Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Serena2017
Kvinna ·
04 nov, 2021
zijn
Kvinna ·
04 nov, 2021
Majken11
Kvinna ·
04 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
04 nov, 2021
Jag har läst både här på forumet och någon klinik som rekommenderade Abecita Kimberly. När jag läser recensioner så verkar de flesta också säga att BHn håller brösten på plats.
Jag fick nordicare maribelle av kliniken som jag haft fram till nu men de senaste dagarna har jag använt annan sportbh och kompressionslinne, allt för att få en paus från det hela. Har börjat få klåda nu också så det verkar som att huden har fått nog av BHn :)
När man i vanliga fall kan byta BH från dag till annan så har man ju aldrig såna här problem.. Nu vet man vad som sker när man aldrig byter variant :P
Jag har börjat våga sova på sidan litegrann men inte mycket eftersom det fortfarande gör så jävulusiskt ont..
4v sedan e.jag opererade mig :)
Sarael: det känns som att du börjar bli lite mer positivt inställd till brösten?
Sofi89
Kvinna ·
04 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
04 nov, 2021
Hej tänkte fråga kanske en dum fråga. Är det någon som upplever att brösten känns större eller blir större när dem börjat komma på plats? Alltså när man fått mer underpool? Det har gått lite över 2 veckor å mina är fortfarande högt upp å känns som dem sitter stenfast i min kropp, oruckbara. Upplever dem mindre nu säkert pga att svullnaden är borta, har gått med 2 skogaholmslimpor nu ett tag å de börjar ge med sig mer, när det gått 3 veckor skulle ja få ta bort bröstbandet. läst lite att några skriver att dem droppar och ”fluffar” till sig, menar dem typ som en svamp sväller i vatten då?
zijn
Kvinna ·
05 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
05 nov, 2021
Majken11: så länge det finns en sårskorpa kvar så hade jag nog rekommenderat att ha något förband där tejpen inte är direkt på skorpan. Jag har dragit med mig skorpan några gånger och det är inte bra, den skyddar ju huden under medan den lagar sig själv :)
Efter det så ska man ju helst tejpa ärren i upp till ett halvår för att få en så fin läkning som möjligt (med silikontejp). Det finns också silikonstift (tänk limstift) som man drar över ärret som också skyddar, men då har man ju kommit längre i sin läkning än vad vi har :) Honungsförband är också bra!
Sarael: Ja min hud har inte gillat att vara instängd 24/7.. var lite osäker på att sova utan BH inatt men gjorde det ändå för att ge huden lite vila. Vilken BH fick du från kliniken? Tänkte om den kanske kan vara bra att ha som sovBH..
Har väldigt ambivalenta känslor för att sova utan BH... Hur upplever ni det?
Brösten är ofantligt olika, det högra gillar inte specifika ställningar medan det vänstra accepterar det mesta..
Har tagit bilder, ska försöka göra ett collage så man kan se skillnaderna genom veckorna.. I förrgår så var de nästan jämna, igår peka ena bröstvårtan åt höger, det andra rakt fram.. :P:P
BH: Det tog slut på Abecita Kimberly så köpte en från Swegmark istället men ska ha samma support.. Får väl hem den nästa vecka så jag får uppdatera :)
Majken11
Kvinna ·
05 nov, 2021
Majken11
Kvinna ·
05 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
05 nov, 2021
Jag beställde en sådan som du rekommenderade Sarael, tog en medium kupa a-c, borde passa mig. Den ser väldigt skön ut??Läste på sidan att den passar bröstförstoring så borde ju fungera oavsett storlek o implantat.
Sarael
Kvinna ·
05 nov, 2021
Zijn: förlåt men vet du ca hur länge man har skorpa? Tänker att jag bara ska byta var 14:onde dag, så vid nästa tillfälle har det gått nästan 6v. Tänker om jag kan gå på silikontejpen då.
Inatt ska jag prova att sova utan bh-n, får se hur det går. Sugen på att beställa en ny bh men osäker på storlek osv.
Sarael: har kollat på din o verkar så himla skön men osäker om den rekommenderas för mindre bröst, inte för att jag gjort några meloner men ändå? Är det high support stöd?
Majken11
Kvinna ·
09 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
09 nov, 2021
Sarael: fick hem nya bh-n idag. Gud vad skön den är?inte alls lika tight som min! Har börjat sova utan nu vilket jag oxå tycker är skönt. Nu är nästa steg att kunna ligga på sidan o slutligen på mage?
Får se hur lång tid det tar!
zijn
Kvinna ·
10 nov, 2021
Zijn: förlåt men vet du ca hur länge man har skorpa? Tänker att jag bara ska byta var 14:onde dag, så vid nästa tillfälle har det gått nästan 6v. Tänker om jag kan gå på silikontejpen då.
Inatt ska jag prova att sova utan bh-n, får se hur det går. Sugen på att beställa en ny bh men osäker på storlek osv.
Sarael: har kollat på din o verkar så himla skön men osäker om den rekommenderas för mindre bröst, inte för att jag gjort några meloner men ändå? Är det high support stöd?
Majken11
Kvinna ·
10 nov, 2021
Frmain
Kvinna ·
12 nov, 2021
Serena2017
Kvinna ·
15 nov, 2021
zijn
Kvinna ·
15 nov, 2021
På torsdag är det 6 veckor sedan operation!
Knappt ont sedan ett tag tillbaka. Sover utan bh-n men har den fortf på dagen. Brösten är bara lite ömma. Har mjuknat en del och märker att de följer med kroppen nu, exempel när jag ligger på sidan så kan jag se att de följer efter.
Vänster bröst ligger nog helt rätt men däremot är höger bröst fortfarande någon centimeter högre, det har inte sjunkit ner till snittet än. Vet att läkningstiden är 1 år, men är det fler som upplever samma som mig och är lite orolig?
EMR
Kvinna ·
15 nov, 2021
Zijn: Jag kollade upp abetica kimberly o säljs som sport-bh. Vem har rekommenderat den? Vilken har du nu?
Jag måste köpa en till men tänkte prova en annan sort än den jag fick på kliniken o vi har ju samma implantat så borde ju funka för mig också tycker man.
Gick ok att byta tejpen. Svårt att få bort klister rester så ska nog köpa medicinsk sprit.
Hur får ni bort resterna? Jag kör med micropore tejp, en brun.