Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Limpo profilbild

Limpo

Kvinna ·

30 jan, 2014

Bukplastik i april 2014

Bukplastik

Hejsan!

Jag har äntligen bokat tid för en bukplastik. Jag kommer dock att få vänta enda tills i April. ;) Är det någon/några andra som också ska opereras i vår? :)

304

Sortera efter

Limpo

Kvinna ·

23 apr, 2014

Stort lycka till i morgon Alma!! <3 Hoppas att allt kommer gå bra och att du får må bra efteråt! Du får höra av dig när du piggat på dig! :) Kram
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

23 apr, 2014

Åh Alma! Stort LYCKA TILL! Det kommer gå så bra. Du kommer troligtvis få ligga i "min gamla säng" direkt in till vänster :)
Gilla

Alma

Kvinna ·

24 apr, 2014

Tack Goa ni för era hälsningar!, NU tar jag bussen, med destination ny mage. Kram, hoppas ni alla får en toppendag!
Gilla

pappersdrake

Kvinna ·

24 apr, 2014

Alma skrev:
Tack Goa ni för era hälsningar!, NU tar jag bussen, med destination ny mage. Kram, hoppas ni alla får en toppendag!
Se där Alma, nu är din dag kommen :) stort lycka till.. Allt kommer att gå bra 👍

Gilla

prutten

Kvinna ·

24 apr, 2014

Hoppas allt gått bra Alma :).

Nu har jag jobbat i tre dagar och varit på efterkontroll. Allt såg bra ut. Hoppas det fortsätter så. Känner mig inte totalt återställt förstås, men jag fixar att jobba (har inte ett fysiskt tungt jobb, men rör mig en del genom att jag kör bil m.m.). Håller tummarna för att det ska fortsätta läka bra. Hoppas det är bra med er andra.

Gilla

galenpanna

Kvinna ·

24 apr, 2014

Hoppas att allt gått bra idag!

Själv är jag nu på dag 14 och från att ha varit megasvullen är min mage nu relativt platt, underbart!!! Så fort jag tar av gördeln en stund och/ eller rör mig för mkt svullnar jag dock snabbt upp igen. Otroligt att det kna svullna upp och svullna av igen så snabbt!

Gilla

Alma

Kvinna ·

24 apr, 2014

Hej vänner Hemma nu, eller snarare för ett par timmar sen. Gick bra på kliniken, men då levde jag ju på smärtstillande. Men resan hem var inte kul :-(.först vridningen in i bilen som gjorde redigt ont, och sen värkte musklerna mest på det stället hela väen hem,,,hoppas jag inte redan skadat nåt :-( Resan hem var en timme i bil (med mannen som chaufför) och sen ett antal trapporatt gå. Så väl inne i lägenheten tog jag min morfintablett som jag egentligen skall ta till natten. Fuskade lite och nu börjar det kännas ok igen :-).kram till alla som tänkt på mig idag!!
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

24 apr, 2014

Skönt att höra att allt gått bra Alma! Se till att sova mycket nu och dricka massor av vatten. Jag promenerar ca 8 km om dagen och har inte varit så galet svullen. Främst på kvällarna men jag kan fortfarande ha mina vanliga jeans och kläder. Ska lägga upp bilder när mannen hjälpt mig föra över bilderna från iPhone'n.
Gilla

Alma

Kvinna ·

24 apr, 2014

Ska det göra så här ont i musklerna? * orolig att jag gjort ngt tokigt i rörelserna* Hur vet man om man spräckt upp musklerna igen månntro? Är så nojjig och orolig ha, ha. Tycker det är helt ok att ha ont så länge jag vet att jag inte sprängt systygnen i musklerna Miss Boob: oj vad duktig du är! Wow! Känns osannolikt just nu att jag kan vara i samma skick som dig om typ ett par veckor. Hade du mycket ont första dagen, dagarna?
Gilla

Leacn

Kvinna ·

24 apr, 2014

Alma skrev:
Hej vänner Hemma nu, eller snarare för ett par timmar sen. Gick bra på kliniken, men då levde jag ju på smärtstillande. Men resan hem var inte kul :-(.först vridningen in i bilen som gjorde redigt ont, och sen värkte musklerna mest på det stället hela väen hem,,,hoppas jag inte redan skadat nåt :-( Resan hem var en timme i bil (med mannen som chaufför) och sen ett antal trapporatt gå. Så väl inne i lägenheten tog jag min morfintablett som jag egentligen skall ta till natten. Fuskade lite och nu börjar det kännas ok igen :-).kram till alla som tänkt på mig idag!!

Gott att höra det gått bra. men du opererades väl idag? o redan hemma? fick du inte sova över en natt då? kram.

Gilla

Alma

Kvinna ·

25 apr, 2014

Leacn: jo jag opererade mig idag, eller tja nu är det ju igår. Vet att jag är helt nyopad men är så rädd för att " förstöra" musklerna. Går de upp åtgärdas det inte med mindre än att göra om hela proceduren och betala igen. Jag gick upp på toa nu, ( klockan är nu tre på natten) och det gick bra :-), känns redan som att det är på bättring en aning :-). Hoppas ni andra sover gott vid det hår laget :-). Kram!
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

25 apr, 2014

Alma skrev:
Ska det göra så här ont i musklerna? * orolig att jag gjort ngt tokigt i rörelserna* Hur vet man om man spräckt upp musklerna igen månntro? Är så nojjig och orolig ha, ha. Tycker det är helt ok att ha ont så länge jag vet att jag inte sprängt systygnen i musklerna Miss Boob: oj vad duktig du är! Wow! Känns osannolikt just nu att jag kan vara i samma skick som dig om typ ett par veckor. Hade du mycket ont första dagen, dagarna?
Jag har inte haft något ont alls. Bara ett stort tryck första natten och att det kändes i musklerna när jag hostade/skrattade. Tror inte jag är så smärtkänslig. Till mig sa iaf Gunnar att inget kan gå sönder.
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

25 apr, 2014

Leacn skrev:

Alma skrev:

Gott att höra det gått bra. men du opererades väl idag? o redan hemma? fick du inte sova över en natt då? kram.

Där vi opererades åker man hem samma dag om allt är bra. Jag opererades kl 7.10 och åkte hem kl 12. Allt gick hur bra som helst.
Gilla

Lea80

Kvinna ·

25 apr, 2014

Alma - hur går det för dig? Jag har blivit informerad att det är omöjlig att lyckas hosta/nysa/vrida upp stygnen inne i magen. Jag är väldigt pollenallergisk så jag nyser non stop. Inte skönt alls med magen.

Det är nu 15 dagar sedan min op. Jag är otroligt svullen under naveln. Ligger liksom som en Skogaholmslimpa ovanför Venusberget. Ni andra, är ni mycket svullna?

Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

25 apr, 2014

Lea80 skrev:

Alma - hur går det för dig? Jag har blivit informerad att det är omöjlig att lyckas hosta/nysa/vrida upp stygnen inne i magen. Jag är väldigt pollenallergisk så jag nyser non stop. Inte skönt alls med magen.

Det är nu 15 dagar sedan min op. Jag är otroligt svullen under naveln. Ligger liksom som en Skogaholmslimpa ovanför Venusberget. Ni andra, är ni mycket svullna?

Idag är det 14 dagar sen min op. Jag är främst svullen på em/kväll. Men då är det mer jämnt fördelat runt om hela bålen. Jag kan utan problem ha mina gamla jeans + de som satt för hårt innan. Men jag rör mig väldigt mycket. Går promenader på ca 1-2 timmar och kommer upp i ca 8 km promenader då.
Gilla

Alma

Kvinna ·

25 apr, 2014

Hej vänner Tack för era svar! Sorry om jag är nojjig, men jag verkligen hatade min mage innan,och inte mest " Fluffet" egentligen utan att den stod ut som om jag var gravid när musklerna var i avslappnat läge. Därför är jag också så rädd nu att stygnen vid musklerna ska släppa. Min kirurg svarade också mig att det KAN hända och det räcker för att jag ska nojja :-) Miss Boob: du verkar ha haft tur med läkprocessen, jätteskönt! Jag tänkte innan detta att jag inte är så smärtkänslig, men kanske får tänka om ha,ha. Inatt hade jag riktigt ont i musklerna och låg vaken från klockan 03. Somnade om först klockan 08 och sov ett par timmar, sköööönt! Nu känns det mkt bättre också ::-) Miss Boob : börjar du ana ditt resultat än?
Gilla

prutten

Kvinna ·

25 apr, 2014

Lea80 skrev:

Jag är svullen på kvällen. Dock inte som en hel limpa :). Har hört att man kan vara det flera veckor, så det är väl bara att stå ut....längtar nu tills att min hud fäster ordentligt mot underlaget, den känns lite sladdrig.

Gilla

Qrusa

Kvinna ·

25 apr, 2014

Jag ska göra min operation samma dag som du! Lycklig och smått nervös. Hur förbereder du dig?

Gilla

Qrusa

Kvinna ·

25 apr, 2014

Jag ska göra min operation samma dag som du ticas! Lycklig och smått nervös. Hur förbereder du dig?

Gilla

Guess81

Kvinna ·

26 apr, 2014

Hej :) Tänkte bara slänga in en fråga till er om någon vill köpa en veronique gördel? Har en över i storlek 36/38 S
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem