Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Billan

Kvinna ·

31 jan, 2019

Det blir lättare! Jag hade vant mig vid min tortyr ungefär lagom till då jag fick en ny, och på karusellen igen. Inte en särskilt rolig karusell... jag tycker det jobbigaste har varit att jag fått väldigt ont i axlar och rygg, samt att jag blir andfådd av ingenting. Svårt att ta djupa andetag. Spänner bandet så hårt jag kan. Sov faktiskt utan tortyren (inkl. bandet) i natt för den varit FÖR jobbig och stört min sömn (3 veckor och 2 dagar sedan OP) men tyckte det var jobbigt det också, hahaha! Var helt trött i ena bröstmuskeln (den som fortfarande håller hårt i implantatet) när jag vaknade. Damned if you do, damned if you don’t. Ang. kläder tänker jag att fina kläder får vänta... Har använt mycket hoodies och stickade tröjor.
Gilla

Jublun

Kvinna ·

31 jan, 2019

Det är väl bara att uthärda... skickade dock mail och bad om fler muskelavslappnande så jag kan klara av att sova bra så det fick jag utskrivet. Mest ryggen men lite brösten också som är tufft på nätterna. Att inte kunna sova ovanpå detta måste vara jobbig! Tisdag är det återbesök, skulle jag få en mindre BH vet jag inte var jag skulle ta vägen. Skönt för er som är på sluttampen, heja!
Gilla

Pärlan2

Kvinna ·

01 feb, 2019

Hej mitt natten, Vad roligt att hitta en aktuell tråd. Imorgon är det dags för konsultation med Tuve, så spännande. Massor av frågor har jag laddat med. Det jag främst funderar på nu är demi eller full- hur har ni resonerat när ni har valt?
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

01 feb, 2019

Usch vad jag lider med er när jag läser om tortyr bhn, jag har sluppit den. Trodde jag skulle få en jag också. Men jag har bara en top. Tydligen så är det massagen som är viktigast och implantaten hamnar på plats iaf. Som sagt, massagen är allt. Jag hade min op i tisdag och jag måste säga att detta var så mycket mildare än jag ställt in mig på. Jag har rätt nervös innan men jag har som endast haft kanske 4-5 och då är det bara om jag gjort något så det krampar lite extra..
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

01 feb, 2019

Nu är jag också opad, i onsdags var det dags. Det har gått bra och nåt tortyrband har jag inte, bara en sport-bh. Får inte massera mina bröst något alls pga texturerade implantat. Natt 2 var helt klart bättre än natt 1 men ovant att sova på rygg, jag är en riktig sidosovare. Hur länge/ofta tog ni Oxy första dagarna? Jag försöker ta mig runt på Alvedon på dan och sen en oxy till natten. Sov hela denna natten så glömde fylla på med smärtstillande, trodde jag skulle vakna ändå. Lite ont gjorde det allt att när jag vaknade. Nån mer som har mer ont i det ena bröstet? Tycker de känns mer svullna idag, det verkar som många här inne upplevt mer svullnad dag 2-3? Trevlig fredag på er!
Gilla

Jublun

Kvinna ·

01 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Nu är jag också opad, i onsdags var det dags. Det har gått bra och nåt tortyrband har jag inte, bara en sport-bh. Får inte massera mina bröst något alls pga texturerade implantat. Natt 2 var helt klart bättre än natt 1 men ovant att sova på rygg, jag är en riktig sidosovare.

Hur länge/ofta tog ni Oxy första dagarna? Jag försöker ta mig runt på Alvedon på dan och sen en oxy till natten. Sov hela denna natten så glömde fylla på med smärtstillande, trodde jag skulle vakna ändå. Lite ont gjorde det allt att när jag vaknade.

Nån mer som har mer ont i det ena bröstet? Tycker de känns mer svullna idag, det verkar som många här inne upplevt mer svullnad dag 2-3?

Trevlig fredag på er!

Jag hade endast alvedon och Celebra på dagen (som efter 4 dagar blev alvedon och ibumetin) Natten tog jag min vid behovsmedicin (i mitt fall paraflex då jag mådde dåligt av morfinet) Ja, mer svullnad dag 2-4 för mig i alla fall! Dö skönt att slippa bröstbandet men din sport-bh kanske sitter lika hårt som det här förbannade bandet!?
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

01 feb, 2019

Jublun skrev:

LouLouLou skrev:

Nu är jag också opad, i onsdags var det dags. Det har gått bra och nåt tortyrband har jag inte, bara en sport-bh. Får inte massera mina bröst något alls pga texturerade implantat. Natt 2 var helt klart bättre än natt 1 men ovant att sova på rygg, jag är en riktig sidosovare.

Hur länge/ofta tog ni Oxy första dagarna? Jag försöker ta mig runt på Alvedon på dan och sen en oxy till natten. Sov hela denna natten så glömde fylla på med smärtstillande, trodde jag skulle vakna ändå. Lite ont gjorde det allt att när jag vaknade.

Nån mer som har mer ont i det ena bröstet? Tycker de känns mer svullna idag, det verkar som många här inne upplevt mer svullnad dag 2-3?

Trevlig fredag på er!

Jag hade endast alvedon och Celebra på dagen (som efter 4 dagar blev alvedon och ibumetin) Natten tog jag min vid behovsmedicin (i mitt fall paraflex då jag mådde dåligt av morfinet)
Ja, mer svullnad dag 2-4 för mig i alla fall!
Dö skönt att slippa bröstbandet men din sport-bh kanske sitter lika hårt som det här förbannade bandet!?

Just nu tänker jag inte så mycket på sport-bhn, den känns rätt ok. Litegrann känns det runt om så klart men än så länge har jag funnit mig i det. Fick oxå Celebra, testade första gången igår kväll, kunde inte hämta ut tidigare. Tyckte de gav bra smärtlindring :)
Gilla

Opii

Kvinna ·

01 feb, 2019

Någon mer som har så sjukt ont i nacke och axlar? Opades 9/1 och klarar nu av att rulla axlarna lite försiktigt... men fasiken vad ont det gör!!!!
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

01 feb, 2019

Jag hade förra veckan. Fick lite massage av maken på kvällarna då. Nu e de helt borta!:) Vi
Opii skrev:

Någon mer som har så sjukt ont i nacke och axlar? Opades 9/1 och klarar nu av att rulla axlarna lite försiktigt... men fasiken vad ont det gör!!!!

Gilla

Ldiana

Kvinna ·

01 feb, 2019

Jag var också mer svullen dag 2 och 3 men jag tycker det börjar lägga sig nu. Dag 4. Jag ha bara kört alvedon sen jag kom hem, jag fick oxascand som jag kunde ta v.b eller natten. Men det har funkat endå :) Jag har också haft sjuukt ont i nacken och ryggen, men jag lutat huvudet åt olika håll när jag ska sova så det blir jämnare. Nu kan jag sova lite på sida så det börjar släppa..
Gilla

Billan

Kvinna ·

01 feb, 2019

Vart har ni andra lagt ert snitt? Jag opererade via armhålan och har haft problem med en fastsydd sena i ena armhålan — men det verkar ÄNTLIGEN släppa. Gör fortfarande ont men idag kunde jag lyfta den armen rakt upp för första gången sedan OP, hurra!! Har pratat med min klinik som försäkrat mig om att det inte är farligt och kommer gå över så jag har inte varit orolig. Det har bara varit jobbigt...
Gilla

Opii

Kvinna ·

01 feb, 2019

Oh.. får be om mer massage då :)))) skönt ändå att man sakta kan börja rulla på axlarna... jag börjar bli riktigt sugen på att börja träna... funderar på en mjukstart nästa vecka med lite styrka underkropp o sittande spinning... En fråga, hur ofta byter ni tejpen? Ssk på återbesöket efter 1 v sa till mig att det finns olika skolor kring det där. Vissa säger byt varannan vecka medan hon tyckte att man skall låta den sitta så länge som möjligt.. o typ när tejpen börjar ”korva” sig då skall man inte dra av den utan istället tejpa på ny över där den korvar sig... med tanke på att en annan tjej berätta för mig att hon råkade dra av en bit hud o ärret öppnade sig när hon drog i tejpen så verkar hennes råd om att låta den sitta så länge som möjligt klokt.. men samtidigt e jag skitnojig över ärren.. jag har liksom inte ens sett de efter op!!! Hur ser det ut?! Jag har vid några tillfällen råkat göra hastiga rörelser som känts som att jag slitit isär huden där o nu vågar jag inte ens kolla haha... men känner en skräck över att inte veta hur det ser ut o hur det läkt/läker.... vad säger ni andra... skall man försöka låta tejpen vara eller byter ni ofta?
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

01 feb, 2019

Tuve sa att de flesta brukar byta runt en gång i veckan och det var det han rekommenderade, men att han också visste patienter som dragit ut på det tills tejpen började lossna (typ 1 månad, mer). Jag kör på en gång i veckan nu, och så baddar jag såren i vatten m lite tvål mellan bytena enligt vad Tuve sa. Jag gjorde ju ett ankarlyft så har mer sår än många sv er andra ? har blivit rådd att låta bröstbsndet höra sirt men att jag kan börja massera försiktigt om jag vill...
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

02 feb, 2019

Jag byter en gång i veckan nu. Första två veckorna fick ja ibte göra något. Sedan åkte ja till kliniken å tog stygnen. Då la de om de där. Men nu ska ja sköta de själv som jag förstår de. Har dock fått ett en centimeters hål som ska tvättas å luftas var dag. Så just där ska ja inte ha tejp.
Gilla

Opii

Kvinna ·

02 feb, 2019

Svårt att veta vad man skall göra när alla säger olika.... :-// Taxöra, hoppas hålet läker fort och bra!!
Gilla

Billan

Kvinna ·

02 feb, 2019

Opii skrev:

Svårt att veta vad man skall göra när alla säger olika.... :-//

Taxöra, hoppas hålet läker fort och bra!!

Det bästa är alltid att fråga sin klinik! :)
Gilla

Ninni77

Kvinna ·

02 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Jublun skrev:

LouLouLou skrev:

Trevlig fredag på er!

Jag hade endast alvedon och Celebra på dagen (som efter 4 dagar blev alvedon och ibumetin) Natten tog jag min vid behovsmedicin (i mitt fall paraflex då jag mådde dåligt av morfinet)
Dö skönt att slippa bröstbandet men din sport-bh kanske sitter lika hårt som det här förbannade bandet!?

Just nu tänker jag inte så mycket på sport-bhn, den känns rätt ok. Litegrann känns det runt om så klart men än så länge har jag funnit mig i det. Fick oxå Celebra, testade första gången igår kväll, kunde inte hämta ut tidigare. Tyckte de gav bra smärtlindring :)

Grattis Louloulou till att operationen äntligen är avklarad, så skönt att det äntligen är över va? Visst känns det inte alls lika mycket som buken? För mig har det ju nästan gått tre veckor och allt börjar kännas så bra.
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

03 feb, 2019

Ninni77 skrev:

LouLouLou skrev:

Jublun skrev:

LouLouLou skrev:

Trevlig fredag på er!

Grattis Louloulou till att operationen äntligen är avklarad, så skönt att det äntligen är över va? Visst känns det inte alls lika mycket som buken? För mig har det ju nästan gått tre veckor och allt börjar kännas så bra.

Tack Ninni77! :) Jätteskönt att det är klart och längtar tills man känner sig normal igen! Väldigt stor skillnad på smärta mot buken. Men gör ju ont ändå ;) Det svider och bränner så förbannat ibland, vet inte om det är snitten eller bröstmuskeln? Skönt att höra att det känns bra för dig ett par veckor senare, det ger mig hopp :) Igår beställde jag Newgel + till både mage och bröst. Nån som tänkt testa? Rabattkoden POF2017 ger 25% :)
Gilla

Billan

Kvinna ·

03 feb, 2019

Har gått och dragit på mig en riktig dunderförkylning och det märks verkligen hur mycket det påverkar kroppen när man håller på att läka efter en operation. Mina bröst som började mjukna är återigen två hårda bollar :( Lycka till med läkningen allihop! Hoppas ni slipper farthinder T_T
Gilla

Ninni77

Kvinna ·

04 feb, 2019

LouLouLou skrev:

Ninni77 skrev:

LouLouLou skrev:

Jublun skrev:
LouLouLou skrev:

Trevlig fredag på er!

Tack Ninni77! :) Jätteskönt att det är klart och längtar tills man känner sig normal igen! Väldigt stor skillnad på smärta mot buken. Men gör ju ont ändå ;) Det svider och bränner så förbannat ibland, vet inte om det är snitten eller bröstmuskeln? Skönt att höra att det känns bra för dig ett par veckor senare, det ger mig hopp :)

Igår beställde jag Newgel + till både mage och bröst. Nån som tänkt testa? Rabattkoden POF2017 ger 25% :)

Det är så många som haft problem med att tejpen släpper tidigt och då kände jag att det inte var värt priset. Jag har köpt Mepiform, bioolja och funderar på ett sånt där annat ärrstift Prosil. När man läser gamla trådar så verkar det som att rekommendationerna är mycket varierande så det är svårt att veta vad som verkligen fungerar och inte.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem