Limpo
Kvinna ·
30 jan, 2014
Bukplastik i april 2014
BukplastikHejsan!
Jag har äntligen bokat tid för en bukplastik. Jag kommer dock att få vänta enda tills i April. ;) Är det någon/några andra som också ska opereras i vår? :)
Sortera efter
Ketlin
Kvinna ·
16 apr, 2014
Limpo
Kvinna ·
16 apr, 2014
Jag kom precis hem från mitt först återbesök. Snittet ser bra ut och alla stygn har redan försvunnit (ja, jag har jättebra läkekött), naveln var också jättefin men stygnen får sitta några dagar till. Men det bästa av allt är att jag fick en ny gördel. Det är en sån med dragkedja på sidan, bh band och så har den hakar som sitter fast som en body. Såååå himla skön mot den kardborregördeln som jag hade första veckan. Den sitter såklart tajt men är mer som ett andra skinn. 😎 Men jag ska också kika på de på Lidl! Tack för tips! :)
Limpo
Kvinna ·
16 apr, 2014
Hej!
Vad roligt att vi är ett gäng nu här inne i tråden som kan stötta och peppa varandra, både före och efter våra operationer!
Jag mår bra och definitivt mycket bättre av att hålla igång än att ligga i soffan faktiskt. Går upp på morgonen och vilar en stund efter lunch sen går jag och lägger mig på kvällen. Är studerande och inte sjukskriven så det finns inte så mycket tid till att slappa, haha. Men mig gör det inget, är bara skönt faktiskt.
Ryggen känner jag av när jag gått/stått mycket men annars är det lugnt.
Hur mår du? :)
prutten
Kvinna ·
16 apr, 2014
Idag är det min 9:e dag efter op och jag börjar känna mig riktigt normal! Jag tycker mig känna stor skillnad i energi och smärta från en dag till en annan, alltså det blir drastiskt bättre dag för dag. Det drar ju och spänner fortfarande i såret förstås.
Jag har börjat våga dra in magmusklerna nu, utan att oroa mig för att huden ska släppa från dem, haha. Vet inte om det är en realistisk oro, men jag har inte vågat göra det innan, har liksom tänkt mig att huden o musklerna har börjat läka ihop och att jag förstör genom att dra in magen.
Den där från Lidl- går den ända upp till bysten? Jag har en Veronique nu som jag gick från kliniken och den är verkligen super, men jag tycker den går lite högt upp, nästan upp på bysten (men jag är rätt kort).
Alma
Kvinna ·
16 apr, 2014
Magen ska bort
Kvinna ·
16 apr, 2014
http://www.lidl.se/cps/rde/SID-6253CEBB-F3C8ED59/www_lidl_se/hs.xsl/2715.htm?action=showDetail&id=2402
Man måste hålla koll på lids hemsida, helst varje vecka för att se vad som kommer. Butikerna får olika antal och är det något populärt så går det fort åt.
Linnet som de pratat om i tråden kostar 89.90! och det måste väl anses som bra pris :-)
pappersdrake
Kvinna ·
16 apr, 2014
Jag kom precis hem från mitt först återbesök. Snittet ser bra ut och alla stygn har redan försvunnit (ja, jag har jättebra läkekött), naveln var också jättefin men stygnen får sitta några dagar till. Men det bästa av allt är att jag fick en ny gördel. Det är en sån med dragkedja på sidan, bh band och så har den hakar som sitter fast som en body. Såååå himla skön mot den kardborregördeln som jag hade första veckan. Den sitter såklart tajt men är mer som ett andra skinn. 😎 Men jag ska också kika på de på Lidl! Tack för tips! :)
Limpo
Kvinna ·
16 apr, 2014
Idag är det min 9:e dag efter op och jag börjar känna mig riktigt normal! Jag tycker mig känna stor skillnad i energi och smärta från en dag till en annan, alltså det blir drastiskt bättre dag för dag. Det drar ju och spänner fortfarande i såret förstås.
Jag har börjat våga dra in magmusklerna nu, utan att oroa mig för att huden ska släppa från dem, haha. Vet inte om det är en realistisk oro, men jag har inte vågat göra det innan, har liksom tänkt mig att huden o musklerna har börjat läka ihop och att jag förstör genom att dra in magen.
Den där från Lidl- går den ända upp till bysten? Jag har en Veronique nu som jag gick från kliniken och den är verkligen super, men jag tycker den går lite högt upp, nästan upp på bysten (men jag är rätt kort).
Jag håller verkligen med dig prutten. De första dagarna efter op sov jag mest, sen övergick det till att sova efter lunch men den här veckan har jag inte sovit alls på dagen. Jag är ute och går, idag gick jag 30 min och när jag lagade mat och lyssnade på musik samtidigt så kom jag på mig själv med att dansa till musiken. :) Det är på snudd lite läskigt hur snabbt man återhämtar sig, från dag till dag. :)
Limpo
Kvinna ·
16 apr, 2014
Jag kom precis hem från mitt först återbesök. Snittet ser bra ut och alla stygn har redan försvunnit (ja, jag har jättebra läkekött), naveln var också jättefin men stygnen får sitta några dagar till. Men det bästa av allt är att jag fick en ny gördel. Det är en sån med dragkedja på sidan, bh band och så har den hakar som sitter fast som en body. Såååå himla skön mot den kardborregördeln som jag hade första veckan. Den sitter såklart tajt men är mer som ett andra skinn.😎Men jag ska också kika på de på Lidl! Tack för tips! :)
Jag tycker att min kardborregördel flyttade på sig trots att jag drog åt den hårt. Men den förflyttade sig liksom uppåt eller nedåt. Jag har en sån här nu:
http://www.hojmed.com/kompressions-plagg/kompressionsplagg-2-2/dam/gordlar/85-2/
Som jag skrev tidigare idag så är den väldigt skön faktiskt. Efter duschen i kväll så kändes den inte ens jobbig att sätta på sig igen. Till skillnad mot den jag hade tidigare!😕
Jag fick 1 gördel från kliniken och jag tror att jag nöjer mig med 1 och kompletterar med såna som man kan köpa på tex Lindex. Hoppas att du hittar nån gördel som passar dig.
Alma
Kvinna ·
17 apr, 2014
pappersdrake
Kvinna ·
17 apr, 2014
Limpo! Den där verkar ju väldigt vettig. Vad har du för stl på din och hur lång är du? Ska kolla om man kan beställa en där, bara svårt att få rätt stl tycker jag då man inte kan pröva 🙂
Limpo
Kvinna ·
17 apr, 2014
Limpo! Den där verkar ju väldigt vettig. Vad har du för stl på din och hur lång är du? Ska kolla om man kan beställa en där, bara svårt att få rätt stl tycker jag då man inte kan pröva 🙂
pappersdrake
Kvinna ·
17 apr, 2014
Fick svar att man skulle mäta midja och stuss för att få rätt stl kostar 700kr inte tvärbilligt. Skickade just iväg gubben på lidl att köpa 2st formlinnen. pröva och se om dom går att ha under gördeln blir kanske lite skönare :)
Lea80
Kvinna ·
17 apr, 2014
Zizz82 - Jag operaredes den 10e (alltså för exakt en vecka sen) och mår så otroligt bra nu att det känns overkligt. Gjorde minibuk, sydde magmusklerna plus en bröstförminskning. Det stramar i magen och jag går lite krokigt men annars är det väldigt bra med tanke på vad min kropp utsattes för alldeles nyss. Jag är uppe och går och rör mig som vanligt, kanske har det hjälpt återhämtningen.
Hur dock fortf ett drän kvar. Så tröttsamt. Hur länge har ni andra haft era drän? Vilken ml-gräns blir ni av med dem?
Alma - nej, på min klinik får man inte fler gördelar. Eller faktum är att man inte får någon alls, utan får betala det separat. Med andra ord kan man väl köpa en till om man vill. Jag har en sån som går upp till brösten med hängslen typ och som blir cykelbyxor med öppning i grenen (fräscht 👎) . Det är väldigt bekväm och tunn i materialet, rekommenderas trots allt.
Miss Boob
Kvinna ·
17 apr, 2014
Alma
Kvinna ·
17 apr, 2014
Miss Boob
Kvinna ·
17 apr, 2014
prutten
Kvinna ·
17 apr, 2014
Hur är det med er smärta? Jag har mest ont i blåmärkena under snittet, även lite runt snittet när det är svullet. Sedan har jag perioder av brännande känsla i hela sårområdet, det pågår kanske 30 minuter då och då. Inte så jag behöver ta några värktabletter dock.
Just det, det gör rätt ont "under huden" i sårområdet när jag använder magmusklerna för att dra in magen också, hur känns det för er? (Jag har inte sytt magmusklerna). Vågar man använda magmusklerna när det känns så?
Miss Boob
Kvinna ·
18 apr, 2014
Hur är det med er smärta? Jag har mest ont i blåmärkena under snittet, även lite runt snittet när det är svullet. Sedan har jag perioder av brännande känsla i hela sårområdet, det pågår kanske 30 minuter då och då. Inte så jag behöver ta några värktabletter dock.
Just det, det gör rätt ont "under huden" i sårområdet när jag använder magmusklerna för att dra in magen också, hur känns det för er? (Jag har inte sytt magmusklerna). Vågar man använda magmusklerna när det känns så?
Alma
Kvinna ·
19 apr, 2014