Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
marlin profilbild

marlin

Kvinna ·

07 sep, 2015

Bukplastik 2015

Bukplastik

Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott

218

Sortera efter

marlin

Kvinna ·

08 okt, 2015

Heja dig Sannasol!! Hur mycket behöver du gå ner? Kämpa på, jag är på samma linje.. Har 2kg som jag vill tappa till 12/11. Men ännu hellre vill ja gå ner 4-5.. Men med 2 är jag i mål iallafall. Har gått ner 5 kg på ett par veckor men har nu inte kunnat träna på en vecka. Men nu ska jag igång igen!
Gilla

Sannasol

Kvinna ·

08 okt, 2015

Bra där marlin👍 det kommer du klara galant! Jag ska ner 7-8 kilo...så det känns bra att jag flyttade fram min op-tid!

Det tuffa blir väl att hålla vikten sedan men med ny mage måste man ju bli peppad till hundra att hålla vikten😀

Lycka till marlin!

Gilla

Smultronglass

Kvinna ·

10 okt, 2015

Nu har jag fått klart med min op-tid! Blir den 2/11
Gilla

marlin

Kvinna ·

11 okt, 2015

Å vad skönt! Ganska så snart ju!! Vet du något om kirurgen, om hen har gjort operationen förut? Hur känns det?
Gilla

marlin

Kvinna ·

15 okt, 2015

Idag är det exakt 4 veckor till dagen D!! Tjoho!!
Gilla

marlin

Kvinna ·

15 okt, 2015

Ina22 nu är det inte många dagar kvar för dig. Hur känns det? Har du fixat med förberedelser och så? Tagit sista måtten för referens ;-)
Gilla

katarina100

Kvinna ·

15 okt, 2015

Maria BJ skrev:
På Realself (amerikanska plastikforumet) så har några läkare svarar att de aldrig använder sig av gördel, att det inte finns belägg för att det skulle vara bra, och att deras patienter får lika fint och snabbt resultat som andras. Alltså att blodcirkulationen är bättre utan gördel och patienterna blir mer rörliga och därför blir fortare friska. Jag vet inte vad jag ska tro, kanske är det viktigt, kanske inte? Jag använder den några timmar om dagen och ibland på natten, och de första två veckorna hade jag den dygnet runt. Nu, efter tre veckor känns den bara begränsande.

Hej! Träffade min kirurg på återbesöket igår och frågade varför man skall ha gördel. Det är bara för att det som inte läkt sig efter fettsugningen skall läka jämt och inte klumpa sig sa hon. Likaså ville jag ha en gördel utan ben, för det stoppar blodcirkulationen på nätterna, men det förklarade hon att benen på gördeln ser till att allt stannar "upptill". Blodcirkulationen sköter jag genom att röra på mig och inte vara sängliggande hela dagaran...men jag vet...det är svårt i början. Men känns väldigt mycket lättare efter 2 veckor.

Gördeln skall ju sitta i 6 veckor. Jag har också en stödjande korsett utanpå som hon sa till mig att använda om jag vill. Jag är ute och går i skog och mark mycket så då kan den behövas.

Gilla

jullis

Kvinna ·

15 okt, 2015

marlin skrev:
Idag är det exakt 4 veckor till dagen D!! Tjoho!!

Ochjag 4 månader på dagen!

Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

15 okt, 2015

marlin skrev:
Sannasol skrev:

Tack så mycket marlin😀

Just nu fattar jag nog inte vad jag gett mig in på😉men en bukplastik har jag önskat i många år. Jag har lagt om min kost jag med, precis som du marlin! Det som stör mig nu är att Bo Cederqvist var väldigt tydlig med att mina bukmuskler inte ska sys! Som det är nu känner jag inga muskler alls under allt "fluff" som har flyttat in på min mage!!😢

Krya på dig marlin!

Tack så mycket! Eller hur känns det overkligt. det är med skräckblandad förtjusning jag ser bilder på massor med nyopererade magar.. Följer två forum på facebook där det postas bilder flitigt och det varierar rejält i resultat. Galet!! Sen är jag inte orolig för egen del egentligen men man vaknar allt till lite av hur stort det egentligen är. Man blundar nog lite för det för att försöka underlätta för sitt medvetande. Men jag längtar helt galet mycket!! Kände Bo något på dina magmuskler? För egen del så vet jag att magmusklerna är ordentligt delade. Det syns och känns på alla vis.. Har du sett några magar som Bo Cederqvist opererat? Vet du hur du ska känna om du har delade magmuskler? Kolla annars på nätet efter Mammamage- där finns det bra förklarat om magmusklerna efter graviditet osv.
Hej tänkte bara kolla vad för forum du följer på facebook. Mvh

Gilla

marlin

Kvinna ·

15 okt, 2015

Mummy tucks and more. Och mummy tuck advice De är knappt några svenskar med, men det finns nog. Man är ju inte anonym inom gruppen. Men dina vänner på fb ser inte dina inlägg. Jag följer mest :)
Gilla

Ina22

Kvinna ·

18 okt, 2015

Åhh nu är det verkligen inte många timmar kvar, nervös, pirrig, förväntansfull, en gott o blandat påse av olika känslor =)...Men det är jätteskönt att det äntligen e dax.

kl 7.00 i morgon,ska jag vara på kliniken o sen händer det. Det jag mest är nervös över är hur brösten blir, om de blir för stora haha. Och självklart hur ärret på magenblir.

Fler uppdateringarkommer 🙂

Gilla

Ina22

Kvinna ·

18 okt, 2015

.

Gilla

hempa

Kvinna ·

18 okt, 2015

Ina22 skrev:

Åhh nu är det verkligen inte många timmar kvar, nervös, pirrig, förväntansfull, en gott o blandat påse av olika känslor =)...Men det är jätteskönt att det äntligen e dax.

kl 7.00 i morgon,ska jag vara på kliniken o sen händer det. Det jag mest är nervös över är hur brösten blir, om de blir för stora haha. Och självklart hur ärret på magenblir.

Spännande, stort lycka till! Vad för implantat ska du lägga in?
Gilla

p_woman

Kvinna ·

18 okt, 2015

Ina22 skrev:

Det kommer gå jättebra och förstår att du är förväntansfull. Jag är inne på min 11:e dag idag och det går helt klart framåt, kliar lite under gördeln.

Var på jouren precis, då jag har fått tillbaka min slemsäcksinflammation i höger höft och vågar inte sätta ner foten riktigt ifall huggen kommer och om jag ramlar, vilket inte är så bra nu med alla stygn. Det var en iransk kvinnlig läkare och när hon hörde att jag gjort en cirkulär bukplastik och bröstlyft, så blev hon helt exhalterad och ville titta och veta vad jag betalat, klinik osv. Så söt och hon tyckte att det såg jättefint ut. Sen skrev hon även ut Naproxen som jag ska ta i 14 dagar och få ordning på höften så jag kan gå normalt igen. Härligt med såna läkare!
Lycka till imorgon!
Gilla

Ina22

Kvinna ·

18 okt, 2015

Åhh tack! Härligt med lite pepp såhär kvällen innan, det behövs 👍

Gilla

marlin

Kvinna ·

18 okt, 2015

Det kommer gå kanonbra ska du se!! Hoppas du kan gå in där och känna dig så trygg i deras händer att du kn slappna av lite. Hoppas på en rapport när allt är klart. Lycka till nu!!
Gilla

katarina100

Kvinna ·

18 okt, 2015

Det kommer gå bra. Du kommer sövas och vakna upp o då är det gjort :) Första dagarna är värst...men då har du ju tabletter. Själv är jag på 18:e dagen sedan min bukplastik och går rakt o är med på barnens alla aktiviteter. På tisdag skall jag provjobba men blir lite svullen på nedre buken när jag sitter för länge. Har ju fortfarande stor svullnad och en märklig känsla i magen. Så kommer det nog va länge .....men det går fint! Att hosta gör inte ont längre till ex. !! Kram och va inte nervös :)
Gilla

Ina22

Kvinna ·

19 okt, 2015

Är nu på kliniken uppkopplad med antibiotika, har fått en pillerkompott, o magen o brösten nedklottrad med en massa streck mm. Nu är det nära ☺ Är inte speciellt nervös längre! wish me luck
Gilla

Sannasol

Kvinna ·

19 okt, 2015

Stort LYCKA TILL 👍

Kram....

Gilla

IE78

Kvinna ·

19 okt, 2015

Lycka till Ina22! I morgon är det min tur!! Kikar in senare för att se om du orkar uppdatera något :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem