Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Jess-3

Kvinna ·

21 maj, 2014

Hej!!! Dånu är de gjort. Ja ser redan ett fint resultat och känner mig nöjd. Ja kan resa på mig själv och Sätta på mig kläder osv men man får ha ett jäkla anamma i sig. De gör jäkligt ont i musklerna på mig. Men de kommer klart vara värt sömnlösa nätter, värk och lite tårar. Inte konstigt att de värker när man Stoppar in något i ett utrymme som igentligen inte finns!! Hoppas allar där ute har de bra. Känner sig nöjda med sina op resultat. Kram
Gilla

Marängen

Kvinna ·

21 maj, 2014

Lycka till idag tjejer! Frisör 87 hoppas allt går bra, jag la i 550 cc framför och det blev ett par rejäla tuttar
Gilla

josefineno

Kvinna ·

21 maj, 2014

Jag ska också opas i maj. Den 23 så det är snaart. Har tänkt lägga in 350 men börjar vela fram och tillbaka om 400 eller 450. Om dom nu har på lager, dom beställer hem efter att man bestämt. Någon som är i min viktklass, 55 kg och 168 cm, 75a som har nå på 400? Blir det onaturligt? Jag är mer ute efter naturliga looken men ändå inte för små. Svååårt.
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

21 maj, 2014

Nu är de min tur, 700cc bakom på ett par sönderbränd bröst. Ja jisses!
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

21 maj, 2014

1h efter OP, knappt nå ont o dom första bilderna finns ute nu! Har gått toppenbra
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

21 maj, 2014

Frisor87 skrev:
1h efter OP, knappt nå ont o dom första bilderna finns ute nu! Har gått toppenbra

Wow, vilka superboobs! Och vilken superkvinna du är som redan är så pigg igen! :-)

Gilla

Tezla

Kvinna ·

21 maj, 2014

Frisor87 skrev:
Wow! Jag tyckte jag var pigg haha men att lägga upp bilder 1 timme efter op är starkt. Skönt att du mår bra och grattis. Ser fint ut av det man ser :)
Gilla

Bunny

Kvinna ·

21 maj, 2014

Om en vecka är det min tur!! Aaaa kan inte tro att det är bara 1 vecka kvar... Av så många år av väntan på det här!!! Alla möjliga känslor har jag nu!
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

21 maj, 2014

Opad i eftermiddags, ingen nämnbar smärta alls. Helena sveinsdottir är en fantastisk person. Är dock chockad hur litet 700cc var till min kropp. Vill ni se bilder?
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

22 maj, 2014

Frisor87 skrev:
Du och din tur :-D. Mitt första dygn var hemskt. Fy bubblan. Smärta från hell plus illamående och några kräkor, har knappt kunnat röra mig, min högra arm var helt invalid. Nu dagen efter så är det bättre. Bara muskelspänningar och ryggvärk titt som tätt. Får upp armarna en bit även om det tar lite längre tid än vanligt :-P.
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

22 maj, 2014

Mina 550cc ser gigantiska ut. Hoppas dom lägger sig och ser lite mindre ut sen :-P
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

22 maj, 2014

Maj2014 skrev:
Frisor87 skrev:
Du och din tur :-D. Mitt första dygn var hemskt. Fy bubblan. Smärta från hell plus illamående och några kräkor, har knappt kunnat röra mig, min högra arm var helt invalid. Nu dagen efter så är det bättre. Bara muskelspänningar och ryggvärk titt som tätt. Får upp armarna en bit även om det tar lite längre tid än vanligt :-P.

Har haft 2 oförskämt bra dygn ja, knappt någon smärta alls förutom när jag ansträngt musklerna. Har inte heller mått dåligt i överhuvudtaget. Trodde aldrig att det kunde vara så här bra. Hoppas det fortsätter i samma veva nu, men på kliniken sa dom att de 2 första dygnen skulle vara värst =) Är du nöjd med resultatet då, lagt ut bilder?

Gilla

Maj2014

Kvinna ·

22 maj, 2014

Just nu tycker jag att dom är för stora men det är väl en vanesak det. Annars är hag nöjd än så länge :-) Är du nöjd med resultatet? Såg bra ut tyckte jag :-). Har inte fått ut någon bild än. Måste bli lite starkare i armarna sen ska jag knäppa:-)
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

22 maj, 2014

Maj2014 skrev:
Just nu tycker jag att dom är för stora men det är väl en vanesak det. Annars är hag nöjd än så länge :-) Är du nöjd med resultatet? Såg bra ut tyckte jag :-). Har inte fått ut någon bild än. Måste bli lite starkare i armarna sen ska jag knäppa:-)

Jag är otroligt nöjd. Kunde inte ha blivit bättre (efter mina förutsättningar). Ser fram emot bild på dina =)

Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

22 maj, 2014

Nu har det gått ytterligare en vecka (16 dgar efter op) och idag tog jag bort stygnen i mitt ankarsnitt, det gick bra gjorde inte ont men det svider lite nu precis som i början.. Sånt där "läksvid" säkert så att nerverna där tråden satt repar sig=) Till skillnad från förra veckan tyckte nu sköterskan att brösten såg mycket bättre ut. Förra veckan var ju ena bröstet jätteuppsvällt och spänt vilket oroade henne så jag fick ta blodprov, men det visade ingen infektion =) puuh. Och svullnaden har sjunkit en hel del men de är fortfarande ganska "blå/lila" och mina gamla bristningar har svullnat upp och är lite röda... Ska försöka ta nya bilder och lägga upp idag. har dock börjat jobba på allvar nu så är så sjukt trött efter en hel dag =P

Hur mår ni andra som opererade er samma dag-isch? =)

Måste erkänna att jag är fett less på att vara läkande, vill känna mig som mig själv fullt ut!

Gilla

Frisor87

Kvinna ·

23 maj, 2014

Nu har jag skrivit OP-besättelse från min fantastiska resa om någon "maj-are" vill läsa :)
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

23 maj, 2014

Läste din precis ;-) jag la också upp min igår. Kran
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

23 maj, 2014

solvindvatten skrev:
Opad i eftermiddags, ingen nämnbar smärta alls. Helena sveinsdottir är en fantastisk person. Är dock chockad hur litet 700cc var till min kropp. Vill ni se bilder?

Wow, hur fina som helst!

Mår du fortfarande bra?

Visst är Citadellkliniken fantastisk!? ;-)

Gilla

Maj2014

Kvinna ·

23 maj, 2014

Nu har jag lagt upp efter bilder. Dock med op bh. Får se om jag vågar posta ut nakna före och efterbilder sen när jag kommer hem:-).
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

23 maj, 2014

Jag har fortfarande ingen nämnvärd smärta. Citadell är världsbäst, tack vad snäll du är!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem