Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ellisa profilbild

Ellisa

Kvinna ·

07 jan, 2022

Bröstförstoring februari 2022

Bröstförstoring

Här kanske vi kan samlas som ska genomföra op i februari 2022. Denna tråden kanske kan funka som en tråd att se eller jämföra erfarenheter och pepp i läkning etc. Jag ska genomföra min op på Akademikliniken i Göteborg den 9 februari. Ska lägga in 245cc mentor under muskeln. Några fler i februari 2022?

220

Sortera efter

Icaniwill

Kvinna ·

02 feb, 2022

Så spännande! Ligger nu på mitt rum, fått första tabletterna och snart kommer han och ritar! Så overkligt. Bestämt mig för 375 iallafall, det blir grymt bra!
Gilla

Anna Lidberg

Kvinna ·

02 feb, 2022

Lycka till allihopa som har och ska operera sig snart. Jag opererade mig igår den 1/2 och är så nöjd och mår faktiskt väldigt bra =)
Gilla

Ninji

Kvinna ·

02 feb, 2022

Vad kul det är att läsa om er som redan hunnit opererats. Känns inte längre som en evighet tills 22/2 !
Gilla

Rare bird

Kvinna ·

02 feb, 2022

Hej alla! Jag opererar mig den 9/2, 285 demi, Motiva ergonomix, bakom muskeln. Jag har valt Citadellkliniken, Peter Cosmo. Jag känner såå igen mig här i kommentarerna! Tankarna bara snurrar: Är det rätt storlek? Jag är livrädd för att det ska bli för stort. Hellre för litet! Tänker att jag kommer att se tjock ut om det blir för stort... Är det värt det? Tänk om det blir komplikationer? För sent att avboka ändå, haha ... :) Vilka signaler skickar jag till mina barn? Jag tycker ju att de ska tycka om sig själva som de är, men när jag gör ett sånt här val blir det ju lite dubbla signaler .. :( Tänk om jag får covid precis innan? Har bara hunnit ta två sprutor, och rekommenderades inte att ta den sista nu så kort inpå. Får hålla tummarna... Ja, ju närmare datumet kommer, desto mer plats tar allt detta i huvudet...
Gilla

Netnic

Kvinna ·

02 feb, 2022

12 timmar kvar till operationen Hur är det med Hibiscrub- ska man tvätta håret i det också? Är inte speciellt nervös men det kommer väl imorgon. Skönt att operationen är tidigt på morgonen. Anna Lindberg Skönt att allt gått bra för dig.
Gilla

Icaniwill

Kvinna ·

02 feb, 2022

Netnic skrev:

12 timmar kvar till operationen
Hur är det med Hibiscrub- ska man tvätta håret i det också? Är inte speciellt nervös men det kommer väl imorgon. Skönt att operationen är tidigt på morgonen.
Anna Lindberg Skönt att allt gått bra för dig.

Nu använde jag descutan men ja, jag skulle tvätta håret också på kvällen med det, och vanligt schampo imorse. ?
Gilla

Icaniwill

Kvinna ·

02 feb, 2022

Fick fika och te efter op, kissade och fick sedan gå på hotellet efter en stund. (Typ noll tidsuppfattning haha), kände mig lite hög tror jag. Mådde väldigt bra och gick på stan en stund under kvällen. Nu har det dock börjat smärta ganska ordentligt så längtar efter nästa dos medicin. Det lilla jag sett med bhn och bröstbandet så är jag nöjd. Lycka till ni andra!
Gilla

mia86

Kvinna ·

02 feb, 2022

Jag ska byta implantat i februari men inte fått en operationstid ännu. Är så nervös att jag mår illa nu och är orolig som fan. Fast jag har gjort 2 förstoringar nu. Ser ut nu som den 3 operationen som blir nu blir något större med dock bara 50cc. men ett smalare implantat än dom jag har nu.
Gilla

missk8

Kvinna ·

03 feb, 2022

Jag opererade mig igår. La i 680 istället för 620 som var tanken från början. Även fast jag gjort många operationer blir jag lika chockad över smärtan. Knappt sovit inatt och gör såååå ont
Gilla

Sun123

Kvinna ·

03 feb, 2022

Jag har gjort min operation 2/1 hos patrik höijer på NK. Har gått 2 dagar och det gör väldigt ont kunde knappt sova. Valde 425/450cc motiva round, fick övernatta i kliniken för mådde så illa :( Har även gjort en mini lyft eller lollipop. Jag vill bara att läkningen går fort nu speciellt när dem ser lite fyrkantiga och svullna. Hoppas det går bättre för er andra!
Gilla

TR7777

Kvinna ·

03 feb, 2022

Jag ska opa mig hos Alexander på akademiskt centrum i sthlm den 17e feb. Har ganska mkt egen vävnad (420/450) men väldigt lite volym upptill. Har tänkt att lägga i 395 eller 440 cc mentor droppformade för att brösten ska lyftas. Är fortfarande nojjig över storlek då jag vill ha stora bröst men inte FÖR stora haha. Hur ska man tänka kring egen vävnad? Om jag har 450 egen och ska lägga in 440- blir det som 900 cc då? Isåfall blir jag ju ett par vandrande bröst haha. Blev så chockad av 3D bilderna då jag sa att jag ville ha runda, men efterosm jag har mycket egen vävnad samt lite häng- så gjorde runda implantaten att de såg mer hängiga ut. Droppformade däremot lyfte upp mer på bilderna. Inte alls så man tänkte att det skulle bli :)
Gilla

Kim K

Kvinna ·

03 feb, 2022

Hej TR7777, jag har fått höra tvärtom ang formen på implantaten.. har man lite hängiga bröst så ska man lägga in runda annars blir brösten mer hängiga och att det oftast bara är de med små bröst som kan lägga in droppformade för att få lite naturligt häng som små bröst saknar. har jag helt fått det om bakfoten? Min kirurg sa på konsultationen att jag har idag 500 cc plus ganska mycket överflödig vävnad men i o m lyftet så plockar han bort ca 100 ml. Om jag ville behålla min nuvarande storlek så måste jag isf lägga in 100 ml större implantat, dvs 600 cc. Så han utgick ifrån hur mycket han skulle plocka bort när han bedömde de nya implantatens storlek och inte inte i hur mycket egen vävnad jag har allt som allt. Låter detta logiskt?
Gilla

TR7777

Kvinna ·

03 feb, 2022

Precis som du skriver var så jag trodde med- att jag skulle behöva runda för att de redan är Hängiga och att det skulle se mer hängigt med droppformade… men kirurgen säger tvärtom och bilderna visar tvärtom.. ? formen blev mycket snyggare och bröstvårtan hamnade högre upp på 3D bilderna med droppformade än med runda.. för att droppformade lyfter underifrån och upp.. jag ska inte göra lyft. Är ganska förvirrad nu men ska man utgå från 3D bilderna som jag antar att jag måste så..
Gilla

TR7777

Kvinna ·

03 feb, 2022

Min kirurg sa också att runda oftast är bäst på de med små bröst och lite vävnad
Gilla

Netnic

Kvinna ·

04 feb, 2022

Nu har det gått 24 timmar sedan operationen. Jag mår helt ok, tar regelbundet mina värktabletter. När jag vaknade på uppvaket så hade jag kraftig smärta främst i vänster bröst. Kände som om jag inte kunde andas, grät och kände mig rädd. Fick smärtstillande intravenöst, somnade om och när jag vaknade igen så var smärtan hanterbar. Det är oftast vänster bröst som gör mest ont. Kirurgen sa att kapseln i vänster vuxit in i bröstmuskeln så han fick ta bort en bit av muskeln för att få loss kapel o inplantat. Vill varna för bilderna på kapel o inplantat, de är läskigt. Jag har lagt upp bilder på mina bröst innan operation . Jag är så glad över att det är gjort. Kapsel o inplantat var i mycket dåligt skick.Om någon undrar något så fråga gärna.
Gilla

SysterS

Kvinna ·

04 feb, 2022

Hej! Jag ska göra en bröstförstoring på Akademikliniken den 28/2. Det blir Polytech antingen 445 eller 490 cc. Kul att följa med på er resa.
Gilla

Netnic

Kvinna ·

04 feb, 2022

SysterS spännande, det kanske börjar kännas lite pirrigt nu? Vilken kirurg ska göra operationen? Polytech känner jag inte till, är de droppformade? Är dom släta?
Gilla

Netnic

Kvinna ·

04 feb, 2022

Värktabletter snart slut! Förstår inte hur jag ska klara mig utan. Operationen gjordes i torsdags och av de långtidsverkande har jag kvar till imorgon och imorgon kväll, sedan är de slut. Av de korttidsverkande Oxynorm har jag 11 kvar - De räcker då till på måndag, så kanske är jag så pass smärtfri då så att det räcker med Alvedon. Hoppas det. Jag tycker att smärtan blivit värre så här efter 2 dagar. Hur upplever ni er smärta?
Gilla

missk8

Kvinna ·

05 feb, 2022

Netnic skrev:

Värktabletter snart slut! Förstår inte hur jag ska klara mig utan. Operationen gjordes i torsdags och av de långtidsverkande har jag kvar till imorgon och imorgon kväll, sedan är de slut. Av de korttidsverkande Oxynorm har jag 11 kvar - De räcker då till på måndag, så kanske är jag så pass smärtfri då så att det räcker med Alvedon. Hoppas det. Jag tycker att smärtan blivit värre så här efter 2 dagar. Hur upplever ni er smärta?

Jag inne på dag 4 och har så ont, kan knappt röra mig. Kan du inte be om med smärtstillande?
Gilla

Netnic

Kvinna ·

05 feb, 2022

Missk8 Jag ringde kliniken men dom har stängt på helgen, jag kan sms.a kirurgen men tänker att jag väntar till på måndag. Mina Oxynorm räcker tills dess. Du är en dag längre fram efter operationen än vad jag är, har du haft mycket smärta hela tiden? Gjorde du också ett inplantatbyte? Kanske att det är mer smärtsamt? Jag har mest ont i vänster bröst. Han fick ta bort en del muskelvävnad där då kapseln hade vuxit fast. Hur ser dina bröst ut? Mina ser ut som katastrof... Men som alla säger så behöver man tålamod, det blir bättre.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem