Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Pipilotti

Kvinna ·

17 okt, 2018

Vad kul att du startat en tråd om detta :) Jag ska också opereras i slutet av november fast den 28:de.
Gilla

nathalieak

Kvinna ·

18 okt, 2018

Jag ska operera mig den 5 november, också på Nordiska! Idag gjordes inbetalningen, nu börjar man bli lite nervös faktiskt! Lycka till!
Gilla

Max1

Kvinna ·

18 okt, 2018

Har fem veckor kvar men börjar att också bli sjuukt nervös. Samtidigt vill jag bara få det gjort :)
Gilla

linizen

Kvinna ·

18 okt, 2018

Jag funderar mest på hur ont det kommer göra och när man kan börja jobba... någon som vet?
Gilla

linizen

Kvinna ·

18 okt, 2018

Jag opereras 6/11 på Citadell utav Helena, lägger in 275 cc runda motiva. Har gjort 3D simulering eftersom haft svårt att välja.
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

18 okt, 2018

Denna tråden måste jag följa:) opererar mig den 13e. Längtar! Undrar hur ont det kommer att göra, högst individuellt förstår man ju men men. Är inte alls nervös än men kanske blir.
Gilla

linizen

Kvinna ·

18 okt, 2018

Bimbi vad ska du lägga in? Vi verkar vara lika i storleken. Jag är 1.55 och väger 51.
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

18 okt, 2018

linizen ja då är vi nästan lika små;) jag har inte bestämt helt hundra än men 455 ultra high eller 480.. har beställt hem båda till operationsdagen så kommer att bestämma då, tyckte det var svårt att få någon vidare känsla av hur det kommer att bli så det känns bra att få prova igen före. Vad ska du ha? Hur bred är din bröstbredd?
Gilla

linizen

Kvinna ·

18 okt, 2018

Bimbi bröstbredd ingen aning. Jag är väldigt liten bystig idag och vill fortsätta vara det så jag ska ha lägsta profilen och bara 275cc. Gjorde 3D skanning igår och det såg rätt stort ut. Jag sa till min kirurg att jag inte vill hamna på en nivå där jag som vissa av mina kompisar har typ storlek J i bh. Utan snarare vill kunna köpa i vanliga affärer.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

19 okt, 2018

linizen skrev:

Jag funderar mest på hur ont det kommer göra och när man kan börja jobba... någon som vet?

Jag tror det är individuellt och beror på vilket arbete man har. Jag arbetar i en butik, inga tunga lyft men står upp hela dagen, tänkte vara borta 2 veckor. Hoppas det räcker :))
Gilla

linizen

Kvinna ·

19 okt, 2018

Jag tänker i min enfald att efter att ha ammat 4 barn så finns det iaf plats under huden. Sen är det ju muskeln... efter nedre bukplastik så hade jag inte ont alls, men då flyttade man ju inte runt och petade . Har kontorsjobb och kan jobba hemifrån. Så hoppas på en vecka. Har en tjänsteresa jag vill göra 20 dagar efter, men avvaktar att boka biljetterna:) Min syster var sjukskriven 3 v. Men Jon gjorde även ankarlyft. Tänker att litet inplantat gör mindre in än stort. Men vem vet. Återstår att se.
Gilla

Max1

Kvinna ·

19 okt, 2018

Jag har också kontorsjobb. Hoppas att en vecka ska räcka. Det är i alla fall det som är planen nu. Har hela tiden tänkt att jag ska lägga in mindre än 300 men vid konsultationen tyckte Patrik 340 och jag gillar verkligen min 3D-bilder. Hoppas att de blir så fina :)
Gilla

Lini10

Kvinna ·

19 okt, 2018

Jag ska opereras av Patrik på nordiska kliniken 1a november!! :)
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

20 okt, 2018

Har operation inbokad på reformkliniken 12/11, ska lägga in 340 och är så taggad och nervööööös
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

20 okt, 2018

Lini10 skrev:

Jag ska opereras av Patrik på nordiska kliniken 1a november!! :)

Åh vad spännande, snart ju. Lycka till! :D
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

20 okt, 2018

Här är en till! Opereras den 8 nov. 550cc motiva round. Tar ni extra försäkring? Jag tänkte ta 5 år.
Gilla

linizen

Kvinna ·

20 okt, 2018

Citadellkliniken har 4 års garanti.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

21 okt, 2018

Prussilusskaan skrev:

Här är en till! Opereras den 8 nov. 550cc motiva round. Tar ni extra försäkring? Jag tänkte ta 5 år.

Jag var lite osäker på hur jag skulle göra till en början men nu också bestämt mig för att lägga till 5års försäkringen. :)
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

21 okt, 2018

Ja de känns tryggt. Satt och läste papperna igår som man fick vid konsultationen och där står det att nagellack ska man inte ha vid op. Så jag antar att mina gelenaglar måste ryka till dess?
Gilla

Lini10

Kvinna ·

21 okt, 2018

Jag kommer nog inte ta den extra försäkringen. Tänker att de flesta komplikationer sker inom ett år ändå?! Är man dumsnål då?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem