Belle14
Kvinna ·
02 dec, 2017
Bröstförstoring Februari 2018
BröstförstoringHallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?
Sortera efter
J_Nilsson
Kvinna ·
08 mar, 2018
Fiapia
Kvinna ·
08 mar, 2018
Nu är mina 14 dagar gamla :) Har lagt upp bilder.
Dom måste sjunka ner lite fortfarande och dom är hårda också. När började era att bli mjukare?
Hur gör ni med ärren när ni byter tejp? Tvättar ni dom lr nått? Mina har lite svart från tuschpennan fortfarande men vågar inte tvätta det med något ännu. Bytte själv tejp igår för första gången, på ena fick jag med mig lite sårskorpa tror jag det va... men lät det bara torka och satt på nytt tejp.
Jentab
Kvinna ·
09 mar, 2018
En.vacker.dag
Kvinna ·
09 mar, 2018
Jentab
Kvinna ·
09 mar, 2018
emdb
Kvinna ·
09 mar, 2018
Hej!!
Jag tillhör egentligen mars gruppen men skriver min fråga här.
Jag opererade mig för 2 dagar sedan och upplever som små knäppningar i brösten. Som luftbubblor som flyttas omkring. Har ni upplevt samma? Har ni haft ont i revbenen? Jag är blåslagen under mitt vänstra bröst (syns i mitt galleri).
Yvve94
Kvinna ·
09 mar, 2018
Hej!!
Jag opererade mig för 2 dagar sedan och upplever som små knäppningar i brösten. Som luftbubblor som flyttas omkring. Har ni upplevt samma? Har ni haft ont i revbenen? Jag är blåslagen under mitt vänstra bröst (syns i mitt galleri).
Misssx
Kvinna ·
09 mar, 2018
Hej!!
En.vacker.dag
Kvinna ·
09 mar, 2018
Yvve94
Kvinna ·
09 mar, 2018
Jentab
Kvinna ·
09 mar, 2018
Vililo
Kvinna ·
09 mar, 2018
Vililo
Kvinna ·
09 mar, 2018
Jag var på återbesök idag, såren såg fina ut men implantaten sitter fortfarande jättehögt! Så måste ha bröstbandet i 6-8 veckor!! Blir så ledsen! Bröstbandet skaver i armhålan, måste även uppdatera ssk med två veckors mellanrum med bilder för att se om de blir bättre!
Yvve94
Kvinna ·
09 mar, 2018
Jag var på återbesök idag, såren såg fina ut men implantaten sitter fortfarande jättehögt! Så måste ha bröstbandet i 6-8 veckor!! Blir så ledsen! Bröstbandet skaver i armhålan, måste även uppdatera ssk med två veckors mellanrum med bilder för att se om de blir bättre!
Hur längesedan var det nu du opererade dig? Måste du ha bandet hårt eller kunde ni lätta lite på det mot att du får ha det längre tid?
Jag har åxå helt galna skavsår vid armhålan..lägger du kompresser under bh:n och bandet?
Belle14
Kvinna ·
09 mar, 2018
Hola!
Idag är 1 vecka sedan mitt återbesök..det har verkligen hänt mkt på 1 vecka (ska lägga upp bild) om 6 dagar lägger jag bröstbandet (om jag vågar..har börjat tycka det är ett bra stöd så länge man inte är ute och går eller så för då blir jag vansinnigt andfådd och får tryck över bröstet) Måste ju vara bandet..jag är ju liksom på dag 25 idag!
Idag på dag 25 känner jag mig svullen i ena bröstet, varm och det sticker i snittet undertill. Typiskt!
Åxå klådan....det går fasiken inte att sova på nätterna som det kliar..börjar på kvällarna och sedan håller det på hela nätterna, värst blir det efter jag duschat så det gör jag inte så ofta nu haha. Ngn som har ngt tips?
Gullan
Kvinna ·
09 mar, 2018
Jag ska ta bort tejpen på söndag för första gången, 2 veckor efter op. Men min rekommendation är då att inte börja tejpa förens alla sår och skorpor är läkta. Jag får sätta smala remsor där det inte finns sår eller skorpor bara.
Känns som de flests sätter tejp över allt första gången de byter?
Igår hade ja lite sårvätska eller något som kom från ens kanten på mott snitt för bukplastiken. Kliade mycket igår också. Ska inte ta bort tejpen än så ser ju inte om de kan se infekterat ut under. Hällde lite alsolsprit på tejpen över det området igår efter duschen o lät de torka. Ingen aning om de är bra eller ej men blev nojig.
Gullan
Kvinna ·
09 mar, 2018
Jentab
Kvinna ·
09 mar, 2018
Lean
Kvinna ·
09 mar, 2018
Fiapia
Kvinna ·
09 mar, 2018
Gud, ligger alla här på rygg och stilla när ni låter tejpen torka?
Jag struttar runt och lagar mat och så...:/