Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Max1

Kvinna ·

22 jan, 2019

Mina bröst firar snart 2 månader :) och jag börjar att bli så himla sugen på att träna! Är det nån som har kört spinning? Hur funkade det och hur länge efter op var det?
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

24 jan, 2019

Max1 skrev:

Mina bröst firar snart 2 månader :) och jag börjar att bli så himla sugen på att träna! Är det nån som har kört spinning? Hur funkade det och hur länge efter op var det?

Undrar med! Inte tränat alls sedan op men känner att det börjar bli dags snart...
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

24 jan, 2019

Jag har kört crosstrainer tre gånger med bara underkropp. Kliniken sa att det var ok att träna underdelen.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

24 jan, 2019

För min del tränar jag crosstrainer nästan varje dag minst halv time och med överkroppen. Känns underbart! Va lite skrämd från början men känner helt naturligt!
Gilla

Max1

Kvinna ·

24 jan, 2019

Kajj skrev:

För min del tränar jag crosstrainer nästan varje dag minst halv time och med överkroppen. Känns underbart! Va lite skrämd från början men känner helt naturligt!

Du får inte ont eller kramp eller nåt annat läskigt :) Jag har åkt slalom och busat med ungar och det har gått hur bra som helst, men aldrig kört så hårt att pulsen har varit jättehög. Man kan ju iof fuska på spinningcykeln så det borde ju inte vara nåt problem.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

24 jan, 2019

Känns hur bra som helst! Samma känslan som innan min op :)
Gilla

libra

Kvinna ·

26 jan, 2019

Max1 skrev:

Hej hej! Jag tror inte det borde var några problem alls att köra spinning faktiskt. Jag fick instruktioner om att jag fick träna nästan allt efter 4-6 veckor (ej bröst). Underkropp fick jag köra vääääldigt lugnt och försiktigt efter drygt två veckor (vet ju dock att det skiljer sig enormt från klinik till klinik). Det är nu mer än tre månader sen min operation och jag kör allt utom bröstövningar, plus att jag är lite försiktig i vissa tricepsövningar. I övrigt: spinning, trappan, crosstrainer; allt känns bra. Igår gjorde jag fria chins med egen kroppsvikt för första fösta gången sen innan op, och det gick hur bra som helst! (har långsamt trappat upp i alla övningar sen jag fick börja träna ordentligt). Ha så kul med träningen, är sååå härligt att vara back on track! :D
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

28 jan, 2019

Så 2 månader har gått efter min bröst op, men jag har stickningar i armhålan och brösten som bara kom plötsligt, plus att ena bröstvårtan står åt en annan riktning än de andra och så har jag typ som en bubbla innanför huden, vid klyftan på ena bröstet :s någon som har samma problem?
Gilla

Opii

Kvinna ·

29 jan, 2019

Stickningarna tror jag är nerver som letar tillbaka till varann... för mig att jag läst att sådant kan ta flera månader...
Gilla

Max1

Kvinna ·

29 jan, 2019

Mimipigg skrev:

Så 2 månader har gått efter min bröst op, men jag har stickningar i armhålan och brösten som bara kom plötsligt, plus att ena bröstvårtan står åt en annan riktning än de andra och så har jag typ som en bubbla innanför huden, vid klyftan på ena bröstet :s någon som har samma problem?

Vad säger kliniken om att du fortfarande har en luftbubbla? Är det normalt efter 2 mån? Jag känner ibland stickningar men det blir mer och mer sällan. Har lagt upp ett par bilder i profilen. Tycker ibland att brösten är långt ut åt sidan, men överlag är jag väldigt nöjd.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

30 jan, 2019

Max1: As snygga! Ser ut som du fått en jätte fin underpol och form på brösten, grattis till resultatet :D
Gilla

Max1

Kvinna ·

30 jan, 2019

Pipilotti skrev:

Max1: As snygga! Ser ut som du fått en jätte fin underpol och form på brösten, grattis till resultatet :D

Tack! Är väldigt nöjd! Är mest av allt nöjd över att jag äntligen vågade göra förstoringen :) Så skönt att slänga alla gamla bh:ar!!
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

02 feb, 2019

Max1 skrev:

Mimipigg skrev:

Vad säger kliniken om att du fortfarande har en luftbubbla? Är det normalt efter 2 mån? Jag känner ibland stickningar men det blir mer och mer sällan.

Har lagt upp ett par bilder i profilen. Tycker ibland att brösten är långt ut åt sidan, men överlag är jag väldigt nöjd.

Dina är skitsnygga! Tycker inte dem är för långt ut på sidan. Fin klyfta! Min hud är fortfarande upphöjt i klyftan, kliniken ville ha bild skickade en men svårt att se på bilden så ska boka en tid hos dem, men dem sa inte så mycket mer än de här med stickningar är nerverna.
Gilla

Max1

Kvinna ·

04 feb, 2019

Mimipigg skrev:

Max1 skrev:

Mimipigg skrev:

Vad säger kliniken om att du fortfarande har en luftbubbla? Är det normalt efter 2 mån? Jag känner ibland stickningar men det blir mer och mer sällan.

Har lagt upp ett par bilder i profilen. Tycker ibland att brösten är långt ut åt sidan, men överlag är jag väldigt nöjd.

Dina är skitsnygga! Tycker inte dem är för långt ut på sidan. Fin klyfta! Min hud är fortfarande upphöjt i klyftan, kliniken ville ha bild skickade en men svårt att se på bilden så ska boka en tid hos dem, men dem sa inte så mycket mer än de här med stickningar är nerverna.

Tack snälla!! Hoppas att du får hjälp av kliniken eller att det snart går till sig av sig själv!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem