Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Belle93
Kvinna ·
31 aug, 2021
Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Tycker också det känns så surrealistiskt att jag ska få ett par bröst! Har alltid bara haft två små ärtor till bröst typ. Så det ska bli spännande.
Velar mellan 350 och 400 cc. Vet inte exakt hur stort det kommer se ut efteråt. Jag fick 3D bilder på konsultationen, och han sa att de speglar resultaten väldigt bra. Men det är ändå svårt att föreställa sig hur de kommer se ut och kännas på riktigt. Vill ha naturliga bröst, gärna fylliga och större men absolut inte helt runda.
Bokade op 7/10 på plastikakademien. :)
Emelie84
Kvinna ·
31 aug, 2021
Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Jag har en ny konsultation i höst men ännu inte bokat op-tid. Vet inte varför jag är så nervös och inte vågar?? Vad fick er att ta det slutgiltiga beslutet?
Vill också ha anatomiska mentor. Det har jag iaf bestämt mig för :) Ser fram emot att se era resultat!
Belle93
Kvinna ·
31 aug, 2021
Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Vad kul! Jag tänkte ta mentor släta, han sa inget om anatomiska men jag antar att de är samma modell. Måste dubbelkolla en gång till. Han nämnde även high profile och medium men jag förstod aldrig riktigt hur de olika skiljer sig estetiskt, kan ni andra kanske förklara? :-)
Vad har du valt för protes? :-)
Belle93
Kvinna ·
01 sep, 2021
Rosa27
Kvinna ·
01 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
01 sep, 2021
Jag har bokat operation i november på nordiska kliniken, rätt nervös och tänker att jag kan boka av om det inte känns bra. Jag ska gå på en till konsultation snart. Det lutar åt motiva 285/300 demi (inte bestämt om jag vill ha runda eller ergonomix.)
Jag måste bara fråga, hur kommer det sig att ni vill ha mentor anatomiska? Jag har nämligen haft det och upplevde dom som hårda, dom behåller ju formen dom har vare sig man står eller ligger ner. När jag gjorde min första operation var jag besatt av att det skulle se naturligt ut och därför trodde jag att anatomiska skulle vara bäst eftersom dom gav lite överpol men i slutändan blev jag missnöjd eftersom jag upplevde brösten stora men platta upptill och gick inte att pusha upp alls iom formfastheten och att dom satt under muskeln, så med urringning såg det fortfarande ut som jag hade a-kupa, nu med egen erfarenhet önskar jag att jag hade tagit runda från början för det ser snyggast ut enligt mig. Har ni valt bort motiva ergonomix som alternativ? Dom skulle jag säga är mest naturliga eftersom dom är så mjuka och formbara. Själv bryr jag mig inte längre om det kommer se naturligt ut för nu är jag bara ute efter att det ska se bättre ut än efter min första operation. :)
Rosa27
Kvinna ·
02 sep, 2021
Pilliiz
Kvinna ·
03 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
04 sep, 2021
Jag opereras 8/9 på proforma av Daniel, har inte hunnit bli nervös för vågar inte ens tänka på operationen öht ?
Kommer lägga runda mentor 295cc/270cc.
Daniel verkar skit skön, och tycker vi förstår varandra, är verkligen såååå taggad!
Solen83
Kvinna ·
05 sep, 2021
zijn
Kvinna ·
06 sep, 2021
Förhoppningsvis blir det op för mig i höst/vinter. Ska på konsultation på NK den 18/9.
Är dåligt insatt i olika typer av implantat men kommer lita på att Mattias kan sin grej. Då alla har olika utgångsläge känns det liksom onödigt att grotta ner sig för mycket i dom olika märkerna och modellerna.
Kul att kunna följas åt!
Frmain
Kvinna ·
06 sep, 2021
Pilliiz
Kvinna ·
06 sep, 2021
Frmain
Kvinna ·
07 sep, 2021
MyFutureSelf
Kvinna ·
07 sep, 2021
Mariaeva
Kvinna ·
07 sep, 2021
Sarael
Kvinna ·
07 sep, 2021
Hej!!!!
Va kul med en tråd där vi kan följa upp varandra!!
Jag ska operera mig i slutet av september. Motiva 340cc över bröstmuskeln. Har haft bröst tidigare men efter två graviditeter och efter att ha ammat två barn så ser dom ut som två tomma ”hängstrutar” hahaha… Kom undan ett bröstlyft men måste ha implantaten över bröstmuskeln då för att ”fylla ut tomma huden” men har det senaste googlat och läst massa om breast implant illness och har blivit skrämd av detta.. Är såklart jätte taggad på att få ett par bröst igen men är ganska rädd för komplikationer framför allt då bll.