Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

raventear

Kvinna ·

18 jun, 2014

Ser att du var på konsultation idag, gick det bra? :)

Gilla

smultronia

Kvinna ·

19 jun, 2014

Jag hänger på här med, ska OP:as 18/8 på Citadellkliniken av Tuve ! :)

Gilla

Delilah

Kvinna ·

19 jun, 2014

raventear skrev:

Ser att du var på konsultation idag, gick det bra? :)

Hej! Japp, det gick bra, har varit på två konsultationer hos olika kirurger på citadell och bestämt mig för Tuve då han ingav ett väldigt förtroende! :) nu längtar jag till 13/8, men det känns skönt att kunna njuta av en rörlig sommar innan op!
Gilla

Delilah

Kvinna ·

19 jun, 2014

smultronia skrev:

Kul! Jag opas den 13/8 av Tuve! Vad ska du göra?
Gilla

smultronia

Kvinna ·

19 jun, 2014

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Jag ska göra bröstförstoring, vad ska du göra? :D

Gilla

Mamzzy

Kvinna ·

21 jun, 2014

Hej hej! Jag bor i Göteborg och varit på konsultation både hos KKAB och Laser & Estetik. Har bestämt mig för L&E. Fick bedömning från två kirurger där och de tyckte att om jag inte brydde mig jätte mycket om "hänget" så räcker det med ett litet lyft där de drar upp bröstvårtorna och sen en förstoring. Skall ha 300 cc tror jag... men är lite osäker på om jag inte bara skall göra ett stort lyft på en gång för att vara säker på att bli nöjd direkt... vad tycker ni?
Gilla

Delilah

Kvinna ·

24 jun, 2014

smultronia skrev:

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Jag skall göra ett bröstlyft, ta bort egen vävnad och lägga in mentor coh 1 450cc bakom. Ska bli så härligt att få det gjort, även om jag är lite nervös för tiden efter! :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

24 jun, 2014

Mamzzy skrev:
Hej hej! Jag bor i Göteborg och varit på konsultation både hos KKAB och Laser & Estetik. Har bestämt mig för L&E. Fick bedömning från två kirurger där och de tyckte att om jag inte brydde mig jätte mycket om "hänget" så räcker det med ett litet lyft där de drar upp bröstvårtorna och sen en förstoring. Skall ha 300 cc tror jag... men är lite osäker på om jag inte bara skall göra ett stort lyft på en gång för att vara säker på att bli nöjd direkt... vad tycker ni?
Jag skall göra ett bröstlyft direkt, i mitt fall fanns det inget att tveka på, dels pga hänget och dåligt hudkvalite, men har även olikstora bröst som ska jämnas till för snyggast resultat. Jag tycker det känns skönt att göra allt på en gång, sen kan man gå vidare med livet och förhoppningsvis aldrig behöva opereras något mer :) du kan se bild på mitt utgångsläge i mitt galleri :)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

24 jun, 2014

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Jag skall göra ett bröstlyft, ta bort egen vävnad och lägga in mentor coh 1 450cc bakom. Ska bli så härligt att få det gjort, även om jag är lite nervös för tiden efter! :)

Jag ska lägga in mentor 590cc UHP, är så rädd det ska bli för stort :O

Gilla

Delilah

Kvinna ·

24 jun, 2014

smultronia skrev:

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Jag tror inte du behöver oroa dig, har inte läst ett enda inlägg här som börjat med: hjälp- de blev för stora! ;) men massor som skriver att de blev för små! :) om det kändes bra på konsultationen och kirurgen också tyckte att det klädde dig tror jag det kommer bli toppen! De blir säkert stora och fylliga, men inga monster ;) kolla på tin, 9april, malin88, våga-2014. De har alla valt större strl, som passar deras kroppar hur bra som helst! Jag tror det är normalt att oroa sig :)
Gilla

klarisb

Kvinna ·

24 jun, 2014

Jag ska operera nig den 19 augusti! Så snart!
Gilla

smultronia

Kvinna ·

24 jun, 2014

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Delilah skrev:
smultronia skrev:

Jag tror inte du behöver oroa dig, har inte läst ett enda inlägg här som börjat med: hjälp- de blev för stora! ;) men massor som skriver att de blev för små! :) om det kändes bra på konsultationen och kirurgen också tyckte att det klädde dig tror jag det kommer bli toppen! De blir säkert stora och fylliga, men inga monster ;) kolla på tin, 9april, malin88, våga-2014. De har alla valt större strl, som passar deras kroppar hur bra som helst! Jag tror det är normalt att oroa sig :)

Jaa, får hoppas att det blir bra!! :) Har kollat in alla dom och tycker de har skit-snygga bröst!! 👍Aa, de är väl normalt, haha! Man oroar sig för dom ska bli för små, man oroar sig för dom ska bli för stora, man oroar sig över allting tycker jag ... ;)

Gilla

Mamzzy

Kvinna ·

24 jun, 2014

Delilah skrev:
Mamzzy skrev:
Jag skall göra ett bröstlyft direkt, i mitt fall fanns det inget att tveka på, dels pga hänget och dåligt hudkvalite, men har även olikstora bröst som ska jämnas till för snyggast resultat. Jag tycker det känns skönt att göra allt på en gång, sen kan man gå vidare med livet och förhoppningsvis aldrig behöva opereras något mer :) du kan se bild på mitt utgångsläge i mitt galleri :)
Du har säkert rätt.. jag tvekar nog mest pga det höga priset.. vill ju inte lägga it hur mkt som helst om jag nu ändå blir nöjd med ett mindre lyft. Men samtidigt så är det ngt man inte ska snåla med heller.. hur som helst så har jag kontaktat L&E i sthlm och har bokat preliminärt 15e augusti! ^^ Jag skall först skicka lite bilder till Parrik Höijer först o får höra vad han tycker, stort eller litet lyft.. Längtar! :)
Gilla

Mamzzy

Kvinna ·

24 jun, 2014

Jag är fortfarande bronsmedlem så kan tyvärr inte se dina bilder. Men kanske blir silvermedlem snart när jag lagt upp mina egn "före" bilder som jag skall skicka till Patrik.
Gilla

raventear

Kvinna ·

01 jul, 2014

Har du fått någon klarhet ang. lyft, mamzzy? Ser på dina förebilder att våra utgångslägen är väldigt lika!
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

03 jul, 2014

Bekräftade igår operation hos Patrik Höijer den 1/8 :D
Gilla

raventear

Kvinna ·

03 jul, 2014

Åh, så spännande! 🙂

Vad blir det för storlek på din implantat?
Gilla

Velaren

Kvinna ·

03 jul, 2014

Samma dag och kirurg som mig smultronia! Vi kanske ses ;)
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

03 jul, 2014

Raventear: Jag står lite i valet om implantat ännu, kunde inte riktigt bestämma mig. Men eftersom jag kräver ett implantat med ganska sotor minimi-bredd så blir det antigen mentor moderate plus 375cc eller mentor high profile 425cc verkar det som! Vilken storlek ska du ha? :)
Gilla

raventear

Kvinna ·

03 jul, 2014

Jag har valt runda, texturerade implantat från Allergan. Har lite beslutsångest om de ska vara 250 cc eller 310 cc men det får Jesper avgöra under operationen :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem