Sarael
Kvinna ·
31 aug, 2021
Bröstförstoring hösten 2021
BröstförstoringKänns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)
Sortera efter
Jenny8203
Kvinna ·
15 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
16 nov, 2021
På torsdag är det 6 veckor sedan operation!
Knappt ont sedan ett tag tillbaka. Sover utan bh-n men har den fortf på dagen. Brösten är bara lite ömma. Har mjuknat en del och märker att de följer med kroppen nu, exempel när jag ligger på sidan så kan jag se att de följer efter.
Vänster bröst ligger nog helt rätt men däremot är höger bröst fortfarande någon centimeter högre, det har inte sjunkit ner till snittet än. Vet att läkningstiden är 1 år, men är det fler som upplever samma som mig och är lite orolig?
Serena2017
Kvinna ·
17 nov, 2021
På torsdag är det 6 veckor sedan operation!
Knappt ont sedan ett tag tillbaka. Sover utan bh-n men har den fortf på dagen. Brösten är bara lite ömma. Har mjuknat en del och märker att de följer med kroppen nu, exempel när jag ligger på sidan så kan jag se att de följer efter.Vänster bröst ligger nog helt rätt men däremot är höger bröst fortfarande någon centimeter högre, det har inte sjunkit ner till snittet än. Vet att läkningstiden är 1 år, men är det fler som upplever samma som mig och är lite orolig?
Mina bröst är också olika. Har gått 7 veckor för mig på torsdag. Mitt vänstra bröst är helt problemfritt skulle jag säga. Mjukt och fint, gör inte ont. Mitt högra är mer svullet och se större ut. Har hela tiden läkt långsammare än det andra (även ärret). Jag upplever dock att det sitter lägre än det vänstra, inte som BO utan hela bröstet. Men tror helt enkelt det är för att det är mer svullet. Är lite orolig för det. Men försöker att inte kolla så mycket på dem om det känns jobbigt. 6-7 veckor är ju ingenting!
Hur är dina i formen? Varierar de fortfarande? Mina ändras rätt mycket fram o tillbaka, vissa dagar är de mycket finare än andra dagar. En process det här alltså!
zijn
Kvinna ·
17 nov, 2021
Har en liten fråga till era alla som har opererat er. Hur mycket gick brösten ner i storlek efter att svullnade lagt sig? Och hur långt tid tog det? Hoppas på att ni säger en hel del då dom känns väldigt stora och bollaktiga nu och är absolut inte det jag vill ha där av att jag la in små implantat med minsta projektionen. Ser också väldigt fejk ut, har nästa gått två veckor för mig så är ju inte långa tid. Men nojar mig så extremt mycket över det här då jag inte känner mig nöjd just nu...
Majken11
Kvinna ·
20 nov, 2021
Majken11
Kvinna ·
22 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
22 nov, 2021
Hej alla! Inte så många som är inne längre men jag mailade min kirurg bilder på högra bröstet o hon vill att jag kommer på ett återbesök. Kan vara påbörjad kapselkontraktur:/
Mår dåligt för detta nu o hoppas få en tid snabbt. Har läst en del om detta o verkar kunna bli en riktig smärtsam historia:/ som tur är har jag betalat för försäkring. Hoppas innerligt att det inte är det!
Pojkmamman
Kvinna ·
22 nov, 2021
Hej alla! Inte så många som är inne längre men jag mailade min kirurg bilder på högra bröstet o hon vill att jag kommer på ett återbesök. Kan vara påbörjad kapselkontraktur:/
Mår dåligt för detta nu o hoppas få en tid snabbt. Har läst en del om detta o verkar kunna bli en riktig smärtsam historia:/ som tur är har jag betalat för försäkring. Hoppas innerligt att det inte är det!
Majken11
Kvinna ·
23 nov, 2021
Pojkmamman
Kvinna ·
23 nov, 2021
zijn
Kvinna ·
25 nov, 2021
Hej tjejer!
Läste era tankar om hur brösten är olika. Exakt vad jag oroar mig för nu:/
Det högra sitter typ fortfarande i armhålan o mer svullet. Det vänstra har fallit ner mer o rundare nertill/ mot ryggen. Det högra är lixom rakt på sidan mot ryggen, svårt att förklara. Orolig att implantaten är fel för min kropp osv. Fortfarande inte runda o naturliga alls. Typ mer som raklånga med svullnaden övertill:(
Har nu gått 6 v.
Majken11
Kvinna ·
03 dec, 2021
Sarael
Kvinna ·
03 dec, 2021
Hej! Har nu varit hos kirurgen och det var inte kapselkontraktur ivf. Jag har fått ett bröstband som ska bäras 2 månader o förhoppningsvis åker implantatet ner. Annars ska fickan sänkas på det bröstet om 4 månader.
Så bara hoppas att bröstbandet hjälper så man slipper korrigering. Tacksam att det inte var kapselkontraktur och att min kirurg är så tillgänglig och tillmötesgående!
Zijn: hoppas såret har läkt för dig?
Knasen
Kvinna ·
05 dec, 2021
zijn
Kvinna ·
06 dec, 2021
Majken11
Kvinna ·
07 dec, 2021
Jkh
Kvinna ·
09 dec, 2021
Sarael
Kvinna ·
09 dec, 2021
Sarael är du nöjd med allt nu, storlek och så?
zijn
Kvinna ·
09 dec, 2021
Har en liten fråga till era alla som har opererat er. Hur mycket gick brösten ner i storlek efter att svullnade lagt sig? Och hur långt tid tog det? Hoppas på att ni säger en hel del då dom känns väldigt stora och bollaktiga nu och är absolut inte det jag vill ha där av att jag la in små implantat med minsta projektionen. Ser också väldigt fejk ut, har nästa gått två veckor för mig så är ju inte långa tid. Men nojar mig så extremt mycket över det här då jag inte känner mig nöjd just nu...