Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 feb, 2014
Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014
BröstförstoringTänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)
Sortera efter
Körsbärsblomma
Kvinna ·
14 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
14 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
14 mar, 2014
Imagination
Kvinna ·
15 mar, 2014
Tack för bra svar känner mig betydligt lugnare nu :) de där med korta promenader känner jag att jag också ska försöka ge mig på de första dagarna dom säger väll att kroppen återhämtar sig till det normala snabbare då? hur va de med å ta sig upp från sängern själv och sånna saker ?
Imagination
Kvinna ·
15 mar, 2014
gud va kul att de gick bra och att du inte alls har spec ont :) känns väldigt skönt för mig att höra då jag känner nervositeten komma smygande haha :P du får jätte gärna uppdatera mig hur smärtan utvecklas eller om de bara blir bättre :) va inne och kollade på dina bilder dom är jätte fina så förstår att du är nöjd vad valde du för implantat ? tror jag glömt att fråga de innan när sa patrik föresten att man ska komma på återbesök ?
Körsbärsblomma
Kvinna ·
15 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
17 mar, 2014
Nu ligger operationsberättelsen uppe! Man är väldigt flummig en bra stund när man vaknat upp men jag tror jag fick med allt. Nu är det dag 4 och allt blir bara bättre och bättre!
Imagination
Kvinna ·
17 mar, 2014
gud va glad jag blir när jag läser vad du skrivit :) hur känns de nu ? de har ju gått några dagar :) va har du kunnat göra ? eller har du mest bara legat i sägen ?
Läste precis din op berätelse den va jätte bra ju jobbigt bara att du spydde :( men allt annat verkade ju jätte bra:) blir mer taggad nu inför torsdag jag går typ runt å tar på mina bröst nu helatiden som att säga hej då typ hahaha
tycker du formen har hunnit ändras någotting ännu ?
Körsbärsblomma
Kvinna ·
17 mar, 2014
Det känns bara bättre och bättre :) Känner mig mycket mer rörlig idag. Har gjort övningarna jag fick rekommenderat. (lyfta armarna rakt upp rakt ut så högt du kan sakta 10ggr 3 ggr om dagen) Det kan "knastra" och knarra lite i området runt armhålorna när man gör det, lite obehagligt i början, men jag läste här på forumet att det är helt normalt. Kan vara luft eller vätska man har under huden som försvinner sedan. Jag låg ju på hotell 2 dagar efter operationen också så jag har inte gjort så mycket hittills. Men där så gick jag ut och tog promenader redan dag 2, känns skönt efter att man rört lite på sig :) Jag hade dock för tunn jacka med mig så det var suuupersvårt att inte spänna bröstmusklerna när jag frös! Dag 3 åkte jag buss i 4 timmar och det gick också bra. Kom hem igår kväll dag 3. Jag kan resa mig och lägga mig själv i sängen nu förresten. Det var bara dag 2 det var problem med det. Idag har jag plockat lite här hemma, fixat frukost och värmt middag och varit ute och tagit promenader. Tänkte duscha nederkroppen idag också. Bara tvättat mig med babyservetter innan. Jag kan göra i princip allt förutom lyfta tyngre grejer då. Och allt måste jag göra sakta och försiktigt. Idag kan jag sträcka händerna över huvudet vilket var en omöjlighet dag 1. Men allt beror på hur rörlig man är. Och hur mycket man orkar. Man blir snabbt väldigt trött och måste sova lite. Angående "smärtan" (som man knappast har bara man äter tabletterna) så förändras den väl lite hela tiden. Gick lite från bröst till bröst första dagarna. Just nu kliar det mest i dem och där det är sytt. Pirrar lite i dem ibland också. Jag har dock ingen känsel alls i bröstvårtorna och inte i mitten under bröstvårtorna och neråt. Det är väldigt individuellt tror jag. Spänner inte alls på utsidan längre utan där det spänner nu när de smärtstillande tabletterna börjar gå ur det är där det är sytt. Även lite tryck imellan brösten. Lite stel i armhåleområdet när man inte rört på sig på ett tag. Värst är det när man sovit och vaknar. Men det bästa är att röra på sig och det blir bättre för varje dag :)
Körsbärsblomma
Kvinna ·
17 mar, 2014
Formen tycker jag inte har ändrats något nämnvärt. De är fortfarande spetsiga :P Men det är väl bröstvårtorna som är svullna. Det vänsta bröstet är lite mer svullet än det högra. Känner mig mer rörlig i höger arm, vet inte om det beror på att jag är högerhänt så jag använt den mest kanske?
anonym88
Kvinna ·
17 mar, 2014
Jag har konsultation i början på april och är jätteivrig!
Körsbärsblomma
Kvinna ·
17 mar, 2014
Spännande! Ja det ska vara lite lindrigare ju mindre man lägger i, men de rekommenderar i vilket fall att man ska stanna hemma 2 veckor från jobbet då man måste hålla pulsen nere under den perioden för att inte få blödningar. Men har man stillasittande borde 1 vecka räcka :)
Imagination
Kvinna ·
18 mar, 2014
Gud va bra :) men dom här övningarna dom gör inte ont när man gör dom de e mer knastret som e obehagligt ?
jag kan tänka mig att man märker nu efter operationen hur mycket man egentligen använder bröst musklerna :P
jag hoppas inte mina ärr kliar allt för mycket för jag har en tendens att klia när jag sover så kommer va jätte orolig att råka klia upp något :S
jag längtar grymt mycket tills torsdag när jag läser allt vad du skriver :) bara 2 dagar kvar
men ringde dom dig från kliniken dagen/dagarna innan för att gå igenom recepten å sånt? för jag fick för mig att dom sa nått om att dom skulle göra de ? å jag har inte hört något ännu
Körsbärsblomma
Kvinna ·
18 mar, 2014
Nej övningarna gör inte ont :) Det stramar bara, alltså det tar emot lite som när du stretchar när du har träningvärk. Så i början kommer man inte så högt med armarna men man blir smidigare och smidigare :) Ja man använder dem ju hela tiden så fort man rör armarna egentligen :P På mig har det kliat igår och idag men inte jättefarligt, jag sover hela natten så då har jag inte märkt av något. Se till att ta smärtstillande innan du lägger dig, det hjälper mot det också :) Sedan så sitter stödbhn ganska hårt och den är rätt tjock. Tror det är ett par lager tejp över såren också så det är nog ingen fara :) Det kommer gå bra! Det stod i pappren att de ringer dagen innan har jag för mig, men mig ringde de nästan 1 vecka innan. Recept ska finnas att hämta ut dagen innan operation eller om man har tur 2 dagar innan. Jag hämtade ut mina 2 dagar innan. Så ring du imorgon så det inte blivit någon miss. Kan vara skönt att ha allt uthämtat och slippa gå till apoteket när du är nyopererad ju! Lycka till :D Är du säker på storleksval eller? Vad skulle du ha för implantat? :) Jag trodde att 505 skulle bli mycket större än vad det blev. Eller alltså i största laget, jag trodde jag skulle uppleva det som mycket större än jag gör. Typ vakna och nästan oj hjälp men så blev det inte alls :) Förstår nu verkligen dem som säger att välja en storlek större om man tvekar :)
Imagination
Kvinna ·
18 mar, 2014
va bra :) att d kliar är nästan värre än smärta i vissa lägen i alf psykiskt :P
ja ska ringa dom direkt på morgonen tänker typ att dom glömt mig eller nått :P å att inte opn kommer bli av hah jag får alltid sånna tankar när de e något jag sett fram emot längre:P
tack så mycket :) jag är 98% säker på att jag kommer ta allergan 485 cc ...fast börjar nästan fundera på 520 lite smått men de e nog för att jag är nervös och vill inte ångra mig efter att jag valde för små :S.. men patrik sa även att jag har väldigt djupt bröst ben så dom kommer se mycket större ut än på vissa andra med samma storlek för att klyftan blir djupare eller något sånt fattade inte allt till 100% så då tänker jag att de kankse är bäst att hålla mig till 485
hur känner du ? ångrar du att du inte tog lite större eller tycker du att dom är perfekta? :)
precis som du säger så har man ju verkligen läst om att väldigt många ångrar att dom inte valde större så de är verkligen de som går igenom huvudet helatiden
hallon90
Kvinna ·
18 mar, 2014
Hejsan!
Jag hoppar i här.Var hos Patrik på konsultation den 15/2 och har op tid 28/3. Börjar bli lite nervös har fortfaande inte bestämt mig helt. Ville först ha anatomiska men nu har jag bestämt ruda ist.
Patrik föreslog perthese framför mentor eftersom att dom blir mer droppformade, så som jag vill ha dom. Valde bort anatomiska för att jag tror att jag skulle tycka att dom blir för hårda.
Någon här som ha perthese eller mentor runda? va tycker ni om dom? :)
Nina13
Kvinna ·
18 mar, 2014
14 mars också hos Patrik!
Boobisar30
Kvinna ·
19 mar, 2014
Annaas
Kvinna ·
19 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·