Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

HundFlickan

Kvinna ·

19 aug, 2014

Hej hej, igår bokade jag op för 28/8, vilket bara är 9 dagar kvar till! Är riktigt uppspelt! :)
Gilla

Velaren

Kvinna ·

19 aug, 2014

smultronia skrev:
Hej tjejer! När jag precis hemkommen från citadellkliniken med ett par bröst!!! :))) smärtan är näst intill outhärdlig, ligger i princip cg gråter för jag har så ont :( men vill man vara fin får man lida pin! :) hur ont har ni haft som blivit opererade??
Hur har allt gått för dig? Vad tråkigt att höra tt du har så ont :( Jag har knappt ont alls, känns som träningsvärk i muskeln och sen spänner det ju lite såklart. Armhålorna är dock värst för mig, känns som man har tennisbollar där under :P Men det är ju skillnad på framför och bakom placering.. Är du nöjd med storlek och så? Hur känns tortyren? Kram på dig!
Gilla

Delilah

Kvinna ·

19 aug, 2014

smultronia skrev:
Nu är jag precis hemkommen* ska de ju stå :)
Välkommen hem :) och grattis!! :) alltså, det här med smärta är ju väldigt individuellt, men jag är inne på dag 6 nu och har fortfarande rejält ont. Hö sida känns helt ok, men vä bröst hugger, spänner och bränner än och min rygg känns helt slut :/ tycker jag har mer ont idag än igår, var kanske igång lite för mkt. Skulle uppskatta dagens smärta till 6 med smärtstillande och runt 8 när det är tid att ta alvedon igen. Kämpa på, tänk på hur fin du kommer bli!! Heja oss! :)
Gilla

hallon1-9

Kvinna ·

19 aug, 2014

HundFlickan skrev:
Hej hej, igår bokade jag op för 28/8, vilket bara är 9 dagar kvar till! Är riktigt uppspelt! :)

Hej, då opereras vi samma dag, 28/8! :-) Fast jag på Citadellkliniken...

Blandade känslor verkligen...längtar och är pirrig på samma gång. :)

Lycka till!

Gilla

hallon1-9

Kvinna ·

19 aug, 2014

smultronia skrev:
Nu är jag precis hemkommen* ska de ju stå :)

Hej, grattis! Vad skönt att ha det gjort :) Jobbigt att ha ont förstås... det är väl bara att kämpa på och härda ut antar jag. Nästa vecka är det min tur...

Gilla

hallon1-9

Kvinna ·

19 aug, 2014

Velaren skrev:
smultronia skrev:
Hej tjejer! När jag precis hemkommen från citadellkliniken med ett par bröst!!! :))) smärtan är näst intill outhärdlig, ligger i princip cg gråter för jag har så ont :( men vill man vara fin får man lida pin! :) hur ont har ni haft som blivit opererade??
Hur har allt gått för dig? Vad tråkigt att höra tt du har så ont :( Jag har knappt ont alls, känns som träningsvärk i muskeln och sen spänner det ju lite såklart. Armhålorna är dock värst för mig, känns som man har tennisbollar där under :P Men det är ju skillnad på framför och bakom placering.. Är du nöjd med storlek och så? Hur känns tortyren? Kram på dig!

Hej, grattis! Vad skönt att du inte har så ont :)

Gilla

smultronia

Kvinna ·

19 aug, 2014

Velaren skrev:
smultronia skrev:
Allt har gått bra, förutom smärtan då... Skönt att du inte har så ont iaf! :) jaa asp jag tycker brösten såg ganska små ut när jag väl vaknade, var inställd på större!' Men tror dom kommer bli jätte fina sen när den riktiga formen kommer!:) tortyren är hemsk!! Skulle göra vad som helst för att slippa den!! Den skaver så jag redan fått sår och sitter så hårt att jag knappt kan andas.. :( Är du nöjd med storlek och så?? :) kram
Gilla

raventear

Kvinna ·

20 aug, 2014

Snart är jag redo! Storstädningen är snart färdig, jag har storhandlat och hämtat ut mina mediciner. Önskar så att jag kunde spola fram tiden! Även fast jag inte är speciellt nervös ännu, så är jag spänd. Får mer ont i käkar, nacke och axlar för var dag som går. Ska ta ett avslappnande bad, så fort lilltjejen har somnat..
Gilla

hallon1-9

Kvinna ·

20 aug, 2014

raventear skrev:
Snart är jag redo! Storstädningen är snart färdig, jag har storhandlat och hämtat ut mina mediciner. Önskar så att jag kunde spola fram tiden! Även fast jag inte är speciellt nervös ännu, så är jag spänd. Får mer ont i käkar, nacke och axlar för var dag som går. Ska ta ett avslappnande bad, så fort lilltjejen har somnat..

Ja, nu är det verkligen nära :) Lycka till!

Gilla

Delilah

Kvinna ·

22 aug, 2014

Hur går det för er tjejer? Någon som lagt upp bilder än, vore så kul att följas åt i hur brösten utvecklar sig! :)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

22 aug, 2014

Jag kämpar på!! Är inne på dag 4 nu och har fortfarande fruktansvärda smärtor... Det har blivit värre och värre så jag hoppas att det ska vända snart!! :( jag har inte lagt upp någon bild än, men det kommer nog inom kort :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

22 aug, 2014

smultronia skrev:
Jag kämpar på!! Är inne på dag 4 nu och har fortfarande fruktansvärda smärtor... Det har blivit värre och värre så jag hoppas att det ska vända snart!! :( jag har inte lagt upp någon bild än, men det kommer nog inom kort :)
Åh din stackare, du verkar ha det så tufft! Du kanske har ovanligt starka bröstmuskler, har förstått här på forumet att vissa vältränade tjejer får mer ont pga det? Kämpa på! Kram!
Gilla

raventear

Kvinna ·

22 aug, 2014

smultronia skrev:
Jag kämpar på!! Är inne på dag 4 nu och har fortfarande fruktansvärda smärtor..
Usch, lider med dig! Det är smärtan jag är mest orolig för :( Vad har du fått för smärtlindring?
Gilla

smultronia

Kvinna ·

22 aug, 2014

raventear skrev:
smultronia skrev:
Jag kämpar på!! Är inne på dag 4 nu och har fortfarande fruktansvärda smärtor..
Usch, lider med dig! Det är smärtan jag är mest orolig för :( Vad har du fått för smärtlindring?
Jaa den är hemsk :( jag har fått tre olika, alvedon någon annan och typ någon morfintablett.. Men allt är typ slut nu. Så får ta alvedon+Ipren var 6:e timme.. Har två morfintabletter kvar som jag ska ta en under dagen och en i natt! Känns som att smärtan borde släppa lite snart'
Gilla

raventear

Kvinna ·

22 aug, 2014

Jag har fått Alvedon, Arcoxia och Oxicodon utskrivet. Hoppas att jag inte ska behöva ta så många av det sistnämnda men det kanske är att hoppas på för mycket?
Gilla

raventear

Kvinna ·

24 aug, 2014

Nu är jag på plats i Stockholm. Imorn gäller det! :D
Gilla

raventear

Kvinna ·

25 aug, 2014

Nu är jag inskriven och väntar på att få träffa kirurgen och narkosläkaren..
Gilla

smultronia

Kvinna ·

25 aug, 2014

raventear skrev:
Häärligt!! Lycka till!! :D
Gilla

raventear

Kvinna ·

25 aug, 2014

smultronia skrev:
Häärligt!! Lycka till!! :D
Tack så mycket! Nu ska jag passa på att vila lite i väntan på min tur :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

25 aug, 2014

raventear skrev:
Spännande! Lycka till, det kommer gå super! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem