Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lilla-My profilbild

lilla-My

Kvinna ·

06 aug, 2012

Bröstförstoring i september 2012!

Bröstförstoring

Tänkte att vi kunde samlas här, vi som ska opereras i september. Skriva CC, kirurg, placering och profil mm, och dela med oss av våra tankar.

Jag ska opereras den 6 september på Proforma av Örjan Gribbe, 275 cc moderat profil bakom muskeln. Har idag ca 70AA på ett ungefär, hoppas på att komma upp i en visuell liten/normal B kupa. Är 163 lång på ett ungefär och väger 53 kg. Börjar bli lite smånervös redan faktiskt. Mest över att operationen inte ska uppfylla mina förväntningar och önskemål. Att jag ska bli missnöjd, helt enkelt. Är inte så orolig över själva operationen i sig.

Jag hoppas verkligen att min föredetta kan ha barnen tiden efter operationen, annars får jag det nog tufft.

Hoppas att någon annan vill haka på och följas åt!

85

Sortera efter

Nijo

Kvinna ·

19 aug, 2012

Jag har redan vart på en till konsultation. jag velade så mycket mellan storlekar så kände att en till konsultatiom var nödvändig.

Nu är jag dock säker, 225cc blir det:)

Gilla

Miramee

Kvinna ·

20 aug, 2012

Jag har en app som heter Big Day lite som håller räkningen åt mig:-). 29 dagar kvar.
Gilla

Nijo

Kvinna ·

21 aug, 2012

Miramee, Haha nej vilken kul app, ska fixa den med:P

Gilla

Sockertoppen

Kvinna ·

21 aug, 2012

Jag ska opas den 13 september på proforma av örjan gribbe :) 335cc framför muskeln..

Är nervös för jag åker långt och jag kommer vara tvungen att åka dit helt själv för dom hade ingen möjlighet att min pojkvän fick övernatta där med mig :(

Gilla

Grubbelfia_2012

Kvinna ·

21 aug, 2012

Gött... =D Den har jag oxå skaffat nu... Kul idé... Smart tänkt med Ica ;)
Gilla

Anonym användare

21 aug, 2012

Kan väl haka på här :) skall korras den 17e av Johan på citadell.se :) Ser verkligen fram emot detta och hoppas på ett toppenresultat denna gången :)

Gilla

sommartjej

Kvinna ·

21 aug, 2012

Men sockertoppen! Vi får hänga ;) på proforma sover man i samma rum som någon annan :) Jag opas 13 september av Örjan Gribbe på proforma :) Ska lägga i 325cc runda bakom muskeln :)!! Jag e AStaggad!!! Äntligen är jag inte osäker på allt längre utan är helt bestämd på storlek, placering och allt :) Hoppas det går bra för alla :)
Gilla

sommartjej

Kvinna ·

21 aug, 2012

Jag Hartnett på det egentligen sen jag var 16-17... Min mamma har väldigt stora bröst och egentligen större delen av min familj! Så jag trodde och hoppades alltid på att jag skulle få större. Mamma sa alltid till mig "jag var också sen i puberteten så brösten kommer snart". Mormor och morfar har alltid sagt att min och mammas kroppar är identiska (alltså när min mamma var lika liten som jag) och mamma berättade alltid då om hur ingen trodde att hon skulle få så stora och fina bröst. Och jag trodde alltid på det men fick det aldrig. Sen när jag började äta ppiller första gången blev de större ett tag men sen sjönk de ihop och blev mindre än vad de var från början. Och så är jag nu! Inget jag egentligen är deppig över men har funderat på det i liksom 4-5 år och jag bor hemma och jobbar heltid på Ica och kan få ihop pengarna väldigt fort så i april bestämde jag mig :) så de hör senaste fyra månaderna har jag jobbat sjukt mycket och nu har jag pengarna :) Tjohooo!!! E galet taggad nu :) vill bara göra det!
Gilla

sommartjej

Kvinna ·

21 aug, 2012

Jag har egentligen tänkt på det*
Gilla

Sockertoppen

Kvinna ·

21 aug, 2012

Sommartjej: Ja vi får göra det! Jag lär ju inte vara den enda nervösa tjejen där iaf :P Men känns lite jobbigt ändå att jag reser typ 100 mil och ska göra en operation oså kan jag inte ha med min pojkvän :´(

Gilla

Candycane

Kvinna ·

22 aug, 2012

Kan inte din pojkvän ta in på hotell/vandrarhem över natten?
Gilla

Nijo

Kvinna ·

22 aug, 2012

tänkter som Candycane, kan han inte ta in på nåt vandrarhem? Då har ni resan dit och hem tillsammans.

Gilla

Jen

Kvinna ·

22 aug, 2012

Hänger på här 😀

Ska opereras på Citadellkliniken Cosmo av Tuve Mårtensson den 10/9. Känns sjukt att det är mindre än 3 veckor kvar. Ska lägga in Perthese 600 cc högprofil, delvis bakom. Har mycket funderingar angående storleken, tycker 600 cc låter gigantiskt men då jag är väldigt bred över bröstkorgen behöver jag breda inplantat. 600 cc ger ett put på 6 cm vilket väl inte är så extremt mycket?

Har funderat länge, länge över denna operation. Långt innan jag fick mina barn men tänkte då att jag skulle vänta tills jag fått de barn jag önskar. Nu är minsta 2,5 år och det känns som det är dax nu. Pengarna har jag sparat ihop då jag inte ville ta lån för detta.

Är också extremt orolig för resultatet, inte för operationen i sig. Tänk om det inte alls blir bra? Mycket tankar och funderingar...

Gilla

Sockertoppen

Kvinna ·

22 aug, 2012

Jo men det känns lite "onödigt" att köpa en resa på ca 3000 tur&retur när ingen av oss har så mkt pengar, oså kan han inte sova där med mig. Men det går nog bra :) Finns ju jättegulliga sköterskor där har jag hört... så jag klarar mig nog!

Gilla

sommartjej

Kvinna ·

23 aug, 2012

Vart bor du? :) Det kommer gå bra! Annars är ju alternativet vandrarhem och det funkar ju :) Som sagt! Vi är nog några stycken som ligger där och vilar tillsammans så jag tror det kommer kännas bra när du väl är där! Har du fått din tid du ska vara där? När får man den?
Gilla

Sockertoppen

Kvinna ·

23 aug, 2012

Jag har inte fått någon tid ännu men jag ringde och sa att jag inte kan vara där förän kl 10 pga flyg osv... så hon gjorde en anteckning att jag kommer in efter kl 10 :) Har dom inte hört av sig till dig om tid osv 1 vecka innan så är det väl bara ringa & höra :)

Gilla

Orkidé_

Kvinna ·

24 aug, 2012

Jag hänger också på här! Ska opas den 6/9 av marcus gerlee i Helsingborg. Det blir anatomiska inlägg, 390 cc framför muskeln med ett snitt under bröstet. Har dock varit i kontakt med kliniken angående att jag gått ner 12 kilo under väldigt kort till och ville kolla så att det inte var mågot att notera. Fick då informationen att jag var tvungen att ta bilder på brösten och maila till kliniken, för dr gerlee ville se om de börjar hänga mer osv. Skickade in bilderna i gårkväll och hoppas verkligen att jag inte behöver byta till mindre implantat eller så..
Gilla

Robelleis

Kvinna ·

26 aug, 2012

Hej alla. Nu närmar det sig :) 9 dagar kvar för mig. Betalade för 1.5 vecka sedan. På tisdag ska jag ringa och bekräfta tiden. Gaah :)

Gilla

Nijo

Kvinna ·

26 aug, 2012

Närmar sig för mig med......7 dagar kvar till op.

Träffade kirurgen idag för tredje gången. Har velat som fan mellan storlekar men nu har jag bestämmt mig!

250 m+ släta får det bli:)

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

26 aug, 2012

Nijo skrev:

Närmar sig för mig med......7 dagar kvar till op.

Träffade kirurgen idag för tredje gången. Har velat som fan mellan storlekar men nu har jag bestämmt mig!

250 m+ släta får det bli:)

Åh va skönt att du bestämt dig. Bakom eller framför? Vart opar du dig?:)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem