Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Agnes96 profilbild

Agnes96

Kvinna ·

14 jun, 2020

Bröstförstoring hösten 2020

Bröstförstoring

Hej! Jag har en planerad bröstoperation nu i höst. Jag ska operera mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken. Finns det fler som planerat att operera sig i höst? Jag är 155 cm och väger ca 55-60 kg, jag har just nu 70B i BH-storlek och planen är att jag ska lägga in Motiva Ergonomix Full 335 eller 355. Vad ska ni ha? Hur bestämde ni er för vilkens storlek och modell ni ville ha?

259

Sortera efter

Nickole

Kvinna ·

23 jun, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Alltså jag är både nervös och spänd inför konsultationen på fredag. Hur kände ni andra som varit inför? Hur kändes det på konsultationen?

Jag försökte inte tänka så mycket. Men det känns som ett vanligt sjukhus besök, liksom man behöver inte göra en grej utav det. Du ska gå dit, säga dina önskemål (skriv gärna ner frågor och funderingar så du inte missar något.) Visa bilder på dröm resultatet. Jag tyckte det var lite pirrigt för att man skulle stå där utan tröja, men jag tänkte bara att detta är ju som vilken läkare som helst.. han ska kolla min "utgångspunkt" och förklara för mig vad som är realistiskt osv. :) Min konsultation var väldigt enkel, avslappnad. Min kirurg valde att nämna alla komplikationer direkt innan vi gick vidare, och förklarade hur operationen går till innan vi började med "snacket" så det kändes skönt. Och om du går därifrån mer taggad på att operera dig, så kör. Om det är tvärtom, så fundera ordentligt! :) Jag var såå glad efteråt! Allt kändes så bra. Första steget till det man viljat så länge.
Gilla

Nickole

Kvinna ·

23 jun, 2020

Hannaan skrev:

Nickole skrev:

Jag! På Art Clinic, 300cc Mentor anatomiska bakom muskeln. Är väldigt smal med väldigt liten bröstkorg, så 300cc på mig blir stort. Men hellre för stora än för små.
Eftersom tiderna i Sep. inte finns ute ännu så har jag "premiliär" bokat den 21 september nu i höst hos Karl Bremer. :) Längtar och vill bara att tiden ska gå snabbt!

Nickole, jag är också lång och smal och blev precis som du rekommenderad anatomiska. Var så inställd på ergonomix så känner mig kluven... Har du hittat bra info här? När jag klämde på anatomiska och ergonomix så tycker jag att känslan var rätt lik, men vissa här säger ju att anatomiska är stenhårda?

Jag har frågat en del som har anatomiska om dem är hårda, och svaret har varit "nej, dem är mjuka." sen... om man jämför med Ergonomix så är ju känslan av det implantatet som ett helt naturligt bröst. Anatomiska är fastare och håller formen mer när du ligger ner, och där sa min kirurg att det blir "onaturligt fasta" eftersom runda lägger ju sig som ett naturligare bröst när man ligger ner, medan anatomiska ska hålla den droppformade formen mer oavsett hur du ligger/står. Jag känner personligen att jag vill ha ett fastare, eftersom allt annat på min kropp är fast.. :) Som jag skrivit tidigare här, att hellre att det ser naturligare ut än att dem känns 100% äkta för min del iallafall. Hårda som du säger var jag med rädd för men nej det ska dem inte vara, dem kommer vara fastare i formen dock. :) Sen så är allas bröst "hårda" ett bra tag efter op. så man får väl räkna med iallafall ett halvårs väntan för att det ska ha mjuknats upp ordentligt!
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

24 jun, 2020

Hannaan skrev:

Äntligen_boobies skrev:

Alltså jag är både nervös och spänd inför konsultationen på fredag. Hur kände ni andra som varit inför? Hur kändes det på konsultationen?

Å, jag var så nervös inför konsultationen! Så svettig, haha. Men såklart också peppad, eller, jag ville ju ha det gjort. Jag tycker att det kändes jättebra väl där. Kirurgen var väldigt lugn och lyssnade. Jag var så nervös att vi inte skulle klicka... Jag visade lite bilder (bl a mina bröst när jag ammade) och sen tog vi 3d-bild och han gav förslag. Jag var glad att jag hade läst in mig och tittat här, ett förslag är att bli silvermedlem innan! Då kan du titta på andras bilder, det hjälpte mig. Du är ju lång som jag, och man kan filtrera medlemmar efter längd och kika. Det hade gjort att jag var förberedd på att jag kanske skulle bli rekommenderad ett större implantat. Nu är jag inte helt hundra efter konsultation heller (funderar ändå på ett lite mindre implantat än rekommenderat), haha, men det kändes ju som en väldigt bra start! För mig var nog det största förvirringen att jag inte kunde ha motiva ergonomix som jag var inställd på, utan blev rekommenderad anatomiska. Så håller på och läser in mig om dem. Har bokat op 12 aug. Hoppas att konsultationen känns jättebra!

Jag har inga direkta bilder men däremot vet jag precis hur jag vill ha det. 300-350 cc, demi, snitt i armhålan, under muskeln, naturlig form (citadellkliniken har nån bh och band som man får som formar implantatet till droppformat). Vill att det ska vara fredag NU. Jag har velat detta i så många år nu, så känns nästan overkligt att det inom en snar framtid kommer vara sant. Jag är utan tvekan säker på att jag ska göra det. Jag har läst in mig på komplikationer, eftervård, hur operationen går till, (sett en video om det). Så själva ingreppet är jag säker på även om jag är nervös inför besöket på fredag?
Gilla

piamia

Kvinna ·

24 jun, 2020

Fördel med att opereras på sommaren eller hösten? Funderar också på hösten men blir då konsultation först, och pallar inte vänta med operationstid till julen då..
Gilla

Nickole

Kvinna ·

24 jun, 2020

piamia skrev:

Fördel med att opereras på sommaren eller hösten? Funderar också på hösten men blir då konsultation först, och pallar inte vänta med operationstid till julen då..

Du kan säkert få en op. 1 månad efter du gått på din konsultation. :) Jag tycker personligen hösten, inte lika varmt ute då. Man ska undvika att svettas så mycket som möjligt efter op. Har också HÖRT (vet ej 100%) om det stämmer av en vän som gjort, att man ska undvika helst att opereras när det är rötmånad, då är risken för infektioner ökad (?) Aja i vilket fall! Stressa inte, gör när det känns som bäst. Tider lär ju finnas. :)
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

26 jun, 2020

Wohoooo, konsultationen gjord, operation bokad till 9/9 :):):) Fick prova motiva Ergonomix 360 cc, demi, och 420 cc, full. Men det större kändes FÖR stort och inte alls som jag. Så det blir 360 cc, demi, snitt i armhålan. Nu måste jag ju vänta igen :( hatar att vänta =,D
Gilla

KaLi

Kvinna ·

26 jun, 2020

Hur lång tid tog det från att ni bestämde er för att ni ville operera er till att ni faktiskt bokade konsultation? :)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

26 jun, 2020

KaLi skrev:

Hur lång tid tog det från att ni bestämde er för att ni ville operera er till att ni faktiskt bokade konsultation? :)

Jag har varit missnöjd med mina bröst länge, men tänkt att en op inte är ngt för mig. Sen fick jag frågan om jag skulle kunna tänka mig att fixa dem, funderade och kom fram till att ja, jag har nog vänt i frågan. Bokade konsultation två v senare och har nu tid för op i aug (bara för att jag har en lucka då). Så för mig gick det fort...
Gilla

vomivex

Kvinna ·

26 jun, 2020

Hoppar också in här. Gjorde min andra operation med större implantat och lyft i mars men blev inte alls nöjd med storleken. Han la in så stora han kunde just då så nu är det dags för större. 31 augusti är jag preliminärt inbokad för op och som jag längtar :)
Gilla

Nickole

Kvinna ·

26 jun, 2020

Äntligen_boobies skrev:

Wohoooo, konsultationen gjord, operation bokad till 9/9 :):):)
Fick prova motiva Ergonomix 360 cc, demi, och 420 cc, full. Men det större kändes FÖR stort och inte alls som jag.
Så det blir 360 cc, demi, snitt i armhålan. Nu måste jag ju vänta igen :( hatar att vänta =,D

Så kul!! ska med göra i september fast i slutet, den 21! :) Det går fort dit och kul att ha något att se fram emot!
Gilla

aliciaG

Kvinna ·

28 jun, 2020

Ska också göra den 21e sep :) Så sjukt spännande!
Gilla

piamia

Kvinna ·

29 jun, 2020

Nickole skrev:

piamia skrev:

Du kan säkert få en op. 1 månad efter du gått på din konsultation. :) Jag tycker personligen hösten, inte lika varmt ute då. Man ska undvika att svettas så mycket som möjligt efter op.

Har också HÖRT (vet ej 100%) om det stämmer av en vän som gjort, att man ska undvika helst att opereras när det är rötmånad, då är risken för infektioner ökad (?) Aja i vilket fall! Stressa inte, gör när det känns som bäst. Tider lär ju finnas. :)

Jahaa okej vad bra, tack för svar! Trodde det var låång väntetid men då har jag lite mer tid att fundera då..!:)
Gilla

Äntligen_boobies

Kvinna ·

29 jun, 2020

KaLi skrev:

Jag har velat förstora mina bröst sen jag va 15, men först nu när jag är 34, fått de barn jag vill ha, gått ner i vikt, så kände jag att nu va det dags. Bokade konsultation på deras hemsida samma dag eller om det va dagen efter jag bestämt mig. Fick tid i fredags, bokade tid för operation innan jag gick därifrån :)
Gilla

yris

Kvinna ·

30 jun, 2020

Hej, tänkte boka konsultation inom 2-3 veckor, förhoppningsvis känner jag mig nöjd med konsultationen att jag sen bokar tid för op. i höst. Jag försöker läas på, men ändå vänta och se vad Dr säger på konsultationen. Men för mig är det viktigt att det ska se så naturligt det går. Kändes det bra för dig på konsultationen med Patrik Höjer?
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

30 jun, 2020

Jag gör inget annat än att läsa på här, kolla före och efterbilder och googla bröst. Haha. Hade bestämt mig för att sluta titta efter konsultationen, men det går inte. Min bara skrattar åt mig. Jag var jättenöjd med Patrik. Han kändes lugn och som att han fattade direkt vad jag är ute efter. Tog bara en kvart, tror jag. Nu har jag dock bokat en till konsultation hos Paolo på AK. Patrik föreslog att annat implantat och en större storlek än vad jag föreställt mig, så känner att jag vill ha en annan åsikt. Men op är bokad hos Patrik!
Gilla

Neprome

Kvinna ·

30 jun, 2020

Får jag hoppa in här? Ni skriver ganska ofta och det gillar jag. Jag ska operera mig den 18/8 så är väl inte direkt höst... Men jag studerar och vill ha min operation klar innan jag ska ut på praktik igen. Jag kommer göra stor buk samt bröstförstoring med motiva 265cc. Jag är 35 år och det är 12 år sedan mitt sista barn. Jag har länge velat återställa min kropp men ja, tiden går. Nu äntligen är det bokat och jag är super nervös och peppad på samma gång.
Gilla

Nickole

Kvinna ·

30 jun, 2020

Neprome skrev:

Får jag hoppa in här? Ni skriver ganska ofta och det gillar jag. Jag ska operera mig den 18/8 så är väl inte direkt höst... Men jag studerar och vill ha min operation klar innan jag ska ut på praktik igen. Jag kommer göra stor buk samt bröstförstoring med motiva 265cc.
Jag är 35 år och det är 12 år sedan mitt sista barn. Jag har länge velat återställa min kropp men ja, tiden går. Nu äntligen är det bokat och jag är super nervös och peppad på samma gång.

Såklart! Åh vad spännande! kul att du äntligen tagit tag i det och ska göra något du viljat länge, då vet man att man gör rätt val! Det är samma här. :) Man kommer nog uppleva både glädje och panik innan operationen men efteråt så kommer det vara värt det!
Gilla

Agnes96

Kvinna ·

30 jun, 2020

Hannaan skrev:

Jag gör inget annat än att läsa på här, kolla före och efterbilder och googla bröst. Haha. Hade bestämt mig för att sluta titta efter konsultationen, men det går inte. Min bara skrattar åt mig. Jag var jättenöjd med Patrik. Han kändes lugn och som att han fattade direkt vad jag är ute efter. Tog bara en kvart, tror jag. Nu har jag dock bokat en till konsultation hos Paolo på AK. Patrik föreslog att annat implantat och en större storlek än vad jag föreställt mig, så känner att jag vill ha en annan åsikt. Men op är bokad hos Patrik!

Hahah jag känner igen mig så väl i ditt beteende, är totalt bröst-fixerad sen jag bokade operationen. Känns som att jag snart tagit mig igenom de flesta av pof's trådar och bilder. Hur stor skillnad är det på implantatet du känner att du skulle vilja ha och det som Patrik rekommenderade? Han rekommenderade nämligen mig ganska mycket större än jag hade tänkt att jag ville ha och jag känner mig lite kluven. Har sprungit runt med ristuttar lite då och då och har fastnat vid att 200cc känns rätt, medan det som jag rekommenderades var 355cc.
Gilla

Neprome

Kvinna ·

01 jul, 2020

Nickole skrev:

Neprome skrev:

Får jag hoppa in här? Ni skriver ganska ofta och det gillar jag. Jag ska operera mig den 18/8 så är väl inte direkt höst... Men jag studerar och vill ha min operation klar innan jag ska ut på praktik igen. Jag kommer göra stor buk samt bröstförstoring med motiva 265cc.
Jag är 35 år och det är 12 år sedan mitt sista barn. Jag har länge velat återställa min kropp men ja, tiden går. Nu äntligen är det bokat och jag är super nervös och peppad på samma gång.

Såklart! Åh vad spännande! kul att du äntligen tagit tag i det och ska göra något du viljat länge, då vet man att man gör rätt val! Det är samma här. :)

Man kommer nog uppleva både glädje och panik innan operationen men efteråt så kommer det vara värt det!

Ja, asså, känns så rätt. Jag har ju gått i dessa tankar i många år... brösten är väl lite bättre nu än när jag just ammat men saknar att kunna fulla en kupa. Buken är ju en stor klump av ångest. Får kommentarer om jag är gravid.. (jag har delade magmuskler)
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

01 jul, 2020

Agnes96 skrev:

Hannaan skrev:

Hahah jag känner igen mig så väl i ditt beteende, är totalt bröst-fixerad sen jag bokade operationen. Känns som att jag snart tagit mig igenom de flesta av pof's trådar och bilder.

Hur stor skillnad är det på implantatet du känner att du skulle vilja ha och det som Patrik rekommenderade? Han rekommenderade nämligen mig ganska mycket större än jag hade tänkt att jag ville ha och jag känner mig lite kluven.

Har sprungit runt med ristuttar lite då och då och har fastnat vid att 200cc känns rätt, medan det som jag rekommenderades var 355cc.

Han rekommenderade anatomiska 420 cc, min bröstbredd var 13,8 och jag hade på känn att det skulle vara där nånstans men blev ändå lite chockad. När jag tittar på bilder så ser det jättestort ut på vissa och inte alls stort ut på andra - så svårt att veta vart det landar på en själv. Jag funderar nu på att gå ner i profil till 355 cc, de är lika stora men 1 cm mindre put. Kom precis hem från att ha lämnat barnen i skolan, med mina ristuttar på, haha. Har nu 330-ish som väl ska motsvara runt 360 och det känns så bekvämt. Som att det bara ska vara så, varken stort eller litet liksom. Får se vad Paolo på AK säger imorgon, han är väl känd för att ta i underkant så det känns som ett bra riktmärke, kanske lägger mig nånstans mittemellan. Hade du med dig nån bild till Patrik, eller vad uttryckte du för önskemål? Hur stor var din bröstbredd? Också svårt då de flesta här inne säger att man ska välja större, och att många tycker att sina blev för små...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem