An1.
Kvinna ·
04 okt, 2021
Bröstförstoring Oktober 2021
BröstförstoringHej! Jag ska opereras imorgon 5/10-2021. På Nordiska Kliniken av Patrik Höijer. Jag hoppas att flera hittar hit, så att vi kan dela oss av varandras erfarenheter. Jag gick på min andra konsultation 25/9, där jag provade implantatet en sista gång. Jag är nu säker på att jag vill ha 570cc. Mentor Siltex Hp Xtra. Jag ska förbereda det sista ikväll inför morgondagen.
Sortera efter
Majken11
Kvinna ·
16 okt, 2021
MrsPw
Kvinna ·
16 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
17 okt, 2021
En dum fråga kanske men, jag hängde med på sonens hockeymatcher, för dåligt klädd så frös så sjukt mkt o spände brösten så det kändes sjukt obehagligt. Tror ni att det kan leda till komplikationer??så orolig nu!
Majken11
Kvinna ·
17 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
22 okt, 2021
Zijn: ja, det var sjukt läskigt och man kände hur bröstens muskler/ implantatet krampade.
Jag skulle ta bilder nu o tycker mig tydligt se höger bröst mer svullet. Även lite smärta i det bröstet. Fått lite högre temp 37,2. Fan om det blir någon komplikation nu alltså;( Tur jag ska träffa en sköterska imorgon! Ärren är tejpade men ser tydligt blåmärke i sluten av ärren. Suck, ibland ångrar jag mig att jag la mig under kniven ännu en gång. Att man inte bara kan acceptera läget med sin egna kropp. Dessa tankar kommer ju såklart mer vid komplikationer o smärta.
Hur går det för dig Zijn?
MCoon
Kvinna ·
25 okt, 2021
Zijn: ja, det var sjukt läskigt och man kände hur bröstens muskler/ implantatet krampade.
Jag skulle ta bilder nu o tycker mig tydligt se höger bröst mer svullet. Även lite smärta i det bröstet. Fått lite högre temp 37,2. Fan om det blir någon komplikation nu alltså;( Tur jag ska träffa en sköterska imorgon! Ärren är tejpade men ser tydligt blåmärke i sluten av ärren. Suck, ibland ångrar jag mig att jag la mig under kniven ännu en gång. Att man inte bara kan acceptera läget med sin egna kropp. Dessa tankar kommer ju såklart mer vid komplikationer o smärta.
Hur går det för dig Zijn?
Efter min skrämselvecka av att ha trott att implantatet flyttat sig så känner jag definitivt igen känslan av att fråga sig själv varför i helvete man har gjort det här.. Men samtidigt minns jag hur glad jag ändå är över hur fin överpolen blivit och hur många många år som jag gått omkring och mått dåligt.. Inte kunnat köpa de BH/Bikini som jag velat utan behövt ha något heltäckande eller något som håller sladderpåsarna på plats.. alla såna där känslor.. Det var inte kul. Jag tänker på det när jag har mina tvivel, det kan kanske fungera för dig med? :)
Rbeau
Kvinna ·
26 okt, 2021
zijn
Kvinna ·
26 okt, 2021
Hej!
Nu har även jag hittat hit :) Opererade mig i torsdags… nöjd i det stora hela men nu är ju boobiesrna SÅ svullna! Förstår att det tar lång tid innan allt lägger sig men när gick den största svullnaden ner för er?
Lillamy77
Kvinna ·
26 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
26 okt, 2021
Clarcool
Kvinna ·
27 okt, 2021
Majken11
Kvinna ·
27 okt, 2021
Clarcool
Kvinna ·
27 okt, 2021
Hej Clarcool, mitt ena bröst var mer svullet o hade smärta ca dag 9-10. Vid återbesök 11 dagar efter så sa hon inget om det, helt normalt typ.
Så har du haft ditt återbesök? Ring el maila kirurgen annars för att lugna ditt sinne:)
zijn
Kvinna ·
28 okt, 2021
Jag har också hittat hit!! så lycklig att forumet finns :-)
Jag vill höra hur ni gör/tänker kring svullnaden.. och hur länge den brukar vara?! Mitt vänstra bröst är 10 gånger så stort som högra, och bröstvårtans form är som en kon?? Sjukt svullen??? Medans det andra bröstet börjar lägga sig lite.. bör man vara orolig?? Kan man göra något åt svullnaden på ena bröstet??? Det är mest smärtor från svullna/vänstra bröstet också.. blir väldigt ängslig kring detta :-(
ddxxvv010
Kvinna ·
28 okt, 2021
Sofi89
Kvinna ·
28 okt, 2021
Sofi89
Kvinna ·
28 okt, 2021
Jag vill höra hur ni gör/tänker kring svullnaden.. och hur länge den brukar vara?! Mitt vänstra bröst är 10 gånger så stort som högra, och bröstvårtans form är som en kon?? Sjukt svullen??? Medans det andra bröstet börjar lägga sig lite.. bör man vara orolig?? Kan man göra något åt svullnaden på ena bröstet??? Det är mest smärtor från svullna/vänstra bröstet också.. blir väldigt ängslig kring detta :-(
Clarcool
Kvinna ·
28 okt, 2021
Jag har lite samma med svullnaden, fast det ja inte kan avgöra är vilken av brösten som faktiskt är svullet, för mitt vänstra har åkt ner mer å ser större ut vet inte om de typ ”fluffat” Till sig mer för de högra är spänt å sitter lite högre upp å ser mindre ut ganska tydligt, är det typ så du har med eller har vi olika? För ja va på efterkontroll idag å hon lugna mig med att de här han variera upp till 6-8 veckor
Sofi89
Kvinna ·
28 okt, 2021
Jag vill höra hur ni gör/tänker kring svullnaden.. och hur länge den brukar vara?! Mitt vänstra bröst är 10 gånger så stort som högra, och bröstvårtans form är som en kon?? Sjukt svullen??? Medans det andra bröstet börjar lägga sig lite.. bör man vara orolig?? Kan man göra något åt svullnaden på ena bröstet??? Det är mest smärtor från svullna/vänstra bröstet också.. blir väldigt ängslig kring detta :-(Jag har lite samma med svullnaden, fast det ja inte kan avgöra är vilken av brösten som faktiskt är svullet, för mitt vänstra har åkt ner mer å ser större ut vet inte om de typ ”fluffat” Till sig mer för de högra är spänt å sitter lite högre upp å ser mindre ut ganska tydligt, är det typ så du har med eller har vi olika? För ja va på efterkontroll idag å hon lugna mig med att de här han variera upp till 6-8 veckor
Jaa det är bara att vänta ut detta då.. nu senare på kvällen idag märker jag att det högra har svullnat till sig igen.. så nu sitter jag helt plötsligt med två svullna enorma koner till bröst.. kul verkligen!!
Undrar också varför alla får olika läkningsbhar efter OP? beror det på hur man har önskat att sitt bröst ska se ut? eller val av implantat eller förutsättningar? varför är det så olika där?
Clarcool
Kvinna ·
28 okt, 2021
Jag vill höra hur ni gör/tänker kring svullnaden.. och hur länge den brukar vara?! Mitt vänstra bröst är 10 gånger så stort som högra, och bröstvårtans form är som en kon?? Sjukt svullen??? Medans det andra bröstet börjar lägga sig lite.. bör man vara orolig?? Kan man göra något åt svullnaden på ena bröstet??? Det är mest smärtor från svullna/vänstra bröstet också.. blir väldigt ängslig kring detta :-(Jag har lite samma med svullnaden, fast det ja inte kan avgöra är vilken av brösten som faktiskt är svullet, för mitt vänstra har åkt ner mer å ser större ut vet inte om de typ ”fluffat” Till sig mer för de högra är spänt å sitter lite högre upp å ser mindre ut ganska tydligt, är det typ så du har med eller har vi olika? För ja va på efterkontroll idag å hon lugna mig med att de här han variera upp till 6-8 veckor
Jaa det är bara att vänta ut detta då.. nu senare på kvällen idag märker jag att det högra har svullnat till sig igen.. så nu sitter jag helt plötsligt med två svullna enorma koner till bröst.. kul verkligen!!
Undrar också varför alla får olika läkningsbhar efter OP? beror det på hur man har önskat att sitt bröst ska se ut? eller val av implantat eller förutsättningar? varför är det så olika där?
Fick du bygellös läkbh eller med bygel? Ja har en sån där skön med spännen fram sen fick ja dessutom bröstband rena tortyren men de skulle göra så implantaten sjunker ner snabbare, min vän har gjort bröstförstoring 2 ggr å hon tippas mig om att ligga på sängen utan bh en liten stund om dem va för spända/svullna vilket ja gjorde å de va så befriande å kändes bättre men ja vågar inte rekommendera andra att göra de om det kanske är helt galet fel. Tyckte mina svullna på som satan när ja hade vart lite extra aktiv som att gå eller bara att ratta i bilen.