Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

Anonym användare

25 aug, 2014

Nu är mina bröst på plats! Mår oförskämt bra och op gick jätte bra :) Känns så sjukt. Köpte en tröja igår aom ja hade med mig. Satt ganska mycket böttre idag
Gilla

raventear

Kvinna ·

25 aug, 2014

jjwl skrev:
Nu är mina bröst på plats! Mår oförskämt bra och op gick jätte bra :) Känns så sjukt. Köpte en tröja igår aom ja hade med mig. Satt ganska mycket böttre idag
Mina är också på plats nu och jag mår också oförskämt bra. Hade du också svårt att vakna till?
Gilla

Anonym användare

26 aug, 2014

Men härligt bruden! :)) ja jag drömde jätte hemsk dröm om mina barn så vakna upp o tokgrina, skulle bara till ungarna. Sen låg jäkligt länge och pladdra i drömmarnas värld . Du också? Men allt annat känns toppen. Vaknade dlr ett tag sen o känner mig sjuk stel men upplever det inte som en obehaglig smärta. Känns mest som träningsvärk efter ett tubgt pass på gymmet. Hur har du de idag?
Gilla

raventear

Kvinna ·

26 aug, 2014

jjwl skrev:
Sen låg jäkligt länge och pladdra i drömmarnas värld . Du också?
Jag hade väldigt svårt att vakna till, personalen hade roligt åt att jag bara orkade titta med ett öga åt gången. Fick t.o.m extra syrgas för att kvickna till fortare :P
jjwl skrev:
Hur har du de idag?
Jag är stel och snitten i beöstvecket tar emot vid vissa rörelser men smärtan är fortfarande kontrollerbar. Hur är det med dig?
Gilla

raventear

Kvinna ·

26 aug, 2014

Smärtan är fortfarande helt OK och nu väntar jag bara på att bli upphämtad, så jag kan åka hem :)
Gilla

Anonym användare

26 aug, 2014

Haha Nä va styggt! Men gud va hörligt! Ja jag mår jätte bra än. Såklart vill jag inte lyfta eller nått. Me känner fortfarande bara typ träningsvärk på sidorna. Är sjukt trött av all medecin så somnar typ sittandes. Så nu blir det att bara få dagarna att gå. Är hos min syster som ör höggravid så nu ska vi bara chilla och ha de gott. Så behöver inte tänka på mina egna små skruttar.
Gilla

HundFlickan

Kvinna ·

26 aug, 2014

Nu är det bara 2 dagar kvar för mig! Då är det min tur att få dröm tuttar och ligga med smärta ett tag haha ;) Är så taggad!
Gilla

raventear

Kvinna ·

27 aug, 2014

De olika klinikerna skiljer sig åt i sina rekommendationer. Är det någon mer klinik, förutom Akademikliniken, som rekommenderar stödstrumpor efteråt? Och hur är det med Fragmin-sprutor?
Gilla

endagpåstranden

Kvinna ·

27 aug, 2014

kul! då var vi nog där samtidigt:D

Gilla

smultronia

Kvinna ·

28 aug, 2014

Jag har lagt upp en bild nu för er som vill se hur mina bröst ser ut än så länge :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

28 aug, 2014

raventear skrev:
De olika klinikerna skiljer sig åt i sina rekommendationer. Är det någon mer klinik, förutom Akademikliniken, som rekommenderar stödstrumpor efteråt? Och hur är det med Fragmin-sprutor?
Känner inte till något om sprutorna. Stödstrumpor tycker jag känns lite överkurs, hur sjutton ska man lyckas få på drm(tighta!!!) som nyopererad? Jag tror det räcker att trampa regelbundet med fötterna så fort man vaknar, samt att röra på sig kontinuerligt.
Gilla

coyote

Kvinna ·

03 sep, 2014

3 veckor sen för mig nu!:) Känns bättre.. Tortyren är inte lika olidlig mest bara jobbig. Nån mer som har problem med å få upp en arm? Jag har en sena som sticker ut i armhålan å är jätte spänd som en sträng, Gör ont å tar emot att lyfta armen.. Även lite domnad i överarmen ftf. Å drar i underarmen när man sträcker sig efter saker.. Nån mer?
Gilla

raventear

Kvinna ·

06 sep, 2014

Hur mår ni efter era operationer, rent psykiskt?
Gilla

hallon1-9

Kvinna ·

06 sep, 2014

raventear skrev:
Hur mår ni efter era operationer, rent psykiskt?

Jag känner mig som vanligt psykiskt :) Hur går det för dig? Har du märkt av någon hormonpåverkan??

Gilla

hallon1-9

Kvinna ·

06 sep, 2014

coyote skrev:
3 veckor sen för mig nu!:) Känns bättre.. Tortyren är inte lika olidlig mest bara jobbig. Nån mer som har problem med å få upp en arm? Jag har en sena som sticker ut i armhålan å är jätte spänd som en sträng, Gör ont å tar emot att lyfta armen.. Även lite domnad i överarmen ftf. Å drar i underarmen när man sträcker sig efter saker.. Nån mer?

Känner igen mig..svårt att lyfta armarna. Det drar och sträcker i armhålorna och på undersidan av armarna..Jag har inte heller så ont av tortyren längre :) antingen har den töjt sig eller så har man vant sig helt enkelt..

Gilla

raventear

Kvinna ·

06 sep, 2014

hallon1-9 skrev:

Jag känner mig som vanligt psykiskt :) Hur går det för dig? Har du märkt av någon hormonpåverkan??

Jag har hamnat i en riktig svacka.. Är så trött fysiskt och psykiskt, vill bara sitta uppkrupen i soffan och vara ifred.. Jag känner mig ledsen, har ångest och har tappat matlusten :/
Gilla

coyote

Kvinna ·

09 sep, 2014

Ja man kanske blev van vid trycket. Min sena är lite bättre nu, en vecka senare. Fast sträcker ftf i underarmen och hör ont i bröstmuskeln när man sträcker eller lyfter armen. Hur går det för dig!
Gilla

coyote

Kvinna ·

09 sep, 2014

Nu har det gått 4 v för mig sen op och jag slipper äntligen tortyr bh-m och bandet!! Känns nästan jobbigt utan nu. Brösten rör sig näran gör saker, innan höll bandet dem på plats märker man nu. Och att sovautan!! Det känns skumt! Brösten är ju tunga och känns lite obekvämt utan bh. Nån mer? Men formen har ändrats! Mkt mjukare och finare nu!!:):) Har BILDER på min sida nu på efter op och nu efter en månad. Stor skillnad!!!:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem