Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Pipilotti

Kvinna ·

12 jan, 2019

Opii skrev:

Hej tjejer!! Opererades i onsdags men har följt er tråd också för att se hur utvecklingen efteråt kan gå... :)) vet att det är väldigt individuellt men vill ändå höra vad ni säger, funderar på om brösten hinner mjukna till något efter 1 månad? Just nu är de två stenhårda kulor.... mina vänner vill att vi planerar in en tjejhelg i februari och då har det gått en månad för mig sedan op men vet inte riktigt vad man kan räkna med? Har gått hyfsat smidigt för mig efter op... tar smärtstillande så har inte ont, stramar mest längst sidorna och känns spänt. Sover än så länge bra.... kram till er alla och tack för att ni delar med er!!

Hej Opii, mina började mjukna efter 3 veckor :) har fortfarande lång väg att gå men märkte en markant skillnad just vid vecka 3. Vad skönt att din rehabilitering gått okej, tror absolut att du kommer kunna följa med på er tjejhelg, om den inte innefattar allt för mycket fysisk aktivitet vill säga... Jag var inte fit att göra något utanför hemmet första veckan men sedan har jag både kunnat gå i skolan och jobba utan problem. Lycka till med din fortsatta återhämtning!
Gilla

Opii

Kvinna ·

12 jan, 2019

Tack för era svar tjejer!! Förhoppningvis fortsätter rehaben bra! Det är dag 3 nu post op och jag har orkat ta en lite längre (om än långsam) promenad. Har inte så ont men e helt klart spänd och stel längst sidorna. Är även väldigt yr, men det e nog pga morfinet? Men tänker att det är bättre att röra på sig så mkt man orkar så länge man lyssnar på kroppen än att bara ligga still? Förstod att det e så olika från person till person när brösten mjuknar... Vi planerar inget stordåd, vill bara umgås lite längre utan konstanta avbrott från ungarna. Promenera/gå ut o käka osv... får känna efter de närmaste veckorna helt enkelt.. Pippilotti, älskar dina boobies!!!!! Du har fått ett så snyggt resultat.. det var faktiskt tack vare att jag såg dina som jag vågade gå upp i storlek hehehe :))
Gilla

anamaja

Kvinna ·

12 jan, 2019

Opii skrev:

Tack för era svar tjejer!!
Förhoppningvis fortsätter rehaben bra! Det är dag 3 nu post op och jag har orkat ta en lite längre (om än långsam) promenad. Har inte så ont men e helt klart spänd och stel längst sidorna. Är även väldigt yr, men det e nog pga morfinet? Men tänker att det är bättre att röra på sig så mkt man orkar så länge man lyssnar på kroppen än att bara ligga still?

Förstod att det e så olika från person till person när brösten mjuknar... Vi planerar inget stordåd, vill bara umgås lite längre utan konstanta avbrott från ungarna. Promenera/gå ut o käka osv... får känna efter de närmaste veckorna helt enkelt..

Pippilotti, älskar dina boobies!!!!! Du har fått ett så snyggt resultat.. det var faktiskt tack vare att jag såg dina som jag vågade gå upp i storlek hehehe :))

Som sagt... Så klart det är olika för alla. Jag har rört mig successivt mer & mer för varje dag som gått. Jobbar hemma på vår gård med unghästar och har såklart inte gjort några tyngre arbeten från början. Men har klarat mer och mer och är bara noga med att känna av kroppen under tiden. Nu 5,5 veckor efter op ska jag inte påstå att jag känner mig som vanligt, men klarar att fixa det mesta (utom tunga lyft såklart) Stort lycka till med läkningen:)
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

12 jan, 2019

Opii: åååh är det sant :D!? Och hur känns dom i storlek nu? Dom kommer förstås ändras i form o lägga sig i svullnad men hoppas du känner att du valde rätt tillslut. Tack gulliga du, vad otroligt glad jag blir. :D Ja det är jätte bra att orka ta sig ut några kortare promenader. Ang yrseln är det nog säkert morfinet. Tar du Citodon? Jag blir super yr av dom nämligen :P... Låter som en perfekt lugn mysig helg att spendera 1 månad efter op :) tror det kommer gå hur bra som helst. Kram
Gilla

Opii

Kvinna ·

12 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Opii: åååh är det sant :D!? Och hur känns dom i storlek nu? Dom kommer förstås ändras i form o lägga sig i svullnad men hoppas du känner att du valde rätt tillslut. Tack gulliga du, vad otroligt glad jag blir. :D
Ja det är jätte bra att orka ta sig ut några kortare promenader. Ang yrseln är det nog säkert morfinet. Tar du Citodon? Jag blir super yr av dom nämligen :P... Låter som en perfekt lugn mysig helg att spendera 1 månad efter op :) tror det kommer gå hur bra som helst.
Kram

Jaaaa hehehe jag stirrade på dina o tänkte ”om de ser så fina ut på henne o inte alls för stora, kommer det säkert bli bra på mig också!!” Jag ändrade mig i sista stund från 280 cc low profile till 330 cc medium och var livrädd över att få två stora vattenmeloner... men tänkte tillslut med hjälp av dina foton o kirurgens försäkran att det nog skulle bli bra på mig med.. är ju ändå 177 cm :)). Första jag tänkte på efter uppvaket o när jag fick syn på de var ”woooowww!!! Tur att jag tog större!!!” Hahaha. E jättenöjd med storleken och även med tanken att de kommer lägga sig o vara mindre svullna snart förhoppningvis. Hade inte velat ha varken mindre eller större! Jag tar OxyContin två ggr/dag och så OxyNorm till natten. Hur länge tog du morfinet? Min smärta är hanterbar. Har bara en rädsla över att inte ta medicin till natten o vakna upp helt paralyserad av smärta... så tänkte att jag tar det någon natt till...
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

12 jan, 2019

Opii skrev:

Pipilotti skrev:

Opii: åååh är det sant :D!? Och hur känns dom i storlek nu? Dom kommer förstås ändras i form o lägga sig i svullnad men hoppas du känner att du valde rätt tillslut. Tack gulliga du, vad otroligt glad jag blir. :D
Ja det är jätte bra att orka ta sig ut några kortare promenader. Ang yrseln är det nog säkert morfinet. Tar du Citodon? Jag blir super yr av dom nämligen :P... Låter som en perfekt lugn mysig helg att spendera 1 månad efter op :) tror det kommer gå hur bra som helst.
Kram

Jaaaa hehehe jag stirrade på dina o tänkte ”om de ser så fina ut på henne o inte alls för stora, kommer det säkert bli bra på mig också!!” Jag ändrade mig i sista stund från 280 cc low profile till 330 cc medium och var livrädd över att få två stora vattenmeloner... men tänkte tillslut med hjälp av dina foton o kirurgens försäkran att det nog skulle bli bra på mig med.. är ju ändå 177 cm :)). Första jag tänkte på efter uppvaket o när jag fick syn på de var ”woooowww!!! Tur att jag tog större!!!” Hahaha. E jättenöjd med storleken och även med tanken att de kommer lägga sig o vara mindre svullna snart förhoppningvis. Hade inte velat ha varken mindre eller större!

Jag tar OxyContin två ggr/dag och så OxyNorm till natten. Hur länge tog du morfinet? Min smärta är hanterbar. Har bara en rädsla över att inte ta medicin till natten o vakna upp helt paralyserad av smärta... så tänkte att jag tar det någon natt till...

Haha underbart! Ser att du också är en smal tjej så förstår att du var orolig för att få jätte bomber till din kropp. Gud så härligt att höra! Då valde du alldeles säkert rätt storlek tillslut, grattis! :D Skulle vara jätte roligt att få se ditt resultat sedan. Jag tog bara morfin på kliniken men blev så yrslig av det så fick fortsätta med alvedon :) Nej fortsätt med det några nätter till, första veckan är det bara att äta så mycket smärtlindring man får :P.
Gilla

Opii

Kvinna ·

12 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Opii skrev:

Pipilotti skrev:

Kram

Jaaaa hehehe jag stirrade på dina o tänkte ”om de ser så fina ut på henne o inte alls för stora, kommer det säkert bli bra på mig också!!” Jag ändrade mig i sista stund från 280 cc low profile till 330 cc medium och var livrädd över att få två stora vattenmeloner... men tänkte tillslut med hjälp av dina foton o kirurgens försäkran att det nog skulle bli bra på mig med.. är ju ändå 177 cm :)). Första jag tänkte på efter uppvaket o när jag fick syn på de var ”woooowww!!! Tur att jag tog större!!!” Hahaha. E jättenöjd med storleken och även med tanken att de kommer lägga sig o vara mindre svullna snart förhoppningvis. Hade inte velat ha varken mindre eller större!

Jag tar OxyContin två ggr/dag och så OxyNorm till natten. Hur länge tog du morfinet? Min smärta är hanterbar. Har bara en rädsla över att inte ta medicin till natten o vakna upp helt paralyserad av smärta... så tänkte att jag tar det någon natt till...

Haha underbart! Ser att du också är en smal tjej så förstår att du var orolig för att få jätte bomber till din kropp. Gud så härligt att höra! Då valde du alldeles säkert rätt storlek tillslut, grattis! :D Skulle vara jätte roligt att få se ditt resultat sedan.
Jag tog bara morfin på kliniken men blev så yrslig av det så fick fortsätta med alvedon :) Nej fortsätt med det några nätter till, första veckan är det bara att äta så mycket smärtlindring man får :P.

Tack!!! Så fort stelheten har blivit lite bättre och svullnaden gått ner lite lägger jag upp en bild!! Just nu försöker jag låta de vara. Har dock vågat kika på de två gånger ihop med mannen. Känns som att öppna födelsedagspaket hahaha. Längtar tills man återfår normal rörelse i armarna!! Hur länge hade du svårt för att ta dig upp ur sängen/soffan? Vi har varit barnlediga i 4 dagar så att mannen kunde ta hand om mig men idag kom 1 åringen hem o imon kommer 4 åringen så snart börjar väl high life igen :))
Gilla

Opii

Kvinna ·

12 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Opii skrev:

Pipilotti skrev:

Kram

Haha underbart! Ser att du också är en smal tjej så förstår att du var orolig för att få jätte bomber till din kropp. Gud så härligt att höra! Då valde du alldeles säkert rätt storlek tillslut, grattis! :D Skulle vara jätte roligt att få se ditt resultat sedan.
Jag tog bara morfin på kliniken men blev så yrslig av det så fick fortsätta med alvedon :) Nej fortsätt med det några nätter till, första veckan är det bara att äta så mycket smärtlindring man får :P.

Tack!!! Så fort stelheten har blivit lite bättre och svullnaden gått ner lite lägger jag upp en bild!! Just nu försöker jag låta de vara. Har dock vågat kika på de två gånger ihop med mannen. Känns som att öppna födelsedagspaket hahaha. Längtar tills man återfår normal rörelse i armarna!! Hur länge hade du svårt för att ta dig upp ur sängen/soffan? Vi har varit barnlediga i 4 dagar så att mannen kunde ta hand om mig men idag kom 1 åringen hem o imon kommer 4 åringen så snart börjar väl high life igen :))
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

12 jan, 2019

Opii: Jaa gör det, vad spännande! Haha vet precis känslan o så är man så rädd hela tiden för att råka komma åt brösten eller att någon ska stöta till en. För mig kändes det även otroligt obehagligt att duscha de första dagarna och släppa på bandaget/bh:n, stod bara o skakade o hackade tänder varje gång jag försöka duscha o min kille fick hjälpa mig att allt från intvålning till påklädning, det var hysteriskt... Hur har den biten gått för dig? Känns det okej att ta av bh:n? Det var nog bara första veckan som jag inte klarade av att ta mig upp från liggandes så då fick pojkvännen rycka in igen... Usch har typ glömt hur fruktansvärt det var, du ska veta iaf att det går över snabbt :) första veckan är man ungefär handikappad men efter den blir det en enorm skillnad, så stå ut några dagar till! Kommer bli kanon sedan :)) Vad mysigt att få hem sina barn igen men förstår att det blir ett lite annat tempo då med :P
Gilla

Max1

Kvinna ·

13 jan, 2019

Opii skrev:

Hej tjejer!! Opererades i onsdags men har följt er tråd också för att se hur utvecklingen efteråt kan gå... :)) vet att det är väldigt individuellt men vill ändå höra vad ni säger, funderar på om brösten hinner mjukna till något efter 1 månad? Just nu är de två stenhårda kulor.... mina vänner vill att vi planerar in en tjejhelg i februari och då har det gått en månad för mig sedan op men vet inte riktigt vad man kan räkna med? Har gått hyfsat smidigt för mig efter op... tar smärtstillande så har inte ont, stramar mest längst sidorna och känns spänt. Sover än så länge bra.... kram till er alla och tack för att ni delar med er!!

Vad härligt att allt verkar gå bra för dig! Jag hade lätt kunnat åka på tjejhelg vecka 4, men räkna inte med att svullnaden är borta. Jag tycker att det började att bli mycket bättre efter vecka 3, men sedan har svullnaden kommit och gått. Är inne på vecka 6 nu. Jag gjorde också större än jag hade tänkt och ångrar det inte :)
Gilla

Opii

Kvinna ·

15 jan, 2019

Tack tjejer! Verkar som ”tålamod” är ledordet när det gäller boobsen.. får helt enkelt snällt vänta på att de skall mjukna till. Det går ff framåt, har dock ff väldigt ont vid sidorna av brösten nästan under armhålorna typ... någon mer som haft det? Får typ hugg vid sidorna.. O brösten känns som två fastklistrade hårda klot när man promenerar förhoppningvis släpper den känslan snart... Pippilott, ärligt talat har jag inte vågat duscha helkropp ännu :O jag har bara tvättat mig med svamp o tvål under armarna och så duschat nederkroppen för sig. Nu längtar man verkligen efter att kunna sköta om sig själv, duscha tvätta håret.. sätta upp håret!!! Fixa till sig hehe. Men just nu kämpar jag mest kring hur jag skall klara av vardagen med vår 1 åring.. får just nu hjälp av mannen men sen da... hur skall man undvika tunga lyft i åtta veckor... vill inte paja något men samtidigt känns det oundvikligt :-// En fråga, efter att svullnaden gått ner o brösten mjuknat upplevde ni så brösten som mkt mindre?? Som sagt e mina ff väldigt hårda.. men jag e sååå nöjd med storleken... tänk om de kommer kännas jättesmå sen???
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

17 jan, 2019

Opii skrev:

Tack tjejer! Verkar som ”tålamod” är ledordet när det gäller boobsen.. får helt enkelt snällt vänta på att de skall mjukna till. Det går ff framåt, har dock ff väldigt ont vid sidorna av brösten nästan under armhålorna typ... någon mer som haft det? Får typ hugg vid sidorna.. O brösten känns som två fastklistrade hårda klot när man promenerar förhoppningvis släpper den känslan snart...

Pippilott, ärligt talat har jag inte vågat duscha helkropp ännu :O jag har bara tvättat mig med svamp o tvål under armarna och så duschat nederkroppen för sig. Nu längtar man verkligen efter att kunna sköta om sig själv, duscha tvätta håret.. sätta upp håret!!! Fixa till sig hehe. Men just nu kämpar jag mest kring hur jag skall klara av vardagen med vår 1 åring.. får just nu hjälp av mannen men sen da... hur skall man undvika tunga lyft i åtta veckor... vill inte paja något men samtidigt känns det oundvikligt :-//

En fråga, efter att svullnaden gått ner o brösten mjuknat upplevde ni så brösten som mkt mindre?? Som sagt e mina ff väldigt hårda.. men jag e sååå nöjd med storleken... tänk om de kommer kännas jättesmå sen???

Ja visst upplevs dom som lite mindre när svullnaden lagt sig men för mig berodde det på att överpolen sjönk vilket gjorde att dom inte såg lika stora ut i kläder o under sport bh-n längre. Beror säkert också på att man sakta men säkert vänjer sig vid sin nya storlek. Upplever dock inte att dom blivit mindre i projektionen utan putar ungefär lika mycket. Hur känns det nu? :)
Gilla

Opii

Kvinna ·

17 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Opii skrev:

Tack tjejer! Verkar som ”tålamod” är ledordet när det gäller boobsen.. får helt enkelt snällt vänta på att de skall mjukna till. Det går ff framåt, har dock ff väldigt ont vid sidorna av brösten nästan under armhålorna typ... någon mer som haft det? Får typ hugg vid sidorna.. O brösten känns som två fastklistrade hårda klot när man promenerar förhoppningvis släpper den känslan snart...

Pippilott, ärligt talat har jag inte vågat duscha helkropp ännu :O jag har bara tvättat mig med svamp o tvål under armarna och så duschat nederkroppen för sig. Nu längtar man verkligen efter att kunna sköta om sig själv, duscha tvätta håret.. sätta upp håret!!! Fixa till sig hehe. Men just nu kämpar jag mest kring hur jag skall klara av vardagen med vår 1 åring.. får just nu hjälp av mannen men sen da... hur skall man undvika tunga lyft i åtta veckor... vill inte paja något men samtidigt känns det oundvikligt :-//

En fråga, efter att svullnaden gått ner o brösten mjuknat upplevde ni så brösten som mkt mindre?? Som sagt e mina ff väldigt hårda.. men jag e sååå nöjd med storleken... tänk om de kommer kännas jättesmå sen???

Ja visst upplevs dom som lite mindre när svullnaden lagt sig men för mig berodde det på att överpolen sjönk vilket gjorde att dom inte såg lika stora ut i kläder o under sport bh-n längre. Beror säkert också på att man sakta men säkert vänjer sig vid sin nya storlek. Upplever dock inte att dom blivit mindre i projektionen utan putar ungefär lika mycket. Hur känns det nu? :)

Så bra!! Just projektionen e jag supernöjd med.. börjar känna mig lite mer rörlig nu men e ff stel o brösten e hårda o svullna.. var på återbesök igår o ssk tyckte allt såg väldigt fint ut.. förhoppningvis fortsätter det framåt!
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

17 jan, 2019

Opii vad skönt att det känns så bra! Du ska se att dom snart lägger sig och mjuknar :P
Gilla

Poolly

Kvinna ·

17 jan, 2019

Ni som är här i novembertråden, när blev ers bröst mjuka? Mina är fortfarande rätt hårda och dom är en månad gamla ?
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

18 jan, 2019

Poolly skrev:

Ni som är här i novembertråden, när blev ers bröst mjuka? Mina är fortfarande rätt hårda och dom är en månad gamla ?

Mina gick från stenhårda till mjukare vid 3 v. Idag (7 v. efter op) så har dom mjuknat ännu mer och går nu att ”pressa ihop” lätt och är mysiga att klämma på. Det är nog vanligt att dom är hårda vid 1 månad, tror man kan räkna med att dom blir mjukare o mjukare flera månader framöver. :)
Gilla

Opii

Kvinna ·

18 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Opii vad skönt att det känns så bra! Du ska se att dom snart lägger sig och mjuknar :P

Jag har lagt upp en bild nu!! In o kika när du får tid o lust :))
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

18 jan, 2019

Opii skrev:

Pipilotti skrev:

Men Wow! Ser super fina ut redan :D o bara finare kommer dom bli också. Tror även du kankd kommer uppleva dom som lite större när dom droppat o ”fluffat”, alltså när bröstmuskeln släppt fram implantatet lite mer. Skriv gärna när du lägger upp fler bilder skulle vara så kul att följa din resa :))
Gilla

Opii

Kvinna ·

18 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Opii skrev:

Pipilotti skrev:

Men Wow! Ser super fina ut redan :D o bara finare kommer dom bli också. Tror även du kankd kommer uppleva dom som lite större när dom droppat o ”fluffat”, alltså när bröstmuskeln släppt fram implantatet lite mer. Skriv gärna när du lägger upp fler bilder skulle vara så kul att följa din resa :))

Taack!!! Så glad jag blir :)) kände en stor skillnad bara från en dag till en annan.. när jag var på återbesöket så sa ssk att stödbhn skulle sitta så tajt som möjligt och då tänkte ja ”hmm, min sitter på den första raden av tre....” så jag spände den till max... blev mkt tajtare och tror att det gjorde att vänster bröst kom ner lite.. men klarar inte av att gå så hela dagarna, får nästan skavsår.. :-// så varvar mellan de lite.. spänner av när jag skall sova osv... idag kunde jag tvätta håret, så himla skönt att få tillbaka rörligheten!!!
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

21 jan, 2019

Poolly skrev:

Inne på min 9 vecka post op, och jag kan klämma ganska bra på dem, dock fortfarande smått hårda. Man får ha tålamod och se hyr det utvecklas då läkningstiden är förbannat lång.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem