An1.
Kvinna ·
04 okt, 2021
Bröstförstoring Oktober 2021
BröstförstoringHej! Jag ska opereras imorgon 5/10-2021. På Nordiska Kliniken av Patrik Höijer. Jag hoppas att flera hittar hit, så att vi kan dela oss av varandras erfarenheter. Jag gick på min andra konsultation 25/9, där jag provade implantatet en sista gång. Jag är nu säker på att jag vill ha 570cc. Mentor Siltex Hp Xtra. Jag ska förbereda det sista ikväll inför morgondagen.
Sortera efter
Majken11
Kvinna ·
07 okt, 2021
Serena2017
Kvinna ·
08 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
08 okt, 2021
yungalina
Kvinna ·
08 okt, 2021
Skönt Serena2017! Nu är vi i varje fall opererade?
Jag har väldigt ont nere vid bröstvecket, ärren så att säga.
Är det fler som upplever smärta där? Annars molar det lite i själva brösten, lite mjölken kommer r man ammade känsla.
Sköterskan ska ringa idag så ska fråga angående smärtan. Många här verkar ju inte ha så ont, inte heller vid ärren.
När kunde ni ligga ner i sängen som vanligt? Inte i min värld just nu utan har stora kuddar i halvsittande ställning.
Majken11
Kvinna ·
08 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
08 okt, 2021
An1.
Kvinna ·
08 okt, 2021
yungalina
Kvinna ·
08 okt, 2021
Hej på er!
Jag tror att rörde på mig för mycket den 1:a och 2:a dagen för att jag inte kände så mycket smärta. Men nu har smärtan varit fruktansvärt obehagligt. Så snälla tjejer va försiktiga och rör inte på er så mycket i början :(
Hur mår ni andra??
Jag tycker att bh sitter väldigt tight vid bröstvårtorna. Jag ska tvätta bh:n imorgon, på 60grader som det står på etiketten. Har ni tvättat eran? Eller ska ni avvakta tills återbesöket?
Tar ni alla smärtstillande enligt rekommendation eller har ni trappat ner redan?
Majken11
Kvinna ·
09 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
09 okt, 2021
Hej på er!
Jag tror att rörde på mig för mycket den 1:a och 2:a dagen för att jag inte kände så mycket smärta. Men nu har smärtan varit fruktansvärt obehagligt. Så snälla tjejer va försiktiga och rör inte på er så mycket i början :(
Hur mår ni andra??
Jag tycker att bh sitter väldigt tight vid bröstvårtorna. Jag ska tvätta bh:n imorgon, på 60grader som det står på etiketten. Har ni tvättat eran? Eller ska ni avvakta tills återbesöket?
Tar ni alla smärtstillande enligt rekommendation eller har ni trappat ner redan?
Majken11
Kvinna ·
09 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
09 okt, 2021
Solen83. Vilken dag är du på efter op? Ja, man längtar att kunna ligga som vanligt men helt omöjligt för mig. Måste ha flera kuddar bakom ryggen o ta händer i knävecken när jag ska resa på mig. Men, men snart så är allt som vanligt igen, i hope?
Majken11
Kvinna ·
10 okt, 2021
Solen83
Kvinna ·
10 okt, 2021
Hej! Hur går det för er? Tog första duschen nyss, vilket projekt. Borde ha gjort det när mannen var hemma. Tyvärr hade plåstren släppt lite på två sidor så har tejpat extra där själv.
Hur torkade ni plåstren/ tejpen? Jag har duttat försiktigt med handduken o låter d självtorka nu en stund så får vi se.
Brösten såg så klart inte kloka ut o allt detta ledde till att jag mådde dåligt o blev yr?
Vet att dippar är helt normalt men känner nu att allt är jobbigt. Så himla stökigt hemma o hatar känslan av att inte kunna göra saker.
Hoppas känslan vänder snabbt!
Serena2017
Kvinna ·
10 okt, 2021
ddxxvv010
Kvinna ·
11 okt, 2021
Mammatill2
Kvinna ·
11 okt, 2021
An1.
Kvinna ·
12 okt, 2021
Hej på er!
Jag tror att rörde på mig för mycket den 1:a och 2:a dagen för att jag inte kände så mycket smärta. Men nu har smärtan varit fruktansvärt obehagligt. Så snälla tjejer va försiktiga och rör inte på er så mycket i början :(Hur mår ni andra??
Dag nr 10 nu och jag mår strålande, så fort smärtan släpper för dig med tror jag att man mår mycket bättre direkt även mentalt! Mycket oro bara försvann direkt med smärtan för mig personligen :D
Jag har tvättat min bh 1 gång, 60 grader med! Tänkte att det blir regelbundare tvätt av den efter mitt återbesök?
Angående smärtstillande så trappade jag inte ner på dom vilket kan vara dumt, utan slutade helt och hållet mellan dag 2/3, tycker det kändes bättre att sluta tidigt så jag inte vänjer mig vid dom samt att jag har implantaten framför bröstmuskeln så jag har inte haft så ont som jag förväntade mig.
Hur är det med dig bortsett från smärtan? Är du nöjd??
Btw relaterar på nipple grejen, mina har blivit sjukt känsliga nu efter op när dom redan var gräsligt känsliga innan?
An1.
Kvinna ·
12 okt, 2021
Hej, jag är nu inne på dag två efter operationen och äter alla mina smärtstillande! Mår inte dåligt av dom, bara magen som är som en ballong?Har jätteont nere vid bröstkanten o kan inte gå upprätt med ryggen. Får som sagt ta av bh-n för min kirurg men vågar inte riktigt det utan knäpper upp halva så det lättar på trycket. Har förhoppningar att smärtan ska klinga av på dag 4, verkar så för många ??
Tack för tipset An1. Jag kommer hålla mig inomhus även idag, möjligen går jag ut en sväng imorgon. Vill inte riskera någonting med denna operation! Jag är dock så jävla glad då brösten känns helt perfekta ?
Trivs du med dina An1? Jag satte ”bara” in 300 men känns stort.
Angående tvätt så måste jag ner till en tvättstuga över gården så avvaktar med det några dagar till. Har inte återbesök förens nästa måndag!
När har du återbesök?
An1.
Kvinna ·
12 okt, 2021
Hej på er!
Jag tror att rörde på mig för mycket den 1:a och 2:a dagen för att jag inte kände så mycket smärta. Men nu har smärtan varit fruktansvärt obehagligt. Så snälla tjejer va försiktiga och rör inte på er så mycket i början :(Hur mår ni andra??
Det är något jag verkligen fått tänka till om, att inte röra mig för mycket då jag inte heller har haft speciellt mycket smärta. Ser till att hålla armarna nära kroppen och inte sträcka mig för mycket.
I natt var första gången jag testade att sova i sängen och det gick bra till en början men vaknade vid 3.30 av att det gjorde ont i ryggen och sved lite i brösten. Får nog bli soffan ett tag till.
Idag ska jag tvätta min bh då den börjar kännas ofräsch men måste sitta helt stilla då jag inte har den på mig sa ssk på uppvaket.