Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lilla-My profilbild

lilla-My

Kvinna ·

06 aug, 2012

Bröstförstoring i september 2012!

Bröstförstoring

Tänkte att vi kunde samlas här, vi som ska opereras i september. Skriva CC, kirurg, placering och profil mm, och dela med oss av våra tankar.

Jag ska opereras den 6 september på Proforma av Örjan Gribbe, 275 cc moderat profil bakom muskeln. Har idag ca 70AA på ett ungefär, hoppas på att komma upp i en visuell liten/normal B kupa. Är 163 lång på ett ungefär och väger 53 kg. Börjar bli lite smånervös redan faktiskt. Mest över att operationen inte ska uppfylla mina förväntningar och önskemål. Att jag ska bli missnöjd, helt enkelt. Är inte så orolig över själva operationen i sig.

Jag hoppas verkligen att min föredetta kan ha barnen tiden efter operationen, annars får jag det nog tufft.

Hoppas att någon annan vill haka på och följas åt!

85

Sortera efter

Nijo

Kvinna ·

27 aug, 2012

Robelleis, det blir bakom muskel för min del. Jag kommer opas av Davor Jergovic på Plastikirurgigruppen. Vart ska du opas?? Storlek och placering??
Är helt sjukt pepp nu, kan knappt vänta längre:P
Robelleiss bild
Gilla

Robelleis

Kvinna ·

27 aug, 2012

Nijo skrev:

Robelleis, det blir bakom muskel för min del. Jag kommer opas av Davor Jergovic på Plastikirurgigruppen. Vart ska du opas?? Storlek och placering??
Är helt sjukt pepp nu, kan knappt vänta längre:P
Robelleiss bild

7

Jag kommer opas av Örjan Gribbe på Proforma. Jag kommer välja 425eller 450 cc (Skulle sepå opdagen) högprofil. Placering har jag inte lyckats bestämma mig för ännu :(

Gilla

Nijo

Kvinna ·

27 aug, 2012

Du kommer säkert känna på op dagen vad som är rätt för dig:) Även placering, vad säger Örjan om placering? Är han för båda eller förspråkar han någon lite mer?

Massor lycka till!!

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

27 aug, 2012

Nijo skrev:

Du kommer säkert känna på op dagen vad som är rätt för dig:) Även placering, vad säger Örjan om placering? Är han för båda eller förspråkar han någon lite mer?

Massor lycka till!!

Örjan verkar föredra bakom placering men han lägger framför också. Jag har idag häng och egen vävnad så framför vore kanske det bästa? Alla vänner och familj tycker jag ska lyssna på kirurgen, men det är ju såå många här inne tex som behövt göra framflytt då dom fått db eller undermuskelhäng. Blir inte klok på det här.. :/ Tack!!! :)

Gilla

lilla-My

Kvinna ·

28 aug, 2012

I fredags betalade jag operationen! Det var inte så läskigt som jag trott. Jag har en del pengar kvar på sparkontot så jag känner mig inte barskrapad i alla fall ;)

Nu är det ju bara lite mer än en vecka kvar... Och jag har helt slutat noja över storleken. Känns helt rätt med 275 cc som vi kom fram till på kons. Känns även helt rätt med bakomplacering, kände jag speciellt då jag var ute och sprang 8 km i förrgår; brösten skumpar ju ingenting nu och det är sååå skönt. Skulle nog aldrig fixat en skumpande framförplacering. Jag är ju en löpartjej så jag tror att får jag en muskelpåverkan så blir det ingen framflytt utan då blir det ett uttag av impl. Så tror jag att jag kommer resonera i af.

Men nu gäller det alltså att få tiden att gå denna sista vecka... :)

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

28 aug, 2012

Ringde och bekräftade tiden idag. Om 7 dagar kl 11 ska jag vara där. :D

Gilla

Lingon

Kvinna ·

28 aug, 2012

Hakar också på den här tråden! Var på konsultation idag hos Gunnar Kratz och ska opas den 12 september. Känns helt sjukt att det bara är två veckor kvar efter flera års funderande! =D Det blir runda, släta framför muskeln Har inte mycket egen vävnad men enligt Gunnar precis tillräckligt för att det ska bli bra med en framförplacering! Har inte riktigt bestämt hur många cc än, men någonstans runt 300. Tycker 350 känns för stort så kanske 325 blir lagom!? Det tål att funderas på i några dagar;) Lycka till alla!
Gilla

M12

Kvinna ·

01 sep, 2012

Jag opereras av Örjan 13 september 325cc bakom
Gilla

M12

Kvinna ·

01 sep, 2012

Vilken kirurg ska du opereras av? Men ska du åka hem själv också?
Gilla

pricken

Kvinna ·

01 sep, 2012

Jag ska opereras 27 september av Örjan på Proforma.

Det blir bakom muskeln (delvis) och Mentor Moderate Plus 325 CC i vardera :D

Jag är för tusan redan nervös över både operation, mest smärtan efter operationen och över resultatet.v Men det blir nog bra :)

Man blir ju sjukt taggad av alla här inne :D wohoooo!

Gilla

M12

Kvinna ·

01 sep, 2012

pricken skrev:

Jag ska opereras 27 september av Örjan på Proforma.

Det blir bakom muskeln (delvis) och Mentor Moderate Plus 325 CC i vardera :D

Jag är för tusan redan nervös över både operation, mest smärtan efter operationen och över resultatet.v Men det blir nog bra :)

Man blir ju sjukt taggad av alla här inne :D wohoooo!

Då är det samma som mig :) Hoppas det blir bra då!
Gilla

Nijo

Kvinna ·

01 sep, 2012

Herregud imorgon åker jag till Stockholm och på måndag är det op!!!!

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

01 sep, 2012

Åh snart dags Nijo :) Min tur på tisdag! gaaah :D

Gilla

Bukis

Kvinna ·

01 sep, 2012

Min tur med på tisdag! Nu börjar det bli pirrigt! Kan inte redigt fatta att det verkligen ska hända nu! Tjohoo!!!

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

01 sep, 2012

Bukis skrev:

Min tur med på tisdag! Nu börjar det bli pirrigt! Kan inte redigt fatta att det verkligen ska hända nu! Tjohoo!!!

Jaa jättepirrigt :) Vad och hur mycket ska du lägga in? :)

Gilla

Pingy

Kvinna ·

01 sep, 2012

Hej allihopa :) Ska oss den 20/9 på citadell - cosmo. Av Helena sveinsdottir. Ska lägga 500 hp bakom ( perthese) hoppas på en schysst hylla helt enkelt, ska samtidigt göra en stor bukplastik så förväntningarna är stooooora... Och ps, idag friade killen, världens gulligaste så klart.....
Gilla

PowerS

Kvinna ·

01 sep, 2012

lilla-My skrev:

I fredags betalade jag operationen! Det var inte så läskigt som jag trott. Jag har en del pengar kvar på sparkontot så jag känner mig inte barskrapad i alla fall ;)

Nu är det ju bara lite mer än en vecka kvar... Och jag har helt slutat noja över storleken. Känns helt rätt med 275 cc som vi kom fram till på kons. Känns även helt rätt med bakomplacering, kände jag speciellt då jag var ute och sprang 8 km i förrgår; brösten skumpar ju ingenting nu och det är sååå skönt. Skulle nog aldrig fixat en skumpande framförplacering. Jag är ju en löpartjej så jag tror att får jag en muskelpåverkan så blir det ingen framflytt utan då blir det ett uttag av impl. Så tror jag att jag kommer resonera i af.

Men nu gäller det alltså att få tiden att gå denna sista vecka... :)

Jag har haft 500/550cc bakom musklen och har nu snart 7 månader gamla 700/750cc framför-tuttar, och de skumpar precis lika lite som bakom musklen! :-) Vid en framförplacering fäster sig implantaten PÅ musklen istället för bakom! :-) Och det märks i mitt fall att det stämmer! :-) Ville bara flika in med det här då du verkade tro att man får skumpigare bröst med framför.

Gilla

Nijo

Kvinna ·

01 sep, 2012

Pingy Stort Grattis, vad kul för er :D:D

Gilla

Sunpeace

Kvinna ·

01 sep, 2012

Jag ska opas av örjan den 27/9 med 375cc bakom! Längtar som satan!!
Gilla

JessieMalone

Kvinna ·

01 sep, 2012

Hej

Jag ska operera mig den 13/9. 350 i vänster bröst och 375 i höger. Plastikhuset i Linköping. Pär Danielsson

Har funderat på detta nu i 3 år och är trött på att alla kläder hänger som förkläden.

38500:- kostar min och det är en tidig födelsedagspresent från min underbara sambo.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem