Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Limpo profilbild

Limpo

Kvinna ·

30 jan, 2014

Bukplastik i april 2014

Bukplastik

Hejsan!

Jag har äntligen bokat tid för en bukplastik. Jag kommer dock att få vänta enda tills i April. ;) Är det någon/några andra som också ska opereras i vår? :)

304

Sortera efter

Limpo

Kvinna ·

09 apr, 2014

pappersdrake skrev:

Tack alla!! Jag återkommer när orken är tillbaka om hur det har gått.. Hej hej så länge 👍

Lycka till idag!!!! Det kommer att gå jättebra. :)
Gilla

prutten

Kvinna ·

09 apr, 2014

Härligt Limpo! Man blir så glad att man ändå kan känna sig hyfsat pigg efter ett sånt här ingrepp. 

Gilla

Magen ska bort

Kvinna ·

09 apr, 2014

Skönt Limpo att du mår så pass bra och att det känns bra.

Själv har jag sovit halvbra i natt och var upp och tog några extra tabletter i natt. Kan bero på att jag sov en tupplur i soffan framför tvn och inte riktigt behövde sova så mycket.

Har halvont men är superblå där jag ser.

Har dubbla gördlar med kardborre, de som är så otroligt obekväma, och som jag får byta ut sen när jag duschar och tar bort yttersta lagret kompresser. Ser inget förutom armhålorna och de gör ont kan jag säga, men inget som är outhärdligt.

Hur länkar man in bilder här? Lägger dem i mitt album så ni får gå in där och kolla :-)

Gilla

Ketlin

Kvinna ·

09 apr, 2014

Hur går det för er som blivit op i veckan?
Gilla

pappersdrake

Kvinna ·

09 apr, 2014

Jag är klar nu. Väldigt bedövad. Det har gått bra. Återkommer med resultatet. Rätt mör med sydda magmuskler. Men nu är det gjort, jag lever och mår oförskämt bra. Kan bero på smärtstillande.
Gilla

prutten

Kvinna ·

09 apr, 2014

Härligt att höra!

Idag blödde jag lite från mitt ärr, vad rädd jag blev när jag såg det. Tror jag ska ta det lite lugnare, vill gärna vara igång och göra saker nu när jag är hemma...blir svårt att bara sitta still den kommande tiden.

Gilla

Ketlin

Kvinna ·

09 apr, 2014

Försök att ta det lugnt prutten, svårt att sitta stilla de första veckorna men bättre det än att förstöra någonting. Lycka till
Gilla

Alma

Kvinna ·

09 apr, 2014

Prutten: åh förstår det är svårt att vara still. Det är det jag själv är mest orolig över....att jag inte kommer kunna vara still. Dels är min man inte helt intresserad av det jag ska gå igenom, finns nog risk att hans tålamod falnar efter några dagar (vi har tre barn, varav en som behöver en hel del hjälp, han är knappt tre år gammal). Sen är jag sån som person att jag snabbt känner mig onyttig, och samvetet säger mig att röra mig, göra nyttiga saker etc. Så det är en knepig sak att acceptera att man ska ta det lugnt. Men Prutten, försök....ladda dvd: n med bra filmer och njut av att få ta det lugnt.
Gilla

Alma

Kvinna ·

09 apr, 2014

Om nån undrar...jag skrev att jag har tre barn, men i min beskrivning om mig själv står att jag har två barn...jag har två som legat i min mage, den äldsta är inte mitt biologiska barn ( men lika omtyckt ändå såklart). De två som legat i magen har töjt den bra dock ;-) hoppas denna kommande op kan snygga till fulmagen lite.
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

09 apr, 2014

prutten skrev:

Härligt att höra!

Idag blödde jag lite från mitt ärr, vad rädd jag blev när jag såg det. Tror jag ska ta det lite lugnare, vill gärna vara igång och göra saker nu när jag är hemma...blir svårt att bara sitta still den kommande tiden.

Usch vad läskigt! Ta hand om dig.
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

09 apr, 2014

Idag tog jag ett långt mysigt bad här hemma. Med tända ljus och spa musik skrubbade jag hela kroppen och ansiktet. Imorgon kväll blir första descutan duschen. Har börjat plocka fram kläder inför op-dagen. Vad tar ni med er till kliniken? Jag får åka hem samma dag så packningen behöver inte vara stor. Men jag tänkte ta med: Kläder att åka hem i, ansiktskräm och lite smink. Klarar jag mig på det tror ni?
Gilla

pappersdrake

Kvinna ·

10 apr, 2014

Ska inte du stanna kvar en natt?? Jag har då legat kvar med dropp värktabletter å kateter. Väldigt skönt att stanna en natt å ha den tryggheten. Fick pröva att ställa mig upp, men man är inte så kaxig. Känns bättre idag. Så jag åker hem i em Tro jag. Ja hade mjukbyxor me som ett alt om jag inte får på mig jeansen. Något att dricka lite å äta frukt eller lite godis hade jag med. Necessären men hygienartiklar mobil och laddkabel. Något att läsa eller lyssna på ljudbok. Lycka till! Jag har nästan gärna stannat en natt till. Det är helt underbar personal och man blir verkligen uppassad. Jättemånga plus till denna klinik och personal.
Gilla

Alma

Kvinna ·

10 apr, 2014

Miss Boob: det tror jag absolut. Tror nog man ska ta riktigt lösa byxor. Jag ska ta mina skönaste mjukisar :-). Man lär ju inte vara vacker ändå när man är nyopererad :-). Kanske någon bra bok eller tidning kan vara bra med? Fast det kanske finns där iofs. En tanke som slog mig....får man ngt att äta på kliniken? Blir långa timmar annars ( om man nu kommer att vara hungrig).
Gilla

Alma

Kvinna ·

10 apr, 2014

Spännande förresten miss Boob :-). Nu ÄR det verkligen nära för dig!
Gilla

Alma

Kvinna ·

10 apr, 2014

Pappersdrake: på den kliniken miss Boob och jag ska opereras blir man hemskickad damma dag,,,,fast jag hade faktiskt tyckt det var tryggt och skönt att få bli kvar en natt. Men, men....
Gilla

pappersdrake

Kvinna ·

10 apr, 2014

Oj oj! Ja hoppas då att nu har någon hemma vid eran sida. För man är inte stabil. Starka mediciner gör en yr. Iaf är då jag rädd för att lämnas ensam. Vi alla är ju olika, hoppas att det går bra för er och att ni får all hjälp ni behöver för att må bra. På min klinik fick jag fika och yoghurt. Lycka till.
Gilla

prutten

Kvinna ·

10 apr, 2014

Pappersdrake- jag har också varit yr! Men idag känns det bättre. Rör mig långsamt, långsamt för att inte såret ska gå upp....vill ju gärna ta i och göra massa hushållsarbete nu! Mår du bra annars?

Ms Boob-lycka till :). Eftersom du inte ska sova där behöver du väl inte så mycket mer, anars hade tag tagit med några bekväma sovkläder också.

Gilla

Ketlin

Kvinna ·

10 apr, 2014

Det låter inte bra med att bli hemskickad samma dag, det bästa är att få vara kvar minst en natt det är ju ändå väldigt stor op. Jag hade chansen att vara kvar 2 nätter och är väldigt glad för det. Första dagen var man inte så stark. Behöver mycket hjälp hemma hoppas era män hjälper
Gilla

prutten

Kvinna ·

10 apr, 2014

Håller med, det låter tufft att bli hemskickad så snabbt!

Min dotter på 3 år har fått vattkoppor, vilken timing....

Gilla

pappersdrake

Kvinna ·

10 apr, 2014

Jag har kommit hem nu och mår oförskämt bra. Tar det väldigt lugnt. Inte så ont förutom magmusklerna. Så skönt att det är gjort. Äntligen! Bara att hoppas nu att det läker som det ska och att det inte blir någon infektion. Skulle ha kvar dränaget till måndag så då blir det återbesök. Hur mår ni andra?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem