marlin
Kvinna ·
07 sep, 2015
Bukplastik 2015
BukplastikJag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott
Sortera efter
marlin
Kvinna ·
02 okt, 2015
Ina22
Kvinna ·
02 okt, 2015
Jag ska göra full buk + fettsugning + bröstförstoring den 19 Okt på Art Clinic Uppsala. Väntar med spänning med skräckblandad förtjusning.
marlin
Kvinna ·
02 okt, 2015
marlin
Kvinna ·
02 okt, 2015
Ina22
Kvinna ·
03 okt, 2015
Tack 🙂
Jag var ganska säker på att jag skulle göra fler konsultationer, bla på Citadell eller Bella. Men efter nogrann övervägning, av bla annat 67 mils enkel resa till Citadell, samt barnvakt och en massa andra faktorer så uteslöt jag dem. Känner att det blir för krångligt.
Sen på konsultationen hos Art Clinicfick jag ett bra och proffisionellt intryck av kliniken och Anders. Jag är dock lite förvirrad ang stl på implantat då Anders rekomenderade 295 cc...vilket jag tror blir för lite. Min egen bröstbredd är 11,5 så nu velar jag fram och tillbaka hur stort jag ska ta, o mellan heller high profil mm...han tyckte även anatomiska skulle passa. Jag är mer inne på 330cc, kanske blir för stort på mig?
Nu känns det lite nervöst och pirrigt för det är ju som sagt snart dax.
Allt som allt kommer det kosta 104 500kr 😲
/ Ina
katarina100
Kvinna ·
03 okt, 2015
Tack 🙂
Jag var ganska säker på att jag skulle göra fler konsultationer, bla på Citadell eller Bella. Men efter nogrann övervägning, av bla annat 67 mils enkel resa till Citadell, samt barnvakt och en massa andra faktorer så uteslöt jag dem. Känner att det blir för krångligt.
Sen på konsultationen hos Art Clinicfick jag ett bra och proffisionellt intryck av kliniken och Anders. Jag är dock lite förvirrad ang stl på implantat då Anders rekomenderade 295 cc...vilket jag tror blir för lite. Min egen bröstbredd är 11,5 så nu velar jag fram och tillbaka hur stort jag ska ta, o mellan heller high profil mm...han tyckte även anatomiska skulle passa. Jag är mer inne på 330cc, kanske blir för stort på mig?
Nu känns det lite nervöst och pirrigt för det är ju som sagt snart dax.
Allt som allt kommer det kosta 104 500kr 😲
Förstår ditt val då du bor en bit från till ex. Citadell. Betalar du 104 500 för enbart en bröstop??/ Ina
Ina22
Kvinna ·
03 okt, 2015
katarina100
Kvinna ·
03 okt, 2015
Maria BJ
Kvinna ·
04 okt, 2015
Gördeln gör mig tokig. Jag har inte använt den på en vecka nu för den gör bara för ont. Känns inte som att den gör stor nytta heller, varken om jag har den tight eller lite lösare.
katarina100
Kvinna ·
04 okt, 2015
Gördeln gör mig tokig. Jag har inte använt den på en vecka nu för den gör bara för ont. Känns inte som att den gör stor nytta heller, varken om jag har den tight eller lite lösare.
Anonym användare
04 okt, 2015
Jag slapp min gördel efter 4 veckor då huden hade "fastnat" mot buken igen och ingen vätska fanns kvar. Så det är nog viktigt att använda gördeln tills allt läkt ihop, tycker du att det gör för ont kan du kanske ha på dig någon mjukare shape-trosa med hög midja.
Sannasol
Kvinna ·
04 okt, 2015
Tack så mycket marlin😀
Just nu fattar jag nog inte vad jag gett mig in på😉men en bukplastik har jag önskat i många år. Jag har lagt om min kost jag med, precis som du marlin! Det som stör mig nu är att Bo Cederqvist var väldigt tydlig med att mina bukmuskler inte ska sys! Som det är nu känner jag inga muskler alls under allt "fluff" som har flyttat in på min mage!!😢
Krya på dig marlin!
marlin
Kvinna ·
04 okt, 2015
IE78
Kvinna ·
04 okt, 2015
Jag gör min bukoperation den 20:e den 29:e har jag en arbetsintervju, tror ni att man klarar det?
Cloe
Kvinna ·
04 okt, 2015
Tack!
Har helt lagt av med godsaker sedan någon månad tillbaka, äter heller inte snabba kolhydrater. Tränar konditionsträning 5-6 dagar i veckan och styrketränar 2 dagar/veckan. Känner att jag vill vara i absolut toppform när jag opereras.
Maria BJ
Kvinna ·
04 okt, 2015
Maria BJ
Kvinna ·
04 okt, 2015
IE78
Kvinna ·
05 okt, 2015
Min konsultation och min fula mage kan ni se i mitt blogg inlägg:
inaed.vimedbarn.se/min-fula-mage-2
Sannasol
Kvinna ·
06 okt, 2015
Tittade på dina bilder(dom jag kan se), det ser ju jättefint ut👍Jag får helt enkelt lita på hans omdöme när han säger att jag inte behöve sy bukmusklerna, fettsugning skulle däremot göras!
Sannasol
Kvinna ·
08 okt, 2015
Hej
Har idag bokat om min tid för bukplastik på Clinic Strömstad från 10/11till den 18/12, har insett att jag behöver gå ner i vikt för att jag ska få det resultat jag vill ha. Så nu jäklar är jag peppad till tusen🤭
Kram på er...
Tack så mycket marlin😀
Just nu fattar jag nog inte vad jag gett mig in på😉men en bukplastik har jag önskat i många år. Jag har lagt om min kost jag med, precis som du marlin! Det som stör mig nu är att Bo Cederqvist var väldigt tydlig med att mina bukmuskler inte ska sys! Som det är nu känner jag inga muskler alls under allt "fluff" som har flyttat in på min mage!!😢
Krya på dig marlin!