklart lite ont men mest som ett tryck över bröstkorgen. Lite svårt att lyfta armarna helt. Har gått en vecka idag sen operation.
Jag började jobba efter 10 dagar. Det som var jobbigast första veckan var just att köra till och från jobbet... Har manuell bil... Men det gick, fick lägga i ettan och backen med båda händerna bara. Nu när det gått 3,5 vecka så är det inga problem alls längre. Rattandet tyckte jag däremot aldrig var jobbigt men kunde röra armarna mycket och tidigt... Har sett att flera haft problem med det med... Sen tänker jag, kommer du upp i lastbilen...? Jag har en vän som kör och jag vågar nog fasen inte klättra upp i den ens nu...
Misssx
Kvinna ·
08 mar, 2018
När började ni jobba igen? Jag är sjukskriven i två veckor, jobbar som lastbilschaufför. Lastar inte själv så kör bara men på väldigt dåliga vägar med mycket gropar o liknande. Är orolig att det är för tungt att ratta lastbilen och att studsandet ska göra ont? Borde jag be om mer tid?
Mår mycket bättre nu, har självklart lite ont men mest som ett tryck över bröstkorgen. Lite svårt att lyfta armarna helt. Har gått en vecka idag sen operation.Jag började jobba efter 10 dagar. Det som var jobbigast första veckan var just att köra till och från jobbet... Har manuell bil... Men det gick, fick lägga i ettan och backen med båda händerna bara. Nu när det gått 3,5 vecka så är det inga problem alls längre. Rattandet tyckte jag däremot aldrig var jobbigt men kunde röra armarna mycket och tidigt... Har sett att flera haft problem med det med... Sen tänker jag, kommer du upp i lastbilen...? Jag har en vän som kör och jag vågar nog fasen inte klättra upp i den ens nu...
Jag kunde inte lägga upp den bilden för att den va för stor men har funkat med alla andra :/ ja får fråga på fredag. Då lär de se själva alla sår :)
Belle14
Kvinna ·
08 mar, 2018
Misssx
Kvinna ·
08 mar, 2018
Snälla hjälp mig! Sedan descutan duschen så har mitt hår blivit f*cked! Tvättar det som vanligt och dagen efter är det redan fett, jag blir galen! Vad är det bästa att ha i håret? Antar att det är så jäkla torrt så det producerar extra fett för att återfå balansen men vad ska man köpa? Blev tipsad kokosolja av syrran.. tror ni detta kan funka eller finns det andra tips? Blir galen!
Nymfen
Kvinna ·
08 mar, 2018
La upp två nya kort från idag. Bröstbandet jag fick i fredags har gjort endel.
Jättefina! Jag har fortfarande bröstband och mina har inte sjunkit ner så fint som dina. Jag är inne på 3 veckan med det, men i fredags drog hon åt det mer, men jag ser inte någon skillnad på mig :( Hoppas att det ändrar sig snart så jag blir lite lugn
Belle14
Kvinna ·
08 mar, 2018
Snälla hjälp mig! Sedan descutan duschen så har mitt hår blivit f*cked! Tvättar det som vanligt och dagen efter är det redan fett, jag blir galen! Vad är det bästa att ha i håret? Antar att det är så jäkla torrt så det producerar extra fett för att återfå balansen men vad ska man köpa? Blev tipsad kokosolja av syrran.. tror ni detta kan funka eller finns det andra tips? Blir galen!
Mitt är också helknäppt fortfarande... Jag brukar tvätta på morgonen men när det torkat ser det fortfarande inte rent ut vid hårbotten. Skitjobbigt verkligen... Hatar känslan av otvättat hår och har väl alltid haft hår som blir fett snabbt men det här är extremt... Skulle man köpt nån värstinginpackning kanske?
Belle14
Kvinna ·
08 mar, 2018
Yvve94
Kvinna ·
08 mar, 2018
Vililo
Kvinna ·
08 mar, 2018
Mitt är också helknäppt fortfarande... Jag brukar tvätta på morgonen men när det torkat ser det fortfarande inte rent ut vid hårbotten. Skitjobbigt verkligen... Hatar känslan av otvättat hår och har väl alltid haft hår som blir fett snabbt men det här är extremt... Skulle man köpt nån värstinginpackning kanske?
Lean
Kvinna ·
08 mar, 2018
Belle14
Kvinna ·
08 mar, 2018
Jag har exakt samma problem efter min operation..funderade på det imorse då jag tvättade håret igår att hur disken kan det vara så flottigt redan..
Belle14
Kvinna ·
08 mar, 2018
Hur länge ska allt sitta i...Jag är väldigt tålmodig men känner att det börjar tryta lite nu faktiskt..Tycker det går så upp och ner liksom.
Svullna,hårda bollar som trycker och ömmar. Det ena bröstet hugger det i som en muskelsträckning. Kan fortfarande inte sova på sidan för det gör ont.
Kan inte böja mig ner framåt typ för det för också ont.
Skittråkigt att duscha för det är jobbigt att böja sig och sträcka sig, suck.
Brösten ör så svullna så de liksom lyfter upp bygeln från bröstkorgen och den ligger inte alls emot..
Vilken skitdag..;)
Misssx
Kvinna ·
08 mar, 2018
Nymfen
Kvinna ·
08 mar, 2018
Åååå! Mailade bilder till Mattias idag, fick svar nu ikväll att han tycker det ser väldigt lovande ut och att jag kan skippa bröstbandet dagtid nu men fortsätta nattetid i två veckor till och sen maila igen! Gud så skönt!!
Sussi
Kvinna ·
08 mar, 2018
Nu är mina 14 dagar gamla :) Har lagt upp bilder.
Dom måste sjunka ner lite fortfarande och dom är hårda också. När började era att bli mjukare?
Hur gör ni med ärren när ni byter tejp? Tvättar ni dom lr nått? Mina har lite svart från tuschpennan fortfarande men vågar inte tvätta det med något ännu. Bytte själv tejp igår för första gången, på ena fick jag med mig lite sårskorpa tror jag det va... men lät det bara torka och satt på nytt tejp.
Misssx
Kvinna ·
08 mar, 2018
Åååå! Mailade bilder till Mattias idag, fick svar nu ikväll att han tycker det ser väldigt lovande ut och att jag kan skippa bröstbandet dagtid nu men fortsätta nattetid i två veckor till och sen maila igen! Gud så skönt!!
Vad skönt att slippa bandet dagtid och att du har fått bekräftat att det ser bra ut! :)
Misssx
Kvinna ·
08 mar, 2018
Nu är mina 14 dagar gamla :) Har lagt upp bilder.
Dom måste sjunka ner lite fortfarande och dom är hårda också. När började era att bli mjukare?
Hur gör ni med ärren när ni byter tejp? Tvättar ni dom lr nått? Mina har lite svart från tuschpennan fortfarande men vågar inte tvätta det med något ännu. Bytte själv tejp igår för första gången, på ena fick jag med mig lite sårskorpa tror jag det va... men lät det bara torka och satt på nytt tejp.
Jättefina! Jag har fortfarande bröstband och mina har inte sjunkit ner så fint som dina. Jag är inne på 3 veckan med det, men i fredags drog hon åt det mer, men jag ser inte någon skillnad på mig :( Hoppas att det ändrar sig snart så jag blir lite lugn