Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Fiapia

Kvinna ·

13 mar, 2018

Där jag opererades ska man ha den mjuka bh:n de första 5 veckorna. Sen ska man ha en speciell läknings-BH dygnet runt i 6 månader. BH:n heter Freya. Så olika det kan vara...
Gilla

Dillyvanilly

Kvinna ·

13 mar, 2018

Ni som valt Motiva Ergonomix implantat, hur är känslan nu efter några veckor?
Gilla

Hillarie

Kvinna ·

14 mar, 2018

Nu har jag lagt upp en dagsfärsk bild, 3 veckor efter op. Jag älskar dom! Idag ska jag till VC och ta bort stygnen :)
Gilla

Alice11

Kvinna ·

14 mar, 2018

Hillarie skrev:

Nu har jag lagt upp en dagsfärsk bild, 3 veckor efter op. Jag älskar dom! Idag ska jag till VC och ta bort stygnen :)

Ser jättefina ut! Grattis!
Gilla

Hillarie

Kvinna ·

14 mar, 2018

Tack snälla! Måste säga detsamma, perfekt resultat!
Gilla

Alice11

Kvinna ·

14 mar, 2018

Dillyvanilly skrev:

Ni som valt Motiva Ergonomix implantat, hur är känslan nu efter några veckor?

Mina är 4 veckor idag. Upplever att de har mjuknat ordentligt, fortfarande hårda jämfört med naturliga bröst, eller det krävs helt enkelt mer "kraft" för att klämma på dem än vad de gör på vanliga bröst. Men så mycket som de har mjuknat på bara någon vecka kan man nog räkna med att de kommer bli ordentligt klämvänliga med tiden. :-)
Gilla

Alice11

Kvinna ·

14 mar, 2018

Hillarie skrev:

Tack snälla! Måste säga detsamma, perfekt resultat!

Om du menade till mig så TAC K :D Jag är sååå nöjd!
Gilla

Yvve94

Kvinna ·

15 mar, 2018

Någon annan som fått sår av bh-n ? Jag har sår runt om! Det har gått hål på huden och får tvätta rent o kirurgtejpa runt hela överkroppen. Har lagt en bild på senaste såret som uppstod, där bröstbandet trycker ner bh-n mot brösten på sidan.. gör inte nämnvärt ont men de är inte kul att se helt misshandlad ut :/
Gilla

Vililo

Kvinna ·

16 mar, 2018

Yvve94 skrev:

Någon annan som fått sår av bh-n ? Jag har sår runt om! Det har gått hål på huden och får tvätta rent o kirurgtejpa runt hela överkroppen. Har lagt en bild på senaste såret som uppstod, där bröstbandet trycker ner bh-n mot brösten på sidan.. gör inte nämnvärt ont men de är inte kul att se helt misshandlad ut :/

Japp, har sår överallt. Har haft små blödande sår lite här och var. Nu är det precis där bröstbandet går över och upp emot armhålorna. Det både kliar och svider frenetiskt. Jag smörjer med inityol och lägger kompressor På, det hjälper...tills nästa gång jag duschat och inte orkat göra om hela proceduren.
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

16 mar, 2018

Hej. Igår var det dags för återbesök. De tyckte att de såg fina ut. Jämna osv men fortfarande lite höga. Plus att jag är svullen mellan brösten och är lite rädd att det är lätt tentning. De förstod min oro, trodde att det kanske bara är vanlig svullnad men för säkerhets skull fick jag en thongbra som jag ska ha 2 veckor till plus bröstbandet. Så bokades ett nytt återbesök för att följa upp. Får hoppas att det hjälper och att 2 veckor går fort för det är väl inte världens bekvämaste grej detta, haha. :)
Gilla

Gullan

Kvinna ·

16 mar, 2018

Alltså när ska brösten sluta göra ont? Det känns ff som lätt mjölkstockning undertill i båda och nu har det snart gått 4 veckor. Men jag kanske måste ha mer tålamod.
Gilla

Lean

Kvinna ·

16 mar, 2018

Gullan skrev:

Alltså när ska brösten sluta göra ont? Det känns ff som lätt mjölkstockning undertill i båda och nu har det snart gått 4 veckor. Men jag kanske måste ha mer tålamod.

Jag har typ samma, det gör inte jätteont men brösten känns svullna och hårda undertill och jag är fortfarande helt bedövad på flera ställen. Känner mig som ett uppstoppat djur typ...
Gilla

Gullan

Kvinna ·

16 mar, 2018

Har förstått att det kan ta flera månader innan nerverna hittar tillbaka så att känseln kommer. Men mina bränner liksom nertill när jag rör där och bröstvårtorna gör skitont. Men om det är lika på båda borde det väl vara lugnt? Sen går man och tittar på dem hela tiden och nojjar över att de inte är perfekta. Eller hur Lean?
Gilla

Lean

Kvinna ·

16 mar, 2018

Den där brännande känslan tror jag du ska ta som ett bra tecken, har hört att det känns så när nerverna börjar hitta tillbaka! Ja min ena bröstvårta har ingen som helat känsel, helt borta. Den andra är hyperkänslig istället, och inte på ngt bra sätt! Ja, jag försöker att inte titta på dem för ofta, det är inget att se just nu;) Men ibland tappar jag ju hoppet när jag stannar för länge framför spegeln. Ser bara två bollar, en tennisboll och en handboll;D
Gilla

Lean

Kvinna ·

16 mar, 2018

Är det någon som har en uppfattning om man måste bära bröstbandet för att få så mycket skidbacke som möjligt, eller får man lika mycket skidbacke även utan bandet men det tar längre tid? Jag får nämligen lägga av bandet nu om jag vill, och bara ha det på natten (pga att brösten inte ska töja på sidorna närbjag ligger)
Gilla

Yvve94

Kvinna ·

17 mar, 2018

Jag är också super känslig och öm men bara i huden typ, bröstvårtan och hela huden på tuttarna är jättekänsliga o de nästan svider i huden när man rör dom!
Gilla

Dalkulla

Kvinna ·

17 mar, 2018

Jag skickade bilder till ssk och fick domen att bära bröstbandet 2-4 veckor till.... åhh jag dom ville bli av med det. Frågade om jag kunde vara utan det 1-2 timmar när jag ska iväg på en maskerad. 3å min max fick jag höra... jahapp då får jag leta efter en heltäckande klädsel som inte visar bröstbandet. Jag har någonlunda känsel i bådamä men det spänner fortarande ibland som mjölkstockning. Jag har börjat motionera nu. Vill komma upp i 10 000 steg om dagen. Under promenaden kan jag känna att brösten blir hårda som stenar nästan. Saktar då ner så det släpper.
Gilla

Jentab

Kvinna ·

18 mar, 2018

Jag är också öm o känslig i huden på brösten just nu. Har redan börjat känna känslan att ja kanske hade velat haft lite större. Men min kirurg var inte positiv till stora implantat när man gjorde lyft. Utan menade att då får man byta till större implantat när de är läkt. Men känner ju inte att man vill lägga ut ännu mer pengar sen..
Gilla

Alexiaalexia

Kvinna ·

18 mar, 2018

Dalkulla skrev:

Jag skickade bilder till ssk och fick domen att bära bröstbandet 2-4 veckor till.... åhh jag dom ville bli av med det. Frågade om jag kunde vara utan det 1-2 timmar när jag ska iväg på en maskerad. 3å min max fick jag höra... jahapp då får jag leta efter en heltäckande klädsel som inte visar bröstbandet. Jag har någonlunda känsel i bådamä men det spänner fortarande ibland som mjölkstockning. Jag har börjat motionera nu. Vill komma upp i
10 000 steg om dagen. Under promenaden kan jag känna att brösten blir hårda som stenar nästan. Saktar då ner så det släpper.

Vad konstigt att de säger så olika! Till mig så sjuksköterskan på nordiska kliniken att jag skulle ha bröstband 2-3veckor till men om jag skulle ha kläder som inte fungerade med bröstbandet kunde jag ta av det! Jag har också börjat motionera , jag går långpromenader och tränar lite ben med mini bands. Mina bröst svullnar också när jag motionerar! Men det är skönt att vara igång :)
Gilla

Gullan

Kvinna ·

18 mar, 2018

Idag bytte jag kirurgtejpen mot newgel förbanden. Jädrar va svårt det var att få bort allt lim från kirurgtejpen. Fick gnugga med en handduk. Tänkte att det var viktigt att alla limrester för att få new gel förbanden att fästa. Tog också bort två trådar som stod rätt ut med en pincett. Det gick bra men var lite läskigt. Newgel förbanden ska inte vara på mer än 8 timmar och sen ska man ta av dem och kolla att allt ser bra ut. Men jag har köpt genomskinliga så om det är infekterat eller rött ser man ju det igenom. Vill inte hålla på att dra i huden för mycket så jag tänker låta dem vara på om allt ser bra ut. Eftersom de är från USA tänker jag att de säkert garderar sig från stämningar genom att instruera sina kunder att ta av och kolla. Så antagligen lite onödigt. Skönt att höra att det är fler än jag som har brännande känsla på huden. Hoppas det går över för oss snart!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem