Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sarael profilbild

Sarael

Kvinna ·

31 aug, 2021

Bröstförstoring hösten 2021

Bröstförstoring

Känns som det behövs en sån här tråd! Vill gärna följas åt med er andra som ska opereras i höst :) Känns skönt att peppa varandra! Själv ska jag göra en bröstförstoring och nippelplastik på AK i Göteborg den 30 september. Har idag en liten A och hoppas på en liten C. Velar fortfarande om storlekar och ska tillbaka till kliniken nästa vecka för att prova implantat igen. Det blir i alla fall Mentor anatomiska med låg profil, vill ha lite överpol och ett naturligt resultat. Är rätt nervös faktiskt! Har gjort många operationer tidigare, men inga plastikoperationer. Känns så orealistiskt att jag kommer få bröst! Anser knappt att jag har några just nu. Kan inte ens föreställa mig det. Men i övrigt är jag så himla pepp! Hur känns det för er? När och var har ni op? Vad är era förväntningar? :)

419

Sortera efter

Pilliiz

Kvinna ·

07 sep, 2021

Frmain skrev:

Vad spännande, lycka till imorgon och återkom gärna efter. Får man inte ha hairtalk i heller? Vad är anledningen till detta? Har både hår, fransar och naglar ?

Självklart gör jag det! Ville inte tvätta fästena med descutan och tänkte att det skulle vara jobbigt att hålla på o föna håret när man är nyopererad.. :p Sitter o kikar på lite bh-ar/sport bh-ar att beställa hem för att varva med den jag får från kliniken. Vet ni något märke man kan förlita sig på?
Gilla

Mariaeva

Kvinna ·

07 sep, 2021

Alltså du är bäst som skrev precis så som du gjorde! Tack!! Har övervägt i några dagar pga tänker på eventuella komplikationer … tänker att jag kanske bara är ytlig och dum.. Nu känns det bra igen! Kul, tre veckor går fort!? jag har tid den 28 sep.. också taggad!! Särkilt efter din pepp!!
Gilla

Jojo1234

Kvinna ·

07 sep, 2021

Rosa27 skrev:

Ja alltså det kan ju vart värre på mig för jag tror att en stor del av min muskel täckte implantaten, nu verkar det som att man bara lägger under överkanten av muskeln. Jag fick ju spara mina implantat när jag tog ut dom och tycker ändå att dom känns så grova och osköna/hårda i höljet om jag jämför med dom jag har fått känna på på konsultationen. Mina gamla satt alldeles för när mitten och i och med att dom var texturerade och växte fast så flyttade dom sig väldigt mycket vi minsta lilla rörelse av musklerna.
Jag har inte helt bestämt om jag ska har framför eller inte, helst skulle jag det men jag vet inte. Mitt prio är att åtgärda en skada på min bröstmuskeln som känns väldigt obehagligt men jag vet inte än om det går att fixa.

Vad är det för skada som du fått? Är den från operationen, eller implantatet? Eller annan skada?
Gilla

Jojo1234

Kvinna ·

07 sep, 2021

Pilliiz skrev:

Frmain skrev:

Vad spännande, lycka till imorgon och återkom gärna efter. Får man inte ha hairtalk i heller? Vad är anledningen till detta? Har både hår, fransar och naglar ?

Självklart gör jag det!
Ville inte tvätta fästena med descutan och tänkte att det skulle vara jobbigt att hålla på o föna håret när man är nyopererad.. :p

Sitter o kikar på lite bh-ar/sport bh-ar att beställa hem för att varva med den jag får från kliniken. Vet ni något märke man kan förlita sig på?

Sjuksköterskan jag träffade sa att jag skulle ha nytvättat hår, men att jag inte behövde ha descutan i håret då det tydligen gör håret jätte tidigt! Vad har ni fått för information?
Gilla

Jojo1234

Kvinna ·

07 sep, 2021

Jojo1234 skrev:

Pilliiz skrev:

Frmain skrev:

Självklart gör jag det!
Ville inte tvätta fästena med descutan och tänkte att det skulle vara jobbigt att hålla på o föna håret när man är nyopererad.. :p

Sitter o kikar på lite bh-ar/sport bh-ar att beställa hem för att varva med den jag får från kliniken. Vet ni något märke man kan förlita sig på?

Sjuksköterskan jag träffade sa att jag skulle ha nytvättat hår, men att jag inte behövde ha descutan i håret då det tydligen gör håret jätte tidigt! Vad har ni fått för information?

Inte tidig, utan risigt såklart ;)
Gilla

Sarael

Kvinna ·

07 sep, 2021

Mariaeva skrev:

Alltså du är bäst som skrev precis så som du gjorde!
Tack!! Har övervägt i några dagar pga tänker på eventuella komplikationer … tänker att jag kanske bara är ytlig och dum.. Nu känns det bra igen!
Kul, tre veckor går fort!? jag har tid den 28 sep.. också taggad!! Särkilt efter din pepp!!

Wow då kan vi verkligen följas åt, du opereras bara 2 dagar innan mig! Kul att du är pepp igen! ? Var ska du opereras?
Gilla

Jojo1234

Kvinna ·

07 sep, 2021

Pilliiz skrev:

Jag opereras 8/9 på proforma av Daniel, har inte hunnit bli nervös för vågar inte ens tänka på operationen öht ?
Kommer lägga runda mentor 295cc/270cc.
Daniel verkar skit skön, och tycker vi förstår varandra, är verkligen såååå taggad!

Imorgon. Wow lycka till. Hur känns det dagen innan??
Gilla

Frmain

Kvinna ·

07 sep, 2021

Jag har inte bokat operation än och frågat om håret eller liknande så har tyvärr inget svar.. Vet ni varför man inte får ha fransförlängning?
Gilla

Mariaeva

Kvinna ·

07 sep, 2021

Lycka till!??☺️
Gilla

Pilliiz

Kvinna ·

07 sep, 2021

Hmm.. kanske struntar i att tvätta håret jag med då! Har sett att flera säger olika just angående håret… Nervositeten börjar smyga sig på nu! Drar mig från att ta den där jäkla duschen för då känns de VERKLIGEN nära. Tänk att imorgon ligger jag här i min säng igen, fast ny opererad! Sjukt :)
Gilla

Sarael

Kvinna ·

07 sep, 2021

Lycka till imorgon! Kommer säkert gå superbra ? Jag hade absolut tvättat håret också, minst en gång! Har opererats många gånger och alltid fått höra att det är viktigt.
Gilla

Jojo1234

Kvinna ·

08 sep, 2021

Pilliiz skrev:

Hmm.. kanske struntar i att tvätta håret jag med då! Har sett att flera säger olika just angående håret…

Nervositeten börjar smyga sig på nu! Drar mig från att ta den där jäkla duschen för då känns de VERKLIGEN nära.
Tänk att imorgon ligger jag här i min säng igen, fast ny opererad! Sjukt :)

Hur gjorde fu? Alltså hon jag pratade med sa att allt göms ändå under hårskydd och liknande att så länge man hade rent hår så skulle det räcka :)
Gilla

Pilliiz

Kvinna ·

08 sep, 2021

Nu ligger jag på uppvak efter en lyckad operation! Tänker att jag skriver en mer utförlig op berättelse i min profil sen. Men allt har gått jätte bra! Slutade med 295cc i höger och 220cc i vänster, va alltså så pass stor skillnad på mina bröst efter att jag hel ammat ungen på bara en sida. Inte att rekommendera ? Kirurgen va inne o tittade o han såg själv väldig väldigt nöjd ut! Så de känns bra! Har inte kollat så mycket själv ännu… För att svara på frågan ovan så tvättade jag både hår o kropp med descutan! Håret vart inte alls så torrt o risigt som jag trodde :)
Gilla

Limah

Kvinna ·

08 sep, 2021

Jojo1234 skrev:

Pilliiz skrev:

Hmm.. kanske struntar i att tvätta håret jag med då! Har sett att flera säger olika just angående håret…

Nervositeten börjar smyga sig på nu! Drar mig från att ta den där jäkla duschen för då känns de VERKLIGEN nära.
Tänk att imorgon ligger jag här i min säng igen, fast ny opererad! Sjukt :)

Hur gjorde fu? Alltså hon jag pratade med sa att allt göms ändå under hårskydd och liknande att så länge man hade rent hår så skulle det räcka :)

Man behöver enbart tvätta kroppen med descutan. Jag fick duscha hemma som vanligt, tvätta håret och så sen duscha på kliniken på morgonen med descutan.
Gilla

Frmain

Kvinna ·

08 sep, 2021

Åh så spännande, hur intensiv är smärtan? ?
Gilla

Sarael

Kvinna ·

08 sep, 2021

Pilliiz skrev:

Nu ligger jag på uppvak efter en lyckad operation! Tänker att jag skriver en mer utförlig op berättelse i min profil sen.
Men allt har gått jätte bra! Slutade med 295cc i höger och 220cc i vänster, va alltså så pass stor skillnad på mina bröst efter att jag hel ammat ungen på bara en sida. Inte att rekommendera ?

Kirurgen va inne o tittade o han såg själv väldig väldigt nöjd ut! Så de känns bra! Har inte kollat så mycket själv ännu…

För att svara på frågan ovan så tvättade jag både hår o kropp med descutan! Håret vart inte alls så torrt o risigt som jag trodde :)

Skönt att allt gick så bra! ?
Gilla

Mariaeva

Kvinna ·

08 sep, 2021

Alltså tack för pepp! Dina ord du skrev var bäst! Du har rätt i att allt i livet kommer med någon risk! Men du vände verkligen mina ”negativa” tankar om att jag kanske bara är dum och ytlig som vill göra detta. Det är så sant det du skrev!
Gilla

DrAB

Kvinna ·

08 sep, 2021

Jag opererades imorse (8/9) på Akademikliniken i Malmö. Implantat från Mentor. Väldigt svullet just vilket är normalt, så finns nog ingen anledning till oro. Postar gärna fortlöpande dag för dag så ni andra kan följa hur det går. Glömmer jag skriva och ni är intresserade så meddela bara. Allt gott!
Gilla

Sarael

Kvinna ·

08 sep, 2021

DrAB skrev:

Jag opererades imorse (8/9) på Akademikliniken i Malmö. Implantat från Mentor. Väldigt svullet just vilket är normalt, så finns nog ingen anledning till oro. Postar gärna fortlöpande dag för dag så ni andra kan följa hur det går. Glömmer jag skriva och ni är intresserade så meddela bara.
Allt gott!

Det får du gärna göra! Lycka till med återhämtning, hoppas allt går smidigt :)
Gilla

Pilliiz

Kvinna ·

09 sep, 2021

Snart 24h sen operation! Jag mådde ganska illa första timmarna, kunde inte äta osv… men efter massa sömn fram o tillbaka mådde jag prima! Känslan i brösten va typ som om man haft en för tight bygelbh hela dagen som man bara ville kasta av ? såklart lite spänt i brösten, men jag klarar typ allt själv, gick på toa, kommer upp o ner själv, sträcker mig efter saker osv osv… Jag sövdes 13.40, vaknade upp 16.20, och sen gick jag hem 22.45 (efter vm-kvalet på tvn ?) Har 500m till kliniken så de va skönt att knata hem!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem