Gorrgan
Kvinna ·
11 feb, 2018
Bröstförstoring Mars 2018
BröstförstoringEfter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.
Sortera efter
KMJB
Kvinna ·
12 apr, 2018
Sf88
Kvinna ·
12 apr, 2018
Hej tjejer! Är det någon mer som kommit igång med träning? Jag började försiktigt i måndags, kör bara ben, mage, rygg nu ett tag framöver. Jag har bröstbandet bara när jag tränar och blev som tur va av med de efter 3 veckor. Dom börjar bli mer o mer mjuka och fått en fin form. Ska lägga ut bildee sen :) har någon tips på bra sportbh som är tillåten och inte är svindyr?
Jag undrar också angående sportbh. Är livrädd att den inte ska stötta tillräckligt. Sprang en liten sträcka när jag lekte med katten bara och fick panik av känslan när de guppade omkring haha!
Förresten, är nyfiken på att veta vad ni andra fått för råd angående användning av bh nu efter operationen. Själv skulle jag ha icke vadderad bygelbh eller ingenting på mig. Blev lite förvånad över att jag fick gå runt utan stöd. Dock ganska skönt att ha dem fria! Push up fick man använda efter 3 månader, dock kanske inget man efterfrågar i nuläget.
Miss.s
Kvinna ·
13 apr, 2018
Hej tjejer! Är det någon mer som kommit igång med träning? Jag började försiktigt i måndags, kör bara ben, mage, rygg nu ett tag framöver. Jag har bröstbandet bara när jag tränar och blev som tur va av med de efter 3 veckor. Dom börjar bli mer o mer mjuka och fått en fin form. Ska lägga ut bildee sen :) har någon tips på bra sportbh som är tillåten och inte är svindyr?
Jag undrar också angående sportbh. Är livrädd att den inte ska stötta tillräckligt. Sprang en liten sträcka när jag lekte med katten bara och fick panik av känslan när de guppade omkring haha!
Förresten, är nyfiken på att veta vad ni andra fått för råd angående användning av bh nu efter operationen. Själv skulle jag ha icke vadderad bygelbh eller ingenting på mig. Blev lite förvånad över att jag fick gå runt utan stöd. Dock ganska skönt att ha dem fria! Push up fick man använda efter 3 månader, dock kanske inget man efterfrågar i nuläget.
fritiof
Kvinna ·
13 apr, 2018
Jag opererades av Jörg i Måndags 9/4. På morgon innan jag åkte hem, kom han in o kikade hur det såg ut. Han sa att jag skulle ha tortyren på dagtid, men om jag ville kunde jag sova i en sport-bh på natten. Och på återbesöket nästa vecka 18/4 skulle jag antagligen få ett bröstband för att få ner implantaten lite och få lite mer underpool.
Det verkar som att det är väldigt individuellt när det gäller vad man ska eller inte ska göra efter op!
Jag fick också röra/lyfta mina armar hur jag ville och kunde lyfta 8 kg. Nästa veckan kunde jag lyfta min minsta i och ur bilstolen ( 13kg ).
När min vän opades, så fick hon inte lyfta armbågarna högre upp än axlarna, och inte lyfta något tungt alls de första 4 veckorna!
Vad fick du för restriktioner av Jörg efter din op?
Förlåt för långt inlägg.. :)
fritiof
Kvinna ·
13 apr, 2018
Madde95
Kvinna ·
14 apr, 2018
Miss.s
Kvinna ·
14 apr, 2018
sthlm & Miss.s - Intressant att höra att vi alla fått så olika instruktioner om hur vi ska förvara brösten nu kommande tid. Man hoppas ju för guds skull att de alla vet vad de snackar om. Jag fick ha bygel, eller ingen bygel. Bara den var bekväm. Gärna utan bh på dagarna också om jag ville. Ingen bh på natten. Inte för mycket stöd eller tryck på brösten i form av vaddering. Sportbh vid träning. Jag njuter nu! Har inga problem med att visa bröstvårtorna sedan de slutade vara svullna, så tycker det är hur härligt som helst att gå runt med nipples som syns igenom, haha!
Miss.s
Kvinna ·
14 apr, 2018
fritiof
Kvinna ·
15 apr, 2018
Nu har jag lagt in dagsfärska bilder på mina boobs :)
Miss.s
Kvinna ·
16 apr, 2018
Nu har jag lagt in dagsfärska bilder på mina boobs :)
Så fina och naturliga de är!
sthlm
Kvinna ·
22 apr, 2018
Madde95
Kvinna ·
23 apr, 2018
Mitt vänstra bröst ligger fortfarande lite "efter".. börjar nästan tro att det kommer stanna såhär eftersom det gått över en månad nu.
Bröstvårtan pekar mera neråt och underpolen är inte lika rund o fin som på höger. Tittar man noga underifrån så ser man typ skillnaden mellan min vävnad och implantatet. Kommer det droppa mer och lägga sig till rätta, vad tror ni?
Vet att de var lite olika innan op, vänster hade "brantare" lutning o nästan obefintlig underpol medan höger var flackare och finare underpol. Jag har såklart rimliga förväntningar, är supernöjd överlag!! Men ändå nyfiken på er åsikt, hade ni frågat om korr om det såg ut såhär efter ett år?
Nya bilder finns i silvergalleriet
Rouge
Kvinna ·
23 apr, 2018
fritiof
Kvinna ·
23 apr, 2018
Mitt vänstra bröst ligger fortfarande lite "efter".. börjar nästan tro att det kommer stanna såhär eftersom det gått över en månad nu.
Bröstvårtan pekar mera neråt och underpolen är inte lika rund o fin som på höger. Tittar man noga underifrån så ser man typ skillnaden mellan min vävnad och implantatet. Kommer det droppa mer och lägga sig till rätta, vad tror ni?
Vet att de var lite olika innan op, vänster hade "brantare" lutning o nästan obefintlig underpol medan höger var flackare och finare underpol. Jag har såklart rimliga förväntningar, är supernöjd överlag!! Men ändå nyfiken på er åsikt, hade ni frågat om korr om det såg ut såhär efter ett år?
Nya bilder finns i silvergalleriet
Madde95
Kvinna ·
25 apr, 2018
fritiof
Kvinna ·
26 apr, 2018
Madde95
Kvinna ·
26 apr, 2018
Åh, grattiiss!!!
Jin
Kvinna ·
28 apr, 2018
Sf88
Kvinna ·
29 apr, 2018
Vad sover ni i för Bh?
Jag har sovit i tortyren tills nu men undrar vad som är ok att använda? ( 5,5 vecka sedan op) Mjuk sporttop typ Calvin Klein hade varit drömmen :-)
Jin
Kvinna ·
29 apr, 2018
Vad sover ni i för Bh?
Jag har sovit i tortyren tills nu men undrar vad som är ok att använda? ( 5,5 vecka sedan op) Mjuk sporttop typ Calvin Klein hade varit drömmen :-)
Imorgon är det 3 veckor sedan min op och jag sover i vanlig sport-bh/topp... så lite stöd som möjligt skulle det vara i den enligt min kirurg! Han sa till mig redan dagen efter op att jag kunde sova i sport-bh om jag ville, men jag tyckte det kändes tryggare att sova i tortyren :) På återbesöket veckan efter sa han till mig att jag skulle sova i sport-bh... så det gör jag nu sedan 2 veckor tillbaka. Nu har jag mina snitt under brösten... vet att det kan vara annorlunda om jag har via armhålan!