Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Belle14 profilbild

Belle14

Kvinna ·

02 dec, 2017

Bröstförstoring Februari 2018

Bröstförstoring

Hallå där! Då jag inte finner en tråd för oss Februari opare så tänkte jag att jag startar en. 29 år är Jag, har två underbara barn på 6 och 3 år och en make som stått ut med mitt gnäll och destruktiva beteende (psykiskt) i 11 år. Här om dagen berättar han att jag äntligen ska få boka op. Att jag ska få fixa brösten! Den känslan jag fick då.. jag blev stel, kallsvettig, mållös och till slut började jag tok gråta. Detta är något jag velat göra sedan mensen kom när jag va 13 år och jag insåg att jag inte kommer få nå pattar. Min man vet inte vad han ställt till med, detta är något av det finaste han gjort för mig förutom våra två barn. Så jag ringde direkt måndagen efter den helgen och bokade op i Umeå, fick tid klockan 11.00 den 12 februari och det känns som en evighet till dess. Ska på konsultation nummer 2 nu den 14 december. Har bestämt mig för ergonomix full och eventuellt 400cc, men det ska vi se den 14:e vilket cc som blir bäst på mig. Jag måste nog ha delvis bakom muskeln då jag har så lite vävnad men går det så sätter jag framför muskeln. Finns det någon fler som har fått op tid i Februari?

963

Sortera efter

Alexiaalexia

Kvinna ·

29 jan, 2018

Jag ansluter mig här! Idag betalade jag min operation!! Jag har alltså bestämt mig, velade in i det sista! (Velar lite fortfarande.. ändå).. tänk om.. tänk om.. jag ältar om jag inte blir nöjd, komplikationer, att det är dyrt mm mm... Varför kan jag inte bara slappna av och känna glad? Någon mer velare här??
Gilla

Beefcuts

Kvinna ·

29 jan, 2018

Tid bokad på akademikliniken i göteborg. 15 februari, hoppas dagarna går fort nu :)
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

29 jan, 2018

Alexiaalexia skrev:

Jag ansluter mig här! Idag betalade jag min operation!! Jag har alltså bestämt mig, velade in i det sista! (Velar lite fortfarande.. ändå).. tänk om.. tänk om.. jag ältar om jag inte blir nöjd, komplikationer, att det är dyrt mm mm...
Varför kan jag inte bara slappna av och känna glad? Någon mer velare här??

Jag velar heeela tiden. Exakt samma tankar som dig! Haha herregud. Man vill ju att allt ska gå ens väg! Vad har du valt för storlek och profil? :)
Gilla

Äng

Kvinna ·

29 jan, 2018

Velar också som en tok!!! Inte betalt än så kan fortfarande dra mig ur. Hur vanligt är egentligen komplikationer??
Gilla

sabe

Kvinna ·

30 jan, 2018

Nu börjar man bli riktigt nervös, endast 6 dagar kvar! :D
Gilla

Hillarie

Kvinna ·

30 jan, 2018

Hej tjejer! :) snaaaart är februari här! Tre veckor kvar till min tur. Velar angående släta eller texturerade, vad har ni valt?
Gilla

Pillans

Kvinna ·

30 jan, 2018

Jag ska opereras 20/2 på Proforma. För tredje gången... Alltid saknat något på något sätt. Nu ska jag gå från HP 550cc till uhp 725cc eller 825cc. Tar gärna emot lite tankar kring min storlek! Jag är sjukt velig. Vill absolut inte göra om dom en fjärde gång. De jag har nu har en bredd på 13.5, bredden blir densamma i uhp725cc men går upp till 14 i bredd på 825cc. Jag är 178cm lång och väger 67kg. Varför jag velar mellan 725 och 825 är för att jag inte vet vad som blir snyggast med bredden. Har ni några tips, råd, bilder eller vad som så hjälp mig gärna att komma fram till ett beslut. :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

30 jan, 2018

Misssx skrev:

Belle14 skrev:

Hallonkex skrev:

Jag ska också opereras i februari, 5e februari, Blir B-lite runda implantat, 365 cc eller 440 cc. Bara en vecka kvar! Längtar så!

Va roligt att du hittade hit! :) b-lite är nya på marknaden va? Såg att akademikliniken sökte personer till en studie Ang. dom :) snart dags! Så spännande! Hur länge blir du i Litauen efter op? Jag längtar också så galet mycket! Jag har två veckor kvar

Vi opereras samma dag! Det är så nära nu! Längtar helt sjukt mycket!

Jamen det gör vi ju <3 Ja jag längtar så mycket! Är så orolig att jag ska gå och bli sjuk nu.. Det är så många på jobbet med influensa :(
Gilla

Fiapia

Kvinna ·

30 jan, 2018

Pillans skrev:

Jag ska opereras 20/2 på Proforma. För tredje gången... Alltid saknat något på något sätt. Nu ska jag gå från HP 550cc till uhp 725cc eller 825cc. Tar gärna emot lite tankar kring min storlek! Jag är sjukt velig. Vill absolut inte göra om dom en fjärde gång. De jag har nu har en bredd på 13.5, bredden blir densamma i uhp725cc men går upp till 14 i bredd på 825cc. Jag är 178cm lång och väger 67kg. Varför jag velar mellan 725 och 825 är för att jag inte vet vad som blir snyggast med bredden. Har ni några tips, råd, bilder eller vad som så hjälp mig gärna att komma fram till ett beslut. :)

Jag har också en operation inbokad på Proforma 20/2. Dock kommer jag nog boka av denna då jag ska på konsultation på Nordiska imorgon och magkänslan säger att det blir där jag väljer att operera mig. Samma dag, men jag byter bara klinik... Vi är lika långa men verkar vilja få till lite olika resultat. Är nyfiken på vad det är som gjort att du valt att operera om dig så många gånger? Är det storleken på implantatet? Formen? Komplikationer? Jag blev rekommenderad Mentor 375cc moderate plus av Örjan när jag var där. Jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt och hellre för små än för stora bröst. Är dock sugen på Motiva och det kändes inte alls som han var så intresserad av det (har hört att Proforma samarbetar med Mentor och får ett bättre pris). Så ska bli spännande att se imorgon när jag ska på konsultation hos Patrik på Nordiska vad han säger. Har du gjort alla dina operationer på Proforma?
Gilla

Belle14

Kvinna ·

30 jan, 2018

Pillans skrev:

Det är så svårt med att välja implantat men det beror mycket på vad du har för bröst bredd också. För breda implantat innebär ju en större risk, tex rippling. Men sideboob tycker jag personligen är svinsnyggt! Det man får tänka på är ju att bredden lägger sig runt hela bröstet och inte bara ett håll så risk för symmastia finns också om man har liten bröst bredd, vad jag kan förstå :)
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

30 jan, 2018

Jag har tyvärr åkt på världens influensa helt plötsligt!! :( Har varit sjuk sedan i fredags och håller verkligen tummarna för att vara frisk om en vecka när det är dags. Om själva förkylningen är borta men hostan fortfarande sitter i, tror ni att det blir några bekymmer då för mig att opereras den dagen??? :/
Gilla

Januari2011

Kvinna ·

30 jan, 2018

Nej om operationen är om en vecka, så ska det nog inte vara mig problem. Bara du inte har feber, ont i halsen eller är allt för nedsatt så ska det nog inte vara ngn fara. Själv var jag hostig när jag skulle opereras, det löste sig ändå.
Gilla

Lillishg

Kvinna ·

30 jan, 2018

Okej, vad skönt! :) Fick ju feber i fredags och blir friskare för varje dag som går så någon influensa har jag nog inte kvar om en vecka, eventuellt är rethostan kvar bara. Tack! <3
Gilla

Lean

Kvinna ·

30 jan, 2018

Nu när jag äntligen har kommit till ro med implantatsstorlek osv och känner mig ganska tillfreds vad gäller alla frågor jag haft till kirurgen så känns det helt plötsligt lite tomt,haha:) Har ni några tips på vad jag kan sysselsätta mig med som har med brösten att göra?Typ någon bra sida om förberedelser och eftervård eller något annat roligt som man kan förbereda innan jag kommer hem med mina bebisar?:D
Gilla

Alexiaalexia

Kvinna ·

30 jan, 2018

J_Nilsson skrev:

Alexiaalexia skrev:

Jag ansluter mig här! Idag betalade jag min operation!! Jag har alltså bestämt mig, velade in i det sista! (Velar lite fortfarande.. ändå).. tänk om.. tänk om.. jag ältar om jag inte blir nöjd, komplikationer, att det är dyrt mm mm...

Jag velar heeela tiden. Exakt samma tankar som dig! Haha herregud. Man vill ju att allt ska gå ens väg! Vad har du valt för storlek och profil? :)

Skönt ändå att höra att det inte bara är jag som velar! Jag har valt ergomix demi 320.. jag vill inte ha stora bröst! Är lite nojjig att de kommer kännas för stora.. jag vill egentligen bara fylla ut min ledsna tomma påsar. Vad har du valt för storlek?
Gilla

Pillans

Kvinna ·

30 jan, 2018

Fiapia, jag har valt att göra om dom för att jag aldrig varit riktigt nöjd med storleken. Första gången kunde jag inte lägga i mer än moderate 375 för jag var så smal och hade ingen egen vävnad. Men med åren har jag blivit större då jag börjat tränat ganska mycket. Jag har då velat få större. Har alltid trott att mina bröst skulle bli enorma för det låter så mycket med HP 550cc. Men personligen tycker jag inte att det är så stort. Nu gör jag om dom för sista gången hoppas jag :) Brösten har börjat hänga mer den här gången, detta återigen för att jag fått med egen vävnad.och jag vill ha mer "pigga" bröst. Jag har opererat mig båda gångerna på Proforma och det här varit Örjan båda gångerna. Jätte nöjd med resultaten! Tycker själv att jag har riktigt fina men som sagt vill ha mer put och större bröst helt enkelt. :) Varför byter du till en annan klinik?
Gilla

Pillans

Kvinna ·

30 jan, 2018

Fiapia skrev:

Pillans skrev:

Jag har också en operation inbokad på Proforma 20/2. Dock kommer jag nog boka av denna då jag ska på konsultation på Nordiska imorgon och magkänslan säger att det blir där jag väljer att operera mig. Samma dag, men jag byter bara klinik...
Vi är lika långa men verkar vilja få till lite olika resultat. Är nyfiken på vad det är som gjort att du valt att operera om dig så många gånger? Är det storleken på implantatet? Formen? Komplikationer?
Jag blev rekommenderad Mentor 375cc moderate plus av Örjan när jag var där. Jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt och hellre för små än för stora bröst. Är dock sugen på Motiva och det kändes inte alls som han var så intresserad av det (har hört att Proforma samarbetar med Mentor och får ett bättre pris). Så ska bli spännande att se imorgon när jag ska på konsultation hos Patrik på Nordiska vad han säger.
Har du gjort alla dina operationer på Proforma?

Fiapia, jag har valt att göra om dom för att jag aldrig varit riktigt nöjd med storleken. Första gången kunde jag inte lägga i mer än moderate 375 för jag var så smal och hade ingen egen vävnad. Men med åren har jag blivit större då jag börjat tränat ganska mycket. Jag har då velat få större. Har alltid trott att mina bröst skulle bli enorma för det låter så mycket med HP 550cc. Men personligen tycker jag inte att det är så stort. Nu gör jag om dom för sista gången hoppas jag :) Brösten har börjat hänga mer den här gången, detta återigen för att jag fått med egen vävnad.och jag vill ha mer "pigga" bröst. Jag har opererat mig båda gångerna på Proforma och det här varit Örjan båda gångerna. Jätte nöjd med resultaten! Tycker själv att jag har riktigt fina men som sagt vill ha mer put och större bröst helt enkelt. :) Varför byter du till en annan klinik?
Gilla

Pillans

Kvinna ·

30 jan, 2018

Belle14 skrev:

Pillans skrev:

Det är så svårt med att välja implantat men det beror mycket på vad du har för bröst bredd också. För breda implantat innebär ju en större risk, tex rippling. Men sideboob tycker jag personligen är svinsnyggt! Det man får tänka på är ju att bredden lägger sig runt hela bröstet och inte bara ett håll så risk för symmastia finns också om man har liten bröst bredd, vad jag kan förstå :)

Tack för svar! Men jag vet faktiskt inte vad det menas med sideboob? :)
Gilla

JossanLi

Kvinna ·

30 jan, 2018

Hej! Jag ska opereras 14 februari :D Så sjukligt nervös! Jag ska göra lyft samtidigt och tänkt ha 350 cc. Jag vill egentligen bara ha ett par fylliga bröst så storleken har inte så stor betydelse för mig :) har som en 65 åring just nu haha. Ska göra på plastikakademin av samma läkare som min svägerska hade så det känns tryggt :).
Gilla

J_Nilsson

Kvinna ·

30 jan, 2018

Alexiaalexia skrev:

J_Nilsson skrev:

Alexiaalexia skrev:

Skönt ändå att höra att det inte bara är jag som velar! Jag har valt ergomix demi 320.. jag vill inte ha stora bröst! Är lite nojjig att de kommer kännas för stora.. jag vill egentligen bara fylla ut min ledsna tomma påsar. Vad har du valt för storlek?

Jag har valt 450 cc full profil men går mer och mer i funderingar att gå ner till 400. Jag vill inte ha för stort men det ska ändå passa min kropp. En C/D-kupa känner jag skulle funka. Så jag har bokat tid för att åka och prova ut implantaten igen för säkerhets skull. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem