Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ellisa profilbild

Ellisa

Kvinna ·

07 jan, 2022

Bröstförstoring februari 2022

Bröstförstoring

Här kanske vi kan samlas som ska genomföra op i februari 2022. Denna tråden kanske kan funka som en tråd att se eller jämföra erfarenheter och pepp i läkning etc. Jag ska genomföra min op på Akademikliniken i Göteborg den 9 februari. Ska lägga in 245cc mentor under muskeln. Några fler i februari 2022?

220

Sortera efter

Berries16

Kvinna ·

25 jan, 2022

Hej! Får jag vara med i denna grupp då mitt operationsdatum är 31/1 ;)
Gilla

Lilly8

Kvinna ·

25 jan, 2022

Berries16 skrev:

Hej!
Får jag vara med i denna grupp då mitt operationsdatum är 31/1 ;)

Tycker jag absolut att du vara, roligt med fler tankar, när var du på konsultation? Hur gick det och vad kom ni fram till? :) jag var i oktober på min känns som en evighet sen jag ska opereras den 21/2 på Plastikakademin i Linköping
Gilla

Ovant

Kvinna ·

25 jan, 2022

Lilly8 skrev:

Godmorgon! Hur mår du nu? Tänker att det har gått några dagar. Kul att höra att du blev nöjd, hur gick operations dagen?

God morgon!
Jag mår helt ok! Första dagen utan Morfinpreparat idag så vi får se hur det går. 
Har spänningar vid djup inandning och det är ett obehagligt tryck mellan brösten när jag lutar mig framåt. Tröttare än vanligt så behöver sova någon timme varje dag. Men både jag och min sambo är lediga i 6 dagar till så vi kan hjälpas åt med barnen. I övrigt mår jag fint! 

Hur känns det för dig nu? 
Gilla

Sun123

Kvinna ·

25 jan, 2022

Daanrolili, Det gick bra men jag blev lite förvirrad angående storlek och placering.. han sa om jag vill ha större implantat så måste jag välja bakomplacering. Sen sa han att jag måste göra lyft för endast vårtgårdsförminskning blir inte bra. Vi hade 30 min konsulation så vi hann inte mycket, Örjan sa att vi måste ses igen för att prata mer. Behöver kontakta dem igen. Känner mig väldigt osäker nu :( Men annars är allt bra med kliniken och bemöntandet, Örjan är väldigt ärlig och rak på sak.
Gilla

Lilly8

Kvinna ·

25 jan, 2022

Ovant skrev:

Lilly8 wrote:

Godmorgon! Hur mår du nu? Tänker att det har gått några dagar. Kul att höra att du blev nöjd, hur gick operations dagen?

God morgon!
Jag mår helt ok! Första dagen utan Morfinpreparat idag så vi får se hur det går. 
Har spänningar vid djup inandning och det är ett obehagligt tryck mellan brösten när jag lutar mig framåt. Tröttare än vanligt så behöver sova någon timme varje dag. Men både jag och min sambo är lediga i 6 dagar till så vi kan hjälpas åt med barnen. I övrigt mår jag fint! 

Hur känns det för dig nu? 

Okej, skönt att höra, måste vara skönt att få hjälp hemma, min sambo jobbar kväll den veckan så har hjälp på förmiddagen så hoppas att man kommer må någorlunda bra så jag klarar mig själv. jag ska operera mig 21/2 börjar bli lite nervös nu, men ändå förväntansfull. Inväntar samtal från Johan där vi ska bestämma det sista, jag är inne på 355cc ergonomix demi, vilket var de vi testade och jag har 3d bilder på. Tänker att kirurgerna inte ger några fantasi förslag så borde inte vara något konstigt med mitt önskemål.
Gilla

Whynotme

Kvinna ·

25 jan, 2022

Sun123 Jag har varit på konsultation hos Homan. Har fått tid 28 feb. Har letat på olika sidor om tidigare op han utfört eller andras erfarenheter, men har inte hittat något. Vad fick du för upplevelse av kliniken? Har valt motiva runda 380cc bakom muskeln. Tyckte det var jättesvårt med val av storlek!
Gilla

Sun123

Kvinna ·

25 jan, 2022

Whynotme, Det känndes bra tyckte också det var svårt med storlekar blev bara förvirrad. Jag vill inte ha små men inte för stora, väljer mellan motiva 380cc och 425cc
Gilla

Daanrolili

Kvinna ·

26 jan, 2022

Sun123 Åhh vad klurigt när man varit intälld innan på vad man önskar sig men så kommer man dit och så säger dom något helt annat än man tänkt. Jag förstår att man blir ännu mer förvirrad och osäker då! Har du behållt din operationstid? Skönt o höra att allt ändå var bra! :)
Gilla

Sun123

Kvinna ·

26 jan, 2022

Daanrolili, Örjan sa att jag behöver lyft också men jag vill undvika det på grund av ärren.. jag önskar att göra ett lyft via vårtgården. Jag ska avboka op tiden och boka in konsulation hos Nk patrik höijer och får se vad han rekommenderar. Hoppas det går bättre för dig :)
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

27 jan, 2022

Ovant skrev:

Hej!

Vad spännande att du snart ska opereras! :)

Jag opererade in 245 cc anatomiska 20/1.
Jag är SÅ nöjd med storleken. Är tunn på överkroppen och har en väldigt plan bröstkorg och mage.
Från att inte ha några bröst till typ 70C. Alldeles lagom för just mig. :)
Visst, de är höga nu och lite svullna men är i god tro att de kommer sjunka och bli precis som jag vill.

Ska bli så kul att höra vad du tycker efter operationen!

Åh spännande, jag ska också operera in 245 nu i februari. Din beskrivens av din överkropp låter ungefär som min så spännande att höra att du r nöjd ?
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

27 jan, 2022

Berries16 skrev:

Hej!
Får jag vara med i denna grupp då mitt operationsdatum är 31/1 ;)

Självklart får du det ? välkommen!
Gilla

Ovant

Kvinna ·

27 jan, 2022

[quote]Åh spännande, jag ska också operera in 245 nu i februari. Din beskrivens av din överkropp låter ungefär som min så spännande att höra att du r nöjd ?

Ja, jag är jättenöjd! Fick ett bröstband på återbesöket igår så de inte landar för högt upp. Provade BH-ar idag och verkar landa på 75C eller 70D. Helt sjukt. Känns inte alls för stora men betydligt större än innan förstås. :) Är väldigt nöjd att jag inte valde 225, även om det inte hade gjort en så stor skillnad. :)
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

29 jan, 2022

Ovant skrev:

Quote:
Åh spännande, jag ska också operera in 245 nu i februari. Din beskrivens av din överkropp låter ungefär som min så spännande att höra att du r nöjd ?

Ja, jag är jättenöjd! Fick ett bröstband på återbesöket igår så de inte landar för högt upp.
Provade BH-ar idag och verkar landa på 75C eller 70D. Helt sjukt. Känns inte alls för stora men betydligt större än innan förstås. :)
Är väldigt nöjd att jag inte valde 225, även om det inte hade gjort en så stor skillnad. :)

Åh wow! Ja jag tror egentligen inte kanske att de kommer ”synas” så mycket, liksom för andra, men när man gått så länge som iaf jag med en stor viktnedgång och amningar på Det och inte har kvar något så kommer de ju bli en stor skillnad. Spännande! Har du lagt upp bilder i galleriet?
Gilla

Kim K

Kvinna ·

29 jan, 2022

Hej, jag ska göra en förstoring med lyft och full bukplastik den 16/2! är SÅÅ nervös! ska bli spännande att följa dig och alla andra här, framförallt för att dela operationserfarenheter och läkningsprocesser. Lycka till den 9:e :)
Gilla

Daanrolili

Kvinna ·

29 jan, 2022

Sun123 Åhh okej tråkigt att det blev så. Hoppas det går bra för dig på nk.
Gilla

Lilly8

Kvinna ·

30 jan, 2022

Hej vänner! Februari närmar sig med stormsteg! Den senaste månaden har tankarna snurrar rejält i mitt huvud, är de rätt storlek, eller blir de för smått eller för stort? Vad behöver jag ha fixat med hemma innan, städat, tvätta upp tvätten, vad ska jag ha på mig, vad behöver jag ha med mig? Men nu vill jag bara att op-dagen ska komma ? hur går era tankar ? nu när februari står för dörren ?
Gilla

Icaniwill

Kvinna ·

30 jan, 2022

Ja, nu är det nära! Här hände precis det som INTE fick hända, sonen testade positivt på snabbtest i fredags, men jag jobbade turligt nog hela torsdagen och även fredagen så träffade honom typ fem minuter i fredags. Jag stannade på jobbet, och har isolerat mig på annat ställe och håller tummarna för att jag klarar mig. Har tre doser vaccin och inga symtom än. På onsdag är det fem dagar sedan hans insjuknande så min plan är att fullfölja operationen (ja så länge jag inte får symtom!). Tar även ett pcr imorgon måndag för säkerhets skull. Håll tummarna mig! Här velar jag fortfarande mellan vilken storlek jag ska välja, 330 eller 375 CC, kliniken var vänliga och beställde hem båda implantaten så jag kan bestämma mig på opdagen.
Gilla

Solbeaver

Kvinna ·

31 jan, 2022

Iiiiih!!! Har träffat kirurgen idag och provat ut. Rätt säker på att det blir anatomiska 375cc. Tror jag blir besviken om jag tar mindre. 9/2 smäller det! Måste hålla mig frisk nu bara!!!
Gilla

Ellisa

Kvinna ·

31 jan, 2022

Och min op närmar sig också med stormsteg! Jag har längtat sååååååååå mycket samtidigt som tankar om att ”är det värt det” börjar dyka upp. Alltså, är det värt risken…, osv. Men detta är något jag velat göra i säkert 10 år, så känner mig ändå säker. Har ni andra också känt pyttelite kalla fötter nu när de börjar närma sig?
Gilla

Solbeaver

Kvinna ·

31 jan, 2022

Känner igen mig precis! Ena stunden är jag taggad och nästa stund vill jag bara avboka!!
Ellisa skrev:

Och min op närmar sig också med stormsteg! Jag har längtat sååååååååå mycket samtidigt som tankar om att ”är det värt det” börjar dyka upp. Alltså, är det värt risken…, osv. Men detta är något jag velat göra i säkert 10 år, så känner mig ändå säker. Har ni andra också känt pyttelite kalla fötter nu när de börjar närma sig?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem