Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lilla-My profilbild

lilla-My

Kvinna ·

06 aug, 2012

Bröstförstoring i september 2012!

Bröstförstoring

Tänkte att vi kunde samlas här, vi som ska opereras i september. Skriva CC, kirurg, placering och profil mm, och dela med oss av våra tankar.

Jag ska opereras den 6 september på Proforma av Örjan Gribbe, 275 cc moderat profil bakom muskeln. Har idag ca 70AA på ett ungefär, hoppas på att komma upp i en visuell liten/normal B kupa. Är 163 lång på ett ungefär och väger 53 kg. Börjar bli lite smånervös redan faktiskt. Mest över att operationen inte ska uppfylla mina förväntningar och önskemål. Att jag ska bli missnöjd, helt enkelt. Är inte så orolig över själva operationen i sig.

Jag hoppas verkligen att min föredetta kan ha barnen tiden efter operationen, annars får jag det nog tufft.

Hoppas att någon annan vill haka på och följas åt!

85

Sortera efter

Bukis

Kvinna ·

01 sep, 2012

Jag ska göra ett lyft och lägga in 550cc allergan. Jag har mycket häng så han tar bort 150-200cc egen vävnad. Jag ska även göra en bukplastik. Du då?

Gilla

Bukis

Kvinna ·

01 sep, 2012

Hej

Grattis till frieriet!!

Jag ska gå igenom samma operation som du. Kan säga att nu är jag förväntansfull! Funderar på hur ont man kommer ha när man gör både mage och bröst samtidigt..men jag är inställd på att dom första två veckorna går nog åt till att bara ha ont

Gilla

Pingy

Kvinna ·

01 sep, 2012

Nijo: tack! Jösses, tänk att livet kan ta tvära vändningar.... Löve it :D Nu är det bara att vänta på resten så blir. Det tipp topp!
Gilla

Orkidé_

Kvinna ·

02 sep, 2012

På torsdag smäller det för mig, det är så overkligt att det kommer hända. Att det är så nära! ;D
Gilla

hösten2012

Kvinna ·

02 sep, 2012

Här hoppar jag in ;-)

Ska göra bröstlyft (ankar) med inlägg samt stor bukplastik på Art clinic i Göteborg 24 sep...

Har längtat efter det här i många, många år och kan knappt fatta att det bara är 3 v kvar :-)

Brösten har alltid varit lite slappa men efter kraftiga viktuppgång och nedgångar och 2 barn så har de dippat totalt och det ska bli så skönt att äntligen få ett par fasta bröst och någon gång kunna ha på sig ett schysst klädesplagg utan bh...

Så brösten har jag velat göra länge men velat vänta ut barnen och buken fick jag "idén" till efter första barnet.

Fick då delade magmuskler och ett skinn/fettöverskott som trots hård träning 6 dagar/v inte rubbades öht och jag förstod då att operation var enda sättet att komma till bukt med detta.

Har ett glapp på va 5 cm mellan magmusklerna och ett häng på brösten med ca 25 cm...

Så stor buk blir det och ankarlyft... inget att orda om där... Men jag velar som en dåre mellan str och hurvida jag ska lägga framför eller bakom...

Jag vill ha en visuell c-kupa och är inte ute efter så stora bröst utan mer "kurvigt och kvinnligt" men som ändå ska passa på en sportig kropp typ...

Va inne på high profile 350 och anatomiska från början men har nu ändrat mig till runda, så det är klart...

Men då kom problemet att jag inte kunde välja 350 cc längre för min bröstbredd kräver ? cm och jag fick då antingen gå ner till 325 cc eller gå upp till 42(eller va det 410). Jag va redan inne på att 350 cc ev va lite för stort så 400-ngt provade jag inte ens..

O nu är jag orolig över att 325 är för litet... Är 164 så inte så lång men jag är bred. Absolut hyfsat mer bred än "snittet" och har lite typ v-formad rygg/axelpart vilket gör att jag skulle kunna ta lite större...

Det som oroar mig är att bli fartblind/storleksblind i den här cirkusen!

Jag känner mig nästan lite som vid en buffé... Nu har jag betalat och får ta hur mkt jag vill coh då jävlar ska jag ta oxå för att få valuta typ... Men samtidigt så tycker jag inte om för stora bröst heller så det hade ju blivit väldigt fel ;-)

Jag vill inte göra större bröst för att undvika att jag sen, när jag troligtvis blivit lite storleksblind tycker att de är för små.

Jag vill göra ett par bröst som nu, när jag inte är storleksblind tycker är lagoma...

Har kompisar som suttit efter operation och tyckt att de borde gjort större och jag har då ibland tänkt "herregud... Du borde gjort MINDRE, de är alldeles för stora"... Blir lite rädd för den "blindheten" som många verkar drabbas av...

Jag känner mig skitjobbig inför min kirurg för jag har redan varit hos honom 2 ggr men jag måste dit en gång till för jag är för osäker just nu!

Någon mer som velar så här ang str? Har en grym beslutsångest i grund o botten (klarar knappt av att välja maträtt på en restaturang) så det här är sjukt jobbigt!

Men fy satan vad jag längtar iaf!! :-)

Gilla

Pingy

Kvinna ·

02 sep, 2012

Tackar :)
ja garanterat, går här och peppar mig inför smärtan... hahah skräckblandad förtjusning känns det som :D

ska bli så skönt att få detta gjort....

Gilla

Sunpeace

Kvinna ·

02 sep, 2012

pricken skrev:

Jag ska opereras 27 september av Örjan på Proforma.

Det blir bakom muskeln (delvis) och Mentor Moderate Plus 325 CC i vardera :D

Jag är för tusan redan nervös över både operation, mest smärtan efter operationen och över resultatet.v Men det blir nog bra :)

Man blir ju sjukt taggad av alla här inne :D wohoooo!

Jag ska också opas av örjan den 27e!!! :D
Gilla

Nijo

Kvinna ·

02 sep, 2012

Hösten 2012, Jag velade som fan! Var hos min kirurg 3 gånger för att prova ut storlek, men ska man betala så mkt pengar så klart man måste få vara lite jobbig!!

Jag lider med av en jävla brslutsångest, valmöjligheter gör mig osäker och förvirrad.

Men jag velade mellan 225 och 250cc, min kirurg sa att det skulle knappt bli ngon skillnad alls då det skilde jääättte lite mellan de implantaten. Så då tog jag 250cc för det lät bättre i huvet :)

Herregud min tur imorgon, tiden har gått sjukt fort sen jag bokade operationen för 2 månader sen!!!!!

Lycka till allihoppa!!

Gilla

hösten2012

Kvinna ·

02 sep, 2012

Nijo: stort lycka till imorgon då!! Haha... Jag tycker 350 låter bättre i huvudet oxå men jag har ju inte det som alternativ... Hoppas man blir klokare tredje gången nu... E nästan rädd för o träffa kirurgen för att han ska tycka att jag e jobbig ;) Men då får han tycka det! Beslutsångest e ett helvete när det w lite utöver det vanliga... Visste att det skulle börja snurra ordentligt i skallen på mig när det började närma sig.. Framför eller bakom kommer jag nog bestämma när de står med narkosen över mig typ ;)
Gilla

Nijo

Kvinna ·

03 sep, 2012

Wohoo, nu är jag opad!!!! Har gått hur bra som helst. Fattar inte nu vär jag var rädd för. Narkosen vär as soft och har inget ont alls just nu. Inget illamående heller. Fick ett blodtrycksfall men det gick över fort.
Gilla

Lingon

Kvinna ·

03 sep, 2012

Ha, ha! Skrev just i din andra tråd, men grattis igen!! =D
Gilla

Robelleis

Kvinna ·

03 sep, 2012

Åååh grattis! Va kul :))
Gilla

Robelleis

Kvinna ·

03 sep, 2012

Dom ringde från proforma idag. Dom ändrade tilden från klockan 11 till 7:45. ÅååH! Pirrigt :D

Gilla

lilla-My

Kvinna ·

04 sep, 2012

Nijo: Grattis till nya boobs! Lägger du ut en bild sen när det lagt sig lite?? *nyfiken* Blev det 250 cc nu då eller??

Robelleis: Nu är du på G då! Bara en timme kvar! Jag har också 7:45 tiden, fast på torsdag då. Känns som en bra tid, antar att det är "först till kvarn" för tidigare än så lär de väl inte boka in någon? Sedan blir det väl säkert lite väntetid ändå men kanske inte fem timmar i alla fall ;)

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

04 sep, 2012

Japp jag är på g..:D såååå nervös. hahah :)
Gilla

Anonym användare

04 sep, 2012

Jag ska opereras den 27 september , Pär Danielsson Plastikhuset. 325 eller 350 plusprofil bakom muskeln:) Peppad!!!!
Gilla

hösten2012

Kvinna ·

04 sep, 2012

Nijo: Grattis!! hoppas du mår bra och jag ser oxå fram mot bilder :-)

Robellis: Lycka till idag!!

In love: Såg att du oxå står mellan 325 och 350... Vad lutar det åt? Jag velar oxå... Vill nog helst ha 350 cc men den finns inte i min bredd så jag måste ta 325 (vilket jag iof varit inne på ett tag oxå) eller 420 vilket känns för stort...

Ska till kirurgen en sista gång på tors och hoppas kunna bestämma mig då!

Gilla

Robelleis

Kvinna ·

05 sep, 2012

Hallå! Kom hem idag vid 9 tiden. Allt har gått bra. Lite öm och stel så försöker göra övningarna ofta :) Suuupernöjd med Proforma. Helt underbara där :)
Gilla

Nijo

Kvinna ·

05 sep, 2012

Åh vad kul att allt gått bra för dig:)

Jag har fortfarande inte något ont alls känner mig med bara lite stel:)

Har du tjuvkikat nåt på dom??

Jag ärsjälv skitnöjd och även att dom är litr svullna är dom sjukt snygga..

Massor grattis

Gilla

Anonym användare

05 sep, 2012

Hösten2012- Tycker de låter bäst med 350 men kom fram till 325 när ja var på konsultation så har inte diskuterat 350 med kirurgen då ja inte vet mått på bredden men enligt mentor tabellen så är 350 bredare än 325 så fattar inte de riktigt:/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem